MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΔΕΥΤΕΡΑ
22
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
12ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου
A.I. Τεχνιτή νοημοσύνη
American Psycho
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Flow
Greek Mountain Film Festival
Keeper
Misericordia
Nouvelle Vague
Qypi
REC’n’Play
Reservoir Dogs
The Blair Witch Project
The Rocky Horror Picture Show
Wicked: Μέρος δεύτερο
Άγια νύχτα, άγρια νύχτα
Ένα απλό ατύχημα
Αγριες φράουλες
Αμαρτωλοί
Αναπαράσταση
Αν είχα πόδια θα σε κλωτσούσα
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Απόδραση στη Νορμανδία
Από τι είμαστε φτιαγμένοι
Αχινός
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Βουγονία
Δεσποινίς Μόξι: Η Οδύσσεια μιας γάτας (μεταγλωττισμένη)
Ζωούπολη 2 (μεταγλωττισμένη)
Ζωούπολη 2 (με υπότιτλους)
Η Πολυκατοικία
Η ετυμηγορία
Η θυσία
Η μύγα
Η συμμορία των μάγων 3
Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ
Η ώρα του λύκου
Θεώρημα
Καμία άλλη επιλογή
Κρίστι
Μέρες οργής
Με λένε Στέλιο
Μια μάχη μετά την άλλη
Μπερλινγκουέρ: Η μεγάλη ελπίδα
Μόνος στο σπίτι 2: Χαμένος στη Νέα Υόρκη
Νυρεμβέργη
Νυχτερινή εφημερία
Νύχτα Αγωνίας
Ο Κινηματογραφιστής
Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά
Ο βασιλιάς των βασιλιάδων: Μια ιστορία από τον Κάρολο Ντίκενς (μεταγλωττισμένη)
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Οι ώρες
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο μεγάλος Δικτάτωρ
Οταν ο Χάρι γνώρισε την Σάλι
Πέντε νύχτες στου Φρέντι 2
Πολύ σκληρός για να πεθάνει
Ρέκβιεμ για ένα όνειρο
Ρενουάρ
Σιωπηλή αγάπη
Σπασμένη φλέβα
Στο νησί του Αμρουμ
Συναισθηματική αξία
Συνύπαρξη, λέμε τώρα
Σώστε τον πράσινο πλανήτη
Τα Χριστουγεννιάτικα κάλαντα του Μίκυ
Τα κάλαντα των Χριστουγέννων
Τα παιδιά του Παραδείσου
Το δέντρο που πληγώναμε
Το καταφύγιο του τρόμου
Το οτιδήποτε
Το πατρικό
Το ταρανδάκι των Χριστουγέννων (μεταγλωττισμένη)
Το χειρόγραφο της Σαραγόσα
Τρία χιλιόμετρα ως το τέλος του κόσμου
Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους-Σπουδαστικό
Χάιντι: Η διάσωση του μικρού λύγκα (μεταγλωττισμένη)
Χαμένες αγάπες
Χειμωνιάτικο φως
Αισθηματική

Δίπλα στη Θάλασσα

Φλύαρο (παρότι με ελάχιστο διάλογο), βαρετό (αν και το σκηνικό της γαλλικής Κρουαζέτ είναι ειδυλλιακό) και ελάχιστα ελκυστικό (παρά το γεγονός πως μπροστά από την κάμερα ποζάρει πιο hot ζευγάρι του Χόλιγουντ), το «By the sea» πιθανότατα θα μείνει στην ιστορία ως το… Βατερλό της Jolie!

stars-fullstars-emptystars-emptystars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 122'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Mέσα της δεκαετίας του 70, στη Νότια Γαλλία. Η Βανέσα (Angelina Jolie), μια πρώην χορεύτρια, ταξιδεύει στην εξοχή μαζί με τον σύζυγό της τον Ρόναλντ (Brad Pitt). αμερικανό συγγραφέα. Καθώς ο γάμος τους περνάει κρίση, οι δυο τους έρχονται σε επαφή με κάποιους κατοίκους μιας παραθαλάσσιας γαλλικής κωμόπολης κι αρχίζουν να κατασκοπεύουν μέσω μιας τρύπας στον τοίχο, το νεαρό φρεσκοπαντρεμένο ζευγάρι του διπλανού διαμερίσματος που ερωτοτροπεί διαρκώς.

