MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΕΜΠΤΗ
16
ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
Athens Palestine Film Festival
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Dracula
Drive
Dune: Μέρος δεύτερο
F1: Η ταινία
Good Boy
Harvest
Leningrad Cowboys Go America
Leningrad Cowboys Meet Moses
Mitski: The Land
Ne Zha 2 (μεταγλωττισμένη)
Ne Zha 2 (με υπότιτλους)
Shaun of the Dead
Super Paradise
Super Story Market
Take a Trip
The Smashing Machine: Η καρδιά ενός μαχητή
Threads
Tron: Ares
Vampyr
Weapons
When Nobody’s Watching
Z
Ένα απλό ατύχημα
Έρωτας στη Βαρκελώνη
Όλα για τη μητέρα μου
Όταν έρθει το φθινόπωρο
Αγάπη μόνο
Αλέξης Ζορμπάς
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αντιγόνη
Για μια χούφτα δολλάρια
Διαβάζοντας τη Λολίτα στην Τεχεράνη
Η Γη της Επαγγελίας
Η Πέπη, η Λούσι, η Μπομ και τ’αλλα κορίτσια…
Η Πέππα γνωρίζει το νέο μωρό (μεταγλωττισμένη)
Η αρπαγή
Η γυναικα με τα σπίρτα
Ηλέκτρα
Η λίμνη των στεναγμών
Η σιωπή των αμνών
Ιστορίες του Σηκουάνα
Ιφιγένεια
Καζαμπλάνκα
Καλές γιορτές
Καλή σου νύχτα κυρ-Αλέξανδρε
Κατοικίδια στο express (μεταγλωττισμένη)
Κλέφτης από σπόντα
Μέρες οργής
Μεσάνυχτα στο Παρίσι
Μετά το κυνήγι
Μια μάχη μετά την άλλη
Μικρά πράγματα σαν κι αυτά
Μπερλινγκουέρ: Η μεγάλη ελπίδα
Μποέμικη ζωή
Νεκρό τηλέφωνο 2
Ο Νάτζι Αλ-Αλί στην αγκαλιά του Χαντάλα
Ο Ρατατούης (μεταγλωττισμένο)
Ο Σιμών της ερήμου
Ο Σιρόκο και το βασίλειο των ανέμων (μεταγλωττισμένη)
Ο Χριστός Σταμάτησε στο Εμπολι
Ο άνθρωπος χωρίς παρελθόν
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Οι Απίθανοι (μεταγλωττισμένο)
Οι Υπάλληλοι
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο κύκλος των χαμένων ποιητών
Ο ξεχωριστός Γουίλ Χάντιγκ
Οταν ο Χάρι γνώρισε την Σάλι
Προσέλαβα έναν επαγγελματία δολοφόνο
Ρίφενσταλ: Στην καρδιά του Τρίτου Ράιχ
Στα βάθη του χειμώνα
Στρουμφάκια: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Συναισθηματική αξία
Τα κακά παιδιά 2 (μεταγλωττισμένη)
Τα κανόβνια του Ναβαρόνε
Τα παιδιά του Παραδείσου
Το 47
Το Χαμίνι
Το αγόρι
Το κάλεσμα 4: Τελευταία τελετουργία
Το κουκλόσπιτο της Γκάμπι: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Το λιμάνι της Χάβρης
Το μίσος
Το μονοπάτι του αλατιού
Το πάθος της Ζαν ντ’Αρκ
Το τελευταίο κύμα
Το χρώμα του ροδιού
Τρωάδες
Τύχη βουνό
Χάιντι: Η διάσωση του μικρού λύγκα (μεταγλωττισμένη)
Χαμένοι στη Μετάφραση
Ψηλά στον Ουρανό (μεταγλωττισμένο)
Ως τα χαράματα
ΔΡΑΜΑ

Η Αιώνια Επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά

Μία ταινία για έναν εξαφανισμένο τηλεπαρουσιαστή, που με εμμονικό τρόπο σχεδιάζει τη μεγάλη του επιστροφή, είναι η «Η Αιώνια Επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά», που αποτελεί το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Ελίνας Ψύκου.

