MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
19
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΤΕΧΝΗ

Καπνεργοστάσιο: Αποχαιρετισμός στη Συλλογή Δασκαλόπουλου

Δεκαοκτώ μεγάλης κλίμακας εγκαταστάσεις διεθνών καλλιτεχνών φιλοξενούνται το επόμενο εξάμηνο από τη Βουλή των Ελλήνων και τον Οργανισμό ΝΕΟΝ στο πρώην Δημόσιο Καπνεργοστάσιο της Λένορμαν, πριν πάρουν το δρόμο για τα μουσεία στα οποία δωρίστηκαν.

Σπύρος Κακουριώτης | 07.06.2022

Δεκαοκτώ διαφορετικούς λόγους έχουν οι κάτοικοι και οι επισκέπτες της Αθήνας να επισκεφθούν την έκθεση «Dream On», που θα φιλοξενείται μέχρι το τέλος Νοεμβρίου στους ανακαινισμένους χώρους του πρώην Δημόσιου Καπνεργοστασίου, όπου σήμερα στεγάζεται η Βιβλιοθήκη και το Τυπογραφείο της Βουλής.

(από αριστερά) Wangechi Mutu (γενν. 1972, Ναϊρόμπι, Κένυα) Exhuming Gluttony: A Lover’s Requiem, 2006 Μεικτή τεχνική (δέρματα ζώων, ξύλο, μπουκάλια, κρασί, ταινία συσκευασίας και κουβέρτες) Διαστάσεις μεταβλητές © Wangechi Mutu & Paul McCarthy (γενν. 1945, Σολτ Λέικ Σίτι, Γιούτα, ΗΠΑ) Tomato Head (Burgundy), 1994 Φάιμπεργκλας, αλουμίνιο, καουτσούκ, ύφασμα, πλέξιγκλας 213,3 × 139,7 × 111,7 εκ. Installation View Dream On, 2022 | Βουλή των Ελλήνων + NEON στο πρώην Δημόσιο Καπνεργοστάσιο Φωτογραφία © Ναταλία Τσουκαλά Ευγενική Παραχώρηση NEON

Πράγματι, κάθε μια από τις 18 μεγάλης κλίμακας εγκαταστάσεις των ισάριθμων Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών αποτελεί από μόνη της επαρκή λόγο για μια επίσκεψη στην έκθεση που επιμελήθηκε ο ιστορικός τέχνης και σύμβουλος της Συλλογής Δασκαλόπουλου, Δημήτρης Παλαιοκρασσάς.

Η έκθεση «Dream On» αποτελεί, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, μια συνεργασία του Οργανισμού ΝΕΟΝ με τη Βουλή των Ελλήνων στον χώρο του πρώην Δημόσιου Καπνεργοστασίου (που ανακαινίστηκε από το ΝΕΟΝ). Είναι, τρόπον τινά, ένας «προθάλαμος» της παρουσίασης της Συλλογής Δασκαλόπουλου, πριν τα έργα πάρουν το δρόμο για την οριστική τους εγκατάσταση στα μουσεία όπου δωρίστηκαν.

Damien Hirst (γενν. 1965, Μπρίστολ, Ηνωμένο Βασίλειο) Greetings from the Gutter/Avoiding the Inevitable, 1994 Γυαλί, βαμμένο ατσάλι, λάστιχο σιλικόνης, φιάλες αερίου, ροοστάτες, σωλήνες από μπρούντζο και λάστιχο, ακρυλικό, MDF, μάσκες αερίου, οροί, ενδοφλέβιοι καθετήρες, σάκοι απορροής, βελόνα και άγκιστρο Διαστάσεις μεταβλητές © Damien Hirst and Science Ltd. All rights reserved, DACS 2022 Installation View Dream On, 2022 | Βουλή των Ελλήνων + NEON στο πρώην Δημόσιο Καπνεργοστάσιο Φωτογραφία © Ναταλία Τσουκαλά Ευγενική Παραχώρηση NEON

Από τα έργα που παρουσιάζονται στην έκθεση, ένδεκα θα καταλήξουν στη βρετανική Tate, τέσσερα στα μουσεία Guggenheim και MCA Chicago, ενώ τρία αποτελούν μέρος της δωρεάς προς το ΕΜΣΤ (πρόκειται για τις εγκαταστάσεις των Μαρίας Λοϊζίδου, Annette Messager, Άννας-Μαρίας Σαμαρά). Όπως είπε χαριτολογώντας ο Δημήτρης Δασκαλόπουλος, η έκθεση αποτελεί την τελευταία ευκαιρία για τους αποδέκτες να… αποποιηθούν τη δωρεά (αφού ο χώρος που απαιτεί η εγκατάστασή τους και το κόστος συντήρησής τους είναι δυσθεώρητο).

