MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΔΕΥΤΕΡΑ
16
ΙΟΥΝΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
Αθήνα ODEON ESCAPE ODEON ESCAPE - 8 STUDIO NEW STAR ART CINEMA TOWN CINEMAS VILLAGE 5 CINEMAS PAGRATI VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL VILLAGE CINEMAS ATHENS METRO MALL ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ VILLAGE SHOPPING AND MORE ΑΒΑΝΑ ΑΘΗΝΑ ΑΘΗΝΑΙΑ ΑΙΓΛΗ ΑΙΓΛΗ 3 ΑΙΓΛΗ CINEMA ΑΚΤΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΑΛΙΚΗ DIGITAL ΑΛΟΜΑ ΑΛΣΟΣ ΑΜΑΡΥΛΛΙΣ-Garden Cinema Digital ΑΜΙΚΟ ΑΜΥΝΤΑΣ ΑΝΕΣΙΣ ΑΝΟΙΞΙΣ ΑΡΙΑΝ ΑΡΚΑΔΙΑ ΑΡΤΕΜΙΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ 3D digital ΑΣΤΥ Αττικόν Άλσος ΒΑΡΚΙΖΑ ΒΑΡΚΙΖΑ - 3 ΒΟΞ ΔΑΝΑΟΣ ΔΕΞΑΜΕΝΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΣΙΝΕ ΔΑΦΝΗ ΔΙΑΝΑ ΔΙΟΝΥΣΙΑ ΕΚΡΑΝ ΕΛΛΗ ΖΕΦΥΡΟΣ ΗΛΕΚΤΡΑ ΘΗΣΕΙΟΝ ΚΑΡΜΕΝ ΚΗΠΟΣ ΛΑΟΥΡΑ EUROPA CINEMAS DIGITAL ΛΙΛΑ DIGITAL CINEMA ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ Cinema ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ Filmcenter ΜΠΟΜΠΟΝΙΕΡΑ DIGITAL ΝΕΑ ΜΑΣΚΩΤ ΝΟΣΤΑΛΓΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΑ ΡΙΑ ΡΙΒΙΕΡΑ ΣΙΝΕ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΙΣ ΣΙΝΕ ΠΑΡΙ ΣΙΝΕ ΦΛΟΙΣΒΟΣ PEUGEOT ΣΙΝΕ ΨΥΧΙΚΟ ΣΤΕΛΛΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΑΘΗΝΩΝ ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ – ΛΑΪΣ ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 3D Digital ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 3D Digital ΤΡΙΑΝΟΝ Filmcenter ΦΙΛΟΘΕΗ ΦΛΕΡΥ ΧΛΟΗ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
8 ½
9ο Φεστιβάλ Ισπανόφωνου Κινηματογράφου Αθήνας – FeCHA
2046
Anora
Babygirl
Ballerina
Black Dog
Blue Jean
Close
Cure
Dourgouti Town
Drive My Car
Flow
Gimme Danger: Η ιστορία των Stooges
Invisible World
Karate Kid: Θρύλοι
Killerwood
La La Land
Oh, Canada
Piglet
ReUniverse
September Says
Take a Trip
The Greek Experiment
The Surfer
Thunderbolts*
Until Dawn
Άλογα
Όλα για τη μητέρα μου
Αίσθηση αμαρτίας
Αγριες πληγές
Αλύγιστος Νίκος
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αντίο Βερολίνο
Αργός θάνατος
Ας περιμένουν οι γυναίκες
Βαϊάνα 2 (μεταγλωττισμένη)
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Βερολίνο, η συμφωνία μιας μεγαλούπολης
Βιριδιάνα
Βλέπω τον θάνατο σου 6: Δεσμοί αίματος
Δαχομέη
Δεν είμαι εγώ
Δεσμώτης του ιλίγγου
Διακοπές στη Ρώμη
Είμαι ακόμη εδώ
Εδώ μιλάνε για λατρεία
Επικίνδυνη Αποστολή: Η έσχατη τιμωρία
Ερωτική επιθυμία
Η Ηλιαχτίδα μου
Η Λάμψη
Η Ναυσικά της κοιλάδας των ανέμων
Η άγρια αχλαδιά
Η αδελφότητα της καπνιστής σάουνας
Η απόφαση
Η καρδιά του κτήνους
Η κυρία απ’ τη Σαγκάη
Η ορχήστρα του αδερφού μου
Η σπουδαία κυρία Χολ
Η υπηρέτρια
Θεώρημα
Θολός βυθός
Ιστορία αγάπης
Κάτω από την λάμψη του φεγγαριού
Καγιάρα: Ηρωίδα των Ινκας (μεταγλωττισμένη)
Και μετά δεν έμεινε κανένας
Καμία άλλη γη
Καταραμένη ψυχή
Κιούκα πριν το τέλος του καλοκαιριού
Κονκλάβιο
Λίλο & Στιτς (μεταγλωττισμένη)
Λίλο & Στιτς (με υπότιτλους)
Λενάκι, δυο φωτιές και δυο κατάρες
Μαθήματα από έναν πιγκουίνο
Μαύρος κύκνος
Μια ταινία Minecraft (μεταγλωττισμένη)
Μικρά πράγματα σαν κι αυτά
Νοσταλγία
Νοσταλγώντας το φως
Ντροπή
Νυχτερινός εκφωνητής
Νύφες
Ο δολοφόνος με το αγγελικό πρόσωπο
Οδός Μαλχόλαντ
Οικογένεια Τενενμπάουμ
Οικουμενική γλώσσα
Οι στάχτες μιας αγάπης
Ο κόκκινος δάσκαλος
Ολα είναι δρόμος
Ο πειρατής Μαυροδόντης και η κόμισσα του Γκρελ (μεταγλωττισμένη)
Ο σπόρος της ιερής συκιάς
Πέτρινα χρόνια
Πανελλήνιον
Παρίσι, 13ο διαμέρισμα
Πειθαρχική μεραρχία “999”
Περηφάνια και Προκατάληψη
Πεσμένα φύλλα
Πικρές αλήθειες
Πρόγευμα στο Τίφανις
Σάουντρακ για ένα πραξικόπημα
Σιωπηλός μάρτυς
Σκιές στο σκοτάδι
Σμιλεμένες ψυχές
Τα καλύτερά μας χρόνια
Τα κύματα της άνοιξης
Ταξίδι στη χώρα των θαυμάτων
Τελευταία έξοδος: Ρίτα Χέιγουορθ
Τελευταία πνοή
Το Παρίσι του Σουλεϊμάν
Το Φοινικικό σχέδιο
Το αγόρι
Το διπλανό δωμάτιο
Το κάστρο στον ουρανό
Το καλοκαίρι της Κάρμεν
Το κινούμενο κάστρο
Το μίσος
Το χρώμα του ροδιού
Υπάρχω
Υψηλή κοινωνία
Φαίδρα
Χειμερία νάρκη
Ψυχρός Πόλεμος
ΔΡΑΜΑ