Monopoli Team

Ο Αντώνης φτάνει σ’ ένα ξενοδοχείο κοντά στη θάλασσα. Όμως είναι χειμώνας και το ξενοδοχείο είναι κλειστό. Τριγυρνάει μόνος του σαν να έχει χάσει την ταυτότητα του, ενώ παράλληλα επιθυμεί να επαναφέρει τα ίχνη του στη μνήμη των άλλων. Ο Αντώνης Παρασκευάς σκοπεύει να λάμψει δια της απουσίας του, με μια εξαφάνιση-μπλόφα, για να τραβήξει τα φώτα της δημοσιότητας.

Ο Χρήστος Στέργιογλου, μετά το Runaway Day, σε μία ακόμα ταινία παίζει τον τηλεπαρουσιαστή. Η ταινία στο πρώτο μέρος της είναι διανθισμένη με εικόνες από την τηλεόραση, είτε video για avant garde μαγειρική, είτε κατασκευασμένα video με το παρελθόν του σούπερ παρουσιαστή, που φαίνεται ότι έχει μεταδώσει τα πάντα στην τηλεόραση, από πολιτική ειδησεογραφία μέχρι life style.

Μέσα από αυτά τα video, έχουμε μία ακόμα κριτική στο επιφανειακό της ελληνικής τηλεόρασης. Μόνο που αυτό που δείχνει η ταινία, εκτός του ότι αποτελεί μια φτηνή κριτική σε ένα φτηνό έτσι κι αλλιώς θέαμα, είναι και πολύ υποδεέστερο σαν αποτέλεσμα της πραγματικής τηλεόρασης. Ο Στέργιογλου σε καμία περίπτωση δεν πείθει, όπως τον βλέπουμε στα πλάνα, ότι είναι ο παρουσιαστής, τον οποίο θα έβλεπε όλη η Ελλάδα, ενώ τα τηλεοπτικά προγράμματα, που μιμείται η ταινία, το πολύ- πολύ να έπαιζαν σε μικρής εμβέλειας κανάλια, με πρόγραμμα εντελώς της φτήνιας. Όσο για την όποια κριτική επιχειρείται στα πολιτικά πράγματα, δεν θέλω να την σχολιάσω καθόλου.

Ο ΓΕΡΟΣ ΤΡΩΕΙ ΤΟ ΦΑΓΗΤΟ ΤΟΥ ΠΟΥΛΙΟΥ

Στο πρώτο μέρος ο παρουσιαστής κρύβεται σε ένα λουξ ξενοδοχείο, άδειο από κόσμο. Στο δεύτερο μέρος, η ταινία αλλάζει ρότα και βάζει τον μοναχικό της ήρωα να παίρνει τα βουνά και τα λαγκάδια, στην εξοχή και να κρύβεται από τους δημοσιογράφους που τον ψάχνουν.  Η εμμονή του, για το πόσο σημαντική πρέπει να γίνει η απουσία του, κάνει το έργο κατά διαστήματα σκληρό και έντονο. Αλλά το παρατραβάει, σε τέτοιο σημείο, που να γίνεται κωμικό. Ο Στέργιογλου, που διαρκώς πεινάει και τρέφεται με αποφάγια, ενώ κοιμάται στις ερημιές, θυμίζει μια γέρικη εκδοχή του νεαρού πρωταγωνιστή στο “Παιδί τρώει το φαγητό του πουλιού” του Έκτορα Λυγίζου. Η εικόνα της ταινίας είναι μουντή και δεν σου μαγνητίζει το βλέμμα, ενώ ο ρυθμός είναι αργόσυρτος.

Κοντολογίς, “Η αιώνια επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά” περισσότερο μοιάζει με μια μικρού μήκους ταινία, που προσπαθεί η σκηνοθέτης να την τεντώσει όσο γίνεται, για να γίνει μια μεγάλη ταινία. Και τελικά σου δίνεται η αίσθηση ότι η ταινία αποτελείται από δύο διαφορετικές ταινίες. Το συνολικό αποτέλεσμα είναι φτωχό και πρόχειρο σε ένα έργο που με κούρασε.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Η Αιώνια Επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά
Σκηνοθεσία: Ελίνα Ψύκου
Σενάριο: Ελίνα Ψύκου

Παίζουν: Χρήστος Στέργιογλου, Μαρία Καλλιμάνη, Γιώργος Σουξές, Θεοδώρα Τζίμου, Σύλλας Τζουμέρκας, Λένα Γιάκα, Βασίλης Δημητρούλιας

Χώρα: Ελλάδα
Έτος: 2012

Περισσότερα από CINEMA