MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΔΕΥΤΕΡΑ
25
ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΝΕΑ

Ολοκληρώθηκε το Μουσείο Μπάουχαους στη Βαϊμάρη

Η γερμανίδα αρχιτέκτονας Χάικε Χανάντα ολοκλήρωσε ένα μινιμαλιστικό τσιμεντένιο μουσείο προς τιμήν της 100ης επετείου ίδρυσης της σχολής στη Βαϊμάρη

| Φωτογραφίες: Andrew Alberts / Heike Hanada Laboratory of art and architecture
Monopoli Team

Που βρίσκεται το Μουσείο

Το κτίριο, ονόματι «Μουσείο Μπάουχαους Βαϊμάρης», δημιουργεί μια φυσική πολιτισμική παρουσία για το Μπάουχαους στη γερμανική πόλη που αποτέλεσε τη βάση του μεταξύ του 1919 και του 1925.

«Μετά από χρόνια έρευνας, μελέτης, και κατασκευής, έφτασε η στιγμή της ολοκλήρωσης ενός κτιρίου με μια εκπληκτική αστική παρουσία,» λέει η Χανάντα.

Το Μουσείο Μπάουχαους Βαϊμάρης βρίσκεται κοντά την πλατεία Gauforum-κατάλοιπο της ναζιστικής Γερμανίας- και το Νέο Μουσείο Βαϊμάρης. Πρόκειται για έναν απλό εξωτερικά, πενταώροφο τσιμεντένιο κύβο, με τις μόνες λεπτομέρειες να είναι κάποια παράθυρα και η είσοδός του.

Εξωτερικά

«Το νέο μουσείο Μπάουχαους στη Βαϊμάρη αποδίδεται με καθαρές, κατ’ εξοχήν γεωμετρικές  γραμμές, και αντίστοιχη φόρμα. Το ανοιχτόχρωμο γκρι τσιμεντένιο περίβλημα προσδίδει στο κτίριο στέρεα όψη και δυναμική σταθερότητα,» δηλώνει η Χανάντα.

«Ο μονόλιθος ορθώνεται μεταξύ του κέντρου της πόλης και του πάρκου Schwansee, έτσι ο όγκος του, ενισχυμένος σε εντύπωση από το τσιμέντο από το οποίο αποτελείται, δημιουργεί τη δομή του κτιρίου. Ταυτόχρονα, εκμεταλλεύεται το σχήμα του για να παίξει με το πεδίο γύρω του, να επηρεάσει τόσο τον εξωτερικό όσο και τον εσωτερικό χώρο.»

Στο επάνω μισό της περιμέτρου του κτιρίου είναι γραμμένες επανειλημμένα οι λέξεις «bauhaus museum», ενώ λάμπες LED έχουν ενσωματωθεί στην πρόσοψή του για να εξυπηρετήσουν το νυχτερινό του φωτισμό.

Η Χανάντα σχεδίασε το μουσείο ως ένα δημόσιο κτίριο για την πόλη, και παράλληλα έκανε προσπάθεια να δημιουργήσει μια ροή μεταξύ αυτού και του γειτονικού πάρκου.

«Ο ρόλος του μουσείου ορίζεται από την ευθύνη που φέρει ως ένας αστικός δημόσιος χώρος,» λέει. «Με στοιχεία όπως πλίνθοι, ράφια, πύλες, σκάλες, και μια ταράτσα που οδηγεί στο πάρκο, η αρχιτεκτονική του ενσωματώνει κλασικά μοτίβα που υπογραμμίζουν το δημόσιό του χαρακτήρα.»

Εσωτερικό

Στο εσωτερικό του, το μουσείο διαθέτει εκθεσιακό χώρο 2,000 τετραγωνικών μέτρων, ο οποίος θα χρησιμοποιηθεί για να εκτεθούν περίπου 1,000 αντικείμενα από τη συλλογή Μπάουχαους Βαϊμάρης.

Η είσοδος και το πωλητήριο του μουσείου βρίσκονται στο ισόγειο, ενώ το καφέ και οι τουαλέτες είναι τοποθετημένα στο υπόγειο. Οι υπόλοιποι τρεις όροφοι του μουσείου είναι αφιερωμένοι στην ιστορία του Μπάουχαους. Καθένα από τα θεωρεία υψώνεται επάνω από ψηλοτάβανους χώρους και η πρόσβαση γίνεται από μια μακριά, μεγαλοπρεπή σκάλα, που εκτείνει το ύψος του κτιρίου.

