MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΕΤΑΡΤΗ
19
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ:
ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ X
ΗΘΟΠΟΙΟ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΗΘΟΠΟΙΟ X
ΘΕΑΤΡΟ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΘΕΑΤΡΟ X
ΟΛΕΣ ΟΙ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
Δραματοποιημένο Μυθιστόρημα

Bijoux de Kant: Το Εγκώμιο μιας μεταμόρφωσης, στο Ίδρυμα Μ. Κακογιάννη

Το “Eγκώμιο Mιας Mεταμόρφωσης”, μια παράσταση της Bijoux de Kant βασισμένη στα “Άσματα του Μαλντορόρ” του Κόμη του Λωτρεαμόν ανεβαίνει στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης στο Υπόγειο Γκαράζ από τις 5 έως 11 Ιουνίου.

author-image Γιώργος Σμυρνής

«Ωστόσο δεν παραπονιέμαι. Δέχτηκα τη ζωή σαν τραύμα, κι απαγόρευσα στην αυτοκτονία να θεραπεύσει την ουλή. Θέλω να βλέπει ο Δημιουργός, την κάθε στιγμή της αιωνιότητάς του, εμένα , το χαίνον ρήγμα. Είναι η ποινή που του επιβάλλω. Τα άλογα δεν πρέπει ν’ ακούσουν αυτά που λέμε. Θα μπορούσαν ίσως και να μας καταλάβουν αγαπημένε γυιε του ωκεανού. Κακό δικό τους –γιατί θα υπέφεραν ακόμα πιο πολύ! Τα άλογά μας, κάλπαζαν κατά μήκος της όχθης, σα να δραπέτευαν απ’ το βλέμμα του ανθρώπου».

Ο Κόμης του Λωτρεαμόν αποτελεί μια από τις σκοτεινότερες και σπουδαιότερες φιγούρες της παγκόσμιας λογοτεχνίας. Γεννημένος το 1846 στην Ουρουγουάη από πλούσια οικογένια Γάλλων, ο Ιζιντόρ Ντυκάς – όπως ήταν το πραγματικό του όνομα-, κατάφερε μόλις στα 24 του, να ολοκληρώσει τα «Άσματα του Μαλντορόρ» και να πεθάνει. Τα «Άσματα του Μαλντορόρ», το βαθύ αυτό ποιητικό έργο μιας καταραμένης ιδιοφυίας, δεν εκδόθηκε ποτέ ενόσω ο δημιουργός του βρισκόταν στη ζωή, καθώς θεωρήθηκε από τους υποψήφιους εκδότες της εποχής προκλητικό και ικανό για ποινικές διώξεις. Χρειάστηκε μισός αιώνας, για να ανακαλυφθεί -σχεδόν τυχαία- η μυθική προσωπικότητα του Λωτρεαμόν από τους Σουρεαλιστές το 1917, οι οποίοι και θα τον χρήσουν αμέσως πρόδρομό τους, εξαιτίας αυτού και μόνο του συγκλονιστικού του έργου.

Μέσα από μια σκηνική εγκατάσταση 300 τετραγωγικών μέτρων και έναν ήρωα που έχει επιλέξει την «αιώνια αϋπνία» ως στάση ζωής, η Bijoux de Kant και ο Κρις Ραντάνοφ διερευνούν τα όρια της συνάντησης ηθοποιού και κειμένου, σε μια απογυμνωμένη θεατρική συνθήκη διαρκούς μεταμόρφωσης.

Τι σημαίνει να είναι κανείς ξένος;

Αιωρούμενος μεταξύ μιας ταυτότητας που απλώς γράφει «άλλος» και της επιθυμίας για μεταμόρφωση που θα τον οδηγήσει μακριά από όλα αυτά που μοιάζουν «ξένα», βιώνοντας τη ανείπωτη μοναξιά της «διαφοράς» και την αγαλλίαση στην ιδέα μιας πιθανής «ομοιότητας», ο ήρωας – Λωτρεαμόν σηκώνει το χέρι του για να δείξει τον έναν κατάμαυρο κύκνο στο κοπάδι και στέκεται όρθιος για να εξηγήσει τι συμβαίνει όταν η «μεταμόρφωση» είναι «επιλογή».

Μετάφραση: Στρατής Πασχάλης
Σκηνοθεσία – Σκηνογραφία: Γιάννης Σκουρλέτης
Μουσική: Κώστας Δαλακούρας
Προσαρμογή Κειμένου – Δραματουργία: Γιώργος Λαγουρός
Γλυπτική: Περικλής Πραβήτας
Βοηθός Σκηνοθέτη: Σαμψών Φύτρος
Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Αλέξιος Παπαζαχαρίας

Ερμηνεία: Κρις Ραντάνοφ

Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης – Υπόγειο Γκαράζ
Πειραιώς 206 / 210. 34.18.550.
Παραστάσεις: 5 έως 11 Ιουνίου στις 21.30
Διάρκεια: 50΄
Παραγωγή: Bijoux de Kant

[iframe width=”420″ height=”315″ src=”http://www.youtube.com/embed/DJBCx2l5u8g” frameborder=”0″ allowfullscreen ]

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Συγγραφέας: Λωτρεαμόν
Σκηνοθεσία: Γιάννης Σκουρλέτης


Παίζουν: Κρις Ραντάνοφ

Περισσότερα από ΘΕΑΤΡΟ
Σχετικά Θέματα
ΘΕΑΤΡΟ
Η Πριγκίπισσα των Αγίων Σαράντα: Η νέα παράσταση του Χάρη Ρώμα στο Θέατρο Coronet
ΘΕΑΤΡΟ
Κόκκινο ρομάντζο, του Alexander Gelman στο Θέατρο Φούρνος
ΘΕΑΤΡΟ
Το Βιβλίο της Ανησυχίας – Ημερολόγιο Αποχαιρετισμού, από την ομάδα 4PLAY στο Θέατρο Αργώ
Θεατρικά Νέα
Ο Χορός των εραστών: Η παράσταση του Tiago Rodrigues επιστρέφει στη Στέγη
ΘΕΑΤΡΟ
Ο Φαέθων, του Δημήτρη Δημητριάδη στο Θέατρο Φούρνος
ΘΕΑΤΡΟ
Η θρυλική «Λόλα» ανεβαίνει για πρώτη φορά στο Παλλάς
ΘΕΑΤΡΟ
Ο Επικήδειος, του Ιάκωβου Καμπανέλλη στο Θέατρο Αλεξάνδρεια
ΘΕΑΤΡΟ
Κάπου περνούσε μια φωνή, από την bijoux de kant για 2ο χρόνο στο HOOD art space
ΘΕΑΤΡΟ
Συγγνώμη Κύριε Μπέκετ, της Σοφίας Φιλιππίδου στο Μαγαζάκι της Τ3χνης
ΘΕΑΤΡΟ
Οι Κάλπηδες, του Στρατή Μυριβήλη για 3η χρονιά στο Θέατρο Olvio
ΘΕΑΤΡΟ
Το Κοράκι – Ένα Μουσικό Αναλόγιο, της Τώνιας Ράλλη στο Rabbithole
ΘΕΑΤΡΟ
Η Θελεστίνα, σε σκηνοθεσία Αστέριου Πελτέκη για δεύτερη χρονιά στο Βασιλικό Θέατρο