MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΡΙΤΗ
04
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
1ο Διεθνές Φεστιβάλ Βίγκαν Κινηματογράφου VegArtAct 2025
66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
A State of Passion
Black Dog
Bullet Train
Café 404
Chainsaw Man-Η ταινία: Reze Arc (με υπότιτλους)
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Depeche Mode: M
Dracula
F1: Η ταινία
Flow
Good Boy
Harvest
Interstellar
Jurassic World: Αναγέννηση
Ne Zha 2 (μεταγλωττισμένη)
Noi
Nouvelle Vague
Poor Things
Springsteen: Deliver Me from Nowhere
Super Paradise
The Batman
The Fantastic Four: Πρώτα βήματα
The Rocky Horror Picture Show
The Seafarers
The Shape of Night
The Smashing Machine: Η καρδιά ενός μαχητή
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
The Toxic Avenger
Tron: Ares
Vampyr
Weapons
Έκλειψη
Έλιο (μεταγλωττισμένη)
Ένα ήσυχο μέρος: Ημέρα πρώτη
Ένα απλό ατύχημα
Έρωτας στη Βαρκελώνη
Όταν έρθει το φθινόπωρο
Αναφορά στον Ιωάννη Καποδίστρια
Αργός θάνατος
Αχινός
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Δεσμώτες
Επιχείρηση Καμπούλ
Ζεφ
Η Πέππα γνωρίζει το νέο μωρό (μεταγλωττισμένη)
Η Τζέιν Όστεν με κατέστρεψε
Η γη της Ισπανίας
Η επέτειος
Η ζωή του Τσακ
Η κατάρα του Σέλμπι Όουκς
Η κυρία με το σκυλάκι
Ηλιοτρόπιο
Η μακριά πορεία
Η μουσική της ζούγκλας 2 (μεταγλωττισμένη)
Η νύχτα με τις μάσκες
Η νύχτα των ζωντανών νεκρών
Η σιωπή
Η ώρα του λύκου
Καζαμπλάνκα
Καλή σου νύχτα κυρ-Αλέξανδρε
Κατοικίδια στο express (μεταγλωττισμένη)
Κιούκα πριν το τέλος του καλοκαιριού
Κλέφτης από σπόντα
Κράτα την ψυχή σου στο χέρι και περπάτα
Μέρες οργής
Μαζί
Μαθήματα από έναν πιγκουίνο
Με κομμένη την ανάσα
Με λένε Στέλιο
Μετά το κυνήγι
Μετανιώνοντας για σένα
Μια μάχη μετά την άλλη
Μια νύχτα με τη Μοντ
Μπερλινγκουέρ: Η μεγάλη ελπίδα
Νεκρό τηλέφωνο 2
Νυχτερινός εκφωνητής
Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Ο θάνατος του ιερού ελαφιού
Οι άγριες μέρες μας
Οικογενειακή φωλιά
Ο μεσολαβητής
Ο φίλος μου ο Ταφίτι (μεταγλωττισμένη)
Ο ωραίος Σέργιος
Ρίφενσταλ: Στην καρδιά του Τρίτου Ράιχ
Ρόουζ εναντίον Ρόουζ
Σαλό, 120 μέρες στα Σόδομα
Σκοτώστε τον τζόκεϊ
Στα βάθη του χειμώνα
Στο νησί του Αμρουμ
Στρουμφάκια: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Συναισθηματική αξία
Τα 400 Χτυπήματα
Ταιριάζουμε;
Τα κακά παιδιά 2 (μεταγλωττισμένη)
Τα παιδιά του Παραδείσου
Τα τέρματα του Αυγούστου
Τερατομουντζούρες (μεταγλωττισμένη)
Το κάλεσμα 4: Τελευταία τελετουργία
Το κουκλόσπιτο της Γκάμπι: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Το μίσος
Τομ και Τζέρι: Η απαγορευμένη πυξίδα (μεταγλωττισμένη)
Το μονοπάτι του αλατιού
Το μωρό της Ρομαρί
Το πάθος της Ζαν ντ’Αρκ
Το παγώνι
Το φιλί της γυναίκας αράχνης
Το χειρόγραφο της Σαραγόσα
Τρελές σφαίρες
Τύχη βουνό
Φτηνά τσιγάρα
Φύγαμε
Χάιντι: Η διάσωση του μικρού λύγκα (μεταγλωττισμένη)

Βέρνερ Χέρτζογκ: “Σημασία έχει ο έρωτας”

