MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
07
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
1ο Διεθνές Φεστιβάλ Βίγκαν Κινηματογράφου VegArtAct 2025
66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
A State of Passion
Black Dog
Bullet Train
Café 404
Chainsaw Man-Η ταινία: Reze Arc (με υπότιτλους)
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Depeche Mode: M
Dracula
F1: Η ταινία
Flow
Good Boy
Harvest
Interstellar
Jurassic World: Αναγέννηση
Ne Zha 2 (μεταγλωττισμένη)
Noi
Nouvelle Vague
Poor Things
Springsteen: Deliver Me from Nowhere
Super Paradise
The Batman
The Fantastic Four: Πρώτα βήματα
The Rocky Horror Picture Show
The Seafarers
The Shape of Night
The Smashing Machine: Η καρδιά ενός μαχητή
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
The Toxic Avenger
Tron: Ares
Vampyr
Weapons
Έκλειψη
Έλιο (μεταγλωττισμένη)
Ένα ήσυχο μέρος: Ημέρα πρώτη
Ένα απλό ατύχημα
Έρωτας στη Βαρκελώνη
Όταν έρθει το φθινόπωρο
Αναφορά στον Ιωάννη Καποδίστρια
Αργός θάνατος
Αχινός
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Δεσμώτες
Επιχείρηση Καμπούλ
Ζεφ
Η Πέππα γνωρίζει το νέο μωρό (μεταγλωττισμένη)
Η Τζέιν Όστεν με κατέστρεψε
Η γη της Ισπανίας
Η επέτειος
Η ζωή του Τσακ
Η κατάρα του Σέλμπι Όουκς
Η κυρία με το σκυλάκι
Ηλιοτρόπιο
Η μακριά πορεία
Η μουσική της ζούγκλας 2 (μεταγλωττισμένη)
Η νύχτα με τις μάσκες
Η νύχτα των ζωντανών νεκρών
Η σιωπή
Η ώρα του λύκου
Καζαμπλάνκα
Καλή σου νύχτα κυρ-Αλέξανδρε
Κατοικίδια στο express (μεταγλωττισμένη)
Κιούκα πριν το τέλος του καλοκαιριού
Κλέφτης από σπόντα
Κράτα την ψυχή σου στο χέρι και περπάτα
Μέρες οργής
Μαζί
Μαθήματα από έναν πιγκουίνο
Με κομμένη την ανάσα
Με λένε Στέλιο
Μετά το κυνήγι
Μετανιώνοντας για σένα
Μια μάχη μετά την άλλη
Μια νύχτα με τη Μοντ
Μπερλινγκουέρ: Η μεγάλη ελπίδα
Νεκρό τηλέφωνο 2
Νυχτερινός εκφωνητής
Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Ο θάνατος του ιερού ελαφιού
Οι άγριες μέρες μας
Οικογενειακή φωλιά
Ο μεσολαβητής
Ο φίλος μου ο Ταφίτι (μεταγλωττισμένη)
Ο ωραίος Σέργιος
Ρίφενσταλ: Στην καρδιά του Τρίτου Ράιχ
Ρόουζ εναντίον Ρόουζ
Σαλό, 120 μέρες στα Σόδομα
Σκοτώστε τον τζόκεϊ
Στα βάθη του χειμώνα
Στο νησί του Αμρουμ
Στρουμφάκια: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Συναισθηματική αξία
Τα 400 Χτυπήματα
Ταιριάζουμε;
Τα κακά παιδιά 2 (μεταγλωττισμένη)
Τα παιδιά του Παραδείσου
Τα τέρματα του Αυγούστου
Τερατομουντζούρες (μεταγλωττισμένη)
Το κάλεσμα 4: Τελευταία τελετουργία
Το κουκλόσπιτο της Γκάμπι: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Το μίσος
Τομ και Τζέρι: Η απαγορευμένη πυξίδα (μεταγλωττισμένη)
Το μονοπάτι του αλατιού
Το μωρό της Ρομαρί
Το πάθος της Ζαν ντ’Αρκ
Το παγώνι
Το φιλί της γυναίκας αράχνης
Το χειρόγραφο της Σαραγόσα
Τρελές σφαίρες
Τύχη βουνό
Φτηνά τσιγάρα
Φύγαμε
Χάιντι: Η διάσωση του μικρού λύγκα (μεταγλωττισμένη)
Δράσης

