MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
13
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ-ΘΕΑΤΡΟ

Παραστάσεις που ρίχνουν σύντομα αυλαία και αξίζει να δείτε

Περιεκτικός και επιλεκτικός οδηγός με 12+1 παραστάσεις που τελειώνουν την Κυριακή των Βαΐων.

author-image Στέλλα Χαραμή

Η Κυριακή των Βαΐων σηματοδοτεί παραδοσιακά το τέλος της χειμερινής περιόδου. Οδεύοντας προς τα εκεί, οι περισσότερες θεατρικές παραγωγές ολοκληρώνουν τον κύκλο τους. Δίνοντας τη σκυτάλη είτε στη μεταβατική, ενδιάμεση σεζόν, είτε στο πληθωρικό καλοκαίρι.

Επιλέγουμε αυτές που ξεχωρίσαμε στη διάρκεια των προηγούμενων μηνών – στιγματισμένων και αυτών από το ασταθές περιβάλλον της πανδημίας. Για όλους όσοι δεν πρόλαβαν, απομένουν 12 μέρες μέχρι την επόμενη Κυριακή.

«Moby Dick» στο Christmas Theater

To περιπετειώδες και υπαρξιακό αριστούργημα του Χέρμαν Μέλβιλ αποτελεί την αφορμή για ένα έργο ζωής από τον Δημήτρη Παπαδημητρίου. Πληθωρική, από κάθε άποψη παραγωγή – μουσικά, σκηνογραφικά, ερμηνευτικά – κάτω από τον γενικό σκηνοθετικό συντονισμό του Γιάννη Κακλέα. Επικεφαλής ενός πολυπληθούς θιάσου, οι Αιμιλιανός Σταματάκης, Μπάμπης Βελισάριος και Θοδωρής Βουτσικάκης.
Τελευταία παράσταση 10 Απριλίου

«Όπως πάει το ποτάμι» στο Θέατρο «Σταθμός»

Το έργο του ακτιβιστή συγγραφέα Μάρτιν Σέρμαν για τη σχέση δύο gay ανδρών στην σύγχρονη Αμερική ευτυχεί στα χέρια του Γιάννη Λεοντάρη. Δοσμένο με ανθρωπιά και συγκίνηση, φιλτραρισμένο μέσα από γήινες αλλά και διεισδυτικές ερμηνείες – ο Περικλής Μουστάκης ξεχωρίζει στο πλευρό των Μάνο Καρατζογιάννη και Δημήτρη Ροϊδη – η παράσταση είναι ένας ευαίσθητος ύμνος για τα ανθρώπινα δικαιώματα και την οδυνηρή πορεία του gay κινήματος μέσα στον χρόνο.
Τελευταία παράσταση 10 Απριλίου

«Πόσο κοστίζει να ζεις» στο Θέατρο Πόρτα

Βραβευμένο με Πούλιτζερ, το νεόκοπο κείμενο της Μαρτίνα Μάγιοκ αποκαλύπτει τις αρετές του στην λιτή ανάγνωση του Θωμά Μοσχόπουλου. Η παράλληλη αφήγηση δύο ιστοριών που έχουν να κάνουν με το τρομακτικό εμπόδιο της τετραπληγίας (μέσα στο κέλυφος των απαιτήσεων της σύγχρονης ζωής) γίνεται εύπλαστο υλικό στα χέρια του σκηνοθέτη που εισχωρεί με ειλικρίνεια και καθαρότητα κάθετα σε αυτό. Για να αποσπάσει ερμηνείες βάθους από τους Μελαχρινό Βελέντζα, Αμαλία Καβάλη, Ειρήνη Μακρή και Φώτη Στρατηγό.
Τελευταία παράσταση 17 Απριλίου

«Φαίδρα» στο Θέατρο Προσκήνιο

Η πρώτη σκηνοθεσία του Δημήτρη Καραντζά κάτω από την σκέπη ενός «δικού» του θεάτρου φέρει όλα τα χαρακτηριστικά που κάνουν διακριτό το θέατρο του ως σκηνοθέτη. Ποίηση αλλά και φορμαλισμός, σωματικότητα και τελετουργικά χαρακτηριστικά προκειμένου να παρασταθεί το σκηνικό ποίημα της Μαρίνα Τσετάγιεβα – βασισμένο στο μύθο του Ιππόλυτου. Ένας εκπληκτικός σκηνικός χώρος από την Μαρία Πανουργιά περιβάλει την πρωταγωνιστική ομάδα: Στεφανία Γουλιώτη, Αλεξία Καλτσίκη, Κωνσταντίνο Αβαρικιώτη, Νίκο Μάνεση, Γιώργο Ζυγούρη. (To monopoli.gr είδε την παράσταση με τον Μιχάλη Σαράντη στο ρόλο του Ιππόλυτου).
Τελευταία παράσταση 17 Απριλίου