jolie

Η αίσθηση του υπαρξιακού δράματος (το οποίο όμως επουδενί δεν γίνεται συγκινητικό) κυριαρχεί στα κάδρα της δεύτερης ταινίας που σκηνοθετεί η Angelina Jolie Pitt – έτσι υπογράφει την ταινία της- μετά τον ευπρεπέστατο «Αλύγιστο». Με σενάριο δικό της, απόλυτο έλεγχο του πρότζεκτ και την παρουσία του συντρόφου της Brad Pitt (δεύτερη κοινή εμφάνιση τους μετά το «Mr & Mrs Smith» από όπου ξεκίνησαν όλα στη θορυβώδη σχέση τους), η ταινία κινείται γύρω από το χρονικό της διάλυσης ενός «πετυχημένου» γάμου. Ο ρυθμός της είναι τελετουργικός, αργός, σχεδόν ράθυμος κι απέραντα μονότονος.

Είναι αδιανόητο να μην έχει διαπιστώσει κανείς στο σετ – και κυρίως η σκηνοθέτιδα- αυτή τη μονότονη κίνηση της κάμερας, οπότε με καλή πίστη θεωρούμε ότι πρόκειται για ηθελημένη πρακτική. Όμως για ποιο λόγο η Jolie επιλέγει να χτίσει την ταινία της γύρω από μια οκνηρία που καθιστά όλο το φιλμ βαρετό και ελάχιστα ελκυστικό;

by_the_sea

Προφανώς για να δώσει εμφατικά τη ρουτίνα της καθημερινότητας των ηρώων ή να υπογραμμίσει το τέλμα στο οποίο έχει περιέλθει η σχέση τους. Θα μπορούσαμε να παραθέσουμε μερικά παραδείγματα ανάλογης θεματικής φιλμ (μια ταινία που μας έρχεται πρόχειρα στο νου είναι ο «Πόλεμος των Ρόουζ») που δείχνουν τη ρουτίνα ενός γάμου χωρίς να είναι απαραιτήτως βαρετά, για να αποδείξουμε ότι μια τέτοια σκηνοθετική άποψη είναι μάλλον άστοχη.

Όμως η πάλαι ποτέ Λάρα Κροφτ επιχειρεί να αποδείξει ότι είναι καλύτερη σκηνοθέτιδα από ότι ηθοποιός και βγάζει από το μανίκι όσους άσους διαθέτει: τo πλούσιο μπούστο της, την εύθραυστη «σοφιστικέ» ψυχολογία της και τον αγαπημένο της Brad Pitt. Ακόμα κι αυτά όμως καίγονται στο βωμό μιας αφόρητης κινηματογραφικής πλήξης όπου τα πάντα δείχνουν ρηχά και ασήμαντα, με αποκορύφωμα το ανεκδιήγητο φινάλε όπου μαθαίνουμε (επιτέλους) την αιτία κατάθλιψης της ηρωίδας.

Η δηθενιά χαρακτηρίζει την ταινία από την αρχή ως το τέλος, με σκηνές που μαρτυρούν ότι οι κεντρικοί πρωταγωνιστές (μέσα κι έξω από την ταινία) έχουν χάσει την αίσθηση του μέτρου και της επαφής με την πραγματικότητα. Η σκηνή με τους αστακούς που τρώει το ζευγάρι για να σκοτώσει κάπως την πλήξη του, είναι μια απλή αλλά τόσο ενδεικτική σκηνή που μετουσιώνει όλη την κοσμοθεωρία τους, σε κινηματογραφικό καρέ.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

 

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: ΔΙΠΛΑ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ (By the sea)
Σκηνοθεσία: Angelina Jolie Pitt
Σενάριο: Angelina Jolie Pitt

Παίζουν: Brad Pitt, Angelina Jolie Pitt, Μélanie Laurent

Διάρκεια: 122'
Χώρα: ΗΠΑ
Έτος: 2015

Rating: 1
Διανομή: U.I.P.
Περισσότερα από CINEMA