MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΡΙΤΗ
23
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ:
ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ X
ΗΘΟΠΟΙΟ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΗΘΟΠΟΙΟ X
ΘΕΑΤΡΟ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΘΕΑΤΡΟ X
ΟΛΕΣ ΟΙ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
Ιστορικό

Φιλική Εταιρεία. Η Αδελφότητα πίσω από την Επανάσταση, σε σκηνοθεσία Ιόλης Ανδρεάδη σε περιοδεία

Το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς (ΠΙΟΠ), στο πλαίσιο των Επετειακών Δράσεων της Τράπεζας Πειραιώς για τα 200 χρόνια από την Επανάσταση του 1821, παρουσιάζει τη θεατρική παράσταση «Φιλική Εταιρεία. Η Αδελφότητα πίσω από την Επανάσταση» σε σκηνοθεσία Ιόλης Ανδρεάδη.

Monopoli Team

Το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς (ΠΙΟΠ), στο πλαίσιο των Επετειακών Δράσεων της Τράπεζας Πειραιώς για τα 200 χρόνια από την Επανάσταση του 1821, παρουσιάζει τη θεατρική παράσταση «Φιλική Εταιρεία. Η Αδελφότητα πίσω από την Επανάσταση» σε σκηνοθεσία Ιόλης Ανδρεάδη. Πρόκειται για πρωτότυπο κείμενο της Ιόλης Ανδρεάδη και του Άρη Ασπρούλη, το οποίο έχει βασιστεί σε έρευνα των δύο συγγραφέων-ερευνητών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΗ Ελεωνόρα Ζουγανέλη στο Βεάκειο Θέατρο Πειραιά12.09.2018

Στο δωδέκατο θεατρικό έργο τους οι δύο συγγραφείς, συνδυάζοντας ιστορικά γεγονότα με μυθοπλασία, ξετυλίγουν επί σκηνής το μελαγχολικό νήμα από το οποίο διέπονται  οι ζωές των ιδρυτών της Φιλικής Εταιρείας, από το τρελό και παθιασμένο όραμα της εθνικής ανεξαρτησίας ως το σκληρό και μοναχικό βίωμα της προσωπικής προδοσίας.

Φιλική Εταιρεία. Η Αδελφότητα πίσω από την Επανάσταση

Η παράσταση, η οποία παρουσιάζεται με δωρεάν είσοδο για το κοινό, κάνει πρεμιέρα στις 15 Ιουλίου στο Μουσείο Περιβάλλοντος Στυμφαλίας. Στη συνέχεια θα περιοδεύσει στους ανοιχτούς χώρους των Μουσείων του Δικτύου Μουσείων ΠΙΟΠ, για να καταλήξει τον Σεπτέμβριο στο Ιστορικό Αρχείο του Ιδρύματος στην Αθήνα. Η παράσταση θα παρουσιαστεί και εκτός συνόρων, καθώς έχει προσκληθεί στη Νέα Υόρκη για να ανέβει στο θέατρο THE TANK στο Μανχάταν, τον Απρίλιο του 2022, για τρεις βραδιές με αγγλικούς υπέρτιτλους.

Το κείμενο της παράστασης κυκλοφορεί από το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς και την Κάπα Εκδοτική, σε πρόλογο του Αν. Καθηγητή του τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών, Γρηγόρη Ιωαννίδη.

Λίγα λόγια για την παράσταση

Στη σκηνή ριγμένες φουστανέλες. Ο χώρος γεμίζει σιγά σιγά με καπνό και χώμα, δημιουργώντας το απόκοσμο και σιωπηλό τοπίο που σχηματίζεται στην πλευρά των ηττημένων, ύστερα από μια μάχη που έχει χαθεί. Τέσσερις ηθοποιοί, ντυμένοι με ευρωπαϊκή ενδυμασία, στέκονται όρθιοι. Αθανάσιος Τσακάλωφ, Εμμανουήλ Ξάνθος και Νικόλαος Σκουφάς κοιτάζουν τους θεατές. Στο κέντρο της σκηνής δεσπόζει μια ανθρώπινη φιγούρα με την πλάτη στραμμένη στο κοινό. Φοράει πανωφόρι και κρατάει ένα μπαστούνι αριστοκρατικό στο αριστερό χέρι, για να μπορεί να στηρίζεται. Δεξί χέρι δεν έχει.

Συνδυάζοντας ιστορικές μελέτες, αναλύσεις, άρθρα και τεκμήρια με μυθοπλασία, προσθέτοντας θραύσματα του Ρήγα, του Βαλαωρίτη, του Μπάιρον, του Σεφέρη και του Ιερολοχίτη Γεωργίου Λασσάνη και εμπνεόμενο από μουσικές και οπτικές αναφορές της εποχής, το νέο θεατρικό έργο «Φιλική Εταιρεία. Η Αδελφότητα πίσω από την Επανάσταση», αναζητά κάτω από τα επίσημα ιστορικά αφηγήματα και παράλληλα με το πλούσιο μυστικιστικό πέπλο που καλύπτει τη δράση της Φιλικής Εταιρείας, το σιωπηλό ερώτημα που στέκεται μετέωρο πίσω από τις ζωές των ανθρώπων που την εμπνεύστηκαν. Αναζητά την ανθρώπινη διάσταση των ιστορικών προσώπων, πίσω από τα άψυχα κάδρα της συλλογικής μας μνήμης και των στερεοτυπικών τους αναπαραστάσεων. Αναζητά το πώς γεννάται μια ηρωική προσωπικότητα, πώς σμιλεύεται μέσα σε έναν άνθρωπο η τεράστια δύναμη που χρειάζεται για να εναντιωθεί στον δυνάστη του με κάθε κόστος.