«Οι επισκέπτες του μουσείου ανεβαίνουν μια σειρά εναλλασσόμενων ανοιχτών χώρων και σκαλοπατιών μέχρι να φτάσουν στον πέμπτο όροφο, όπου και ανταμείβονται με μια ανεμπόδιστη θέα του γειτονικού πάρκου,» λέει η Χανάντα. «Οι σκάλες είναι κλειστές με τοίχο και από τις δύο πλευρές και λειτουργούν ως ανεξάρτητα τμήματα του εσωτερικού χώρου.»

Η συλλογή είναι έτσι ταξινομημένη ώστε οι επισκέπτες να αποκτήσουν γνώσεις σχετικά με την ιστορία της σχολής αρχιτεκτονικής, με τα εκθέματα του πρώτου ορόφου να είναι αφιερωμένα στις απαρχές του Μπάουχαους στη Βαϊμάρη και το μανιφέστο του Μπάουχαους που έγραψε ο Βάλτερ Γκρόπιους το 1919. Ο δεύτερος όροφος έχει εκθέματα που δείχνουν την πρακτική εφαρμογή των ιδεών. Ο τρίτος και τελευταίος όροφος της συλλογής περιέχει εκθέματα αφιερωμένα στον καθένα από τους ιδρυτές του Μπάουχαους: τον Γκρόπιους, τον Χάνες Μέγιερ, και τον Μις βαν ντερ Ρόε.

Τα εγκαίνια του μουσείου στη Βαϊμάρη συνέπεσαν με την 100η επέτειο ίδρυσης της σχολής στην πόλη το 1919. Η σχολή χρειάστηκε να μεταφερθεί από τη Βαϊμάρη στο Ντεσάου το 1925, όπου ο Γκρόπιους σχεδίασε ένα νέο κτίριο για να στεγαστεί η σχολή. Μετά από ένα διάστημα, κατά τη διάρκεια του οποίου το Μπάουχαους είχε ως βάση το Βερολίνο, η σχολή έκλεισε οριστικά το 1933.

Αν και παρέμεινε ανοιχτή για μόνο μια δεκαετία, το Μπάουχαους έχει καταγραφεί ως η σχολή με τη μεγαλύτερη επιρροή στην ιστορία. Οι ιδέες και τα άτομα που έχουν σχέση με τη σχολή επηρέασαν σε τεράστιο βαθμό τόσο την αρχιτεκτονική όσο και το σχέδιο σε παγκόσμια κλίμακα.

Περισσότερα για το Μπάουχαους και την έκθεση που πραγματοποίησε φέτος το Ινστιτούτο Γκαίτε επίσης για την 100η επέτειό του μπορείτε να μάθετε εδώ.

Πηγή: άρθρο από dezeen.com

Περισσότερα από Εικαστικά
Σχετικά Θέματα
Εικαστικά
Takis: 100 χρόνια ζωής και 6 χρόνια μνήμης σε ένα επετειακό βίντεο
Εικαστικά
Ανάβασις: Μια έκθεση-εγκατάσταση του Νάκη Παναγιωτίδη στο 4ο Φεστιβάλ Χίου
Εικαστικά
Cycladic Whispers: Η αύρα των Κυκλάδων και του Αιγαίου σε μια έκθεση στη Νάξο
Εικαστικά
Η Μπιενάλε της Γάζας: Η ανθεκτικότητα της παλαιστινιακής τέχνης απέναντι στη Γενοκτονία στον Λόφο art project
Εικαστικά
In the same pool: Ζωγραφική και κεραμική συναντώνται σε μια νέα έκθεση στη Λήμνο
Εικαστικά
Μια έκθεση στην Πάρο "ξεδιπλώνει" τα γυναικεία εσώρουχα της παριανής φορεσιάς
Εικαστικά
Όταν ο Robert Wilson έφερε τη Lady Gaga στην Αθήνα (video)
Εικαστικά
Ταξιδεύοντας…: Μια έκθεση ζωγραφικής της Μάρθας Κορίτσογλου και της Κάλλιας Παπαθεοδώρου στη Νάξο
Εικαστικά
ΜΚΤ: Ολοκληρώθηκαν τα δύο νέα προγράμματα του Cycladic Identity στη Σίκινο
Εικαστικά
Υπογαία: Μια εικαστική έκθεση για το απολίθωμα και τη γεωλογική φαντασία στον Πύργο Κύμης
Εικαστικά
You are invited: Ο εμβληματικός φωτογράφος Juergen Teller στο Onassis Ready με μια αναδρομική έκθεση
Εικαστικά
Αναφορά στον Κ. Π. Καβάφη / Δήλος: Ένα εκθεσιακό δίπτυχο του Ανδρέα Γεωργιάδη στη Δημοτική Πινακοθήκη Μυκόνου