MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΕΤΑΡΤΗ
12
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
1ο Διεθνές Φεστιβάλ Βίγκαν Κινηματογράφου VegArtAct 2025
66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
A State of Passion
Black Dog
Bullet Train
Café 404
Chainsaw Man-Η ταινία: Reze Arc (με υπότιτλους)
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Depeche Mode: M
Dracula
F1: Η ταινία
Flow
Good Boy
Harvest
Interstellar
Jurassic World: Αναγέννηση
Ne Zha 2 (μεταγλωττισμένη)
Noi
Nouvelle Vague
Poor Things
Springsteen: Deliver Me from Nowhere
Super Paradise
The Batman
The Fantastic Four: Πρώτα βήματα
The Rocky Horror Picture Show
The Seafarers
The Shape of Night
The Smashing Machine: Η καρδιά ενός μαχητή
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
The Toxic Avenger
Tron: Ares
Vampyr
Weapons
Έκλειψη
Έλιο (μεταγλωττισμένη)
Ένα ήσυχο μέρος: Ημέρα πρώτη
Ένα απλό ατύχημα
Έρωτας στη Βαρκελώνη
Όταν έρθει το φθινόπωρο
Αναφορά στον Ιωάννη Καποδίστρια
Αργός θάνατος
Αχινός
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Δεσμώτες
Επιχείρηση Καμπούλ
Ζεφ
Η Πέππα γνωρίζει το νέο μωρό (μεταγλωττισμένη)
Η Τζέιν Όστεν με κατέστρεψε
Η γη της Ισπανίας
Η επέτειος
Η ζωή του Τσακ
Η κατάρα του Σέλμπι Όουκς
Η κυρία με το σκυλάκι
Ηλιοτρόπιο
Η μακριά πορεία
Η μουσική της ζούγκλας 2 (μεταγλωττισμένη)
Η νύχτα με τις μάσκες
Η νύχτα των ζωντανών νεκρών
Η σιωπή
Η ώρα του λύκου
Καζαμπλάνκα
Καλή σου νύχτα κυρ-Αλέξανδρε
Κατοικίδια στο express (μεταγλωττισμένη)
Κιούκα πριν το τέλος του καλοκαιριού
Κλέφτης από σπόντα
Κράτα την ψυχή σου στο χέρι και περπάτα
Μέρες οργής
Μαζί
Μαθήματα από έναν πιγκουίνο
Με κομμένη την ανάσα
Με λένε Στέλιο
Μετά το κυνήγι
Μετανιώνοντας για σένα
Μια μάχη μετά την άλλη
Μια νύχτα με τη Μοντ
Μπερλινγκουέρ: Η μεγάλη ελπίδα
Νεκρό τηλέφωνο 2
Νυχτερινός εκφωνητής
Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Ο θάνατος του ιερού ελαφιού
Οι άγριες μέρες μας
Οικογενειακή φωλιά
Ο μεσολαβητής
Ο φίλος μου ο Ταφίτι (μεταγλωττισμένη)
Ο ωραίος Σέργιος
Ρίφενσταλ: Στην καρδιά του Τρίτου Ράιχ
Ρόουζ εναντίον Ρόουζ
Σαλό, 120 μέρες στα Σόδομα
Σκοτώστε τον τζόκεϊ
Στα βάθη του χειμώνα
Στο νησί του Αμρουμ
Στρουμφάκια: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Συναισθηματική αξία
Τα 400 Χτυπήματα
Ταιριάζουμε;
Τα κακά παιδιά 2 (μεταγλωττισμένη)
Τα παιδιά του Παραδείσου
Τα τέρματα του Αυγούστου
Τερατομουντζούρες (μεταγλωττισμένη)
Το κάλεσμα 4: Τελευταία τελετουργία
Το κουκλόσπιτο της Γκάμπι: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Το μίσος
Τομ και Τζέρι: Η απαγορευμένη πυξίδα (μεταγλωττισμένη)
Το μονοπάτι του αλατιού
Το μωρό της Ρομαρί
Το πάθος της Ζαν ντ’Αρκ
Το παγώνι
Το φιλί της γυναίκας αράχνης
Το χειρόγραφο της Σαραγόσα
Τρελές σφαίρες
Τύχη βουνό
Φτηνά τσιγάρα
Φύγαμε
Χάιντι: Η διάσωση του μικρού λύγκα (μεταγλωττισμένη)
ΔΡΑΜΑ

