MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΕΤΑΡΤΗ
22
ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ:
ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ X
ΗΘΟΠΟΙΟ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΗΘΟΠΟΙΟ X
ΘΕΑΤΡΟ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΘΕΑΤΡΟ X
ΟΛΕΣ ΟΙ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
Κλασικό

Μαύρο Αίμα στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης

Το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης παρουσιάζει το “Μαύρο Αίμα” μία περφόρμανς βασισμένη στην Ορέστεια του Αισχύλου, από την Δευτέρα 2 Φεβρουαρίου, κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21.30.

author-image Μαρία Γεωργιλάκη

Ο Αγαμέμνονας, ο αρχηγός του στρατού των Αχαιών, επιστρέφει νικητής από την Τροία, για να θανατωθεί από την γυναίκα του Κλυταιμνήστρα. Στο θάνατο τον ακολουθεί και η Κασσάνδρα, δούλα και ερωμένη του, η οποία, πριν πεθάνει, θα προφητεύσει το φόνο της Κλυταιμνήστρας από τον γιο της τον Ορέστη.

Η παράσταση έχει ως βασικό συστατικό της την Ορέστεια του Αισχύλου, ένα έργο ορόσημο της απαρχής του δυτικού πολιτισμού και επικεντρώνεται στην εξιστόρηση των πράξεων της Κλυταιμνήστρας, πριν και μετά το φόνο του Αγαμέμνονα, καθώς και τη θανάτωσή της από τον Ορέστη.

Η Κλυταιμνήστρα, στην έναρξη των Ευμενίδων, ζητά από τις Ερινύες δικαίωση για τη δολοφονία της. Αυτή η δικαίωση δεν θα έρθει ποτέ. Με τον ιδιαίτερα σκληρό της θάνατο, από το χέρι του ίδιου της του γιού, σηματοδοτείται η βίαιη αλλαγή και το πέρασμα από τη μητριαρχία στην πατριαρχία. Η ιστορία γράφεται από τους νικητές. Έτσι η δολοφονία του Αγαμέμνονα αξιολογείται με βάση τη νέα ηθική που προκύπτει, ως βάρβαρη και απάνθρωπη και όχι σαν την απόδοση δικαιοσύνης ενός τρόπου σκέψης που βάζει την οικογένεια πάνω από την λατρεία της εξουσίας και τον σεβασμό των ηττημένων πάνω από τη μανία του κέρδους.

Ο Αισχύλος πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα και συνδέει τη νέα αυτή ηθική τάξη με τη νεοσύστατη δημοκρατία της Αθήνας. Παρ’ ότι όμως θιασώτης της νέας αυτής τάξης πραγμάτων, επιτρέπει στους ήρωες του και δη στην Κλυταιμνήστρα, να προβάλουν τα επιχειρήματα και να δικαιολογήσουν τις πράξεις τους. Στέκει κριτικός απέναντι στο καινούργιο που έρχεται και συνεχώς επισημαίνει τον κίνδυνο της αλαζονείας και της ύβρεως που προκύπτει από αυτήν.

Σχεδόν σε κάθε σημείο της αφήγησης, η διαδοχή των γεγονότων παρουσιάζεται σαν μια σειρά από αδυσώπητες συγκρούσεις του αρσενικού με το θηλυκό, του άντρα με τη γυναίκα, της μητέρας με το γιο. Οι συγκρούσεις αυτές, που πηγάζουν από τον πυρήνα της ανθρώπινης ύπαρξης γεννούν απόψεις, προβληματισμούς και ερωτήματα που διατρέχουν όλο το σώμα της ιστορίας του ανθρώπου και φτάνουν στις μέρες μας καλώντας μας να τα επαναδιατυπώσουμε και να δώσουμε τις δικές μας απαντήσεις. Αν στις μέρες μας ζούμε το τέλος της ιστορίας, πρόθεση μας είναι να επιστρέψουμε στο έργο που σηματοδοτεί την αρχή της και να δώσουμε το λόγο σε μια από τις πιο αρνητικά φορτισμένες ηρωίδες του αρχαίου δράματος.

Συντελεστές:
Μετάφραση Ορέστειας: Κώστας Γεωργουσόπουλος
Σύνθεση κειμένων: Η ομάδα
Μετάφραση Σκηνοθεσία: Τηλέμαχος Κρεβάικας
Κίνηση – χορογραφία: Μαρίζα Τσίγκα
Σκηνικά – Κοστούμια: Εύα Νάθενα
Μουσική: The Boy
Video – φωτισμοί: Σίμος Σαρκετζής

Παίζουν: Βίκυ Βολιώτη, Χρήστος Σαπουντζής

Μέρες και ώρες παραστάσεων: Δευτέρα 26 Ιανουαρίου έως Τρίτη 31 Μαρτίου, κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21.30
Διάρκεια: 90΄
Τηλ: 2103418550
Αίθουσα: Ειδικά διαμορφωμένος υπόγειος χώρος του ΙΜΚ

Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
Πειραιώς 206, (ύψος Χαμοστέρνας), Ταύρος

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Συγγραφέας: Κώστας Γεωργουσόπουλος
Σκηνοθεσία: Τηλέμαχος Κρεβάικας


Παίζουν: Βίκυ Βολιώτη, Χρήστος Σαπουντζής

Περισσότερα από ΘΕΑΤΡΟ
Σχετικά Θέματα
ΘΕΑΤΡΟ
Το 3%, της Βίλης Σωτηροπούλου στο Θέατρο της Ημέρας
ΘΕΑΤΡΟ
Άσπρο Μαύρο, του Cormac McCarthy στο Θέατρο Επί Κολωνώ
ΘΕΑΤΡΟ
Ο Κόκκινος Ιπποπόταμος, του Γιάννη Παπάζογλου στο θέατρο Ε-ΝΑ
ΘΕΑΤΡΟ
Οιδίνους, του Θανάση Τριαρίδη για 2η χρονιά στο Θέατρο 104
ΘΕΑΤΡΟ
Ούτε Μπρος ούτε Πίσω: Η κωμωδία των Ρέππα – Παπαθανασίου στο Θέατρον του Ελληνικού Κόσμου
ΘΕΑΤΡΟ
Μαρίκα με είπανε, Μαρίκα με βγάλανε: Μία παράσταση για τις δυο Μαρίκες του ρεμπέτικου τραγουδιού στο Embassy Theater
Θεατρικά Νέα
Τζοκόντα του Αμίλκαρε Πονκιέλλι σε μια διεθνή συμπαραγωγή στη Λυρική Σκηνή
ΘΕΑΤΡΟ
Αγγελία Θανάτου, του Heiner Müller στο Τζάμια Κρύσταλλα
ΘΕΑΤΡΟ
Νοχαβελάνδη: Ένα western δωματίου του Γιάννη Αποσκίτη στο Θέατρο 104
ΘΕΑΤΡΟ
Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία: Το ανατρεπτικό έργο του Tim Crouch για πρώτη φορά στην Ελλάδα
ΘΕΑΤΡΟ
Το Όνειρο ενός Γελοίου στο Θέατρο NOUS
ΘΕΑΤΡΟ
Το Συμπόσιο του Πλάτωνα σε σκηνοθεσία Άννας Κοκκίνου στο Θέατρο Σφενδόνη