«Ο γιατρός της τιμής του» στο Θέατρο Πόρτα

Η μπαρόκ τραγωδία του Καλντερόν Ντε Λα Μπάρκα, που μέχρι φέτος παρέμενε άγνωστη στο ελληνικό κοινό, συνομιλεί εμβριθώς με την τρέχουσα πραγματικότητα. Το νεωτεριστικό βλέμμα και τα καλά αντανακλαστικά του Θωμά Μοσχόπουλου φωτίζουν μια ιστορία συγκαλυμμένης γυναικοκτονίας στην βασιλική κοινωνία της Καστίλλης. Σκηνογραφικό και ενδυματολογικό στίγμα (από τον Βασίλη Παπατσαρούχα) στα όρια της ζωντανής εγκατάστασης, υποβλητική ατμόσφαιρα και ερμηνείες με την τεχνική της αποστασιοποίησης από τους Αμαλία Καβάλη, Γιώργο Παπαπαύλου, Μελαχρινό Βελέντζα, Παύλο Παυλίδη.
Τελευταία παράσταση 17 Απριλίου

«Ο Κοτζάμπασης του Καστρόπυργου» στο Θέατρο Πορεία

Ο άθλος της δραματουργικής επεξεργασίας του καραγάτσειου ιστορικού έπους από τον συγγραφέα Θανάση Τριαρίδη μας φέρνει εμπρός σε μιαν άλλη ματιά για τα τεκταινόμενα της Ελληνικής Επανάστασης. Ο αντιηρωϊσμός και ο τυχοδιωκτισμός μπαίνουν σε πρώτο πλάνο στη σκηνοθεσία του Δημήτρη Τάρλοου καθώς αφηγείται τον βίο του αμφιλεγόμενου Μίχαλου Ρούση. Ο Γιώργος Χριστοδούλου τον υποδύεται με αξιώσεις ενώ από την πολυπληθή διανομή διακρίνεται επίσης ο Δημήτρης Ήμελλος.
Τελευταία παράσταση 17 Απριλίου

Το «Πονηρό Πνεύμα» στο Εθνικό Θέατρο

Η απόπειρα του Γιάννη Χουβαρδά στην κωμωδία του Νόελ Κάουαρντ στέφεται με επιτυχία. Δίνοντας υπαρξιακό πρόσημο στην ανάγνωση του, ντύνοντας την με τα ελάχιστα (ως προς το εικαστικό μέρος) αφήνει τους ηθοποιούς του να λάμψουν (μέσα στα εκπληκτικά κοστούμια της Ιωάννα Τσάμη) καθώς έρχονται αντιμέτωποι με το ‘μετά’ της ζωής. Σπουδαίες ερμηνείες από τους Αμαλία Μουτούση, Αργύρη Ξάφη, Άννα Μάσχα, Κωνσταντίνα Τάκαλου και εξίσου παιγνιώδες το πλαίσιο λειτουργίας για τους Γιώργο Γλάστρα και Κατερίνα Λέχου. Τέλος, ένα αξιοσημείωτο ντεμπούτο για την πρωτοεμφανιζόμενη Ειρήνη Λαφαζάνη.
Τελευταία παράσταση 17 Απριλίου

«Η μηχανή του Τούρινγκ» στο Θέατρο Βασιλάκου

Στo εύφορο έδαφος συζήτησης για τα έμφυλα δικαιώματα προστέθηκε ο συνταρακτικός μονόλογος του Μπενουά Σολ για την περίπτωση του επιστήμονα Άλαν Τούρινγκ. Ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος από τη θέση του σκηνοθέτη και ο Ορφέας Αυγουστίδης στον επώνυμο ρόλο βρίσκουν την καρδιά μιας ιστορίας κι ενός ανθρώπου. Το πορτρέτο ενός έκπτωτου, καταδικασμένου στο περιθώριο για την ‘απαγορευμένη’ του σεξουαλικότητα, που αδυνατεί να συμμορφωθεί με το «κοινωνικά αποδεκτό» προκειμένου να υπάρξει. Ο κατακερματισμένος ψυχισμός του Τούρινγκ, ο εφιαλτικός τρόπος που αποδομείται μια εξέχουσα προσωπικότητα προβάλλονται εδώ και υποστηρίζονται με βάθος ψυχής από την, λεπτών αποχρώσεων, ερμηνεία του Αυγουστίδη.
Τελευταία παράσταση 17 Απριλίου

