MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΣΑΒΒΑΤΟ
27
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
Αθήνα ΕΛΙΖΕ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
3 Queer μικρού μήκους
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
Aespa World Tour in Cinemas
Animal
Back to Black
Demon Slayer: Kimetsu No Yaiba – To the Hashira Training (με υπότιτλους)
Dune: Μέρος δεύτερο
Ennio: The Maestro
Ghostbusters: Η αυτοκρατορία του πάγου
Horrorant Film Festival – Νύχτες τρόμου 2024
Joe Strummer: The Future Is Unwritten
Kung Fu Panda 4 (μεταγλωττισμένη)
Kung Fu Panda 4 (με υπότιτλους)
Mistaken for Strangers
Playtime
Poor Things
Shayda
Spy x Family Code: White (με υπότιτλους)
Stop making sense
Take a Trip
Άγνωστοι μεταξύ μας
Ένας προφήτης, μα τι προφήτης
Αδέσποτα κορμιά
Αμπιγκέιλ
Ανατομία μιας πτώσης
Αντίλαλος
Απαγορευμένα παιχνίδια
Αποκάλυψη τώρα: Final Cut
Από την άκρη της πόλης
Αρθουρ ο βασιλιάς
Ασπιλη
Γάτες στο μουσείο (μεταγλωττισμένη)
Γκοτζίλα x Κονγκ: Η νέα αυτοκρατορία
Γυάλα
Δύο δάχτυλα μέλι 2
Δύο φίλοι και ένας ασβούλης (μεταγλωττισμένη)
Εγώ, καπετάνιος
Εμφύλιος πόλεμος
Ενα ταξίδι για πάπιες (μεταγλωττισμένη)
Ενθύμιον
Εξέλιξη
Επαγγελματίας υπνοβάτης
Ευχή (μεταγλωττισμένη)
Ζωντανό πνεύμα
Ζώνη ενδιαφέροντος
Η Μία και εγώ: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Η Χίμαιρα
Η αρπαγή
Η κιβωτός του Νώε (μεταγλωττισμένη)
Η περιπέτεια
Η τελευταία παμπ
Κάμπια νύμφη πεταλούδα
Μάμα Γκλόρια
Μετέωρο και Σκιά
Μη μου λες ψέματα
Μην ανοίγεις την πόρτα
Μην περιμένετε και πολλά από το τέλος του κόσμου
Ο Μύλος και ο σταυρός
Ο Χάρι Πότερ και η Φιλοσοφική Λίθος
Οι Ελευσίνιοι
Οι άποικοι
Οι αντίπαλοι
Ο καταδικασμένος
Ο μικρός Νικόλας: Τι περιμένουμε για να είμαστε ευτυχισμένοι; (μεταγλωττισμένη)
Ο τελευταίος ήρωας
Ο χορός των φαντασμάτων (μεταγλωττισμένη)
Περασμένες ζωές
Πεσμένα φύλλα
Ραδιο Ουόλφμαν
Σούπερ Μάγκι (μεταγλωττισμένη)
Σπίθα στη θάλασσα
Στενές επαφές με τον Διάβολο
Στην τύχη ο Μπαλταζάρ
Στη φωτιά
Στο γραφείο καθηγητών
Στο ποταμόπλοιο
Συνάδελφοι ηρωικοί οικοδόμοι
Τα μαθήματα της Μπλάγκα
Το αγόρι και ο ερωδιός
Το κατά Ματθαίον ευαγγέλιο
Το μπλε καφτάνι
Το περασμένο καλοκαίρι
Τοτέμ
Υπέροχες μέρες
Χάος
Χαίρε, Μαρία
Χορεύοντας με τον Μπέκετ
Χρήστος, το τελευταίο παιδί
Χωρίς οξυγόνο
Ψάχνοντας τον Sugar man
Κοινωνική

Δύο Ημέρες, Μία Νύχτα

Ρεαλισμός της σύγχρονης εργατικής τάξης στο “Δύο Ημέρες, Μία Νύχτα”. Το νέο γαλλόφωνο δράμα των βραβευμένων δύο φορές (1999, 2005) Βέλγων αδερφών Dardenne έχει πρωταγωνίστρια την Marion Cotillard.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-fullstars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 95'
Μαρίνα Πυλαρινού

Η Cotillard υποδύεται την Σάντρα. Μια μητέρα εργάτρια που προσπαθεί να πείσει τους συναδέλφους της να απορρίψουν ένα πριμ 1.000 ευρώ προκειμένου να μην χάσει την δουλειά της. Η ταινία παρακολουθεί ένα σαββατοκύριακο της ηρωίδας καθώς με τη βοήθεια του συζύγου της, προσπαθεί να εξασφαλίσει την αλληλεγγύη των συναδέλφων της σε μια εποχή όπου υπό το φάσμα της ανεργίας, επικρατεί ένας ωμός ανταγωνισμός που εξωθεί τις ανθρώπινες σχέσεις στα άκρα.

