MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΔΕΥΤΕΡΑ
16
ΙΟΥΝΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
Αθήνα ODEON ESCAPE ODEON ESCAPE - 8 STUDIO NEW STAR ART CINEMA TOWN CINEMAS VILLAGE 5 CINEMAS PAGRATI VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL VILLAGE CINEMAS ATHENS METRO MALL ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ VILLAGE SHOPPING AND MORE ΑΒΑΝΑ ΑΘΗΝΑ ΑΘΗΝΑΙΑ ΑΙΓΛΗ ΑΙΓΛΗ 3 ΑΙΓΛΗ CINEMA ΑΚΤΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΑΛΙΚΗ DIGITAL ΑΛΟΜΑ ΑΛΣΟΣ ΑΜΑΡΥΛΛΙΣ-Garden Cinema Digital ΑΜΙΚΟ ΑΜΥΝΤΑΣ ΑΝΕΣΙΣ ΑΝΟΙΞΙΣ ΑΡΙΑΝ ΑΡΚΑΔΙΑ ΑΡΤΕΜΙΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ 3D digital ΑΣΤΥ Αττικόν Άλσος ΒΑΡΚΙΖΑ ΒΑΡΚΙΖΑ - 3 ΒΟΞ ΔΑΝΑΟΣ ΔΕΞΑΜΕΝΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΣΙΝΕ ΔΑΦΝΗ ΔΙΑΝΑ ΔΙΟΝΥΣΙΑ ΕΚΡΑΝ ΕΛΛΗ ΖΕΦΥΡΟΣ ΗΛΕΚΤΡΑ ΘΗΣΕΙΟΝ ΚΑΡΜΕΝ ΚΗΠΟΣ ΛΑΟΥΡΑ EUROPA CINEMAS DIGITAL ΛΙΛΑ DIGITAL CINEMA ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ Cinema ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ Filmcenter ΜΠΟΜΠΟΝΙΕΡΑ DIGITAL ΝΕΑ ΜΑΣΚΩΤ ΝΟΣΤΑΛΓΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΑ ΡΙΑ ΡΙΒΙΕΡΑ ΣΙΝΕ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΙΣ ΣΙΝΕ ΠΑΡΙ ΣΙΝΕ ΦΛΟΙΣΒΟΣ PEUGEOT ΣΙΝΕ ΨΥΧΙΚΟ ΣΤΕΛΛΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΑΘΗΝΩΝ ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ – ΛΑΪΣ ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 3D Digital ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 3D Digital ΤΡΙΑΝΟΝ Filmcenter ΦΙΛΟΘΕΗ ΦΛΕΡΥ ΧΛΟΗ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
8 ½
9ο Φεστιβάλ Ισπανόφωνου Κινηματογράφου Αθήνας – FeCHA
2046
Anora
Babygirl
Ballerina
Black Dog
Blue Jean
Close
Cure
Dourgouti Town
Drive My Car
Flow
Gimme Danger: Η ιστορία των Stooges
Invisible World
Karate Kid: Θρύλοι
Killerwood
La La Land
Oh, Canada
Piglet
ReUniverse
September Says
Take a Trip
The Greek Experiment
The Surfer
Thunderbolts*
Until Dawn
Άλογα
Όλα για τη μητέρα μου
Αίσθηση αμαρτίας
Αγριες πληγές
Αλύγιστος Νίκος
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αντίο Βερολίνο
Αργός θάνατος
Ας περιμένουν οι γυναίκες
Βαϊάνα 2 (μεταγλωττισμένη)
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Βερολίνο, η συμφωνία μιας μεγαλούπολης
Βιριδιάνα
Βλέπω τον θάνατο σου 6: Δεσμοί αίματος
Δαχομέη
Δεν είμαι εγώ
Δεσμώτης του ιλίγγου
Διακοπές στη Ρώμη
Είμαι ακόμη εδώ
Εδώ μιλάνε για λατρεία
Επικίνδυνη Αποστολή: Η έσχατη τιμωρία
Ερωτική επιθυμία
Η Ηλιαχτίδα μου
Η Λάμψη
Η Ναυσικά της κοιλάδας των ανέμων
Η άγρια αχλαδιά
Η αδελφότητα της καπνιστής σάουνας
Η απόφαση
Η καρδιά του κτήνους
Η κυρία απ’ τη Σαγκάη
Η ορχήστρα του αδερφού μου
Η σπουδαία κυρία Χολ
Η υπηρέτρια
Θεώρημα
Θολός βυθός
Ιστορία αγάπης
Κάτω από την λάμψη του φεγγαριού
Καγιάρα: Ηρωίδα των Ινκας (μεταγλωττισμένη)
Και μετά δεν έμεινε κανένας
Καμία άλλη γη
Καταραμένη ψυχή
Κιούκα πριν το τέλος του καλοκαιριού
Κονκλάβιο
Λίλο & Στιτς (μεταγλωττισμένη)
Λίλο & Στιτς (με υπότιτλους)
Λενάκι, δυο φωτιές και δυο κατάρες
Μαθήματα από έναν πιγκουίνο
Μαύρος κύκνος
Μια ταινία Minecraft (μεταγλωττισμένη)
Μικρά πράγματα σαν κι αυτά
Νοσταλγία
Νοσταλγώντας το φως
Ντροπή
Νυχτερινός εκφωνητής
Νύφες
Ο δολοφόνος με το αγγελικό πρόσωπο
Οδός Μαλχόλαντ
Οικογένεια Τενενμπάουμ
Οικουμενική γλώσσα
Οι στάχτες μιας αγάπης
Ο κόκκινος δάσκαλος
Ολα είναι δρόμος
Ο πειρατής Μαυροδόντης και η κόμισσα του Γκρελ (μεταγλωττισμένη)
Ο σπόρος της ιερής συκιάς
Πέτρινα χρόνια
Πανελλήνιον
Παρίσι, 13ο διαμέρισμα
Πειθαρχική μεραρχία “999”
Περηφάνια και Προκατάληψη
Πεσμένα φύλλα
Πικρές αλήθειες
Πρόγευμα στο Τίφανις
Σάουντρακ για ένα πραξικόπημα
Σιωπηλός μάρτυς
Σκιές στο σκοτάδι
Σμιλεμένες ψυχές
Τα καλύτερά μας χρόνια
Τα κύματα της άνοιξης
Ταξίδι στη χώρα των θαυμάτων
Τελευταία έξοδος: Ρίτα Χέιγουορθ
Τελευταία πνοή
Το Παρίσι του Σουλεϊμάν
Το Φοινικικό σχέδιο
Το αγόρι
Το διπλανό δωμάτιο
Το κάστρο στον ουρανό
Το καλοκαίρι της Κάρμεν
Το κινούμενο κάστρο
Το μίσος
Το χρώμα του ροδιού
Υπάρχω
Υψηλή κοινωνία
Φαίδρα
Χειμερία νάρκη
Ψυχρός Πόλεμος