Ο θρυλικός Γερμανός σκηνοθέτης Βέρνερ Χέρτζογκ ήρθε στην Αθήνα για ένα masterclass στην Ωνάσειο Βιβλιοθήκη, αλλά και μια ανοικτή συνέντευξη στην Κεντρική σκηνή της Στέγης με έναν από τους πιο περιζήτητους Αμερικανούς διανοούμενους, τον Paul Holdengräber.

author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Τον γνωρίζουμε τον Βέρνερ Χέρτζογκ ως σκηνοθέτη ταινιών που δοκιμάζουν έντονα τα όρια της ανθρώπινης αντοχής απέναντι κυρίως στα στοιχεία της φύσης. Στις ιστορίες του ο άνθρωπος μοιάζει είτε αποπροσανατολισμένος είτε δέσμιος των πολιτικών και πολιτισμικών του καταβολών.

Στα 70ς-80ς σχεδόν κάθε ταινία του («Fitzcarraldo», «Αγκίρε, η οργή του θεού», «Το αίνιγμα του Κάσπαρ Χάουζερ», «Νοσφεράτου» κ.α.) ήταν must για τους σινεφίλ, ενώ τα τελευταία χρόνια αν και αραίωσε τις κινηματογραφικές δουλειές του – εστιάζοντας κυρίως στο ντοκιμαντέρ- κέρδισε παγκόσμια φήμη με το υποψήφιο για Όσκαρ «Συναντήσεις στο τέλος του κόσμου» και κυρίως το «Grizzly Man» που περιέγραφε την τραγική ιστορία ενός ακτιβιστή και λάτρη των αρκούδων που επέλεξε να ζήσει κοντά τους μέχρι που εκείνες τον κατασπάραξαν!

Πριν από λίγες μέρες βρέθηκε καλεσμένος της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση για μια ζωντανή συνέντευξη ενώπιον κοινού με συντονιστή τον θεωρητικό κινηματογράφου και επί χρόνια φίλο του, Πολ Χολντενγκρέιμπερ, που επίσης είναι ιδρυτικός εκτελεστικός διευθυντής του Onassis Los Angeles. Το επόμενο πρωί, μια ολιγομελής ομάδα από έλληνες πολιτιστικούς συντάκτες και κινηματογραφικούς κριτικούς (ανάμεσα τους κι εμείς), είχε μαζί του μια πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη, από την οποία ξεχωρίζουμε τα πιο σημαντικά σημεία της.

Ο Πολ Χολντενγκρέιμπερ, Ιδρυτικός Εκτελεστικός Διευθυντής του Onassis Los Angeles (OLA) και Ιδρυτής & Διευθυντής της πολιτιστικής σειράς LIVE from the NYPL της Δημόσιας Βιβλιοθήκης της Νέας Υόρκης από το 2004 έως το 2018 συνάντησε τον Βέρνερ Χέρτσογκ στη Στέγη.

Η περιέργεια είναι εκείνη που κινεί τα πάντα

«Είτε αφορά στον έρωτα – τον οποίο θεωρώ ως το πιο σημαντικό ίσως πράγμα στη ζωή αλλά για να το μάθω αυτό έπαθα γνώρισα μεγάλες ήττες- είτε στην αντίληψη για τον κόσμο, η περιέργεια είναι το άλφα και το ωμέγα για να προχωράς. Χωρίς την περιέργεια δεν μπορείς να αντιληφθείς τι ακριβώς συμβαίνει γύρω σου. Μεγάλωσα σε ένα μικρό ορεινό χωριό της Βαυαρίας, περικυκλωμένο από τεράστια βουνά. Μικρός αναρωτιόμουν τι βρίσκεται πίσω από αυτά. Ίσως η περιέργεια μου να ανακαλύψω τι βρίσκεται πέρα από αυτά τελικά να με οδήγησε στο σινεμά. Δεν ξέρω. Η περιέργεια με έκανε όχι μόνο σκηνοθέτη αλλά και ταξιδευτή αφού βρέθηκα για γυρίσματα στα πιο απίθανα μέρη του πλανήτη. Αυτό όμως που λειτουργεί σε μένα σαν κινητήρια δύναμη, για άλλους δεν σημαίνει τίποτα. Ο Φελίνι για παράδειγμα γύρισε όλες τις ταινίες του στη Ρώμη, από την οποία δεν έφυγε ποτέ».