Αλύγιστος

Η Angelina Jolie βαρέθηκε να είναι ηθοποιός κι αποφάσισε ότι η σκηνοθεσία της πάει περισσότερο. Η νέα της ταινία, ο «Αλύγιστος», μιλάει για έναν ολυμπιονίκη (8ο στους Ολυμπιακούς αγώνες του Βερολίνου) που υπέστη τα πάνδεινα ως αιχμάλωτος των Ιαπώνων στον Β Παγκόσμιο Πόλεμο.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 137'
Μαρίνα Πυλαρινού

Ο Αλύγιστος είναι μια ταινία με μεγάλη διάρκεια (2 ώρες και 20 λεπτά) κι αυτό δεν περνάει απαρατήρητο. Αρχικά φαίνεται να ξεκινά ως μια βιογραφική ταινία, αλλά ένας τέτοιος χαρακτηρισμός δεν είναι ακριβής. Το βιογραφικό κομμάτι είναι σύντομο, συνοπτικό και εξυπηρετεί μόνο στο να μας συστήσει τον ήρωα. Μας μιλάει για τα χρόνια της αλητείας, όταν ήταν μικρό παιδί, για την ενασχόλησή του με το τρέξιμο, που του άλλαξε τη ζωή και σχεδόν επιγραμματικά για την εμπειρία του στους Ολυμπιακούς αγώνες.

Το κύριο βάρος της ταινίας το σηκώνουν οι δραματικές πολεμικές εμπειρίες του κεντρικού χαρακτήρα, οι πάνω από 40 μέρες που πέρασε στη θάλασσα, όταν το αεροπλάνο του καταρρίφθηκε και κυρίως τα χρόνια που πέρασε στα γιαπωνέζικα στρατόπεδα. Βασικά, η ταινία της Jolie αποτελεί μια καταγραφή των βασανιστηρίων που υπέστη ο πρωταγωνιστής κι άλλοι σύμμαχοι στα χέρια του Ιαπωνικού στρατού.

