MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΣΑΒΒΑΤΟ
08
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
1ο Διεθνές Φεστιβάλ Βίγκαν Κινηματογράφου VegArtAct 2025
66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
A State of Passion
Black Dog
Bullet Train
Café 404
Chainsaw Man-Η ταινία: Reze Arc (με υπότιτλους)
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Depeche Mode: M
Dracula
F1: Η ταινία
Flow
Good Boy
Harvest
Interstellar
Jurassic World: Αναγέννηση
Ne Zha 2 (μεταγλωττισμένη)
Noi
Nouvelle Vague
Poor Things
Springsteen: Deliver Me from Nowhere
Super Paradise
The Batman
The Fantastic Four: Πρώτα βήματα
The Rocky Horror Picture Show
The Seafarers
The Shape of Night
The Smashing Machine: Η καρδιά ενός μαχητή
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
The Toxic Avenger
Tron: Ares
Vampyr
Weapons
Έκλειψη
Έλιο (μεταγλωττισμένη)
Ένα ήσυχο μέρος: Ημέρα πρώτη
Ένα απλό ατύχημα
Έρωτας στη Βαρκελώνη
Όταν έρθει το φθινόπωρο
Αναφορά στον Ιωάννη Καποδίστρια
Αργός θάνατος
Αχινός
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Δεσμώτες
Επιχείρηση Καμπούλ
Ζεφ
Η Πέππα γνωρίζει το νέο μωρό (μεταγλωττισμένη)
Η Τζέιν Όστεν με κατέστρεψε
Η γη της Ισπανίας
Η επέτειος
Η ζωή του Τσακ
Η κατάρα του Σέλμπι Όουκς
Η κυρία με το σκυλάκι
Ηλιοτρόπιο
Η μακριά πορεία
Η μουσική της ζούγκλας 2 (μεταγλωττισμένη)
Η νύχτα με τις μάσκες
Η νύχτα των ζωντανών νεκρών
Η σιωπή
Η ώρα του λύκου
Καζαμπλάνκα
Καλή σου νύχτα κυρ-Αλέξανδρε
Κατοικίδια στο express (μεταγλωττισμένη)
Κιούκα πριν το τέλος του καλοκαιριού
Κλέφτης από σπόντα
Κράτα την ψυχή σου στο χέρι και περπάτα
Μέρες οργής
Μαζί
Μαθήματα από έναν πιγκουίνο
Με κομμένη την ανάσα
Με λένε Στέλιο
Μετά το κυνήγι
Μετανιώνοντας για σένα
Μια μάχη μετά την άλλη
Μια νύχτα με τη Μοντ
Μπερλινγκουέρ: Η μεγάλη ελπίδα
Νεκρό τηλέφωνο 2
Νυχτερινός εκφωνητής
Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Ο θάνατος του ιερού ελαφιού
Οι άγριες μέρες μας
Οικογενειακή φωλιά
Ο μεσολαβητής
Ο φίλος μου ο Ταφίτι (μεταγλωττισμένη)
Ο ωραίος Σέργιος
Ρίφενσταλ: Στην καρδιά του Τρίτου Ράιχ
Ρόουζ εναντίον Ρόουζ
Σαλό, 120 μέρες στα Σόδομα
Σκοτώστε τον τζόκεϊ
Στα βάθη του χειμώνα
Στο νησί του Αμρουμ
Στρουμφάκια: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Συναισθηματική αξία
Τα 400 Χτυπήματα
Ταιριάζουμε;
Τα κακά παιδιά 2 (μεταγλωττισμένη)
Τα παιδιά του Παραδείσου
Τα τέρματα του Αυγούστου
Τερατομουντζούρες (μεταγλωττισμένη)
Το κάλεσμα 4: Τελευταία τελετουργία
Το κουκλόσπιτο της Γκάμπι: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Το μίσος
Τομ και Τζέρι: Η απαγορευμένη πυξίδα (μεταγλωττισμένη)
Το μονοπάτι του αλατιού
Το μωρό της Ρομαρί
Το πάθος της Ζαν ντ’Αρκ
Το παγώνι
Το φιλί της γυναίκας αράχνης
Το χειρόγραφο της Σαραγόσα
Τρελές σφαίρες
Τύχη βουνό
Φτηνά τσιγάρα
Φύγαμε
Χάιντι: Η διάσωση του μικρού λύγκα (μεταγλωττισμένη)
ΔΡΑΜΑ

Η Έξοδος: Θεοί και Βασιλιάδες

O Ridley Scott επιστρέφει με μια επική θρησκευτική ταινία, ταιριαστή στο κλίμα των Χριστουγέννων, που αφηγείται την έξοδο των Ισραηλιτών σκλάβων από την Αίγυπτο του Φαραώ.

stars-emptystars-emptystars-emptystars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 150'
Μαρίνα Πυλαρινού

Στο επίκεντρο της  ιστορίας, ο βραβευμένος με Όσκαρ, Christian Bale (Ο ΣΚΟΤΕΙΝΟΣ ΙΠΠΟΤΗΣ, THE FIGHTER, ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΠΛΟΚΗΣ), ως ένας αξιοσημείωτα θαρραλέος άνδρας, δεν θα διστάσει να τα βάλει με μια από τις πιο ισχυρές αυτοκρατορίες της ιστορίας, οδηγώντας 400.000 σκλάβους ένα βήμα πιο κοντά στη λύτρωση τους.

