MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΣΑΒΒΑΤΟ
20
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

Εκπαιδευτικά εργαστήρια για παιδιά στο Μουσείο Ηρακλειδών

Το Μουσείο Ηρακλειδών προσκαλεί τους μικρούς του φίλους στα νέα εκπαιδευτικά εργαστήρια, που έχει ετοιμάσει αποκλειστικά γι αυτούς και ξεκινούν από την Κυριακή 1 Οκτωβρίου 2017.

author-image Ευδοκία Βαζούκη

Mathtech: Κατασκευάζω και Ανακαλύπτω

Κυριακή 1η Οκτωβρίου 2017 – 10 Ιουνίου 2018

Α’ Τμήμα: Για μαθητές Α’-Γ’ Δημοτικού / Β’ Τμήμα: Για μαθητές Δ’-Στ’ Δημοτικού

Το εκπαιδευτικό εργαστήριο «Κατασκευάζω και Ανακαλύπτω» αποτελεί μια καινοτόμο δράση, που επικεντρώνεται στην έννοια της έρευνας. Στόχος του είναι να αντιληφθούν τα παιδιά πώς λειτουργεί ο πραγματικός κόσμος και απευθύνεται σε όλες τις σχολικές βαθμίδες, από το Νηπιαγωγείο μέχρι και το Λύκειο, καθώς έχει δομηθεί σύμφωνα με τα διαφορετικά επίπεδα ανάπτυξης των εννοιών.

Τα παιδιά δημιουργούν μηχανικά συστήματα, αρχιτεκτονικές κατασκευές και ηλεκτρικά κυκλώματα, χρησιμοποιώντας ένα ειδικά σχεδιασμένο απλό σύστημα δόμησης, κι εξερευνούν τον τρόπο λειτουργίας τους. Με αφετηρία τη διαισθητική αντίληψη των φυσικών φαινομένων, ανακαλύπτουν τους νόμους που διέπουν τη μηχανική, την ακουστική και τον ηλεκτρισμό. Παράλληλα, χρησιμοποιούν τα μαθηματικά ως εργαλείο για τη διατύπωση αυτών των νόμων –κατανοώντας έτσι την αναγκαιότητα των μαθηματικών εννοιών– αλλά και για να αντιληφθούν πώς συγκροτείται ο θεωρητικός κόσμος της φυσικής. Η κίνηση, η δύναμη, η ισορροπία, ο ήχος, τα κύματα, τα ηλεκτρικά κυκλώματα, οι μοχλοί, καθώς και η ενέργεια και οι διαφορετικές μορφές της, είναι μερικά από τα κύρια θέματα του εργαστηρίου.

mouseio iraklidwn 2017 ergastiria oktwvrios 2

Stemath

Κυριακή 8 Οκτωβρίου 2017 – Κυριακή 6 Mαίου 2018

Για μαθητές Προνηπίου-Νηπιαγωγείου

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα STEMath είναι σχεδιασμένο για μαθητές Νηπιαγωγείου (4 και 5 ετών). Aποτελεί μια μοναδική και διεθνώς πρωτοπόρα πρόταση, παιγνιώδους, διαδραστικής και βιωματικής προσέγγισης των μαθηματικών. Μέσα από το παιχνίδι με μια ποικιλία από εκπαιδευτικά υλικά, κατάλληλα για την ηλικία τους, τα παιδιά καλλιεργούν βασικές μαθηματικές δεξιότητες όπως η ταξινόμηση, η απαρίθμηση, η γεωμετρική απεικόνιση, η λογική σκέψη και η ικανότητα επίλυσης προβλήματος. Επίσης εισάγονται στο κόσμο της εκπαιδευτικής ρομποτικής και του αλγοριθμικού τρόπου σκέψης με τη χρήση του προγραμματιζόμενου παιχνιδιού Bee-Bot, και μέσα από μια σειρά δραστηριοτήτων αυξανόμενης δυσκολίας αναπτύσσουν δεξιότητες προσανατολισμού και μέτρησης αποστάσεων. Κάθε μαθητής παίζει, ερευνά, σκέφτεται, καταλαβαίνει και ανακαλύπτει γνώσεις μέσα από τον πειραματισμό.

mouseio iraklidwn 2017 ergastiria oktwvrios 3

Εκπαιδευτική ρομποτική: Λιλιπούτειοι μηχανικοί

Κυριακή 1η Οκτωβρίου 2017 – Κυριακή 10 Ιουνίου 2018

Για μαθητές Προνηπίου – Νηπιαγωγείου – Α’ Δημοτικού

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα Λιλιπούτειοι Μηχανικοί ωθεί τα παιδιά να αξιοποιήσουν την περιέργεια και την εφευρετικότητά τους. Το μάθημα στηρίζεται στη διαδραστικότητα και τον πειραματισμό, αφού τα παιδιά είναι ελεύθερα να αγγίξουν και να χειριστούν το εκπαιδευτικό υλικό (LEGO DUPLO) και να το χρησιμοποιήσουν σύμφωνα με τις οδηγίες που τους δίνονται ή σύμφωνα με τη δική τους κρίση. Αποκτούν κατασκευαστικές ικανότητες, μαθαίνουν να ξεχωρίζουν και να ταξινομούν τα υλικά, παρατηρούν τα χρώματα και τα σχήματα και κάνουν τα πρώτα τους βήματα στο χώρο των μαθηματικών και της λογικής ακολουθίας. Παράλληλα, ανακαλύπτουν τρόπους να εκφράζονται, να συνεργάζονται, αλλά και να ακολουθούν οδηγίες μεθοδικά, βήμα προς βήμα.