Όπως συμβαίνει σχεδόν σε όλες τις χώρες, έτσι και στην Αμερική υπάρχει πολύ μεγαλύτερη ευκολία στο να προβάλλονται τα εγκλήματα πολέμου των άλλων εις βάρος των Αμερικανών, παρά των Αμερικανών εις βάρος των άλλων. Έτσι, το Umbroken επαναφέρει ένα γνωστό θέμα, αυτό που έχουμε δει και στη “Γέφυγα του Ποταμού Κβάι” και στο “Καλά Χριστούγεννα κύριε Λώρενς” (με τον David Bowie), αυτό της εγκληματικής μεταχείρισης αιχμαλώτων πολέμου από τους Ιάπωνες.

Η διαφορά είναι πως στην περίπτωση της ταινίας της Jolie ένας από τους αιχμαλώτους που βασανίστηκαν ήταν ο Louis Zamperini, ο νεότερος αμερικανός που έτρεξε σε ολυμπιακούς τα 5 χιλιόμετρα και τερμάτισε όγδοος στους Ολυμπιακούς του Βερολίνου του 1936. Με την κούρσα του και ιδίως τα τελευταία της μέτρα, τράβηξε μάλιστα την προσοχή του Χίτλερ. Ο Γερμανός δικτάτορας του έδωσε μια χειραψία, λέγοντας “εσύ είσαι το παιδί με το πολύ γρήγορο φίνις;” (Μια σκηνή, που για ευνόητους λόγους δεν υπάρχει στην ταινία.)

Οι Γιαπωνέζοι γενικά θεωρούσαν τιμή το να πεθαίνει κανείς στο πεδίο της μάχης κι έδειχναν τεράστια περιφρόνηση για τους αιχμαλώτους τους, καθώς με το να παραδίνονται έβαζαν τη ζωή τους πάνω από την τιμή. Αυτή η παρανοϊκή λογική δικαιολογούσε με μεγαλύτερη ευκολία τα εγκλήματα πολέμου από την πλευρά τους.

Επειδή σε μια αμερικάνικη ταινία πρέπει να υπάρχει ένας κακός, σε αυτήν εδώ είναι ο διοικητής του στρατοπέδου αιχμαλώτων: ελιτιστής αριστοκράτης, φανατικός εθνικιστής, ψυχωτικός σαδιστής. Ο Ιάπωνας ροκ σταρ Miyavi (Takamasa Ishihara) δίνει μια συγκεκιρμένη γοητεία (την οποία συνήθως έχουν οι κακοί στις ταινίες και τις σειρές) στον ρόλο, αν και δεν αποφεύγει πάντα τα κλισέ του κακού και ένα κάπως επιφανειακό παίξιμο.

Σε γενικές γραμμές, πάντως, οι ερμηνείες των πρωταγωνιστών και ιδίως του βρετανού Jack O’ Connell, που ήταν ο πρωταγωνιστής ήταν καλές. Καλά γυρισμένες σκηνές μάχης και επιβίωσης και αρκετό δράμα στην αφήγηση των συνθηκών της αιχμαλωσίας- χωρίς να είναι όμως όλες ίσης αξίας και ίσου ενδιαφέροντος. Η πιο πειστική πάντως σκηνή είναι αυτή της ανακούφισης των αιχμαλώτων, όταν ελευθερώνονται. Είναι μια ανακούφιση και για τον ίδιο το θεατή. Φέρνει μια κάθαρση σε όλο αυτό το δράμα, που είναι το δράμα όλου του Β Παγκοσμίου Πολέμου.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ: Ο «Αλύγιστος» καταφέρνει να μην λυγίσει, παρά την μεγάλη διάρκεια και τα πολλά βασανιστήρια και τις μελό στιγμές της. Παρά τα όποια προβλήματα, είναι μια αξιοπρεπής σκηνοθετική δουλειά της Angelina Jolie, που κατάφερε να έχει μαζί της σημαντικούς συντελεστές, όπως τους αδερφούς Coen (μεταξύ άλλων) στο ρόλο των σεναριογράφων.

Γιώργος Σμυρνής

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Αλύγιστος/ Unbroken
Σκηνοθεσία: Angelina Jolie
Σενάριο: Joel Coen & Ethan Coen, Richard LaGravenese, William Nicholson

Παίζουν: Jack O'Connell, Takamasa Ishihara, Domhnall Gleeson

Διάρκεια: 137'
Χώρα: ΗΠΑ
Έτος: 2014

Rating: 3
Περισσότερα από CINEMA