Η αλήθεια είναι πως από συνεντεύξεις του σκηνοθέτη, όσο και του Christian Bale, αλλά και από κάποιες αντιδράσεις θρησκευτικών κύκλων, μου είχε δημιουργηθεί η αίσθηση ότι θα βλέπαμε μια πιο εναλλακτική εκδοχή της γνωστής βιβλικής ιστορίας, κοντά στα πρότυπα του Νώε του Aronofsky. Κάτι τέτοιο δεν συνέβη. Ο Μωυσής είναι ένας σπουδαίος ήρωας κι οι Ισραηλίτες σώζονται από την θεία παρέμβαση. Ό,τι μαθαίναμε δηλαδή και στα θρησκευτικά του σχολείου, το ξαναβλέπουμε σε μια 3d, θεαματική, αλλά κάπως μουντή και σκοτεινή εκδοχή. Οι χαρακτήρες δεν έχουν ιδιαίτερο βάθος και το δράμα τους σπάνια μπαίνει στην ψυχή του θεατή.

Βλέπουμε ακόμα να επαναλαμβάνεται ένα μοτίβο του “Μονομάχου”. Τον πιστό στρατηγό της Αιγύπτου Μωυσή, τον αγαπούσε πολύ ο γέρο Φαραώ και θα τον ήθελε για βασιλιά στη θέση του γιου του. Ό,τι ακριβώς συμβαίνει στη σχέση του στρατηγού Μάξιμου και του σοφού αυτοκράτορα Μάρκου Αυρήλιου στον “Μονομάχο”. Ο δε γιος, που αναλαμβάνει το θρόνο μετά το θάνατο του Φαραώ, ο Ραμσής (Joel Edgerton), αν και δεν είναι τόσο εκνευριστικά ψυχοπαθής, όσο ήταν ο Κόμοδος στον “Μονομάχο”, την έχει κι αυτός την ψυχοπάθειά του (θέματα με τον πατέρα του), ενώ ζηλεύει τον Μωυσή. Αγαπάει το παιδί του και τη γυναίκα του, αλλά όχι και τους υπηκόους του κι είναι άνθρωπος με παράλογες εμμονές. Εξορίζει τον Μωυσή, όταν αποκαλύπτεται η εβραϊκή του καταγωγή και μετά από χρόνια θα τον βρει αντίπαλο. Και δυστυχώς γι’ αυτόν θα έχει αντίπαλο και τον Θεό της Παλαιάς Διαθήκης. 

Υπάρχουν κάποια σημεία, στα οποία η ταινία πρωτοτυπεί. Η παρουσία του Θεού αποτυπώνεται σαν ένα μικρό παιδάκι, το οποίο μόνο ο Μωυσής μπορεί να δει. Οι υπόλοιποι βλέπουν τον Μωυσή να μιλάει στον αέρα. Αυτό το εύρημα, ενώ στην αρχή φαίνεται επιβλητικό, από κάποια στιγμή γίνεται κουραστικό, όπως όλα τα ευρήματα που κάνουν τα παιδιά να χάνουν την παιδικότητά τους.

Επίσης, όταν ο Μωυσής αποφασίζει να τα βάλει με το Αιγυπτιακό βασίλειο, προκαλώντας μία εξέγερση σκλάβων, ακολουθεί στρατηγική σαμποτάζ και ανταρτοπολέμου. Λες τότε, ότι θα προσπαθήσουν να εξηγήσουν τα δεινά που υπέστησαν οι Αιγύπτιοι- την πείνα, τις αρρώστιες, τις καταστροφές- με έναν πιο ορθολογικό τρόπο, από τα θαύματα του Θεού. Όμως, αυτή η επανάσταση σκλάβων, όπως άλλωστε κι οι πιο πολλές που συνέβησαν στην αρχαιότητα, δεν έφερνε αποτέλεσμα. Κι έτσι, ο Θεός, που βιαζόταν να ελευθερώσει τον εκλεκτό λαό του, πήρε την κατάσταση στα χέρια του. Και παρά τις αντιδράσεις του Μωυσή, έστειλε στους Αιγύπτιους τις 7 πληγές του Φαραώ. 

Όλα λοιπόν στην ταινία, μια βιβλική ταινία καταστροφής, εξηγούνται με την παρέμβαση του Θεού και με ελάχιστες αλλαγές της ιστορίας που περιγράφει η Παλαιά Διαθήκη. Ο καταιγισμός της δράσης, τα σκοτεινά χρώματα, η αργόσυρτη σε αρκετά σημεία πλοκή, κάπου κουράζουν τα μάτια και το μυαλό. Πόσο μάλλον, όταν δεν βλέπεις και κάτι καινούριο, αλλά τη γνωστή ιστορία.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ: Μια ταινία με θεαματικές σκηνές, στο πνεύμα του θρίλερ και της ταινίας καταστροφής, αλλά κάπως μονότονη, χωρίς πρωτότυπες ιδέες και διάθεση να δει με νέα ματιά το είδος των βιβλικών επών. Ο Ridley Scott αναμασάει απλά τις ιστορίες της Βίβλου, καθώς και τον πετυχημένο του “Μονομάχο”.

Γιώργος Σμυρνής

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Η Έξοδος: Θεοί και Βασιλιάδες
Σκηνοθεσία: Ridley Scott
Σενάριο: Adam Cooper, Bill Collage, Jeffrey Caine, Steven Zaillian

Παίζουν: Christian Bale, Joel Edgerton, Ben Kingsley

Διάρκεια: 150'
Χώρα: Αγγλία, ΗΠΑ, Ισπανία
Έτος: 2014

Rating: 2,5
Περισσότερα από CINEMA