«Η τριλογία των Λήμαν Μπράδερς» στο Θέατρο του Νέου Κόσμου

Η ιστορία ενός αιώνα και της οικονομικής υπερδύναμης των ΗΠΑ περνάει με φυσικότητα και αφηγηματική χάρη στην σκηνοθεσία του Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου πάνω στο έργο του Στέφανο Μασσίνι. Μια πολιτική και κοινωνική τοιχογραφία, ελαφριά δοσμένη, μέσα από τον πολυκύμαντο βίο των αδερφών Λήμαν που οδήγησε στο πιο πρόσφατο παγκόσμιο οικονομικό Κραχ. Με τους Παντελή Δεντάκη, Μιχάλη Οικονόμου και Αλμπέρτο Φάις. (To monopoli.gr είδε την παράσταση με την πρώτη διανομή όπου συμμετείχαν οι Αργύρης Ξάφης και Μάκης Παπαδημητρίου).
Τελευταία παράσταση 17 Απριλίου

«Μια ιστορία αγάπης» στο Θέατρο Άνεσις

Μια από τις ευχάριστες εκπλήξεις της χρονιάς ήταν αυτή της σκηνοθεσίας του Σίμου Κακάλα πάνω στο έργο του Αλέξις Μιχάλικ «Μια ιστορία αγάπης». Ο έρωτας δύο γυναικών και η προσπάθεια τους ν’ αποκτήσουν ένα παιδί ενάντια σε όλα τα κοινωνικά εμπόδια αποδίδει μια παράσταση τρυφερού ρεαλισμού. Και εκτός από το να σχολιάζει τα αιτήματα μιας κοινότητας, μιλάει για την δύναμη του έρωτα πέρα από τα στερεότυπα. Με τις Βίκυ Βολιώτη, Ευδοκία Ρουμελιώτη, Τζίνη Παπαδοπούλου, Ευδοκία Ζώρα και τον Σίμο Κακάλα να τους κλέβει την παράσταση.
Τελευταία παράσταση 17 Απριλίου

«Ο Τυχαίος Θάνατος ενός Αναρχικού» στο Θέατρο Γκλόρια

Ανάμεσα στα super hit της χρονιάς, το πειραγμένο έργο του Ντάριο Φο δια χειρός Γιάννη Κακλέα αποτελεί έναν χορταστικό συνδυασμό πολιτικής σάτιρας, μπουφόνικης φάρσας, επιθεώρησης και μιούζικαλ. Το πραγματικό περιστατικό της σύλληψης του Ιταλού αναρχικού, Τζουζέπε Πινέλλι ως δήθεν ένοχου μιας βομβιστικής επίθεσης και η υποκινούμενη αυτοκτονία του από τις αστυνομικές αρχές, επικοινωνούν με την ελληνική πραγματικότητα. Η πληθωρική προσωπικότητα του Πάνου Βλάχου ξεδιπλώνεται στο ρόλο του «τρελού» έχοντας στο πλευρό του δύο θαυμάσιους κωμικούς: Τον Φοίβο Ριμένα και τον Θοδωρή Σκυφτούλη.
Τελευταία παράσταση 17 Απριλίου

«Killer Joe» στο Θέατρο Εμπορικόν

Η πρώτη σκηνοθεσία του Γιάννη Στάνκογλου πάνω στο σκληρό έργο του Τρέισι Λετς χαίρεται ένα έντιμο και, καθαρών γραμμών, ανέβασμα. Μέσα σε ένα λούμπεν περιβάλλον, η αντιμετώπιση ενός κοριτσιού ως αντικείμενο προς πώληση – προκειμένου η οικογένεια της να βγει από τη φτώχεια – συντηρεί τη συζήτηση γύρω από την κακοποίηση των γυναικών. Σκοτεινή ματιά που συνεπικουρείται από τη μουσική του Φώτη Σιώτα και τις ερμηνείες των Γιάννη Στάνκογλου (στον επώνυμο ρόλο), Κώστα Νικούλι και Νάταλι Σουίφτ.
Τελευταία παράσταση 17 Απριλίου

«Ματωμένος Γάμος» στο Εθνικό Θέατρο

To κλασικό έργο του Φεντερίκο Γκαρσία Λόρκα μπαίνει κάτω από την ματιά της Μαρίας Μαγκανάρη ως μια κατάθεση για την γυναικεία ψυχή. Δικαιολογημένη ανάγνωση, όχι μόνο για το διακύβευμα της κοινωνικής θέσης της γυναίκας που παραμένει φλέγον αλλά και τροφοδοτούμενη, από την φετινή ενισχυμένη γυναικεία παρουσία καλλιτεχνών στο Εθνικό. Σε αυτήν την επιλογή την δικαιώνουν οι γυναίκες πρωταγωνίστριες της παράστασης: Μαρία Σκουλά, Σύρμω Κεκέ, Δήμητρα Βλαγκοπούλου. Μα πρωτίστως η Μαρία Κεχαγιόγλου από τον εμβληματικό ρόλο της μάνας που δίνει μια ερμηνεία καθηλωτική, από τα έγκατα του πένθους.
Τελευταία παράσταση 17 Απριλίου

Περισσότερα από Art & Culture