Βέρνερ Χέρτζογκ: “Σημασία έχει ο έρωτας”

Ο θρυλικός Γερμανός σκηνοθέτης Βέρνερ Χέρτζογκ ήρθε στην Αθήνα για ένα masterclass στην Ωνάσειο Βιβλιοθήκη, αλλά και μια ανοικτή συνέντευξη στην Κεντρική σκηνή της Στέγης με έναν από τους πιο περιζήτητους Αμερικανούς διανοούμενους, τον Paul Holdengräber.

author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Τον γνωρίζουμε τον Βέρνερ Χέρτζογκ ως σκηνοθέτη ταινιών που δοκιμάζουν έντονα τα όρια της ανθρώπινης αντοχής απέναντι κυρίως στα στοιχεία της φύσης. Στις ιστορίες του ο άνθρωπος μοιάζει είτε αποπροσανατολισμένος είτε δέσμιος των πολιτικών και πολιτισμικών του καταβολών.

Στα 70ς-80ς σχεδόν κάθε ταινία του («Fitzcarraldo», «Αγκίρε, η οργή του θεού», «Το αίνιγμα του Κάσπαρ Χάουζερ», «Νοσφεράτου» κ.α.) ήταν must για τους σινεφίλ, ενώ τα τελευταία χρόνια αν και αραίωσε τις κινηματογραφικές δουλειές του – εστιάζοντας κυρίως στο ντοκιμαντέρ- κέρδισε παγκόσμια φήμη με το υποψήφιο για Όσκαρ «Συναντήσεις στο τέλος του κόσμου» και κυρίως το «Grizzly Man» που περιέγραφε την τραγική ιστορία ενός ακτιβιστή και λάτρη των αρκούδων που επέλεξε να ζήσει κοντά τους μέχρι που εκείνες τον κατασπάραξαν!

Πριν από λίγες μέρες βρέθηκε καλεσμένος της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση για μια ζωντανή συνέντευξη ενώπιον κοινού με συντονιστή τον θεωρητικό κινηματογράφου και επί χρόνια φίλο του, Πολ Χολντενγκρέιμπερ, που επίσης είναι ιδρυτικός εκτελεστικός διευθυντής του Onassis Los Angeles. Το επόμενο πρωί, μια ολιγομελής ομάδα από έλληνες πολιτιστικούς συντάκτες και κινηματογραφικούς κριτικούς (ανάμεσα τους κι εμείς), είχε μαζί του μια πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη, από την οποία ξεχωρίζουμε τα πιο σημαντικά σημεία της.

Ο Πολ Χολντενγκρέιμπερ, Ιδρυτικός Εκτελεστικός Διευθυντής του Onassis Los Angeles (OLA) και Ιδρυτής & Διευθυντής της πολιτιστικής σειράς LIVE from the NYPL της Δημόσιας Βιβλιοθήκης της Νέας Υόρκης από το 2004 έως το 2018 συνάντησε τον Βέρνερ Χέρτσογκ στη Στέγη.

