MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΡΙΤΗ
02
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ:
ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ X
ΗΘΟΠΟΙΟ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΗΘΟΠΟΙΟ X
ΘΕΑΤΡΟ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΘΕΑΤΡΟ X
ΟΛΕΣ ΟΙ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
Κοινωνικό

Η Ράβδος, του Μαρκ Ρέιβενχιλ για 3η χρονιά στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων

«Η Ράβδος», το συνταρακτικό έργο του Μαρκ Ρέιβενχιλ παρουσιάζεται για 3η χρονιά, στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων, σε σκηνοθεσία Γιώργου Σκεύα.

Monopoli Team

Η μεγάλη επιτυχία επιστρέφει για 3η χρονιά «Η Ράβδος». Η συνταρακτική παράσταση που καθήλωσε κοινό και κριτικούς επιστρέφει στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων – Λευτέρης Βογιατζής από 17 Οκτωβρίου.

Το σπουδαίο έργο του επιδραστικότερου εκπρόσωπου του «in-yer-face theatre» Μαρκ Ρέιβενχιλ (Shopping and fucking, Τολμηρές Πολαρόιντ, The Product), που έκανε πρεμιέρα στο Royal Court Theatre του Λονδίνου αποσπώντας εξαιρετικές κριτικές, παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, από τον Πολιτιστικό Οργανισμό «Λυκόφως» δια χειρός Γιώργου Σκεύα.

Ποιο είναι το πρόσωπο της βίας μέσα στην οικογένεια αλλά και μέσα στο σχολείο; Γιατί μας ελκύει η αίσθηση της εξουσίας και της επιβολής; Πόση ανάγκη έχουμε από κανόνες και συστήματα; Πώς συνυπάρχουν η μάθηση και ο «σωφρονισμός», η εκπαίδευση με την «τιμωρία»; Τι σημαίνει κατάχρηση εξουσίας, προσωπικός χώρος, εκφοβισμός (bullying); Ποιος είναι ο ρόλος της μνήμης σε σχέση με την λεγόμενη «κουλτούρα της ακύρωσης» (cancel culture); Μπορούμε να «ακυρώνουμε» και να διαγράφουμε το παρελθόν όταν δεν «υπακούει» στους κανόνες της σημερινής εποχής; Τι γίνεται όταν κάποιος βρίσκεται ξαφνικά στη «λάθος πλευρά» της Ιστορίας; Ο συγγραφέας, χρησιμοποιώντας μια κοφτερή, τολμηρή γλώσσα, θέτει τα ερωτήματα και μας καλεί να δούμε το «ευρύτερο χάος» γύρω μας, να δούμε τον «τρόμο» που γεννιέται μέσα μας. Να μιλήσουμε γι’ αυτά που φανερώνουν την πραγματική φύση μας, να θυμηθούμε τα «σημάδια» μας.

Υπόθεση

Ο Έντουαρντ, ένας αφοσιωμένος καθηγητής της μέσης εκπαίδευσης, μετά από σαράντα πέντε χρόνια διδασκαλίας, βγαίνει στη σύνταξη. Περιμένει με ανυπομονησία την αποχαιρετιστήρια γιορτή που οργανώνεται από το σχολείο για να τιμήσουν το πρόσωπό του και την πολυετή του προσφορά.

“Θα είναι τα πιο λαμπρά αποχαιρετιστήρια που έγιναν ποτέ για καθηγητή. Κανένας καθηγητής δεν είναι τόσο αγαπητός.”

Όμως τις τελευταίες έξι μέρες, ο Έντουαρντ και η σύζυγός του, η Μορίν, βρίσκονται σε πολιορκία και δεν μπορούν να βγουν απ’ το σπίτι τους. Ένα πλήθος εξαγριωμένων μαθητών έχει συγκεντρωθεί απ’ έξω, φωνάζοντας και βρίζοντας, φτύνοντας και πετώντας αντικείμενα. Ένα τούβλο έχει σπάσει το παράθυρο.

“Γιατί να επιτεθούν στον πιο δημοφιλή καθηγητή του σχολείου; Γιατί τα βάζουν μαζί του; Γιατί τώρα, όταν σε λίγες μέρες βγαίνει στη σύνταξη;”

Μέσα σ’ αυτό το κλίμα και ενώ ταυτόχρονα το σχολείο του Έντουαρντ περνά από αξιολόγηση, τους επισκέπτεται η αποξενωμένη κόρη τους. Η Άννα εμφανίζεται αναπάντεχα μετά από χρόνια, έχοντας τα δικά της ερωτήματα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΕχθρός του λαού: Ο Τόμας Όστερμάιερ ανεβάζει στο Θέατρο Κνωσός μια ανατρεπτική εκδοχή του Ιψενικού έργου12.09.2018