Φιλική Εταιρεία. Η Αδελφότητα πίσω από την Επανάσταση

Φιλική Εταιρεία. Η Αδελφότητα πίσω από την Επανάσταση

Απόσπασμα από τον πρόλογο του Γρηγόρη Ιωαννίδη

Η ενδελεχής έρευνα και η μανιακή κατάδυση των δύο συγγραφέων, Ιόλης Ανδρεάδη και Άρη Ασπρούλη, στα κείμενα, στην αλληλογραφία και την μακρά βιβλιογραφία της Επανάστασης, δεν έφερε στο φως μόνο τον βίο των τριών Φιλικών, αλλά κάτι βαθύτερο, αγνότερο και ουσιαστικότερο, κάτι που δεν αφορά μόνο τους συγκεκριμένους, αλλά μπορεί να απλωθεί και στους άλλους αγωνιστές, μέχρι να ερμηνεύσει το ανερμήνευτο κέντρο της Επανάστασης. Τι είναι αυτό; Πρόκειται για τον «Ιερό Έρωτα», μια έννοια ρομαντικής ενόρασης παρμένη αρχικά από τον Υψηλάντη, που διαχέεται σε όλους τους μύστες του Αγώνα. Αποκλειστικά στους δύο συγγραφείς οφείλουμε την ανάδυση της συγκλονιστικής αυτής ιδέας από τα πνευματικά υπόγεια του έθνους μας στην επιφάνεια της θεατρικής μας ζωής.

Πρόγραμμα παραστάσεων

Μουσείο Περιβάλλοντος Στυμφαλίας – 15/7
200 16, Στυμφαλία Κορινθίας
Τ: 27470 22296

Μουσείο Ελιάς και Ελληνικού Λαδιού, Σπάρτη – 17/7
Όθωνος-Αμαλίας  129, 231 00  Σπάρτη
Τ: 27310 89315

Υπαίθριο Μουσείο Υδροκίνησης, Δημητσάνα – 19/7
Κεφαλάρι Αϊ-Γιάννη, 22007 Δημητσάνα
Τ.: 27950-31630

Μουσείο Πλινθοκεραμοποιίας Ν.&Σ. Τσαλαπάτα, Βόλος – 24/7
Πολυχώρος Τσαλαπάτα – Νότια Πύλη, 38334 Βόλος
Τ: 24210 29844

Μουσείο Αργυροτεχνίας, Ιωάννινα – 26/7
Ακρόπολη Ιτς Καλέ, Κάστρο Ιωαννίνων
Τ: 26510 64065 

Μουσείο Μαρμαροτεχνίας, Τήνος – 31/7
Πύργος, 842 01, Πάνορμος Τήνου
Τ: 22830 31290 

Μουσείο Μετάξης, Σουφλί- 4/8
Ελευθερίου Βενιζέλου 73, Σουφλί 684 00
Τ.: 25540 23700 

Μουσείο Μαστίχας Χίου – 9/8
Πυργί, Θέση Ράχη (Τεπέκι), 821 02 Χίος
Τ: 22710 72212 

Μουσείο Βιομηχανικής Ελαιουργίας Λέσβου – 11/8
Αγία Παρασκευή, 811 02 Λέσβος
Τ: 22530 32300

Ιστορικό Αρχείο ΠΙΟΠ, Ταύρος, Αθήνα – 3/9
Δωρίδος 2 & Λεωφόρος Ειρήνης 14, 17778, Ταύρος
Τ.: 210 3418051

Ώρα έναρξης παραστάσεων

στα Μουσεία του Δικτύου ΠΙΟΠ στις 19:30 & στις 21:30

στο Ιστορικό Αρχείο ΠΙΟΠ στις 21:00

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Συγγραφέας: Ιόλη Ανδρεάδη & Άρης Ασπρούλης
Σκηνοθεσία: Ιόλη Ανδρεάδη

Σκηνικά: Δήμητρα Λιάκουρα
Κοστούμια: Δήμητρα Λιάκουρα
Φωτισμοί: Στέβη Κουτσοθανάση

Παίζουν: Αφηγήτρια / Νικόλαος Σκουφάς / Ελλάς: Νεφέλη Κουρή, Εμμανουήλ Ξάνθος: Αγησίλαος Μικελάτος, Αθανάσιος Τσακάλωφ: Κώστας Νικούλι, Αλέξανδρος Υψηλάντης: Δέσποινα Σαραφείδου

Τιμές Εισιτηρίων: Είσοδος ελεύθερη
Διάρκεια Παραστάσεων: Από την Παρασκευή 15 Ιουλίου έως την Παρασκευή 3 Σεπτεμβρίου 2021
Βοηθός Σκηνοθετη: Πηνελόπη Ασλάνογλου
Φωτογραφίες: Κική Παπαδοπούλου
Περισσότερα από Θεατρικά Νέα
VIMA_WEB3b