MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΕΤΑΡΤΗ
24
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΚΘΕΣΗΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΕΚΘΕΣΗ X
Cindy Sherman at Cycladic: Πρώιμα έργα - ορόσημα της Αμερικανίδας φωτογράφου στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Από 30/05/2024 έως 04/11/2024
Grand Tour: 17 έργα φιλελλήνων από την Κυβερνητική Συλλογή Τέχνης του Ηνωμένου Βασιλείου σε μια έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη
Από 05/07/2023 έως 01/06/2025
Komplett Kafka: Έκθεση αφίσας για τα 100 χρόνια από τον θάνατο του Φραντς Κάφκα στο Ινστιτούτο Γκαίτε
Από 21/03/2024 έως 15/06/2024
La Leona: Έκθεση του Mateo Andrea στην Γκαλερί Άλμα
Από 18/04/2024 έως 18/05/2024
Light of the Presence: Έργα του κορυφαίου Αμερικανού καλλιτέχνη James Turrell στην Γκαλερί Gagosian
Από 11/04/2024 έως 25/05/2024
Martin Margiela: Έκθεση του Βέλγου εικαστικού στην γκαλερί Bernier/Eliades
Από 07/03/2024 έως 15/05/2024
My father had a big nose: Έκθεση του Κωνσταντίνου Πάτσιου στην The Blender Gallery
Από 19/04/2024 έως 24/05/2024
assembling memories: Μία πολυμεσική εμπειρία τέχνης της Ντένης Θεοχαράκη στον «Ελληνικό Κόσμο»
Από 06/03/2024 έως 31/05/2024
«Ανασκάπτοντας την τροφή» σε μια βιτρίνα στο Κουκάκι
Από 06/04/2024 έως 25/04/2024
«Αστυγραφίες»: Η Εθνική Πινακοθήκη αποτυπώνει το βίωμα της πόλης
Από 21/06/2023 έως 12/05/2024
«Θητεία»: Εικαστικό μνημόσυνο για τον Στέλιο Φαΐτάκη στην γκαλερί Roma
Από 23/04/2024 έως 25/05/2024
«Κήπος σωματιδίων»: Από το CERN στο Μέγαρο Μουσικής ο εικαστικός Νίκος Παπαδόπουλος
Από 21/03/2024 έως 30/06/2024
«Υπεροψία» από τον εικαστικό Γιώργο Διβάρη στην γκαλερί «Έκφραση»
Από 11/04/2024 έως 11/05/2024
«Φύση πάσχουσα» στη Δημοτική Πινακοθήκη: Η τέχνη απέναντι στην κλιματική κρίση
Από 28/03/2024 έως 26/05/2024
Έκθεση της Συλλογής του εικαστικού Νίκου Αλεξίου στο Μουσείο Μπενάκη
Από 14/03/2024 έως 26/05/2024
Άσμα Ασμάτων: Η Ελένη Μωραΐτη οπτικοποιεί τα ανθρώπινα συναισθήματα στην Πινακοθήκη Βογιατζόγλου
Από 04/03/2024 έως 01/06/2024
Ανταύγειες Φωτός: Η πρώτη ατομική έκθεση της Elena Kos στην γκαλερί artworx
Από 12/04/2024 έως 18/05/2024
Αποτύπωμα: Φωτογραφική έκθεση του Άκη Δέτση στην Γκαλερί «7»
Από 23/04/2024 έως 25/05/2024
Διαιρεμένες Μνήμες 1940-1950: Το αποτύπωμα μιας ταραγμένης δεκαετίας μέσα από μια ψηφιακή έκθεση
Από 15/11/2021 έως 31/12/2026
Η Γοητεία του Μέτρου: Ένα αφιέρωμα στο έργο των Λάμπρου Ορφανού και Έλλης Μουρέλου στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Από 29/03/2024 έως 26/05/2024
Θυμήσου, Σώμα...: Το "ταξίδι" της απεικόνισης του ανθρώπινου σώματος στην γκαλερί Kalfayan
Από 09/04/2024 έως 02/05/2024
Μαριλένα Αραβαντινού: Η πρώτη γυναίκα σκηνογράφος σε μια αναδρομική έκθεση στην Εθνική Βιβλιοθήκη
Από 19/03/2024 έως 31/05/2024
Μιχάλης Οικονόμου: Η αλχημεία της ζωγραφικής του στο Ίδρυμα Θεοχαράκη
Από 01/02/2024 έως 12/05/2024
Μυστήριο 199 Βαγγέλης Τσάκος - Θάνος Τσίγκος: Μια έκθεση – αφιέρωμα σε δύο σπουδαίους καλλιτέχνες της Ελευσίνας
Από 17/04/2024 έως 19/05/2024
Νέα τοπία: Έκθεση του Γιώργου Χαδούλη στην Γκαλερί Σκουφά
Από 11/04/2024 έως 11/05/2024
Νεάπολις: Η ιστορική γειτονιά της Αθήνας μέσα από μια έκθεση στην Ελληνοαμερικανική Ένωση
Από 05/03/2024 έως 25/05/2024
Ο Πάνος Χαραλάμπους δημιουργεί τη δική του εικαστική Αμβρακία
Από 21/03/2024 έως 11/05/2024
Τhe impermanence of beauty: Έκθεση του Βαγγέλη Βαγγελάτου στο Κέντρο Τεχνών ΜΕΤΣ
Από 09/04/2024 έως 26/04/2024
Τα χρώματα στη Χαρακτική του Γιώργη Βαρλάμου: Μια νέα έκθεση για την εικαστική διαδρομή του καλλιτέχνη
Από 23/01/2024 έως 28/04/2024
Φωτογραφικές προσεγγίσεις του ελληνικού τοπίου στα Χανιά
Από 06/04/2024 έως 31/05/2024
Διάφορα