Σημείωμα σκηνοθέτη

Ο Μαρκ Ρέιβενχιλ τοποθετώντας τη δράση του έργου στο πλαίσιο μιας οικογένειας – πατέρας, μητέρα, μοναχοκόρη – αλλά ταυτόχρονα και στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής κοινότητας, στην οποία ανήκουν και τα τρία πρόσωπα, δημιουργεί μια δραματουργική συνθήκη που μας επιτρέπει να αναλογιστούμε μια σειρά από φλέγοντα ζητήματα: Ποιο είναι το πρόσωπο της βίας μέσα στην οικογένεια αλλά και μέσα στο σχολείο; Πώς αλλάζει ο ορισμός της έννοιας «βία» από γενιά σε γενιά; Γιατί μας ελκύει η αίσθηση της εξουσίας και της επιβολής; Πόση ανάγκη έχουμε από κανόνες και συστήματα; Πώς συνυπάρχουν η μάθηση και ο «σωφρονισμός», η εκπαίδευση με την «τιμωρία»; Ποια είναι η «ενδεδειγμένη πρακτική» για την αξιολόγηση ενός σχολείου και πώς εφαρμόζεται; Με ποια κριτήρια γίνεται η αξιολόγηση ενός εκπαιδευτικού; Τι σημαίνει κατάχρηση εξουσίας, προσωπικός χώρος, εκφοβισμός (bullying); Ποιος είναι ο ρόλος της μνήμης σε σχέση με την λεγόμενη «κουλτούρα της ακύρωσης» (cancel culture); Μπορούμε να «ακυρώνουμε» και να διαγράφουμε το παρελθόν όταν δεν «υπακούει» στους κανόνες της σημερινής εποχής; Τι γίνεται όταν κάποιος βρίσκεται ξαφνικά στη «λάθος πλευρά» της Ιστορίας; Ο συγγραφέας, χρησιμοποιώντας μια κοφτερή, τολμηρή γλώσσα, θέτει τα ερωτήματα και μας καλεί να δούμε το «ευρύτερο χάος» γύρω μας, να δούμε τον «τρόμο» που γεννιέται μέσα μας. Να μιλήσουμε γι’ αυτά που φανερώνουν την πραγματική φύση μας, να θυμηθούμε τα «σημάδια» μας.
Γιώργος Σκεύας

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Μετάφραση: Γιώργος Σκεύας
Σκηνοθεσία: Γιώργος Σκεύας

Σκηνικά: Γιώργος Σκεύας
Κοστούμια: Γιώργος Σκεύας
Μουσική: Σήμη Τσιλαλή
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος

Παίζουν: Άρης Λεμπεσόπουλος, Τατιάνα Παπαμόσχου, Γρηγορία Μεθενίτη

Τιμές Εισιτηρίων: Α Ζώνη: 22€ (20€ ΑμΕΑ). Β Ζώνη: 20€ (16€ ανέργων/φοιτητικό/ΑμεΑ). Ατέλεια 5€ * Μαξιλάρια 12€*(μόνο από το ταμείο του θεάτρου). Τα εκπτωτικά εισιτήρια εκδίδονται σε περιορισμένο αριθμό ανά παράσταση.
Διάρκεια Παραστάσεων: Από 17 Οκτωβρίου 2025
Πληροφορίες: Προπώληση: ticketservices.gr
Παραστάσεις: Παρασκευή: 20.30, Σάββατο: 18.30 & 21.00, Κυριακή: 19.00
Link Εισιτηρίων: https://www.ticketservices.gr/event/theatro-odou-kykladon-ravdos/?lang=el
Πληροφορίες Χώρου: Θέατρο της Οδού Κυκλάδων - Λευτέρης Βογιατζής, Κυκλάδων 11, Αθήνα. Τηλέφωνο: 21 0821 7877
Φωτογραφίες: Πάνος Γιαννακόπουλος
Περισσότερα από ΘΕΑΤΡΟ
Σχετικά Θέματα
ΘΕΑΤΡΟ
Τα άνθη του κακού, του Σέρχιο Μπλάνκο στο Θέατρο του Νέου Κόσμου
ΘΕΑΤΡΟ
Με δύvαμη από τηv Κηφισιά, σε σκηνοθεσία Γεωργίας Μαυραγάvη στο Θέατρο Σταθμός
ΘΕΑΤΡΟ
Ιζαντόρα Ντακ: Το μιούζικαλ για μικρούς και μεγάλους “αναβιώνει” στη Λυρική
ΘΕΑΤΡΟ
Στο Θέατρο Αλέκος Αλεξανδράκης γίνονται «Όλα...λάθος!»
ΘΕΑΤΡΟ
«Αγάπη είναι», για θεατές από 6 μηνών στο Studio Μαυρομιχάλη
ΘΕΑΤΡΟ
Ρωγμές: Μια σόλο χοροθεατρική σκηνική σύνθεση της Χριστίνας Κυριαζίδη στο Rabbithole
ΘΕΑΤΡΟ
Resital Dostoevsky – Πόσο κοντά είναι ο παράδεισος με την κόλαση; στον Χώρο Τεχνών Κ4
ΘΕΑΤΡΟ
Οι Πέρσες του Αισχύλου για έναν ηθοποιό, στο Θέατρο Φούρνος
ΘΕΑΤΡΟ
Αιαυτός, του Δημητρη Δημητριάδη για 2ο χρόνο στο Θέατρο Σφενδόνη
ΘΕΑΤΡΟ
Νίκος Ξυλούρης: Ο Αρχάγγελος της Κρήτης "ζωντανεύει" στο Θέατρο ΄Ηβη
Θεατρικά Νέα
Θέλω να δω τον Πάπα!: Η θρυλική οπερέτα επιστρέφει στην Εναλλακτική Σκηνή της Λυρικής
ΘΕΑΤΡΟ
Ξημερώνει χωρίς…, της Χριστίνας Μούζη στο Θέατρο της Ημέρας