Αποτελεί όμως και την πρώτη (και τελευταία, για όσα έργα μεταφερθούν στο εξωτερικό) φορά που το ελληνικό κοινό μπορεί να πάρει μια «γεύση» από τη Συλλογή, καθώς τα έργα αυτά εκτίθενται για πρώτη φορά στη χώρα μας και μάλιστα στον ελεύθερα προσβάσιμο χώρο του Καπνεργοστασίου.

Wangechi Mutu (γενν. 1972, Ναϊρόμπι, Κένυα) Exhuming Gluttony: A Lover’s Requiem, 2006 Μεικτή τεχνική (δέρματα ζώων, ξύλο, μπουκάλια, κρασί, ταινία συσκευασίας και κουβέρτες) Διαστάσεις μεταβλητές © Wangechi Mutu Installation View Dream On, 2022 | Βουλή των Ελλήνων + NEON στο πρώην Δημόσιο Καπνεργοστάσιο Φωτογραφία © Ναταλία Τσουκαλά Ευγενική Παραχώρηση NEON

Αποτιμώντας τη «μεγάλης κλίμακας συνεργασία», ο πρόεδρος της Βουλής Κωνσταντίνος Τασούλας επισήμανε ότι η χρήση των ελεύθερων χώρων του Καπνεργοστασίου ως χώρων πολιτισμού θα συνεχιστεί, καθώς η Βουλή έχει αναθέσει μελέτη για την υλοποίηση της αξιοποίησης του κτιρίου στο πλαίσιο μιας «γενναίας αστικής ανάπλασης», που ελπίζεται ότι θα χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ. Στόχος, όπως είπε, να δημιουργηθεί ένα «εργαστήρι πολιτιστικών δραστηριοτήτων», της Βουλής και άλλων φορέων, κάτι που ήδη «δοκιμάστηκε και πέτυχε» μέσα από τη συνεργασία με τον Οργανισμό ΝΕΟΝ.

Ολοκληρώνοντας την παρουσίαση της έκθεσης «Dream On», η διευθύντρια του ΝΕΟΝ Ελίνα Κουντούρη σημείωσε: «Η έκθεση δεν αποτελεί αποχαιρετισμό. Είναι μάλλον ευχή για καλή αντάμωση…».

(από αριστερά) John Bock (γενν. 1965, Γκρίμπομ, Γερμανία) Palms, 2007 Εγκατάσταση και βίντεο 59’14” Έκδοση 1 από 1 και 2 AP (#1/1) © John Bock Ευγενική Παραχώρηση ο καλλιτέχνης και η Anton Kern Gallery, New York & Michael Landy γενν. 1963, Λονδίνο, Ηνωμένο Βασίλειο Credit Card Destroying Machine, 2010 (λεπτομέρεια) Μεικτή τεχνική 600 x 300 x 300 εκ. Installation View Dream On, 2022 | Βουλή των Ελλήνων + NEON στο πρώην Δημόσιο Καπνεργοστάσιο Φωτογραφία © Ναταλία Τσουκαλά Ευγενική Παραχώρηση NEON

«Dream On»: Οι εικαστικοί που συμμετέχουν

Στην έκθεση παρουσιάζονται εγκαταστάσεις μεγάλης κλίμακας από τους: John Bock, Helen Chadwick, Abraham Cruzvillegas, Μάρθα Δημητροπούλου, Peter Fischli – David Weiss, David Hammons, Thomas Hirschhorn, Damien Hirst, Michael Landy, Μαρία Λοϊζίδου, Paul McCarthy, Annette Messager, Μάρω Μιχαλακάκου, Wangechi Mutu, Paul Pfeiffer, Matthew Ritchie, Άννα-Μαρία Σαμαρά, Αλέξανδρος Ψυχούλης και Κώστας Ιωαννίδης (νέα ανάθεση).

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Έκθεση «Dream On»
Πρώην Δημόσιο Καπνεργοστάσιο, Λένορμαν 218
Διάρκεια: 8 Ιουνίου – 27 Νοεμβρίου 2022
Ώρες λειτουργίας: Τετάρτη – Παρασκευή, Κυριακή: 11.00-19.00, Σάββατο: 12.00-20.00
Είσοδος ελεύθερη, με προκράτηση στο neon.artsvp.co.

Περισσότερα από Art & Culture
VIMA_WEB3b