Η τρέχουσα κρίση και η Ευρώπη

«Δεν υπάρχουν αναλογίες σε σχέση με αυτό που ζούμε σήμερα και με κάποια συγκεκριμένη ιστορική εποχή από το παρελθόν. Η κρίση αυτή είναι πρωτόγνωρη και είναι σημαντική η μελέτη της ιστορίας για να κατανοήσουμε πως φτάσαμε ως εδώ, ποιες είναι οι αιτίες που την δημιούργησαν. Το όραμα της Ενωμένης Ευρώπης όμως είναι εκείνο που θα μείνει όταν ξεπεραστούν όλα τα προβλήματα αν και πολύ φοβάμαι πως η φυγή της Μεγάλης Βρετανίας θα είναι ένα σοβαρό πλήγμα. Όμως ένα τέτοιο ειρηνικό σχέδιο – μην ξεχνάμε τους δύο μεγάλους πολέμους- είναι κρίσιμο να επιτευχθεί ακόμη και αν καθυστερήσει πολύ. Άλλωστε είναι κάτι που δεν έχει εφαρμοστεί ποτέ και πουθενά ως τώρα».

Ο διαλογισμός και η ψυχολογία

«Δεν με πείθουν όσοι κάνουν διαλογισμό καθισμένοι σε στάση νούφαρο. Η ψυχολογία, η ψευτο-φιλοσοφία του new age είναι πράγματα όχι απλώς ανούσια αλλά και εξοργιστικά. ψευδαισθήσεις».

Η αγάπη του για την Ελλάδα

«Λάτρεψα τον αρχαιοελληνικό πολιτισμό λόγω του αρχαιολόγου παππού μου. Θεωρώ τον Λεωνίδα και τους 300 Σπαρτιάτες αυθεντικούς ήρωες γιατί έμειναν πιστοί στις αρχές τους αν και ήξεραν ότι ο θάνατος τους περιμένει, ενώ η πράξη τους είχε και σαφή ενωτικό χαρακτήρα για την Ελλάδα. Έχω ταξιδέψει αμέτρητες φορές στην Ελλάδα, έχω κάνει γυρίσματα στα νησιά και μέχρι πριν από μερικά χρόνια μιλούσα σχετικά καλά την ελληνική γλώσσα. Πάντα βρίσκω έναν καλό λόγο για να επιστρέψω στη χώρα σας».

Ένας ευτυχισμένος γάμος στο Λος Άντζελες

«Ζω με την γυναίκα μου με την οποία είμαστε μαζί εδώ και 24 χρόνια, 8 μήνες και 11 ημέρες στο Λος Άντζελες που είναι ένας όμορφος και παρεξηγημένος τόπος. Τα πιο σπουδαία πράγματα των τελευταίων 50- 60 χρόνων ξεκίνησαν από εκεί. Στο Λ.Αντζελες βρήκα πραγματικά την ευτυχία αφού είναι ένας τόπος ουσιώδης και με τρομερή ενέργεια, ενώ οι άνθρωποι είναι πολύ ζεστοί και φιλικοί. Επίσης το μυστικό ενός ευτυχισμένου γάμου είναι να προσέχεις πάντα τον σύντροφο σου. Σε όλα: να τον ακούς και να τον φροντίζεις. Είναι καθημερινή δουλειά!».

Περισσότερα από Art & Culture
Σχετικά Θέματα
Art & Culture
66ο ΦΚΘ: Ο “Άμνετ” είναι ο καλύτερος “Αμλετ” που έχεις δει
Art & Culture
66ο ΦΚΘ: Τρία 24ωρα μέσα σε μια κινηματογραφική αίθουσα
Art & Culture
66o ΦΚΘ: Η Ιζαμπέλ Ιπέρ αναζητεί το άγνωστο. Και το βρίσκει
Art & Culture
“Όλα πρέπει να αλλάξουν”: Στην 9η Μπιενάλε Θεσσαλονίκης η τέχνη καλεί σε ριζική αλλαγή
Cine News
ArtCinema Hydra – second edition: Για τρεις ημέρες η Ύδρα γέμισε τέχνη
Art & Culture
Στην πρόβα: «Κουζίνα» στο θέατρο Κιβωτός – Γεύση εργασιακού μεσαίωνα
Art & Culture
5 + 2 λόγοι να (ξανα)δεις τον «Δον Ζουάν» του Πάνου Βλάχου στο Θέατρο Βεάκη
Art & Culture
66o Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: “Αυλαία και πάμε!” με Jim Jarmusch και Indya Moore
Art & Culture
"Το καταραμένο παιδί" του Honoré de Balzac στο Θέατρο Arroyo (video)
Art & Culture
Ένα θεατρικό «Τεστ» για την ευκολία των ανθρώπων να εξαγοραστούν
Art & Culture
Στο Αμφιθέατρο, ο Γιάννης Καλαβριανός κάνει ταξίδι στο χρόνο
Αφιέρωμα
Ο “ποιητής” Διονύσης Σαββόπουλος