MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΚΥΡΙΑΚΗ
15
ΙΟΥΝΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
Αθήνα ODEON ESCAPE ODEON ESCAPE - 8 STUDIO NEW STAR ART CINEMA TOWN CINEMAS VILLAGE 5 CINEMAS PAGRATI VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL VILLAGE CINEMAS ATHENS METRO MALL ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ VILLAGE SHOPPING AND MORE ΑΒΑΝΑ ΑΘΗΝΑ ΑΘΗΝΑΙΑ ΑΙΓΛΗ ΑΙΓΛΗ 3 ΑΙΓΛΗ CINEMA ΑΚΤΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΑΛΙΚΗ DIGITAL ΑΛΟΜΑ ΑΛΣΟΣ ΑΜΑΡΥΛΛΙΣ-Garden Cinema Digital ΑΜΙΚΟ ΑΜΥΝΤΑΣ ΑΝΕΣΙΣ ΑΝΟΙΞΙΣ ΑΡΙΑΝ ΑΡΚΑΔΙΑ ΑΡΤΕΜΙΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ 3D digital ΑΣΤΥ Αττικόν Άλσος ΒΑΡΚΙΖΑ ΒΑΡΚΙΖΑ - 3 ΒΟΞ ΔΑΝΑΟΣ ΔΕΞΑΜΕΝΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΣΙΝΕ ΔΑΦΝΗ ΔΙΑΝΑ ΔΙΟΝΥΣΙΑ ΕΚΡΑΝ ΕΛΛΗ ΖΕΦΥΡΟΣ ΗΛΕΚΤΡΑ ΘΗΣΕΙΟΝ ΚΑΡΜΕΝ ΚΗΠΟΣ ΛΑΟΥΡΑ EUROPA CINEMAS DIGITAL ΛΙΛΑ DIGITAL CINEMA ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ Cinema ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ Filmcenter ΜΠΟΜΠΟΝΙΕΡΑ DIGITAL ΝΕΑ ΜΑΣΚΩΤ ΝΟΣΤΑΛΓΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΑ ΡΙΑ ΡΙΒΙΕΡΑ ΣΙΝΕ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΙΣ ΣΙΝΕ ΠΑΡΙ ΣΙΝΕ ΦΛΟΙΣΒΟΣ PEUGEOT ΣΙΝΕ ΨΥΧΙΚΟ ΣΤΕΛΛΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΑΘΗΝΩΝ ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ – ΛΑΪΣ ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 3D Digital ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 3D Digital ΤΡΙΑΝΟΝ Filmcenter ΦΙΛΟΘΕΗ ΦΛΕΡΥ ΧΛΟΗ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
8 ½
9ο Φεστιβάλ Ισπανόφωνου Κινηματογράφου Αθήνας – FeCHA
2046
Anora
Babygirl
Ballerina
Black Dog
Blue Jean
Close
Cure
Dourgouti Town
Drive My Car
Flow
Gimme Danger: Η ιστορία των Stooges
Invisible World
Karate Kid: Θρύλοι
Killerwood
La La Land
Oh, Canada
Piglet
ReUniverse
September Says
Take a Trip
The Greek Experiment
The Surfer
Thunderbolts*
Until Dawn
Άλογα
Όλα για τη μητέρα μου
Αίσθηση αμαρτίας