Έτερος Εγώ

Ελληνικό αστυνομικό θρίλερ αλά Ντάν Μπράουν στο κλασικό ύφος των αντίστοιχων ευρωπαϊκών ταινιών του είδους, και με το μεγάλο σταρ των «Άθικτων», το γάλλο Francois Cluzet να προσδίδει διεθνή λάμψη στο φιλμ.

stars-fullstars-fullstars-emptystars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 101'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Στη σημερινή Αθήνα, πέντε φόνοι με τελετουργικό χαρακτήρα και τα αρχαία ρητά του Πυθαγόρα να «κοσμούν» τους τόπους των εγκλημάτων, φέρνουν σε αδιέξοδο το Δημήτρη Λαΐνη (Πυγμαλίωνας Δαδακαρίδης), καθηγητή εγκληματολογίας, που αναλαμβάνει να λύσει την υπόθεση.

eterosego

Το πυκνό μυστήριο που σκεπάζει την ατμόσφαιρα του φιλμ ταιριάζει ιδανικά με το σταυρόλεξο των τελετουργικών φόνων. Όλα αυτά βέβαια έχουν ως πηγή προέλευσης τη σημειολογική σημασία ενός έργου του Νταν Μπράουν (αντί του Δάντη ή του Ντα Βίντσι εδώ βάλτε στην εξίσωση το όνομα του Πυθαγόρα), με την αντίστοιχη συναρπαστική εξέλιξη. Οι μαθηματικές αναφορές (με το Πυθαγόρειο Θεώρημα να αποτελεί το κλειδί της υπόθεσης) και το σκηνοθετικό μάτι του Σωτήρη Τσαφούλια -υπογράφει ακόμη και το σενάριο- κάνουν το φιλμ αρκετά θελκτικό για το μάτι του θεατή. Προφανώς αυτή είναι η κινητήρια δύναμη της ταινίας, με ξεκάθαρο στόχο την ψυχαγωγία των θεατών και η οποία δεν προσπαθεί να περάσει στη συνείδηση του κοινού για κάτι διαφορετικό από ότι είναι. Η ιδέα του Τσαφούλια (η δεύτερη ταινία του ύστερα από τον «Κοινό Παρονομαστή») να αντλήσει έμπνευση από τη δεξαμενή των θεωριών συνωμοσίας είναι θεμιτή. Στα υπέρ του μπαίνει και η αναγωγή της πυθαγόρειας λογικής στην εξίσωση των μαθηματικών με τον ορισμό της φιλίας. Όπως λέει κι ο ίδιος ο σκηνοθέτης: «Ως έτερος εγώ o Πυθαγόρας ορίζει τον φίλο, όχι το άλλο μισό, αλλά τον άλλο εαυτό». Η σκηνοθετική δουλειά που κάνει είναι λειτουργική και κάνει το φιλμ να βλέπεται με άνεση. Αν μάλιστα είχε δώσει την ανάλογη προσοχή και στο χτίσιμο των χαρακτήρων (με την αντίστοιχη διεύθυνση των ηθοποιών) ίσως τώρα να μιλούσαμε για μια αξιομνημόνευτη στιγμή του ελληνικού σινεμά στην κατηγορία του αστυνομικού θρίλερ. Η ταινία έκανε την πρεμιέρα της στο 57ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης αποσπώντας δύο βραβεία: Βραβείο Κοινού FISCHER Ελληνικής Ταινίας-Μιχάλης Κακογιάννης και Βραβείο Νεότητας.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Eτερος εγώ
Σκηνοθεσία: Σωτήρης Τσαφούλιας
Σενάριο: Σωτήρης Τσαφούλιας

Παίζουν: Πυγμαλίων Δαδακαρίδης, Δημήτρης Καταλειφός, Μάνος Βακούσης, Francois Cluzet, Ιωάννα Κολλιοπούλου, Γιώργος Χρυσοστόμου, Αννα Καλαϊτζίδου, Kόρα Καρβούνη, Βασίλης Ρίσβας, Αντώνης Αντωνίου, Νατάσα Ασίκη, Μπάμπης Γιωτόπουλος, Βαγγέλης Αλεξανδρής, Δημήτρης Μαύρος, Μαίρη Νέγρη

Διάρκεια: 101'
Χώρα: Ελλάδα
Έτος: 2016

Rating: 2
Διανομή: Feelgood
Περισσότερα από CINEMA