Σύνορα

Βραβείο στις Κάνες και το τμήμα Ένα Κάποιο Βλέμμα για τη δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του Αλί Αμπάσι που είναι ένας ύμνος στη διαφορετικότητα, πολύ… διαφορετικός από ότι θα περίμενε κανείς.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 110'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Η υπόθεση

Η 40χρονη Τίνα που έχει δυσμορφία στο πρόσωπο εργάζεται σε τελωνειακό φυλάκιο και είναι εξπέρ στον εντοπισμό των ταξιδιωτών και έχουν κάτι να κρύψουν, χάρη στην ικανότητα της να μυρίζει (κυριολεκτικά) τον φόβο και το ψέμα. Την ίδια εποχή που βοηθά στο να ξεσκεπαστεί μια νοσηρή ιστορία παιδοφιλίας εμφανίζεται μπροστά της ένας ξένος που θα της αναστατώσει την μέχρι πρότινος μονότονη ζωή.

«Ο άνθρωπος είναι το πιο σατανικό ον»

Ο Αμπάσι, συνσεναριογράφος μεταξύ άλλων του «Άσε το κακό να μπει» έλκεται από το διαφορετικό. Όχι το αναμενόμενο ή το αναγνωρίσιμο αλλά – όπως φαίνεται και στο αριστουργηματικό προ δεκαετίας θρίλερ του Τόμας Άλφρεντσον- το τρομακτικό και το ενοχλητικό για το μέσο θεατή διαφοερτικό. Η ιστορία της Τίνα είναι διανθισμένη με κομμάτια που καθιστούν τα «Σύνορα» μια άβολη κατάσταση για το θεατή και δεν αναφερόμαστε μόνο στην «απωθητική» εικόνα της ηρωίδας αλλά κυρίως στην πίεση που ασκείται στο θεατή οδηγώντας τον στα όρια της δικής του προσωπικής ηθικής. Η δοκιμασία της ανοχής και της αναμέτρησης με τον προσωπικό ιδεαλισμό και σύστημα αξιών του ίδιου του θεατή γίνεται δραματουργικό κομμάτι της ταινίας.

Μέσω της αλληγορικής διάστασης του σεναρίου τα «Σύνορα» λαμβάνουν τη μορφή μιας καταγγελτικής κραυγής (όμοια σχεδόν με εκείνη που βγάζουν οι ζωώδεις πρωταγωνιστές στις ερωτικές συναντήσεις τους) για την ανθρώπινη κτηνωδία. Ο εραστής της Τίνα μιλάει για την εκδίκηση απέναντι στους ανθρώπους που κρύβουν την αλήθεια και το σατανικό εαυτό τους μέσα από μια βιτρίνα καθωσπρεπισμού και ψεύτικης συντροφικότητας «αφού δεν διστάζουν μέχρι και τα παιδιά τους να εκμεταλλεύονται για την ατομική τους ικανοποίηση».

Είναι σίγουρο ότι η ωμή απωθητική αλήθεια μιας ταινίας που δύσκολα κατατάσσεται (από εκκεντρικό love story μέχρι μεταφυσικό θρίλερ με στοιχεία ταξικής αλληγορίας: δείτε μόνο τη βροχερή σκηνή λίγο πριν από το φινάλε όπου η εγκλωβισμένη μεταξύ λογικής και συναισθήματος Τίνα θυμίζει άστεγη) κι ακόμη πιο δύσκολα γίνεται αποδεκτή. Όσοι όμως τολμηροί επιλέξουν να τη δουν είναι βέβαιο ότι θα αποζημιωθούν στο τέλος. Υποψηφιότητα για βραβείο όσκαρ καλύτερου μακιγιάζ και πρώτο βραβείο στο τμήμα Ένα Κάποιο Βλέμμα του περυσινού φεστιβάλ Κανών.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Border
Σκηνοθεσία: Αλί Αμπάσι
Σενάριο: Αλί Αμπάσι, Ιζαμπέλα Εκλοφ, Τζον Αβιντ Λίντκβιστ

Παίζουν: Εύα Μέλαντερ, Ιρο Μιλόνοφ

Διάρκεια: 110'
Χώρα: Σουηδία, Δανία
Έτος: 2018

Rating: 3
Διανομή: Seven Films
Περισσότερα από CINEMA