MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΕΤΑΡΤΗ
17
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ:
ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ X
ΗΘΟΠΟΙΟ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΗΘΟΠΟΙΟ X
ΘΕΑΤΡΟ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΘΕΑΤΡΟ X
ΟΛΕΣ ΟΙ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
Κοινωνικό

Τα Μάτια Τέσσερα: Ο Γιώργος Πυρπασόπουλος «ανεβάζει» Γιάννη Τσίρο στο Θέατρο Ιλίσια Βολανάκης

Το βραβευμένο έργο του Γιάννη Τσίρου, «Τα Μάτια Τέσσερα», μια σπουδή στο απύθμενο χάος των Αρχών και του Νόμου, σκηνοθετεί, τη νέα θεατρική σεζόν, ο Γιώργος Πυρπασόπουλος στο Θέατρο Ιλίσια Βολανάκης.

Monopoli Team

Ο Γιώργος Πυρπασόπουλος σκηνοθετεί, μέσα από μια νέα ματιά, το έργο του Γιάννη Τσίρου, «Τα Μάτια Τέσσερα» που βραβεύθηκε με το βραβείο Δραματουργίας Κάρολος Κουν, το 2010. Η παράσταση παρουσιάζεται από τις 29 Οκτωβρίου, στο Θέατρο Ιλίσια Βολανάκης.

Μια σπουδή στην αδυναμία και το απύθμενο χάος των Αρχών και του Νόμου, σε μια κοινωνία που αγγίζει τα όρια του παραλογισμού και ο κοινωνικά αδύναμος είναι καταδικασμένος στη μοίρα του.

Τα Μάτια Τέσσερα: Ο Γιώργος Πυρπασόπουλος σκηνοθετεί Γιάννη Τσίρο στο Θέατρο Ιλίσια Βολανάκης

Η Υπόθεση του Έργου

Όταν η νεαρή Άννα συλλαμβάνεται για μια μικροκλοπή ο παππούς της θα κινήσει γη και ουρανό για να την συνδράμει. Η κατηγορία όμως που την βαραίνει είναι αδιαπραγμάτευτη. Αντίσταση κατά της αρχής. Και τότε ένας ολόκληρος κρατικός μηχανισμός μπαίνει σε λειτουργία για την αντιμετώπιση του «κακουργήματος». Το αστυνομικό όργανο, άκαμπτο, εφαρμόζει το νόμο, ο νομοθέτης αποποιείται τις προσωπικές του σχέσεις με τον παραβάτη, ο δικαστής τηρεί τις δέουσες αποστάσεις. Μόνο ο δημοσιογράφος αναζητά «δικαίωση» για τον αδύναμο. Τότε η τηλεοπτική δημοσιοποίηση, γίνεται το έσχατο καταφύγιό του παραβάτη έτοιμο να τον κατασπαράξει.

Σημείωμα του Γιάννη Τσίρου για το Έργο

«Ο νόμος είναι ίσος για όλους. Οι άνθρωποι, όμως, δεν είναι ίσοι. Οι κοινωνικά αδύναμοι παραβάτες είναι πιο ένοχοι. Τους έχω δει στο δικαστήριο να ικετεύουν για λίγη επιείκεια, προβάλλοντας ως ελαφρυντικό την ίδια την αδυναμία τους.  Ειδικά αν κάποιος βαρύνεται και με την κατηγορία για αντίσταση κατά της Αρχής, ο νόμος εξαντλεί επάνω του και το τελευταίο του γράμμα. Το μυρμήγκι δικάζεται σαν ελέφαντας. Και τιμωρείται παραδειγματικά.  Οι αδύναμοι παραβάτες εξαλείφονται, οι δυνατοί επιβιώνουν. Και ιδανικός τόπος αναπαραγωγής τους είναι η αδιάφορη κοινωνία. Οι «δυνατοί» δεν αντιστέκονται ποτέ στις Αρχές, τα ανομήματα τους είναι σχετικά γνωστά, ακόμα κι όταν οι ίδιοι δεν το ξέρουν, και τέλος ο κυνισμός τους, τους κάνει μονοδιάστατους. Επιβιώνουν απ’ το νόμο, αλλά τους λείπει ο χαρακτήρας. Αντιθέτως τα αδικήματα των «αδύναμων», αυτών των φτωχοδιάβολων που σέρνονται καθημερινά με χειροπέδες στα δικαστήρια, ξεχειλίζουν από δραματικές λεπτομέρειες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΟνόριο, τα ανομήματα ενός εγκληματία του Στέφανου Παπατρέχα στο Θέατρο Βαφείο12.09.2018

