MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΕΤΑΡΤΗ
24
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
Αθήνα ΕΛΙΖΕ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
A Por Por Funeral for Ashirifie
Animal
Back to Black
Baghead: Η μάγισσα των νεκρών
Bob Marley: One Love
Dune: Μέρος δεύτερο
Ennio: The Maestro
Ghostbusters: Η αυτοκρατορία του πάγου
Kung Fu Panda 4 (μεταγλωττισμένη)
Kung Fu Panda 4 (με υπότιτλους)
Lupin III: Το κάστρο του Καλιόστρο (με υπότιτλους)
Mets
Minore
Pearl Jam – Dark Matter
Poor Things
Shame
Stop making sense
Suga: Agust D Tour D-Day the Movie
Take a Trip
The Rocky Horror Picture Show
Tranzit
Άγνωστοι μεταξύ μας
Άκουσέ με
Αγρια νερά
Αδέσποτα κορμιά
Ανατομία μιας πτώσης
Αντίλαλος
Απαγορευμένα παιχνίδια
Απλώς υπέροχη (μεταγλωττισμένη)
Αρθουρ ο βασιλιάς
Αρκουδότρυπα
Αρπα Colla
Ασπιλη
Αστυγραφίες στην Οθόνη
Γάτες στο μουσείο (μεταγλωττισμένη)
Για πάντα νέοι
Γκοτζίλα x Κονγκ: Η νέα αυτοκρατορία
Εγώ, καπετάνιος
Ενας ερωδιός για τη Γερμανία
Ενα ταξίδι για πάπιες (μεταγλωττισμένη)
Εξέλιξη
Ευχή (μεταγλωττισμένη)
Ζώνη ενδιαφέροντος
Η Βασίλισσα της Νέας Υόρκης
Η Περιφρόνηση
Η Χίμαιρα
Η κιβωτός του Νώε (μεταγλωττισμένη)
Η κυρία με το σκυλάκι
Η περιπέτεια
Η τελευταία παμπ
Θεώρημα
Κάμπια νύμφη πεταλούδα
Καταγωγή
Κονάν η βάρβαρη
Λατρεύω να σε μισώ
Λεσβία
Μέσα στη μέρα
Ματωμένος δεσμός
Μαύρος κότσιφας-Μαύρο βατόμουρο
Μην περιμένετε και πολλά από το τέλος του κόσμου
Μια μέρα στη Σαγκάη
Οι Ελευσίνιοι
Οι άποικοι
Ο μικρός Νικόλας: Τι περιμένουμε για να είμαστε ευτυχισμένοι; (μεταγλωττισμένη)
Οπενχάιμερ
Ο πρώτος οιωνός
Ο χαμένος τα παίρνει όλα
Ο χορός των φαντασμάτων (μεταγλωττισμένη)
Πίτερ Ράμπιτ: ο λαγός το ‘σκασε (μεταγλωττισμένη)
Περασμένες ζωές
Πεσμένα φύλλα
Ραδιο Ουόλφμαν
Ρεπό
Ρώμη, ανοχύρωτη πόλη
Σκύλος & Γάτα: μια τρελή καταδίωξη (μεταγλωττισμένη)
Στενές επαφές με τον Διάβολο
Στη φωτιά
Στο γραφείο καθηγητών
Στο ποταμόπλοιο
Συνάδελφοι ηρωικοί οικοδόμοι
Τα μαθήματα της Μπλάγκα
Τα παιδιά του χειμώνα
Το αγόρι και ο ερωδιός
Το αγόρι του Θεού
Το λιμάνι των απόκληρων
Το μικρό νησί
Το μπλε καφτάνι
Τοτέμ
Υπέροχες μέρες
Φόνισσα
Χορεύοντας με τον Μπέκετ
Βιογραφική

Μαίρη Σέλλεϋ

Η ιστορία της συγγραφέως του «Φρανκεστάιν» Μαίρη Γουόλστονκραφτ Γκόντγουιν με έμφαση στην ερωτική της σχέση με τον ποιητή Πέρσι Σέλλεϋ και στα γεγονότα που την οδήγησαν στη σύλληψη του εμβληματικού έργου της.

