MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΑΘΗΝΑ
ΤΕΤΑΡΤΗ
24
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
  • ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ

    Ένα καταφύγιο για τη σύγχρονη τέχνη στο Μέγαρο

    Όταν το προηγούμενο καλοκαίρι το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών άνοιξε για πρώτη φορά τους Κήπους του στη σύγχρονη εικαστική δημιουργία, πυροδοτώντας έναν ζωντανό διάλογο του εμβληματικού οργανισμού με την πόλη και τους πολίτες, ο πρόεδρός του Νίκος Θεοχαράκης είχε κάνει λόγο για το «πρώτο από τα πολλά βήματα» που το Μέγαρο προετοίμαζε προς αυτήν την κατεύθυνση.

    Από την έκθεση «Ο Κήπος Βλέπει», Ιούλιος-Σεπτέμβριος 2017
    Από την έκθεση «Ο Κήπος Βλέπει», Ιούλιος-Σεπτέμβριος 2017
    Σπύρος Κακουριώτης

     

     

    Μετά από επτά μήνες αθόρυβης εργασίας, το δεύτερο βήμα έγινε στις αρχές Φεβρουαρίου, όταν το Δ.Σ. του ΟΜΜΑ πήρε την απόφαση για τη δημιουργία του Κέντρου Σύγχρονων Εικαστικών Τεχνών, που θα φέρει το όνομα «Annex M», έπειτα από πρόταση της επικεφαλής του, Άννας Καφέτση. Ο τίτλος αποτελεί μια έμμεση αναφορά στην Άννα Φρανκ και το Ημερολόγιό της, καθώς το καταφύγιο στο οποίο παρέμενε κρυμμένη κατά τη διάρκεια της ναζιστικής κατοχής στην Ολλανδία –πριν προδοθεί και σταλεί στα στρατόπεδα εξόντωσης– λεγόταν ακριβώς έτσι: «Annex».

     

    Η Άννα Καφέτση επέλεξε αυτό το όνομα όχι μονάχα γιατί ταιριάζει στα χαρακτηριστικά του χώρου αλλά και γιατί το Ημερολόγιο ήταν ένα βιβλίο που ξαναδιάβασε, έπειτα από πολλά χρόνια, την περίοδο που βρέθηκε «εξόριστη», έχοντας εκδιωχθεί (το 2014, με απόφαση του τότε υπουργού Πολιτισμού Κώστα Τασούλα) από το ΕΜΣΤ, του οποίου υπήρξε ιδρυτική διευθύντρια.

     

    anna kafetsi

    Άννα Καφέτση 

     

    Πράγματι, ο χώρος που προορίζεται να χρησιμοποιηθεί για τις εκθέσεις του Κέντρου έχει όλα τα χαρακτηριστικά ενός «καταφυγίου»: Πρόκειται για έναν χώρο περίπου 800 τ.μ., επί της οδού Κόκκαλη, δίπλα από την είσοδο του γκαράζ, που παραμένει «κρυφός», καθώς δεν είναι ορατός από τον δρόμο ούτε διαθέτει παράθυρα ή ανοίγματα προς το εξωτερικό περιβάλλον.

     

    Αυτό το κομμάτι από τα λαβυρινθώδη «σπλάχνα» του Μεγάρου θα αποτελέσει το βασικό κέλυφος (μαζί με ένα project room) που θα φιλοξενήσει υβριδικές μορφές τέχνης, προωθώντας τον διακαλλιτεχνικό διάλογο και δίνοντας στο Μέγαρο Μουσικής μια άλλη προοπτική, που την χρειάζεται τόσο το ίδιο όσο και η σύγχρονη τέχνη.

     

    Μολονότι τα εξαιρετικά στενά οικονομικά του ΟΜΜΑ δεν επιτρέπουν σήμερα μεγαλεπήβολα σχέδια, στις σκέψεις της υπεύθυνης του Κέντρου είναι η σύνδεση της σύγχρονης καλλιτεχνικής δημιουργίας με τη μουσική, τέχνη που κατεξοχήν θεραπεύει το Μέγαρο. Έτσι, υπάρχει η σκέψη να απευθυνθεί πρόσκληση σε καλλιτέχνες να δουλέψουν πάνω στο πλούσιο μουσικό αρχειακό υλικό που φυλάσσεται στο Μέγαρο, η δουλειά των οποίων θα παρουσιαστεί από την καινούργια σεζόν.

     

    Καθώς όλος ο προγραμματισμός εξαρτάται από τα διαθέσιμα κονδύλια, η επανάληψη του πολύ επιτυχημένου ανοίγματος του Κήπου του Μεγάρου στην πόλη και αυτό το καλοκαίρι βρίσκεται ακόμη στον αέρα. Η ανάγκη της συνέχισης του ανοίγματος προς τους πολίτες φαίνεται να αναγνωρίζεται απ’ όλους, όμως, ελλείψει χρημάτων, η Άννα Καφέτση προσανατολίζεται σε κάποιας μορφής έκθεση που να απαιτεί χαμηλό προϋπολογισμό, ενδεχομένως αφιερωμένη στην video-art.

     

    Περισσότερα από Editors