Η περιέργεια είναι εκείνη που κινεί τα πάντα

«Είτε αφορά στον έρωτα – τον οποίο θεωρώ ως το πιο σημαντικό ίσως πράγμα στη ζωή αλλά για να το μάθω αυτό έπαθα γνώρισα μεγάλες ήττες- είτε στην αντίληψη για τον κόσμο, η περιέργεια είναι το άλφα και το ωμέγα για να προχωράς. Χωρίς την περιέργεια δεν μπορείς να αντιληφθείς τι ακριβώς συμβαίνει γύρω σου. Μεγάλωσα σε ένα μικρό ορεινό χωριό της Βαυαρίας, περικυκλωμένο από τεράστια βουνά. Μικρός αναρωτιόμουν τι βρίσκεται πίσω από αυτά. Ίσως η περιέργεια μου να ανακαλύψω τι βρίσκεται πέρα από αυτά τελικά να με οδήγησε στο σινεμά. Δεν ξέρω. Η περιέργεια με έκανε όχι μόνο σκηνοθέτη αλλά και ταξιδευτή αφού βρέθηκα για γυρίσματα στα πιο απίθανα μέρη του πλανήτη. Αυτό όμως που λειτουργεί σε μένα σαν κινητήρια δύναμη, για άλλους δεν σημαίνει τίποτα. Ο Φελίνι για παράδειγμα γύρισε όλες τις ταινίες του στη Ρώμη, από την οποία δεν έφυγε ποτέ».

Η τρέχουσα κρίση και η Ευρώπη

«Δεν υπάρχουν αναλογίες σε σχέση με αυτό που ζούμε σήμερα και με κάποια συγκεκριμένη ιστορική εποχή από το παρελθόν. Η κρίση αυτή είναι πρωτόγνωρη και είναι σημαντική η μελέτη της ιστορίας για να κατανοήσουμε πως φτάσαμε ως εδώ, ποιες είναι οι αιτίες που την δημιούργησαν. Το όραμα της Ενωμένης Ευρώπης όμως είναι εκείνο που θα μείνει όταν ξεπεραστούν όλα τα προβλήματα αν και πολύ φοβάμαι πως η φυγή της Μεγάλης Βρετανίας θα είναι ένα σοβαρό πλήγμα. Όμως ένα τέτοιο ειρηνικό σχέδιο – μην ξεχνάμε τους δύο μεγάλους πολέμους- είναι κρίσιμο να επιτευχθεί ακόμη και αν καθυστερήσει πολύ. Άλλωστε είναι κάτι που δεν έχει εφαρμοστεί ποτέ και πουθενά ως τώρα».

Ο διαλογισμός και η ψυχολογία

«Δεν με πείθουν όσοι κάνουν διαλογισμό καθισμένοι σε στάση νούφαρο. Η ψυχολογία, η ψευτο-φιλοσοφία του new age είναι πράγματα όχι απλώς ανούσια αλλά και εξοργιστικά. ψευδαισθήσεις».

Η αγάπη του για την Ελλάδα

«Λάτρεψα τον αρχαιοελληνικό πολιτισμό λόγω του αρχαιολόγου παππού μου. Θεωρώ τον Λεωνίδα και τους 300 Σπαρτιάτες αυθεντικούς ήρωες γιατί έμειναν πιστοί στις αρχές τους αν και ήξεραν ότι ο θάνατος τους περιμένει, ενώ η πράξη τους είχε και σαφή ενωτικό χαρακτήρα για την Ελλάδα. Έχω ταξιδέψει αμέτρητες φορές στην Ελλάδα, έχω κάνει γυρίσματα στα νησιά και μέχρι πριν από μερικά χρόνια μιλούσα σχετικά καλά την ελληνική γλώσσα. Πάντα βρίσκω έναν καλό λόγο για να επιστρέψω στη χώρα σας».

Ένας ευτυχισμένος γάμος στο Λος Άντζελες

«Ζω με την γυναίκα μου με την οποία είμαστε μαζί εδώ και 24 χρόνια, 8 μήνες και 11 ημέρες στο Λος Άντζελες που είναι ένας όμορφος και παρεξηγημένος τόπος. Τα πιο σπουδαία πράγματα των τελευταίων 50- 60 χρόνων ξεκίνησαν από εκεί. Στο Λ.Αντζελες βρήκα πραγματικά την ευτυχία αφού είναι ένας τόπος ουσιώδης και με τρομερή ενέργεια, ενώ οι άνθρωποι είναι πολύ ζεστοί και φιλικοί. Επίσης το μυστικό ενός ευτυχισμένου γάμου είναι να προσέχεις πάντα τον σύντροφο σου. Σε όλα: να τον ακούς και να τον φροντίζεις. Είναι καθημερινή δουλειά!».

Περισσότερα από Art & Culture