MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΕΜΠΤΗ
01
ΜΑΪΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
8 ½
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
Animal
Anora
Baby
Banff Centre Mountain Film Festival World Tour 2025
Black Dog
Cure
Dog Man (μεταγλωττισμένη)
Fiction
Flow
Hedwig and the Angry Inch
Maria
Mauthausen
Mickey 17
O Κομφορμίστας του Μπερνάρντο Μπερτολούτσι
Pink Floyd At Pompeii – MCMLXXII
Star Wars: Επεισόδιο ΙII- Η Εκδίκηση των Σιθ
Take a Trip
The Brutalist
Until Dawn
Winona
Yu-Gi-Oh! Η σκοτεινή πλευρά των διαστάσεων (μεταγλωττισμένη)
Ένας απλός άνθρωπος
Έχω κάτι να πω
Όλα όσα φανταζόμαστε ως φως
Όνειρα ιλουστρασιόν
Αλπεις
Αλύγιστος Νίκος
Αμαρτωλοί
Αναμνήσεις ενός σαλιγκαριού
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αρκάντια
Ασυνήθιστες φίλες
Δαχομέη
Είμαι ακόμη εδώ
Είμαι η Κούβα
Εβρος – Θολό τοπίο
Εδώ μιλάνε για λατρεία
Εμείς: Μια ταινία για τον Bloody Hawk
Ερωτική επιθυμία
Ευρυδίκη Β.Α. 2037
Η Τζούλι μένει σιωπηλή
Η επαφή
Η θάλασσα μέσα μου
Η καρδιά του κτήνους
Η μάσκα του Διαβόλου
Η νέα χρονιά που δεν ήρθε ποτέ
Η ορχήστρα του αδερφού μου
Η πένθιμη παρέλαση των ρόδων
Η σιωπή
Ησυχία 6-9
Η φωτογραφία
Θεώρημα
Θολός βυθός
Ιστορία 52
Καγιάρα: Ηρωίδα των Ινκας (μεταγλωττισμένη)
Καμία άλλη γη
Καρκαλού
Κονκλάβιο
Κραυγές και ψίθυροι
Κρυστάλλινες νύχτες
Λάκης Παπαστάθης – Σε πρώτο πλάνο
Λίλο & Στιτς
Μ – Ο δράκος του Ντίσελντορφ
Μια μέρα, ένας έρωτας
Μια νύχτα με τα ζωόμπι (μεταγλωττισμένη)
Μια ταινία Minecraft (μεταγλωττισμένη)
Μια ταινία Minecraft (με υπότιτλους)
Μικρές Αφροδίτες
Μιλώντας για το τέλος
Νοσφεράτου
Ντανίλο Τρέλες: Ο φημισμένος Ανδαλουσιανός μουσικός
Ντελικατέσεν
Ο γύρος του κόσμου του μικρού Γκρίζλι (μεταγλωττισμένη)
Ο δράκουλας των Εξαρχείων
Ο ερασιτέχνης
Οικουμενική γλώσσα
Οι κυνηγοί
Οι τεμπέληδες της εύφορης κοιλάδας
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο κόκκινος δάσκαλος
Ο λογιστής 2
Οντότητα
Ο πειρατής Μαυροδόντης και η κόμισσα του Γκρελ (μεταγλωττισμένη)
Ουγκέτσου Μονογκατάρι
Πριν το τέλος
Πρωινή περίπολος
Σάουντρακ για ένα πραξικόπημα
Σε μια άγνωστη χώρα
Σμιλεμένες ψυχές
Σχετικά με τον Βασίλη…
Ταξίδι του μέλιτος
Τα χρώματα της ίριδος
Τελευταία πνοή
Το Παρίσι του Σουλεϊμάν
Το Χαμίνι
Το αγαπημένο μου γλυκό
Το αγόρι
Το βλέμμα του Οδυσσέα
Το βράδυ υποχωρεί
Το κάστρο στον ουρανό
Το κακό
Το μετέωρο βήμα του πελαργού
Το μικρό μου Πάντα (μεταγλωττισμένη)
Το πάθος
Υπάρχω
Υπέροχες μέρες
Φάννυ και Αλέξανδρος
Φαντάσματα από το παρελθόν
Χιονάτη (μεταγλωττισμένη)
ΔΡΑΜΑ

Η Αιώνια Επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά

Μία ταινία για έναν εξαφανισμένο τηλεπαρουσιαστή, που με εμμονικό τρόπο σχεδιάζει τη μεγάλη του επιστροφή, είναι η «Η Αιώνια Επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά», που αποτελεί το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Ελίνας Ψύκου.

Monopoli Team

Ο Αντώνης φτάνει σ’ ένα ξενοδοχείο κοντά στη θάλασσα. Όμως είναι χειμώνας και το ξενοδοχείο είναι κλειστό. Τριγυρνάει μόνος του σαν να έχει χάσει την ταυτότητα του, ενώ παράλληλα επιθυμεί να επαναφέρει τα ίχνη του στη μνήμη των άλλων. Ο Αντώνης Παρασκευάς σκοπεύει να λάμψει δια της απουσίας του, με μια εξαφάνιση-μπλόφα, για να τραβήξει τα φώτα της δημοσιότητας.

Ο Χρήστος Στέργιογλου, μετά το Runaway Day, σε μία ακόμα ταινία παίζει τον τηλεπαρουσιαστή. Η ταινία στο πρώτο μέρος της είναι διανθισμένη με εικόνες από την τηλεόραση, είτε video για avant garde μαγειρική, είτε κατασκευασμένα video με το παρελθόν του σούπερ παρουσιαστή, που φαίνεται ότι έχει μεταδώσει τα πάντα στην τηλεόραση, από πολιτική ειδησεογραφία μέχρι life style.

Μέσα από αυτά τα video, έχουμε μία ακόμα κριτική στο επιφανειακό της ελληνικής τηλεόρασης. Μόνο που αυτό που δείχνει η ταινία, εκτός του ότι αποτελεί μια φτηνή κριτική σε ένα φτηνό έτσι κι αλλιώς θέαμα, είναι και πολύ υποδεέστερο σαν αποτέλεσμα της πραγματικής τηλεόρασης. Ο Στέργιογλου σε καμία περίπτωση δεν πείθει, όπως τον βλέπουμε στα πλάνα, ότι είναι ο παρουσιαστής, τον οποίο θα έβλεπε όλη η Ελλάδα, ενώ τα τηλεοπτικά προγράμματα, που μιμείται η ταινία, το πολύ- πολύ να έπαιζαν σε μικρής εμβέλειας κανάλια, με πρόγραμμα εντελώς της φτήνιας. Όσο για την όποια κριτική επιχειρείται στα πολιτικά πράγματα, δεν θέλω να την σχολιάσω καθόλου.

Ο ΓΕΡΟΣ ΤΡΩΕΙ ΤΟ ΦΑΓΗΤΟ ΤΟΥ ΠΟΥΛΙΟΥ

Στο πρώτο μέρος ο παρουσιαστής κρύβεται σε ένα λουξ ξενοδοχείο, άδειο από κόσμο. Στο δεύτερο μέρος, η ταινία αλλάζει ρότα και βάζει τον μοναχικό της ήρωα να παίρνει τα βουνά και τα λαγκάδια, στην εξοχή και να κρύβεται από τους δημοσιογράφους που τον ψάχνουν.  Η εμμονή του, για το πόσο σημαντική πρέπει να γίνει η απουσία του, κάνει το έργο κατά διαστήματα σκληρό και έντονο. Αλλά το παρατραβάει, σε τέτοιο σημείο, που να γίνεται κωμικό. Ο Στέργιογλου, που διαρκώς πεινάει και τρέφεται με αποφάγια, ενώ κοιμάται στις ερημιές, θυμίζει μια γέρικη εκδοχή του νεαρού πρωταγωνιστή στο “Παιδί τρώει το φαγητό του πουλιού” του Έκτορα Λυγίζου. Η εικόνα της ταινίας είναι μουντή και δεν σου μαγνητίζει το βλέμμα, ενώ ο ρυθμός είναι αργόσυρτος.

Κοντολογίς, “Η αιώνια επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά” περισσότερο μοιάζει με μια μικρού μήκους ταινία, που προσπαθεί η σκηνοθέτης να την τεντώσει όσο γίνεται, για να γίνει μια μεγάλη ταινία. Και τελικά σου δίνεται η αίσθηση ότι η ταινία αποτελείται από δύο διαφορετικές ταινίες. Το συνολικό αποτέλεσμα είναι φτωχό και πρόχειρο σε ένα έργο που με κούρασε.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Η Αιώνια Επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά
Σκηνοθεσία: Ελίνα Ψύκου
Σενάριο: Ελίνα Ψύκου

Παίζουν: Χρήστος Στέργιογλου, Μαρία Καλλιμάνη, Γιώργος Σουξές, Θεοδώρα Τζίμου, Σύλλας Τζουμέρκας, Λένα Γιάκα, Βασίλης Δημητρούλιας

Χώρα: Ελλάδα
Έτος: 2012

Περισσότερα από CINEMA