Torture: Ο προβοκάτορας καλλιτέχνης Andres Serrano για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Ο προβοκάτορας καλλιτέχνης Andres Serrano παρουσιάζει, στο πλαίσιο του προγράμματος «Artport» του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά, την ατομική του έκθεση «Torture», στην Πέτρινη Αποθήκη ΟΛΠ.

Monopoli Team

Η διεθνής επιμελήτρια Σωζήτα Γκουντούνα, εμπνεύστρια του προγράμματος «Artport» του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά, φέρνει στην Αθήνα για πρώτη φορά ατομική έκθεση του μεγάλου προβοκάτορα καλλιτέχνη Andres Serrano, όπως και τη βίντεο-εγκατάσταση του σπουδαίου εικαστικού και κινηματογραφιστή John Akomfrah που γυρίστηκε εξ ολοκλήρου στο εγκαταλελειμμένο αεροδρόμιο του Ελληνικού.

Η μετάκληση της έκθεσης «Torture» και της εγκατάστασης «The Airport» αποτελεί παραγωγή του πολιτιστικού οργανισμού Out of the box intermedia και της διεθνούς πλατφόρμας Greece in USA.

*Οι εκθέσεις παρουσιάζονται σε συνεργασία με το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.

Torture

Νέα πολιτιστική συνεργασία Ελλάδας – Ηνωμένων Πολιτειών

Στα πλαίσια της πλατφόρμας «Greece in USA» για την προώθηση του σύγχρονου Ελληνικού πολιτισμού στην Αμερική, που παρουσίασε το 2021 το έργο 150 Ελλήνων καλλιτεχνών, η Δρ. Σωζήτα Γκουντούνα επιμελείται και διοργανώνει σε συνεργασία με την διοίκηση του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά τη νέα πολιτιστική πλατφόρμα του Θεάτρου που εστιάζει στις συνεργασίες και τις πολιτιστικές διασυνδέσεις μεταξύ Αμερικής και Ελλάδας (USA in GREECE) προβάλλοντας τον καλλιτεχνικό πειραματισμό, στα εικαστικά, το περφόρμανς, και τις προεκτάσεις του για την ευρύτερη σύγχρονη πολιτιστική παραγωγή στο νέο χώρο του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά στις Αποθήκες ΟΛΠ στο Λιμάνι του Πειραιά και στο κεντρικό κτίριο του Δημοτικού Θεάτρου.

Λίγα λόγια για το εικαστικό πρόγραμμα

Το εικαστικό πρόγραμμα συνθέτει ένα διάλογο μεταξύ δύο διακεκριμένων εικαστικών που φαινομενικά είναι αρκετά διαφορετικοί αλλά που στην πραγματικότητα είναι «τόσο μακριά  αλλά τόσο κοντά».

Ο 70χρονος Αμερικανός Andres Serrano, με καταγωγή από την Ονδούρα και την Κούβα, που έχει εκφράσει την επιθυμία να φωτογραφίσει τους αστέγους της Ελλάδας και ο 64χρονος Βρετανός John Akomfrah, με καταγωγή από την Γκάνα, ιδρυτής το 1982 του Black Audio Film Collective (BAFC) – ένας από τους λίγους διεθνείς εικαστικούς που κατόρθωσαν να αποτυπώσουν με τόσο ποιητικό τρόπο την Ελληνική κρίση – είναι οι εκφραστές  αυτού του διαλόγου.

