MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
19
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ:
ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ X
ΗΘΟΠΟΙΟ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΗΘΟΠΟΙΟ X
ΘΕΑΤΡΟ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΘΕΑΤΡΟ X
ΟΛΕΣ ΟΙ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
Αρχαία Τραγωδία

Οιδίπους Τύραννος του Σοφοκλή στο θέατρο Αλκμήνη

Την Δευτέρα 2 Νοεμβρίου ανοίγει η αυλαία για τον Οιδίποδα Τύραννο του Σοφοκλή, από το θέατρο των Vivi, στο Black Box του θεάτρου Αλκμήνη, σε σκηνοθεσία Τηλέμαχου Μουδατσάκι.

Μαρίνα Πυλαρινού

Το έργο αυτό του Σοφοκλή, που ήδη ο Αριστοτέλης στην Ποιητική του θεωρούσε ως το αρτιότερο ποίημα στον Αρχαίο Τραγικό Κύκλο, ανεβαίνει με τη διαρκώς ανανεούμενη τεχνική του Τηλέμαχου Μουδατσάκι. Η έμφαση δίνεται στο πώς το σώμα που πάσχει αφομοιώνει και πώς καλείται να εκφράσει το τραγικό. Η παράσταση του θεάτρου των Vivi, όπως με τους Πέρσες και τον Ορέστη, επιμένει στη σωματικότητα της Αρχαίας Τραγωδίας. Έτσι, η μέθοδός του προσηλώνεται στην ανατομία του σώματος του ηθοποιού, ενός μυϊκού συστήματος, στον τρόπο εσωτερικής ροής της κίνησης και ενσυναίσθησης. Το ζήτημα που θέτει η παράσταση είναι πώς η μορφή, η φόρμα ως πρωτίστως ζητούμενο, θα συνδεθεί με την ενδότερη έννοια των δράσεων, με τη δομή των χαρακτήρων και τις συναφείς ιδεολογίες. Πώς η φόρμα θα καλύψει τη σύγκρουση όπως αυτή προκύπτει στη ροή του μύθου.

Ο «Οιδίπους Τύραννος» αντιμετωπίζεται από τους Vivi ως τραγωδία της αυτογνωσίας. Ο Οιδίπους αναζητά τον δολοφόνο του Λάιου, που είναι ο ίδιος. Έτσι, το έγκλημα, η πατροκτονία, αλλά και η συναφής αιμομειξία ως ηθικής φύσεως κακούργημα, προσκρούει στην άγνοια του εαυτού, γεγονός που παροξύνει το τραγικό και προκαλεί την αδημονία του θεατή. Είναι, ίσως, το κατ’ εξοχήν σωματικό έργο στο αρχαίο, και όχι μόνο, θέατρο. Ο ίδιος ο μύθος αρχίζει με το αίνιγμα της Σφιγγός, που «δένει» τα πόδια, που υπαινίσσεται τη σωματικότητα της ανθρώπινης υπόστασης ως αινιγματικής, μυστικής, αδιάγνωστης υπόστασης. Η «απορία» που βάζει η Σφίγγα για τα πόδια συνεχίζεται με επίπονες τραγικές πράξεις, εκ των οποίων η μία ανάγεται στον προδραματικό χρόνο, όπως τα «τρύπια σφυρά» και η έκθεση του Οιδίποδα βρέφους στον Κιθαιρώνα, και η άλλη στο επίκεντρο του δραματικού χρόνου, με την τελετή της αυτοτύφλωσης του Οιδίποδα.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Συγγραφέας: Σοφοκλής
Μετάφραση: Τηλέμαχος Μουδατσάκις
Σκηνοθεσία: Τηλέμαχος Μουδατσάκις

Σκηνικά: Χάρης Σεπεντζής
Κοστούμια: Τηλέμαχος Μουδατσάκις
Μουσική: Μαρία Συμεών

Παίζουν: Γιάννης Ασκάρογλου (Οιδίπους), Τίτος Λίτινας (Τειρεσίας-Θεράπων), Χρήστος Μπαλτάς (Εξάγγελος), Κατερίνα Χιωτίνη (Ιοκάστη), Στέφανος Οικονόμου (Κρέων-Κορίνθιος)

Διάρκεια: 80΄
Περισσότερα από ΘΕΑΤΡΟ
Σχετικά Θέματα
ΘΕΑΤΡΟ
Αναζητώντας την Ελένη, της Νατάσας Νταϊλιάνη στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
ΘΕΑΤΡΟ
Ξεκίνα από την Αρχή και συνέχισε μέχρι Να φτάσεις στο Τέλος, από την ομάδα κι όμΩς κινείται στο Θέατρο Ροές
ΘΕΑΤΡΟ
Το Ξενοδοχείο Η Νύχτα που Πέφτει, του Νάνου Βαλαωρίτη στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Θεατρικά Νέα
50 χρόνια Θεσσαλικό Θέατρο: Ο «Μισάνθρωπος» της Ιόλης Ανδρεάδη σε Λάρισα και Αθήνα
ΘΕΑΤΡΟ
Οι γείτονες από πάνω, του Cesc Gay στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
ΘΕΑΤΡΟ
Δάκρυ στο Φίδι, από την ομάδα Hippo Theatre Group στο Bios
ΘΕΑΤΡΟ
Κουνελόκολλα: Μια performance της Χρυσής Βιδαλάκη στο θέατρο στη Σάλα
ΘΕΑΤΡΟ
Taverna Miresia – Mario, Bella, Anastasia, του Mario Banushi στην Πειραιώς 260
ΘΕΑΤΡΟ
Τρέμω, του Ζοέλ Πομμερά στο Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών
ΘΕΑΤΡΟ
Οι Βλαβερές Συνέπειες του Γάμου, από τον Γιάννη Μπέζο στο Θέατρο Άνεσις
ΘΕΑΤΡΟ
Ο Καρυοθραύστης ζωντανεύει τη μαγεία των Χριστουγέννων στο Ολύμπια
ΘΕΑΤΡΟ
Οι Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ, του Θωμά Μοσχόπουλου στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών