MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΡΙΤΗ
16
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ:
ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ X
ΗΘΟΠΟΙΟ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΗΘΟΠΟΙΟ X
ΘΕΑΤΡΟ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΘΕΑΤΡΟ X
ΟΛΕΣ ΟΙ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
Χορός

ΠολΗΤΤες της Πατρίσιας Απέργη στο θέατρο Κιβωτός

Το νέο έργο της Πατρίσια Απέργη παρουσιάζεται στο 10οArc for Dance Festival στο Θέατρο Κιβωτός στις 31 Μαίου & 1, 2, 3 Ιουνίου.

author-image Μάρη Τιγκαράκη

Το έργο της Πολήττες ερευνά, όπως και τα προηγούμενα, τη διαμόρφωση του ιστορικού υποκειμένου μέσα από συγκεκριμένες κοινωνικοπολιτικές διεργασίες. Παρότι διαμορφώνεται από την εμπειρία της Ελλάδας, χώρας καταγωγής της χορογράφου, το έργο αναπτύσσεται με αναφορά κάθε κοινωνία σε συνθήκη και χρόνο κρίσης.

Όπως σημειώνει η ίδια:
Πώς είναι να είσαι πολίτης μιας χώρας που χάνει;
Τι είναι πιο δύσκολο να αντιμετωπίσεις: το θυμό ,το φόβο ή την ήττα;
Τι έχει μεγαλύτερη αξία: η μάχη ή το αποτέλεσμα;
Μπορείς να γίνεις ήρωας μέσα από μια αποτυχία;
Σήμερα για ποιους πολίτες θα ψάλλουμε κλέα ανδρών;

Για την ανάπτυξη της κίνησης η Απέργη και οι συνεργάτες της μελέτησαν την έννοια και τους τρόπους του θρήνου στον χορό της αρχαίας τραγωδίας, προσπαθώντας να μεταφέρουν τη θρηνητική χορευτική παράσταση/κατάσταση/αναπαράσταση σε σύγχρονα πλέγματα πολιτών που βρίσκονται ενώπιον της ήττας και του φόβου. Η ομαδική αυτή συνθήκη του θρήνου είναι μια ριζοσπαστική αντιμετώπιση του ίδιου του φαινομένου της απώλειας. Όπως ισχυρίζεται η παράσταση, καταλαμβάνοντας τον χώρο της απώλειας κατακτούμε την τέχνη της παρηγορίας, και σε συλλογικό επίπεδο αναγνωρίζουμε τη σοφία της από κοινού ανάκαμψης και αλλαγής.

Αντλώντας εξίσου τα υλικά του από νεότερους ιστορικούς και λογοτέχνες (EdouardSaid, ΔημήτρηςΔημητριάδης, EdouardGlissant, Κωστής Καρπόζηλος κ.ά),το έργο Πολήττες εμφανίζεται με έναν τίτλο-λογοπαίγνιο προκειμένου να επισημάνει τις κοσμογονικές αλλαγές της πολιτικής και κοινωνικής ζωής, την καταστρατήγηση της έννοιας και των δικαιωμάτων του πολίτη κάτω από την προσφυγική κρίση και τις συντηρητικές πολιτικές που καταπιέζουν κάθε είδους μειονότητες.

Η κληρονομιά των ελληνικών μύθων και του δράματος επεκτείνεται μέσα από την αντίληψη μιας ποιητικής πολιτικής η οποία αναγνωρίζει τις ανάγκες των αναδυόμενων κοινωνιών, όπου κοιτάξεις μετατοπίζονται, οι έμφυλες ταυτότητες επαναπροσδιορίζονται και οι ατομικότητες, μέσα από την ψυχολογική και σωματική καταπόνηση, αμβλύνονται.

Σε αυτές τις αταυτοποίητες ακόμη κοινωνίες, οι σύγχρονοι πολίτες του κόσμου, ακούν τους τελευταίους ήχους του γνώριμου και μαθαίνουν να αναγνωρίζουν τη γονιμοποιητική, οργανική παρουσία του χάους. Στέκονται μπροστά στην αδήριτη ανάγκη να επινοήσουν νέους ήχους,νέες εικόνες και άλλες γλώσσες για να περιγράψουν την πραγματικότητα που έρχεται.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Συγγραφέας: Σύμβουλος Δραματουργίας: Tζωρτζίνα Κακουδάκη

Σκηνικά: Δημήτρης Νασιάκος
Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα
Μουσική: Γιώργος Πούλιος
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος
Χορογραφία: Πατρίσια Απέργη

Παίζουν: Ηλίας Χατζηγεωργίου, Εύα Γεωργιτσοπούλου, Alex Gotch, Λαμπρινή Γκόλια, Ραφαήλ Μπουμπουχερόπουλος

Τιμές Εισιτηρίων: εισοδος ελευθερη
Διάρκεια Παραστάσεων: 31 Μαίου & 1,2,3 Ιουνίου
Περισσότερα από ΘΕΑΤΡΟ
Σχετικά Θέματα
ΘΕΑΤΡΟ
Οι γείτονες από πάνω, του Cesc Gay στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
ΘΕΑΤΡΟ
Δάκρυ στο Φίδι, από την ομάδα Hippo Theatre Group στο Bios
ΘΕΑΤΡΟ
Κουνελόκολλα: Μια performance της Χρυσής Βιδαλάκη στο θέατρο στη Σάλα
ΘΕΑΤΡΟ
Τρέμω, του Ζοέλ Πομμερά στο Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών
ΘΕΑΤΡΟ
Ο Καρυοθραύστης ζωντανεύει τη μαγεία των Χριστουγέννων στο Ολύμπια
ΘΕΑΤΡΟ
Οι Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ, του Θωμά Μοσχόπουλου στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
ΘΕΑΤΡΟ
Η Φόνισσα, σε σκηνοθεσία Θοδωρή Αμπαζή στο Θέατρο Χώρος
ΘΕΑΤΡΟ
Μικρές Ταπεινώσεις: Νεφέλη Φασούλη και Πάνος Παπαδόπουλος στο Baumstrasse με τη νέα τους παράσταση
ΘΕΑΤΡΟ
Οι «Στρακαστρούκες» του Δημήτρη Σαμόλη βρίσκουν νέα θεατρική στέγη
Θεατρικά Νέα
Η Αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα, της Άλκης Ζέη για 3η σεζόν στο Θέατρο Μεταξουργείο
ΘΕΑΤΡΟ
Αγωνία Ιερή: Εύα Palmer Σικελιανού στο θέατρο ΕΛΕΡ
ΘΕΑΤΡΟ
Η «Ζιζέλ» του Μαριύς Πετιπά σε νέα παραγωγή από το Μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής