MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΕΜΠΤΗ
28
ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
Αθήνα ODEON ESCAPE ODEON ESCAPE - 8 STUDIO NEW STAR ART CINEMA TOWN CINEMAS VILLAGE 5 CINEMAS PAGRATI VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL VILLAGE CINEMAS ATHENS METRO MALL ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ VILLAGE SHOPPING AND MORE ΑΒΑΝΑ ΑΘΗΝΑ ΑΘΗΝΑΙΑ ΑΙΓΛΗ ΑΙΓΛΗ 3 ΑΙΓΛΗ CINEMA ΑΚΤΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΑΛΙΚΗ DIGITAL ΑΛΟΜΑ ΑΛΣΟΣ ΑΜΑΡΥΛΛΙΣ-Garden Cinema Digital ΑΜΙΚΟ ΑΜΥΝΤΑΣ ΑΝΕΣΙΣ ΑΝΟΙΞΙΣ ΑΡΙΑΝ ΑΡΚΑΔΙΑ ΑΡΤΕΜΙΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ 3D digital Αττικόν Άλσος ΒΑΡΚΙΖΑ ΒΑΡΚΙΖΑ - 3 ΒΟΞ ΔΕΞΑΜΕΝΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΣΙΝΕ ΔΑΦΝΗ ΔΙΑΝΑ ΔΙΟΝΥΣΙΑ ΕΚΡΑΝ ΖΕΦΥΡΟΣ ΗΛΕΚΤΡΑ ΘΗΣΕΙΟΝ ΚΑΡΜΕΝ ΚΗΠΟΣ ΛΑΟΥΡΑ EUROPA CINEMAS DIGITAL ΛΑΪΣ ΛΙΛΑ DIGITAL CINEMA ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ Cinema ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ Filmcenter ΜΠΟΜΠΟΝΙΕΡΑ DIGITAL ΝΕΑ ΜΑΣΚΩΤ ΝΟΣΤΑΛΓΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΑ ΡΙΑ ΡΙΒΙΕΡΑ ΣΙΝΕ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΙΣ ΣΙΝΕ ΓΑΛΑΤΣΙ ΣΙΝΕ ΠΑΡΙ ΣΙΝΕ ΦΛΟΙΣΒΟΣ PEUGEOT ΣΙΝΕ ΨΥΧΙΚΟ ΣΤΕΛΛΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΑΘΗΝΩΝ ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 3D Digital ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 3D Digital ΦΙΛΟΘΕΗ ΦΛΕΡΥ ΧΛΟΗ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
8 ½
Afterburn: Οι κυνηγοί στο τέλος του κόσμου
Convoy
Cure
F1: Η ταινία
Jurassic World: Αναγέννηση
Maria
Sorry, Baby
Superman
Take a Trip
The Fantastic Four: Πρώτα βήματα
The Toxic Avenger
Weapons
Έκπτωτοι άγγελοι
Έλιο (μεταγλωττισμένη)
Όταν έρθει το φθινόπωρο
Αγάπη = Τρέλα
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αποστροφή
Αργός θάνατος
Ας αγαπηθούμε όσο ζούμε
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Βιριδιάνα
Γυναίκες στα πρόθυρα νευρικής κρίσης
Δέσε με
Διαμάντια
Δωρεάν διακοπές
Δύο καπνισμένες κάννες
Είμαι ακόμη εδώ
Ελα να δεις
Επικίνδυνη Αποστολή: Η έσχατη τιμωρία
Ερωτική επιθυμία
Ευχαριστούμε για τη συναλλαγή σας
Η Πέπη, η Λούσι, η Μπομ και τ’αλλα κορίτσια…
Η Τζέιν Όστεν με κατέστρεψε
Η Τζούλι μένει σιωπηλή
Η βασίλισσα του χιονιού και το παγωμένο βασίλειο (μεταγλωττισμένη)
Η γεύση του κερασιού
Η ετυμηγορία
Η μουσική της ζούγκλας (μεταγλωττισμένη)
Η μουσική της ζούγκλας 2 (μεταγλωττισμένη)
Η ορχήστρα του αδερφού μου
Η πισίνα
Η τελευταία παράσταση
Θάνατος στη Βενετία
Θέλω και τη μαμά σου
Ιστορίες του Μπρονξ
Κιούκα πριν το τέλος του καλοκαιριού
Κοντινό πλάνο
Λάουρα
Λίλο & Στιτς (μεταγλωττισμένη)
Μάρκο: Μια επινοημένη αλήθεια
Μαζί
Μαλδίβες
Ματαντόρ
Μητέρα
Μια ταινία Minecraft (μεταγλωττισμένη)
Μνήμες φόνων
Μουφάσα: Ο βασιλιάς των λιονταριών (μεταγλωττισμένη)
Νοσταλγία
Νύχτα δολοφόνων
Ο Λόγος
Ο Μοϊκανός
Ο Σιμών της ερήμου
Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά
Ο ένοικος
Ο βασιλιάς των λιονταριών (μεταγλωττισμένη)
Ο δελφινομικρούλης 2 (μεταγλωττισμένη)
Οδός Μαλχόλαντ
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Οι άγριες μέρες μας
Οικουμενική γλώσσα
Οι μπαλκονάτες
Ο καθρέφτης
Πώς να εκπαιδεύσετε τον δράκο σας (μεταγλωττισμένη)
Ρόουζ εναντίον Ρόουζ
Σκιές στο σκοτάδι
Σκύλος που γαβγίζει
Σολάρις
Στάλκερ
Στρουμφάκια: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Στρουμφάκια: Η ταινία (με υπότιτλους)
Ταιριάζουμε;
Τα σαγόνια του καρχαρία
Τα χρώματα του χρόνου
Το 47
Το κινούμενο κάστρο
Το κουρδιστό πορτοκάλι
Το μίσος
Το νησί
Το νησί των καταραμένων
Το πάθος της Ζαν ντ’Αρκ
Το παγώνι
Τρελές σφαίρες
Υπάρχω
Φερ’την πίσω
Φτηνά τσιγάρα
Χειμωνιάτικο φως
Ωραία μου κυρία
ΔΡΑΜΑ

Diana

Μια άγνωστη πλευρά της Νταϊάνα, τον έρωτα της με έναν Πακιστανό καρδιοχειρούργο, αποκαλύπτει το “Diana”, του γερμανού σκηνοθέτη Όλιβερ Χιρσμπίγκελ (Η Πτώση). Η ταινία περιγράφει τα τελευταία δύο χρόνια της ζωής της γυναίκας που έμεινε γνωστή ως η πριγκίπισσα του λαού, φτάνοντας μέχρι το τέλος της.

stars-emptystars-emptystars-emptystars-emptystars-empty
Μαρίνα Πυλαρινού

Μετά το χωρισμό της με τον Κάρολο η Diana διαλύει τη σχέση της με το παλάτι, βγάζοντας στη φόρα τη σχέση του πρώην συζύγου της με την Καμίλα, ενώ γίνεται η αγαπημένη των Άγγλων. Όμως το ανθρωποκυνηγητό με τους παπαράτσι είναι ανελέητο, ενώ η ίδια κατά βάθος ποθεί τον έρωτα.

Ερωτεύεται έναν Πακιστανό καρδιοχειρούργο, τον Χάσνατ Καν που ζει και εργάζεται στην Αγγλία. Δύο διαφορετικοί κόσμοι ενώνονται: ο εξωστρεφής κόσμος της πιο διάσημης γυναίκας στον πλανήτη και ο εσωστρεφής κόσμος ενός μετανάστη από την Ασία, αφοσιωμένου στην επιστήμη του και κλειστού ως ανθρώπου. Θα επιβιώσει ο έρωτας τους από τις διαφορές στις ιδιοσυγκρασίες, στα θέλω τους και στην κουλτούρα (ο Καν είναι μουσουλμάνος); 

Το έργο τελειώνει με μια συγκινητική ατμόσφαιρα- ένα ρέκβιεμ για την πιο διάσημη πριγκίπισσα εδώ και πάρα πολλά χρόνια. 

Η ζωή της Lady D, οι σχέσεις της και ο τραγικός της θάνατος είναι γενικά γνωστά. Η αλήθεια είναι πάντως πως η ταινία αποκαλύπτει άγνωστες πτυχές της. Τον πόλεμο που της κήρυτταν δεξιά έντυπα ακόμα και όταν έκανε τον τόσο δίκαιο και ανθρωπιστικό αγώνα για την κατάργηση των ναρκών. Το κυνηγητό από τους παπαράτσι. Το γεγονός ότι κυκλοφορούσε με περούκες ή στο πορτ μπαγκάζ ενός αυτοκινήτου. Ότι για τον έρωτα έχανε πολύ τον αυτοέλεγχό της, ότι ήθελε να της εξηγούν τα όνειρα και πως είχε διάφορες παραξενιές.

Η κινηματογράφηση της ταινίας είναι καλής ποιότητας, αλλά  νιώθεις ότι κάτι λείπει από το έργο. Εστιάζει υπερβολικά στον έρωτα της Diana με το χειρούργο. Η Ναόμι Γουότς είναι ικανοποιητική στον ρόλο της Lady D, παρά το γεγονός ότι κάποιες φορές δείχνει να αγκομαχά με την προσπάθειά της να μιμηθεί τόσο την διάσημη προσωπικότητα που ερμηνεύει, όσο και την βρετανική προφορά. Επίσης, δεν βγάζει την δυναμική προσωπικότητα της Νταϊάνα, που έκανε άνω κάτω όλο το σύστημα του παλατιού. Όμως, ο Ναβίν Άντριους που ερμηνεύει τον Χάσνατ Καν είναι μέτριος ηθοποιός και αυτό υπονομεύει όλη την ταινία, που ουσιαστικά βασίζεται στον έρωτα αυτών των δύο.

Είναι εμφανές πως η σημαντικότητα της Diana στο όλο κοινωνικοπολιτικό και μιντιακό σύστημα δεν αναδεικνύεται. Θα ήθελα να έβλεπα περισσότερους ανθρώπους, οι οποίοι εμπλέκονται σε αυτήν την ιστορία. Τον Ντόντι, για παράδειγμα, δεν τον βλέπεις παρά ελάχιστα. Πιο πολύ βάρος στην ταινία έχει ένας παπαράτσι που συνομιλούσε με την Νταϊάνα, παρά ο τελευταίος εραστής της. Τα παιδιά της Diana δεν υπάρχουν.

Θα μπορούσε κανείς να πει ότι η προβολή μιας Diana, η οποία είναι λιγότερο συναρπαστική από την δημόσια εικόνα της δεν είναι απαραιτήτως λάθος. Μπορεί να είναι και μια αποκατάσταση της αλήθειας. Δεν αποκλείεται αυτό που βλέπαμε ως Νταϊάνα να ήταν ένα μιντιακό προϊόν και η πριγκίπισσα στον ιδιωτικό της χώρο να ήταν μια πολύ λιγότερο ενδιαφέρουσα και ανασφαλής γυναίκα. Παρ’ όλ’ αυτά, η ταινία δεν καταφέρνει να σε πείσει ότι βλέπεις μια Diana πιο αληθινή από την Diana των Media. Μάλλον το αντίθετο- θα έλεγα- συμβαίνει. 

Σε γενικές γραμμές, η Diana είναι ένα έργο αρκετά καλογυρισμένο, προκαλεί συγκίνηση και βγάζει στη φόρα κάποια μυστικά γύρω από τη ζωή της Lady D. Ωστόσο, δεν είναι τόσο ενδιαφέρον και μικραίνει την ηρωίδα, κάνοντας την λιγότερο συναρπαστική, από όσο θα περίμενε κανείς. Έτσι δεν ξεφεύγει από τη μετριότητα.

Γιώργος Σμυρνής

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Diana
Σκηνοθεσία: Όλιβερ Χιρσμπιέγκελ
Σενάριο: Στίβεν Τζέφρις, Κέιτ Σνελ

Παίζουν: Ναόμι Γουότς, Ναβίν Άντριους, Ντάγκλας Χοτζ, Ντάνιελ Πίρι

Χώρα: ΒΡΕΤΑΝΙΑ, ΓΑΛΛΙΑ, ΣΟΥΗΔΙΑ, ΒΕΛΓΙΟ
Έτος: 2013

Rating: 2,5
Περισσότερα από CINEMA