mouseio iraklidwn 2017 ergastiria oktwvrios 4

Lego WeDo™: Εκπαιδευτική ρομποτική

Κυριακή 1η Οκτωβρίου 2017 – Κυριακή 29 Απριλίου 2018

Για μαθητές Β΄- Δ΄ Δημοτικού

Με το εκπαιδευτικό εργαστήριο LEGO WeDo™ επιτυγχάνεται η εισαγωγή των μαθητών του Δημοτικού στην Εκπαιδευτική Ρομποτική. Τα παιδιά κατασκευάζουν με δομικά στοιχεία (τουβλάκια) μηχανικές κατασκευές ως ήρωες της δικής τους φανταστικής περιπέτειας, επιλύοντας ταυτόχρονα πραγματικά προβλήματα του φυσικού κόσμου που τα περιβάλλει. Επιπλέον, μαθαίνουν πώς μπορούν να δώσουν «ζωή» στις κατασκευές τους μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή, αποκτώντας δεξιότητες προγραμματισμού, μηχανικής (σχεδιασμός και κατασκευή) και επίλυσης προβλημάτων (problem solving).

Οι συμμετέχοντες χωρίζονται σε ομάδες 2-3 ατόμων και με την καθοδήγηση του εκπαιδευτή μαθαίνουν να υλοποιούν project μέσα από την ομαδική εργασία. Επίσης κατανοούν βασικές έννοιες της φυσικής με τρόπο βιωματικό, χρησιμοποιώντας άξονες, γρανάζια, τροχαλίες κλπ. και μαθαίνουν να προγραμματίζουν αλγοριθμικά, με μια προσιτή, γραφική γλώσσα προγραμματισμού.Τέλος, τα παιδιά αποκτούν κι αναπτύσσουν τόσο οργανωτικές όσο και κινητικές δεξιότητες χειρισμού και επικοινωνίας.

mouseio iraklidwn 2017 ergastiria oktwvrios 5 

Εκπαιδευτική ρομποτική: Lego Mindstorms

Κυριακή 8 Οκτωβρίου 2017 – Κυριακή 20 Μαίου 2018

Για μαθητές E’ Δημοτικού-Α’ Γυμνασίου

Η Εκπαιδευτική Ρομποτική συνδυάζει τη μάθηση με το παιχνίδι μετατρέποντας την εκπαίδευση σε διασκεδαστική δραστηριότητα. Η πλατφόρμα εκπαιδευτικής ρομποτικής LEGO Mindstorms ειδικότερα, βασισμένη στη ρομποτική τεχνολογία και στην εκπαιδευτική φιλοσοφία STEM (Science Technology Engineering Mathematics), έχει ενταχθεί στα περισσότερα εκπαιδευτικά συστήματα του κόσμου, πχ, στις ΗΠΑ, Κορέα, Κίνα, Ιαπωνία, Αγγλία, Ρωσία, κ.α.

Οι συμμετέχοντες στο εργαστήριο LEGO Mindstorms μαθαίνουν να εργάζονται ομαδικά, να επιλύουν προβλήματα, να υλοποιούν project, αποκτώντας την ικανότητα:

• να περιγράφουν τα βασικά χαρακτηριστικά ενός ρομπότ (Τεχνολογία).

• να περιγράφουν και να εξηγούν την λειτουργία απλών δομικών στοιχείων, όπως είναι τα γρανάζια, οι άξονες, οι συνδετήρες (Τεχνολογία).
• να σχεδιάζουν και να κατασκευάζουν μια μηχανή χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα υλικά, πχ, ρόδες, άξονες, κινητήρες (Τεχνολογία).
• να χρησιμοποιούν κατάλληλο λογισμικό και προγραμματιστικές δομές για να κινήσουν και να ελέγξουν την κατασκευή τους με κινητήρες και αισθητήρες, πχ, χρήση εικονοεντολών, εντολών ελέγχου, επανάληψης, κλπ. (Πληροφορική).
• να υπολογίζουν φυσικές ποσότητες που επιδρούν στη σχεδίαση και τη λειτουργία της κατασκευής τους, όπως η απόσταση, η γωνία βολής, το μήκος του άξονα (Φυσική).
• να συνδυάζουν γνώσεις φυσικής, μαθηματικών και πληροφορικής για τη δημιουργία συναρπαστικών project.
• να διατυπώνουν υποθέσεις και να ελέγχουν την ορθότητά τους.
• να διατυπώνουν και να αξιολογούν επιχειρήματα που στηρίζονται στα δεδομένα που έχουν συλλέξει.
• να αυτοοργανώνονται και να ελέγχουν την πορεία της εργασίας τους.
• να γνωρίζουν και να αξιολογούν την προσφορά της επιστήμης και της τεχνολογίας στην ευημερία του σύγχρονου ανθρώπου.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα εργαστήρια μπείτε εδώ. 

Κλείστε εγκαίρως θέσεις!

Πληροφορίες-εγγραφές: Τμήμα εκπαιδευτικών προγραμμάτων / Tηλέφωνο: 210 3461981

Περισσότερα από Δραστηριότητες
VIMA_WEB3b