stars-fullstars-fullstars-emptystars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 121'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Στο Λονδίνο του 1815 το ειδύλλιο ανάμεσα στον παντρεμένο ποιητή Πέρσι Σέλλεϋ και τη 16χρονη Μαίρη Γουόλστονκραφτ Γκόντγουιν σκανδαλίζει την πουριτανική κοινωνία. Ένα χρόνο αργότερο το «παράνομο» ζευγάρι φιλοξενείται στη έπαυλη του Λόρδου Βύρωνα στη Γενεύη και εκεί θα εμπνευστεί η Γκόντγουιν ένα από τα κορυφαία έργα της γοτθικής λογοτεχνίας.

200 χρόνια μετά την έκδοση του «Φρανκενστάιν», η «Μαίρη Σέλλεϋ» έρχεται για να μας συστήσει τη γυναίκα που εμπνεύστηκε το έργο που στιγμάτισε την παγκόσμια λογοτεχνία.

Παρά όμως τις εντυπωσιακές συστατικές επιστολές και το τεράστιο ενδιαφέρον της, η ταινία μόλις και μετά βίας ξεφεύγει από τα περιορισμένα στάνταρ του καλογυρισμένου αλλά συμβατικού biopic.

Η βασική αιτία είναι πως η σκηνοθέτιδα από τη Σαουδική Αραβία Χάιφαα αλ-Μανσούρ (δυνατό το προ 5ετίας ντεμπούτο της με το «Απαγορευμένο Ποδήλατο») θέλει να μοιράσει σε τρία ίσα μέρη τη θεματολογία της ταινίας της. Το πρώτο που αφορά στο ειδύλλιο ανάμεσα στον ποιητή Πέρσι Σέλλεϋ και τη 16χρονη Μαίρη Γουόλστονκραφτ Γκόντγουιν έχει δυνατές στιγμές αλλά και σεναριακές αστοχίες.

Το δεύτερο που περιγράφει κάπως αποσπασματικά και εύκολα τις επιρροές που οδήγησαν την Μαίρη στη συγγραφή του αριστουργήματός της δίνεται σαν ένα ευκολοχώνευτο και προβλέψιμο εκπαιδευτικό ντοκιμαντέρ. Το τρίτο μέρος όμως που διαθέτει όλη τη φλόγα της χειραφετημένης γυναίκας που βρίσκεται πιο μπροστά από την εποχή της και πάει κόντρα στην συντηρητική ανδροκρατούμενη εποχή κατά την οποία οι γυναίκες συγγραφείς δεν έχαιραν ιδιαίτερου κύρους, μένει δυστυχώς ανεκμετάλλευτο.

Στο συγκινητικό και λυτρωτικό φινάλε, όπου η τραγική ζωή της ηρωίδας βρίσκει επιτέλους την αναγνώριση που της άξιζε, φαίνεται ξεκάθαρα πόσο χρόνο έχασε η σκηνοθέτιδα για να διηγηθεί κομμάτια με ισχνό ενδιαφέρον. Σε γενικές γραμμές η αναπαράσταση της εποχής είναι πειστική και οι ερμηνείες στέκονται καλά, αν και απουσιάζει από την Ελ Φάνινγκ η σπίθα που «φώτιζε» την Μαίρη Σέλλεϋ σε όλη τη ζωή της ενώ ο Τομ Στάριτζ ως Μπάιρον είναι στα όρια της καρικατούρας κάτι που προφανώς δεν ευθύνεται μόνο εκείνος.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Mary Shelley
Σκηνοθεσία: Χάιφαα αλ-Μανσούρ
Σενάριο: Εμα Τζένσεν

Παίζουν: Ελ Φάνινγκ, Ντάγκλας Μπουθ, Μπελ Πόουλι, Τομ Στάριτζ

Διάρκεια: 121'
Χώρα: ΗΠΑ, Λουξεμβούργο, Ηνωμένο Βασίλειο
Έτος: 2017

Rating: 2
Διανομή: Odeon
Περισσότερα από CINEMA
VIMA_WEB3b