MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΚΥΡΙΑΚΗ
14
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
12ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου
A.I. Τεχνιτή νοημοσύνη
American Psycho
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Flow
Greek Mountain Film Festival
Keeper
Misericordia
Nouvelle Vague
Qypi
REC’n’Play
Reservoir Dogs
The Blair Witch Project
The Rocky Horror Picture Show
Wicked: Μέρος δεύτερο
Ένα απλό ατύχημα
Αγια νύχτα, άγρια νύχτα
Αγριες φράουλες
Αμαρτωλοί
Αναπαράσταση
Αν είχα πόδια θα σε κλωτσούσα
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Απόδραση στη Νορμανδία
Από τι είμαστε φτιαγμένοι
Αχινός
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Βουγονία
Δεσποινίς Μόξι: Η Οδύσσεια μιας γάτας (μεταγλωττισμένη)
Ζωούπολη 2 (μεταγλωττισμένη)
Ζωούπολη 2 (με υπότιτλους)
Η Πολυκατοικία
Η ετυμηγορία
Η θυσία
Η μύγα
Η συμμορία των μάγων 3
Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ
Η ώρα του λύκου
Θεώρημα
Καμία άλλη επιλογή
Κρίστι
Μέρες οργής
Με λένε Στέλιο
Μια μάχη μετά την άλλη
Μπερλινγκουέρ: Η μεγάλη ελπίδα
Μόνος στο σπίτι 2: Χαμένος στη Νέα Υόρκη
Νυρεμβέργη
Νυχτερινή εφημερία
Νύχτα Αγωνίας
Ο Κινηματογραφιστής
Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά
Ο βασιλιάς των βασιλιάδων: Μια ιστορία από τον Κάρολο Ντίκενς (μεταγλωττισμένη)
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Οι ώρες
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο μεγάλος Δικτάτωρ
Οταν ο Χάρι γνώρισε την Σάλι
Πέντε νύχτες στου Φρέντι 2
Πολύ σκληρός για να πεθάνει
Ρέκβιεμ για ένα όνειρο
Ρενουάρ
Σιωπηλή αγάπη
Σπασμένη φλέβα
Στο νησί του Αμρουμ
Συναισθηματική αξία
Συνύπαρξη, λέμε τώρα
Σώστε τον πράσινο πλανήτη
Τα Χριστουγεννιάτικα κάλαντα του Μίκυ
Τα κάλαντα των Χριστουγέννων
Τα παιδιά του Παραδείσου
Το δέντρο που πληγώναμε
Το καταφύγιο του τρόμου
Το οτιδήποτε
Το πατρικό
Το ταρανδάκι των Χριστουγέννων (μεταγλωττισμένη)
Το χειρόγραφο της Σαραγόσα
Τρία χιλιόμετρα ως το τέλος του κόσμου
Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους-Σπουδαστικό
Χάιντι: Η διάσωση του μικρού λύγκα (μεταγλωττισμένη)
Χαμένες αγάπες
Χειμωνιάτικο φως
Κοινωνική

Παράσιτα

Το χάσμα των τάξεων στο μικροσκόπιο του Μπονγκ Τζουν Χο, ο οποίος έγινε ο πρώτος νοτιοκορεάτης σκηνοθέτης που κερδίζει τον Χρυσό Φοίνικα στην ιστορία του φεστιβάλ των Κανών.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-fullstars-half
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 131'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Υπόθεση

Το μέλλον της οικογένεια των Κιμ προβλέπεται αβέβαιο όταν κινδυνεύουν να χάσουν την μοναδική πηγή εισοδήματος που έχουν, την κατασκευή χάρτινων συσκευασιών για πίτσες. Ο γιος της οικογενείας κουβαλώντας τις προσδοκίες όλης της οικογένειας, πηγαίνει για συνέντευξη στο σπίτι των ευκατάστατων Παρκ με στόχο να προσληφθεί ως καθηγητής ιδιαιτέρων αγγλικών στην έφηβη κόρη της οικογένειας. Μετά την πρώτη αυτή συνάντηση, ξεκινάει ένας χείμαρρος περίεργων συμβάντων που φέρνουν τις δύο οικογένειες πολύ κοντά.

