Ενώ το εορταστικό κλίμα εν όψει των Χριστουγέννων κυριαρχεί, μια νέα μελέτη της Revolut, της ψηφιακής τράπεζας με πάνω από 1,7 εκατομμύρια πελάτες στην Ελλάδα, και της εταιρείας ερευνών Dynata, αποκαλύπτει μια ενδιαφέρουσα αντίφαση. Ενώ το Secret Santa αποσκοπεί στο να απλοποιήσει την ανταλλαγή δώρων, τελικά προκαλεί οικονομικό άγχος στους Έλληνες.
Παρόλο που οι περισσότεροι απολαμβάνουν τη μυστική ανταλλαγή δώρων, η πλειοψηφία παραδέχεται ότι ξεπερνά τον προϋπολογισμό, συνήθως λόγω της αβεβαιότητας για το κατάλληλο δώρο ή του φόβου ότι θα απογοητεύσει τον παραλήπτη με ένα φθηνό δώρο.
Παρόλο που δεν αποτελεί παραδοσιακό ελληνικό έθιμο, το Secret Santa έχει ενσωματωθεί πλέον σε πολλές εορταστικές εκδηλώσεις στην Ελλάδα. Μεταξύ των συμμετεχόντων, το 40% ανταλλάσσει δώρα με φίλους, το 34% με την οικογένεια, ενώ το 38% συμμετέχει σε Secret Santa στον χώρο εργασίας. Αυτό αποδεικνύει ότι το Secret Santa γίνεται όλο και πιο συνηθισμένο και δημοφιλές, όχι μόνο στο οικείο, αλλά και στο επαγγελματικό περιβάλλον.
Οι περισσότεροι συμμετέχοντες (πάνω από 50%) δηλώνουν ότι απολαμβάνουν το Secret Santa, επειδή η προσφορά δώρων τους χαρίζει χαρά, ενώ το 31% το θεωρεί εξαιρετικό τρόπο για να έρθουν πιο κοντά με τους άλλους. Είναι ενδιαφέρον ότι τα κίνητρα ποικίλλουν ανάλογα με τη γενιά: το 43% των Gen Z απολαμβάνουν την ανταλλαγή δώρων επειδή τους βοηθά να συνδεθούν με τους άλλους, σε σύγκριση με μόλις το 16% των Boomers. Αντίθετα, το 74% των Boomers δηλώνουν ότι η χαρά που νιώθουν προέρχεται κυρίως από την ευχαρίστηση της προσφοράς δώρων, σε αντίθεση με το 45% των Gen Z. Ωστόσο, δεν είναι όλοι λάτρεις αυτής της πρακτικής: το 8% παραδέχεται ότι το Secret Santa είναι αγχωτικό, είτε λόγω της δυσκολίας στην επιλογή του κατάλληλου δώρου είτε λόγω της ανάγκης διαχείρισης του προϋπολογισμού.
Διαβάστε περισσότερα στο reporter.gr.