Αγριες πληγές
Αλύγιστος Νίκος
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αντίο Βερολίνο
Αργός θάνατος
Ας περιμένουν οι γυναίκες
Βαϊάνα 2 (μεταγλωττισμένη)
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Βερολίνο, η συμφωνία μιας μεγαλούπολης
Βιριδιάνα
Βλέπω τον θάνατο σου 6: Δεσμοί αίματος
Δαχομέη
Δεν είμαι εγώ
Δεσμώτης του ιλίγγου
Διακοπές στη Ρώμη
Είμαι ακόμη εδώ
Εδώ μιλάνε για λατρεία
Επικίνδυνη Αποστολή: Η έσχατη τιμωρία
Ερωτική επιθυμία
Η Ηλιαχτίδα μου
Η Λάμψη
Η Ναυσικά της κοιλάδας των ανέμων
Η άγρια αχλαδιά
Η αδελφότητα της καπνιστής σάουνας
Η απόφαση
Η καρδιά του κτήνους
Η κυρία απ’ τη Σαγκάη
Η ορχήστρα του αδερφού μου
Η σπουδαία κυρία Χολ
Η υπηρέτρια
Θεώρημα
Θολός βυθός
Ιστορία αγάπης
Κάτω από την λάμψη του φεγγαριού
Καγιάρα: Ηρωίδα των Ινκας (μεταγλωττισμένη)
Και μετά δεν έμεινε κανένας
Καμία άλλη γη
Καταραμένη ψυχή
Κιούκα πριν το τέλος του καλοκαιριού
Κονκλάβιο
Λίλο & Στιτς (μεταγλωττισμένη)
Λίλο & Στιτς (με υπότιτλους)
Λενάκι, δυο φωτιές και δυο κατάρες
Μαθήματα από έναν πιγκουίνο
Μαύρος κύκνος
Μια ταινία Minecraft (μεταγλωττισμένη)
Μικρά πράγματα σαν κι αυτά
Νοσταλγία
Νοσταλγώντας το φως
Ντροπή
Νυχτερινός εκφωνητής
Νύφες
Ο δολοφόνος με το αγγελικό πρόσωπο
Οδός Μαλχόλαντ
Οικογένεια Τενενμπάουμ
Οικουμενική γλώσσα
Οι στάχτες μιας αγάπης
Ο κόκκινος δάσκαλος
Ολα είναι δρόμος
Ο πειρατής Μαυροδόντης και η κόμισσα του Γκρελ (μεταγλωττισμένη)
Ο σπόρος της ιερής συκιάς
Πέτρινα χρόνια
Πανελλήνιον
Παρίσι, 13ο διαμέρισμα
Πειθαρχική μεραρχία “999”
Περηφάνια και Προκατάληψη
Πεσμένα φύλλα
Πικρές αλήθειες
Πρόγευμα στο Τίφανις
Σάουντρακ για ένα πραξικόπημα
Σιωπηλός μάρτυς
Σκιές στο σκοτάδι
Σμιλεμένες ψυχές
Τα καλύτερά μας χρόνια
Τα κύματα της άνοιξης
Ταξίδι στη χώρα των θαυμάτων
Τελευταία έξοδος: Ρίτα Χέιγουορθ
Τελευταία πνοή
Το Παρίσι του Σουλεϊμάν
Το Φοινικικό σχέδιο
Το αγόρι
Το διπλανό δωμάτιο
Το κάστρο στον ουρανό
Το καλοκαίρι της Κάρμεν
Το κινούμενο κάστρο
Το μίσος
Το χρώμα του ροδιού
Υπάρχω
Υψηλή κοινωνία
Φαίδρα
Χειμερία νάρκη
Ψυχρός Πόλεμος
Βιογραφική