Η λάμψη ενός σημαντικού Χρυσού Φοίνικα

Χωρίς να κατηγοριοποιείται εύκολα – κανένα από τα υπάρχοντα είδη ταινιών δεν μπορούν να χωρέσουν σε μία μόνο ετικέτα τον αφηγηματικό πλουραλισμό του Μπονγκ Τζουν Χο που πηγαινοέρχεται με άνεση από το πολιτικό θρίλερ στη μαύρη φαντασία κι από το γκροτέσκο στο κοινωνικό δράμα- το φιλμ «Παράσιτα» πήγε στις Κάνες ως ένα μικρό αουτσάιντερ και στο τέλος κατάφερε να κλέψει τη δόξα από σκηνοθέτες σταρ όπως ο Αλμοδόβαρ, ο Λόουτς, ο Μάλικ και ο Ταραντίνο, αφήνοντας τους με άδεια (σχεδόν) χέρια. Κι όμως το παρελθόν του Χο παρότι αρκετά δυναμικό (αναζητήστε οπωσδήποτε το «Μνήμες εγκλήματος» του 2003 αλλά και το πιο γνωστό «Snowpiercer») δεν προμήνυε ότι θα έρθει η στιγμή που το πολιτικό σχόλιο του για την σύγχρονη πραγματικότητα (με το χάσμα μεταξύ των κοινωνικών τάξεων να γίνεται όλο και μεγαλύτερο) θα παρουσιαζόταν με τέτοια καλλιτεχνική επάρκεια και δεινότητα.

Το σενάριο του Χο, που το εμπνεύστηκε κατά την διάρκεια της συγγραφής ενός θεατρικού έργου, αφηγείται την «εισβολή» μιας φτωχής οικογένειας στο πολυτελέστατο σπίτι μιας πλούσιας οικογένειας. Το αιχμηρό πολιτικό σχόλιο δεν «καπελώνει» την κινηματογραφική γοητεία ενός φιλμ που έχει σπάνιες καλλιτεχνικές αρετές και γίνεται όλο και πιο συναρπαστικό όσο προχωρά η πλοκή. Η μία ανατροπή φέρνει την άλλη, το χτίσιμο των χαρακτήρων γίνεται με στέρεα υλικά (απομακρύνοντας την υποψία της καρικατούρας που ίσχυε αρχικά), το χιούμορ διαθέτει υπόγεια ειρωνεία ανακατεμένη με μια σοφία ζωής τρομακτικής απλότητας, η σύγκρουση των δύο κόσμων γίνεται με απρόσμενη φαντασία και σασπένς.

Κυρίως όμως τα «Παράσιτα» εντυπωσιάζουν με τον βαθύ και ειλικρινή πολιτικό σχολιασμό τους. Δεν είναι ανάγκη οι πλούσιοι να είναι κακοί και οι φτωχοί καλοί. Ο Χο μπερδεύει διαρκώς τους ρόλους θύτη και θύματος μεταξύ των μελών και των δύο οικογενειών. Ανακατεύει με επιδέξιους συμβολισμούς τα στερεότυπα και τις κοινωνικές ετικέτες, για να φέρει τούμπα την ιστορία. Ξέρει όμως καλά ότι σε ετούτη την διπλή οικογενειακή ιλαροτραγωδία η ουσιαστική αλήθεια στην ταξική πάλη κρύβεται στις λεπτομέρειες. Στην ομολογία του μπαμπά Παρκ ότι η μυρωδιά του σοφέρ του τον ενοχλεί, στην κουτοπονηριά των νεαρών Κιμ να αποσπάσουν όσα περισσότερα λεφτά μπορούν από τους «αφελείς» εργοδότες τους, στην πικρή διαπίστωση του μπαμπά Κιμ ότι «το χρήμα είναι σίδερο που σιδερώνει όλες τις τσακίσεις». Όχι μόνο στα ρούχα αλλά και στην πραγματική ζωή.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Parasite
Σκηνοθεσία: Μπονγκ Τζουν Χο
Σενάριο: Μπονγκ Τζουν Χο

Παίζουν: Σονγκ Κανγκ Χο, Λι Σαν Κουν, Τσο Γέο

Διάρκεια: 131'
Χώρα: Νότιος Κορέα
Έτος: 2019

Rating: 4.5
Διανομή: Seven
Περισσότερα από CINEMA