Η παράσταση, μέσα από μια αλληλουχία εικόνων βίντεο και ζωντανής πιανιστικής ερμηνείας, σκιαγραφεί έναν παραλληλισμό ανάμεσα στη ζωή και τη δημιουργία δύο μεγάλων καλλιτεχνών, του Μπετόβεν και του Γκόγια, παρότι δεν συναντήθηκαν ποτέ και πιθανότατα αγνοούσαν ο ένας την ύπαρξη του άλλου. Οι βιογραφίες τους όμως παρουσιάζουν πολλά κοινά χαρακτηριστικά: η σύμπνοια με το πνεύμα της εποχής τους στην αρχή της σταδιοδρομίας τους, οι ομοιότητες στον κοινωνικό τους περίγυρο, οι πολιτικές τους πεποιθήσεις, που διαμορφώθηκαν στην Ευρώπη των Ναπολεόντειων πολέμων, και το κυριότερο, η δημιουργική αντίδραση που είχαν απέναντι στην απώλεια της ακοής τους, φτάνοντας στην πιο προσωπική τους έκφραση προς το τέλος της ζωής τους.
Τρεις «γέφυρες» μας οδηγούν από τη μία βιογραφία στην άλλη. Η πρώτη αφορά έργα που είναι ακόμα πιστά στους κανόνες της παράδοσης. Μετά την αρχική εισαγωγή του βίντεο και τις εικόνες από τις βασιλικές ταπισερί του Γκόγια, ακούγονται ζωντανά οι Μπαγκατέλλες, έργο 33 του Μπετόβεν. Το δεύτερο βίντεο γεφυρώνει έργα με σαφείς πολιτικές καταβολές: τους πίνακες για την εξέγερση της 2ας και 3ης Μαρτίου 1808 στη Μαδρίτη και τα χαρακτικά των Δεινών του πολέμου με τη Νίκη του Ουέλλιγκτον, την Ηρωική συμφωνία και την εκτέλεση της Σονάτας για πιάνο, έργο 26. Η τρίτη γέφυρα αποτελεί και την πιο ουσιαστική προσέγγιση ανάμεσα στους δύο δημιουργούς. Η σιωπή, που ακούσια γεμίζει τη ζωή τους, οδηγεί τον Γκόγια να ζωγραφίσει τους Μαύρους πίνακες, τρομακτικά οράματα που γεμίζουν τους τοίχους του ίδιου του σπιτιού του, και τον Μπετόβεν να συνθέσει τα τελευταία κουαρτέτα εγχόρδων, τις τελευταίες σονάτες για πιάνο (ακούγεται ζωντανά η Σονάτα, έργο 110), την 9η Συμφωνία και τη Missa Solemnis. Μήπως τελικά η εμπειρία της σιωπής ήταν μια μοναδική απελευθέρωση;
Σύλληψη / ρεσιτάλ πιάνου: Λορέντα Ράμου
Βίντεο: Μedea Εlectronique – Κλεοπάτρα Κοραή, Michael Larsson, Μανώλης Μανουσάκης
Εικαστική σύμβουλος: Malvina Bompart
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΡΕΣΙΤΑΛ
Ludwig van Beethoven
Έξι Μπαγκατέλλες, έργο 33
Σονάτα Νο 12 σε λα ύφεση μείζονα, έργο 26
Σονάτα Νο 31 σε λα ύφεση μείζονα, έργο 110
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
NEWS FEED
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Γιατί δεν πρέπει να βάζουμε τα αυγά στην πόρτα του ψυγείου
Επικό reunion για τους πρωταγωνιστές του Pulp Fiction
Πάσχα στο Λεωνίδιο: Μια εκδρομή που αξίζει να κάνετε
Σωτήρης Τσαφούλιας: «Δεν έχω καλλιτεχνικά απωθημένα»
Εύα Νάθενα: Η σκηνοθέτρια της «Φόνισσας» στην εκπομπή «Watch Next» της COSMOTE TV
Μακιγιάζ χειλιών: Πώς να διατηρήσεις αναλλοίωτο το κραγιόν σου κατά τη διάρκεια της μέρας
My father had a big nose: Έκθεση του Κωνσταντίνου Πάτσιου στην The Blender Gallery
Κρυπτόγαμα: Η Νικαίτη Κοντούρη σκηνοθετεί τον θεατρικό μονόλογο του Μιχάλη Αλμπάτη στην Πειραιώς 260
Mataroa Happy: Το πρώτο χαμηλόβαθμο αλκοολούχο ποτό με εκχύλιση κάνναβης και νταμιάνας
Ian Rankin: Συνάντηση με τον μετρ της αστυνομικής λογοτεχνίας στην Ελληνοαμερικανική Ένωση