Επιπλέον η ανημποριά τους να ξεφύγουν απ’ την τσιμπίδα του νόμου, εκθέτει στο φως και μια άλλη πλευρά. Την πλευρά της ενάγουσας πολιτείας.  Ακόμα κι όταν το αδίκημά τους δεν ξεπερνά το απλό πλημμέλημα, αν αντισταθούν στις Αρχές, μοιάζει να θέτουν σε συναγερμό το πολιτειακό οικοδόμημα. Από τη σύλληψη λοιπόν του παραβάτη, μέχρι και την τιμωρία του, κάθε πολιτειακός εκπρόσωπος, γίνεται πρόσωπο απρόσωπο. Ρόλος.  Το αστυνομικό όργανο, άκαμπτο, εφαρμόζει το νόμο, ο νομοθέτης αποποιείται τις προσωπικές του σχέσεις με τον παραβάτη, ο δικαστής τηρεί τις δέουσες αποστάσεις. Μόνο ο δημοσιογράφος αναζητά «δικαίωση» για τον αδύναμο. Τότε η τηλεοπτική δημοσιοποίηση, γίνεται το έσχατο καταφύγιό του παραβάτη. Και το τίμημα της σωτηρίας, είναι η διαπόμπευση της αδυναμίας του. Άλλωστε, όπου κι αν βρεθούμε, ό, τι κι αν κάνουμε, όποιοι κι αν είμαστε, «δυνατοί» ή «αδύναμοι», όποια ιδεολογία κι αν έχουμε, θέλουμε ή δεν θέλουμε, κάποια στιγμή, με τον έναν ή με τον άλλο τρόπο, οι πράξεις μας, οι αντιδράσεις μας, ακόμα και η αδράνειά μας, θα γίνουν εικόνα μιας τηλεόρασης. Δε μπορούμε να την αποφύγουμε. Ούτε να την αμφισβητήσουμε, γιατί τότε, ίσως στραφεί εναντίον μας». 

Γιάννης Τσίρος, Αθήνα 2008

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Συγγραφέας: Γιάννης Τσίρος
Σκηνοθεσία: Γιώργος Πυρπασόπουλος

Σκηνικά: Άννα Ζούλια
Κοστούμια: Άννα Ζούλια
Φωτισμοί: Σεμίνα Παπαλεξανδροπούλου

Παίζουν: Μαρία Κατσανδρή, Χρήστος Σαπουτζής, Πανάγος Ιωακείμ, Ναταλία Σουίφτ

Τιμές Εισιτηρίων: 17 ευρώ κανονικό. 15 ευρώ φοιτητικό, ΑΜΕΑ και ανέργων
Διάρκεια Παραστάσεων: Από 29 Οκτωβρίου 2022 έως 26 Φεβρουαρίου 2023
Πληροφορίες: Προπώληση: viva.gr και στα ταμεία του θεάτρου (τηλ. 2107223010)
Παραστάσεις: Τετάρτη στις 20:00, Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 18:00
Link Εισιτηρίων: https://www.viva.gr/tickets/theater/ta-matia-tessera/
Πληροφορίες Χώρου: Θέατρο Ιλίσια-Βολανάκης Παπαδιαμαντοπούλου 4,Ιλίσια, Αθήνα Τηλ.: 2107223010
Φωτογραφίες: Αγγελική Κοκοβέ
Περισσότερα από Θεατρικά Νέα
Σχετικά Θέματα
Θεατρικά Νέα
Οι "Σπυριδούλες" της Νεφέλης Μαϊστράλη επιστρέφουν στη σκηνή
The Art of Life
18 Έλληνες σχεδιαστές στήνουν ένα διαφορετικό fashion show στο Φεστιβάλ Αθηνών
Θεατρικά Νέα
Με ελληνική συμμετοχή και φέτος το Διεθνές Φεστιβάλ Θεάτρου της Φιλιππούπολης
Θεατρικά Νέα
Τεχνοχώρος Εργοτάξιον: Όσα θα δούμε τη νέα σεζόν 2025-2026
Θεατρικά Νέα
Σκυλίσια ζωή της Μάρτα Μπουτσάκα στο Θέατρο Eliart
Θεατρικά Νέα
Θέατρο του Νέου Κόσμου: 14 παραστάσεις σε 3 θέατρα και 5 σκηνές – Με Early Bird προσφορά
Θεατρικά Νέα
Θέατρο Πορεία: Προσφορά προπώλησης – Όλες οι παραστάσεις με €12
Θεατρικά Νέα
«Στο κέντρο του κόσμου»: H Κάμιρος παρουσιάζει το πρόγραμμα για το 2025-2026
Θεατρικά Νέα
Η Martha Graham Dance Company στην Αθήνα για τα 100ά της γενέθλια – Η προπώληση ξεκίνησε
Θεατρικά Νέα
Φιλοκτήτης: Οι τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στην Αθήνα
Θεατρικά Νέα
Τα Ξύλινα Σπαθιά, του Παντελή Καλιότσου για 2η χρονιά στο Θέατρο ΗΒΗ
Θεατρικά Νέα
Επί Κολωνώ: Εργαστήριο υποκριτικής του Studio Νάμα 2025-2026 με την Ελένη Σκότη