Νουρέγιεφ: Το λευκό κοράκι

Τρίτη φορά που ο ηθοποιός Ρέιφ Φάινς στρέφεται πίσω από την κάμερα, επιλέγοντας αυτή τη φορά να διηγηθεί τα συναρπαστικά πρώτα χρόνια της καριέρας του Νουρέγιεφ.

stars-fullstars-fullstars-halfstars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 127'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Η υπόθεση

Ο Ρώσος Ρούντολφ Νουρέγιεφ στα 23 του χρόνια το 1961, κατά την κορύφωση του Ψυχρού Πολέμου, όντας ο κορυφαίος χορευτής μπαλέτου στον πλανήτη επιλέγει να αυτομολήσει στη Δύση και ζητάει πολιτικό άσυλο στη Γαλλία σοκάροντας όλο τον κόσμο.

Ο δρόμος προς την ελευθερία

Η ταινία του Φάινς «Νουρέγιεφ: Το Λευκό Κοράκι» δεν διεκδικεί δάφνες πρωτοτυπίας στο είδος της καλλιτεχνικής βιογραφίας και βρίσκεται στο όριο του ακαδημαϊσμού. Όμως ο σπουδαίος ηθοποιός στην τρίτη σκηνοθετική δουλειά του (και ο σαιξπηρικός «Κοριολανός» και η «Αόρατη γυναίκα» από την προσωπική ζωή του Ντίκενς γυρίστηκαν μέσα στην τρέχουσα δεκαετία) αποδεικνύει ξανά συνέπεια και άποψη στο θέμα με το οποίο καταπιάνεται. Η ματιά του Φάινς πάνω στον Νουρέγιεφ δεν είναι ούτε αγιογραφική ούτε αποστασιοποιημένη.

Διαθέτει αντικειμενικότητα στις σκληρές στιγμές αλλά και ζεστασιά όταν απαιτείται προκειμένου να έχουμε πλήρως σχηματισμένη την εικόνα του ανθρώπου-καλλιτέχνη. Ψάχνοντας βαθιά να βρει τα ψήγματα όχι τόσο του ατόφιου καλλιτεχνικού ταλέντου, όσο τα σημάδια που σχημάτισαν την εγωιστική φύση ενός master του χορού (ουκ ολίγες φορές γινόμαστε μάρτυρες ενός εγωιστή και κακομαθημένου σταρ), στέκεται κυρίως στα στιγμιότυπα της παιδικής ηλικίας. Στο ψυχρό αποχαιρετισμό της μητέρας που τον αφήνει στα χέρια των δασκάλων χορού, στα φτωχά παιδικά χρόνια και την ταπεινή καταγωγή, στη γέννηση του στο τρένο που τον όρισε μια για πάντα αφού χάρη στο συμβάν αυτό «μπορούσε να ζήσει οπουδήποτε».

Οι πιο πονηροί ή ψυλλιασμένοι θα σκεφτούν ίσως ότι πίσω από την ιστορία του Νουρέγιεφ ο Φάινς βρίσκει την ευκαιρία να τα βάλει με το σοβιετικό καθεστώς. Η αλήθεια είναι πως οι αξιωματούχοι της ΕΣΣΔ και οι πράκτορες της KGB παρουσιάζονται αρκετά σχηματικά ως οι «κακοί» που επιχειρούν να περιορίσουν την νεανική ορμή του ήρωα και φυσικά δεν διστάζουν να τον καταδικάσουν μετά από την «απόδραση» του ως προδότη του έθνους. Όμως ο μέντορας του Πούσκιν (τον υποδύεται ο ίδιος ο Φάινς) τον υπερασπίζεται λέγοντας ότι δεν ήταν προσχεδιασμένη η πράξη του αφού «πολιτικά δεν ξέρει τίποτα ο Ρούντι». Κι αυτή είναι η αλήθεια. Ο Νουρέγιεφ δεν ασχολείται με την πολιτική. Τον ενδιαφέρει μόνο να τελειοποιήσει την τέχνη του ως χορευτής («ο χορός δεν είναι μόνο κανόνες και τεχνική» λέει κάποια στιγμή), λατρεύει να περνά καλά και να ερωτοτροπεί με άντρες και γυναίκες, να ζει για την κάθε στιγμή. Κυρίως θέλει να είναι ελεύθερος.Τον Νουρέγιεφ υποδύεται ο νέος ουκρανός χορευτής Όλεγκ Ιβένκο που με το αδάμαστο στυλ και την εμφάνιση του θυμίζει αρκετά τον Νουρέγιεφ.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: The White Crow
Σκηνοθεσία: Ρέιφ Φάινς
Σενάριο: Ντέιβιντ Χέαρ

Παίζουν: Ολεγκ Ιβένκο, Αντέλ Εξαρχόπουλος, Τσουλπάν Κχαμάτοβα, Ρέιφ Φάινς

Διάρκεια: 127'
Χώρα: Αγγλία, Σερβία, Γαλλία
Έτος: 2019

Rating: 2.5
Διανομή: Odeon
Περισσότερα από CINEMA