Σωζήτα Γκουντούνα

Δύο μεγάλοι καλλιτέχνες σε έναν εικαστικό διάλογο

Ο Andres Serrano αποκαλύπτει μια συχνά ενοχλητική πραγματικότητα μέσα από την κάμερά του. Η θρησκεία, ο θάνατος, το σεξ και η βία διαχέουν το έργο του Αμερικανού καλλιτέχνη. Από τη δεκαετία του ’80, το έργο του Serrano έχει πυροδοτήσει έντονες συζητήσεις, εγείροντας ερωτήματα παγκοσμίως σε σχέση με τη λογοκρισία, το γούστο, τη δημόσια ευπρέπεια και τους αποδεκτούς τρόπους έκφρασης.

Το όνομα του Serrano, μαζί με το Robert Mappletorpe, ήταν στο σταυροδρόμι των Πολιτιστικών Πολέμων του 1989 στη Νέα Υόρκη όταν η φωτογραφία του με τίτλο «Immersion (Piss Christ)» (1987), έγινε το θέμα μιας εθνικής συζήτησης για την ελευθερία της καλλιτεχνικής έκφρασης και τη δημόσια χρηματοδότηση αμφιλεγόμενης τέχνης.

Όμως ο Serrano με την ποιητική του έργου του, υπερβαίνει τη δημόσια συζήτηση για τη λογοκρισία του έργου τέχνης  όπως αυτή εκφράστηκε στα ιστορικά έργα του, ενώ ο John Akomfrah εστίασε στην πρόσφατη οικονομική κρίση της Ελλάδας και στο εγκαταλελειμμένο πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού για να συλλάβει και να αποτυπώσει την Ελληνική Ιστορία μέσα από μια ελαστική αίσθηση και προσέγγιση του ιστορικού χρόνου.

«Torture»: Λίγα λόγια για την έκθεση

Η ατομική έκθεση «Torture» του Andres Serrano του οργανισμού a/political  (Galerie Nathalie Obadia Paris/Brussels) διαπραγματεύεται την ιστορία των βασανιστηρίων. Η πράξη της πρόκλησης έντονου σωματικού ή ψυχολογικού πόνου από έναν άνθρωπο σε έναν άλλο, είναι τόσο παλιά όσο και η ιστορία του ίδιου του κόσμου.

Ενώ τα βασανιστήρια κηρύχθηκαν παράνομα από τη Σύμβαση της Γενεύης το 1949 και στη συνέχεια απαγορεύτηκαν από τη Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών κατά των βασανιστηρίων, το γεγονός παραμένει ότι τουλάχιστον 81 παγκόσμιες κυβερνήσεις ασκούν επί του παρόντος μυστικά και παράνομα, αλλά μερικές φορές, φανερά βασανιστήρια.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΠειραιάς Artport: Μια νέα πύλη πολιτισμού στο Λιμάνι με πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα12.09.2018

Με αυτό το έργο ο Αντρές Σεράνο απεικονίζει όλο το φάσμα των βασανιστηρίων, που είναι ενσωματωμένο στην κοινωνία μας: βασανιστήρια ως ψυχαγωγικά και τουριστικά αξιοθέατα, βασανιστήρια από την άποψη των στρατοπέδων συγκέντρωσης και ανακρίσεων, βασανιστήρια ως θανατική ποινή και σύγχρονα χάπενινγκ που αναπαριστούν την  ιστορία των βασανιστηρίων.

Κάνοντας αυτό, ο Σεράνο δηλώνει ότι «ανέλαβε τους ρόλους τόσο του καλλιτέχνη όσο και του βασανιστή. Ως καλλιτέχνης, δείχνει στο κοινό αυτό που βλέπει. Ως βασανιστής, πρέπει να σκέφτεται σαν βασανιστής και να αναλαμβάνει τον έλεγχο. Είναι εύκολο να βασανίζεις τους ανθρώπους όταν έχεις εξουσία πάνω τους». 

*Παραγωγή των Εκθέσεων: http://www.outoftheboxintermedia.org & https://greeceinusa.com

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Καλλιτέχνης: Andres Serrano
Χώρος: Πέτρινη Αποθήκη ΟΛΠ, Λιμάνι Πειραιά, Πύλη E2
Διάρκεια Έκθεσης: Από 9 Σεπτεμβρίου έως 3 Οκτωβρίου
Πληροφορίες Χώρου: Πέτρινη Αποθήκη ΟΛΠ, Λιμάνι Πειραιά, Πύλη E2 | https://www.dithepi.gr/
Περισσότερα από ΕΚΘΕΣΕΙΣ
VIMA_WEB3b