Η Σάντρα είναι μια γυναίκα που μάχεται με την κατάθλιψη και διαρκώς βρίσκεται στο όριο να παρατήσει τον συνδικαλιστικό της αγώνα. Η ταινία ουσιαστικά είναι η διπλή μάχη της πρωταγωνίστριας: η μία να πείσει τον εαυτό της να μην τα παρατήσει και η άλλη να κάνει τους συναδέλφους της να δεχθούν να αρνηθούν το bonus, προκειμένου αυτή να κρατήσει τη θέση εργασίας της.

Τα επεισόδια της ταινίας είναι οι συναντήσεις με τον κάθε συνάδελφο της χωριστά. Μέσα από αυτές τις συναντήσεις, αναδεικνύεται ένα καλοστημένο ψηφιδωτό  πολλών διαφορετικών χαρακτήρων στο σημερινό πολυπολιτισμικό Βέλγιο, που μαστίζεται από την οικονομική κρίση. Άλλοι φιλοτομαριστές, άλλοι φιλάνθρωποι, άλλοι κάπου ανάμεσα. Τα 1000 € είναι το δόλωμα που χρησιμοποιεί η εργοδοσία, για να διχάσει τους εργαζόμενους σε μια πρακτική διαίρει και βασίλευε. Κι είναι ένα δόλωμα αποτελεσματικό. Οικογένειες γίνονται κομμάτια από τους τσακωμούς γι’ αυτά τα χρήματα. Αλλά το ερώτημα που απευθύνεται στους εργαζόμενους του έργου, απευθύνεται τελικά και στον θεατή της ταινίας. Εσείς τι θα κάνατε σε μια αντίστοιχη περίπτωση; 

Πολλοί ρωτούν την Σάντρα “γιατί να χάσω το bonus μου, για να κρατήσεις εσύ τη δουλειά σου;”, φέρνοντάς την σε μεγάλη αμηχανία και κάνοντάς την να νιώθει ζητιάνα. Όλος αυτός ο αγώνας κλονίζει το αίσθημα αξιοπρέπειας μιας ηρωίδας που κινδυνεύει να βυθιστεί κάθε στιγμή σε ένα τέλμα εσωστρέφειας κι απραξίας. Η ψυχολογία της είναι πολύ εύθραυστη και ευμετάβολη. Μια άρνηση την βυθίζει στην απελπισία και μια στήριξη την ανεβάζει απότομα. Όμως, αυτός ο έντονα κυκλοθυμικός χαρακτήρας παρουσιάζεται με μεγάλη φυσικότητα και τίποτα στο έργο δεν σου φαίνεται τραβηγμένο ή υπερβολικό, χάρη στη ρεαλιστική μαεστρία των σκηνοθετών και την πολύ καλή ερμηνεία της Cotillard

Η σκηνοθεσία και τα πλάνα επιδιώκουν τον μέγιστο ρεαλισμό και την εστίαση πάνω στα συναισθήματα των πρωταγωνιστών. Παράλληλα, όμως, υπάρχει και μία απόσταση από το δράμα των ηρώων, ώστε να δημιουργείται μια αίσθηση αντικειμενικότητας. Δεν μπορούμε όμως να μην δούμε ότι κάποιοι χαρακτήρες είναι ιδιαίτερα αγενείς ή εγωιστές. Τις στάσεις των ανθρώπων καθορίζουν πολλά στοιχεία, ενώ στοιχεία του χαρακτήρα συσχετίζονται κι από άλλα στοιχεία, όπως το τι φοράει ή από την ηλικία.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ: Μια πολύ αξιόλογη ταινία των αδερφών Dardenne με έναν σύγχρονο ρεαλισμό, που αναφέρεται στα καθημερινά δράματα και τις αγωνίες της σημερινής εργατικής τάξης. Η ταινία γεννά κρίσιμα ερωτήματα και υπονοεί κάποιες απαντήσεις, χωρίς όμως να τις φωνάζει. Η Marion Cotillard σε έναν σύνθετο ρόλο δίνει μια πολύ ρεαλιστική και αξιόλογη ερμηνεία, ενώ κι οι υπόλοιποι ηθοποιοί είναι καλοί στους ρόλους τους.

Γιώργος Σμυρνής

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Δύο Ημέρες, Μία Νύχτα
Σκηνοθεσία: Jean-Pierre Dardenne, Luc Dardenne
Σενάριο: Jean-Pierre Dardenne, Luc Dardenne

Παίζουν: Marion Cotillard, Fabrizio Rongione, Pili Groyne

Διάρκεια: 95'
Χώρα: Βέλγιο, Γαλλία, Ιταλία
Έτος: 2014

Rating: 4
Περισσότερα από CINEMA
VIMA_WEB3b