MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΕΜΠΤΗ
25
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ONLINE ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Ψηφιακός Νοέμβρης στο Γαλλικό Ινστιτούτο: Online εκδηλώσεις αφιερωμένες στο βιντεοπαιχνίδι

Η σειρά διαδικτυακών δράσεων του Γαλλικού Ινστιτούτου Ελλάδος, «2ος Ψηφιακός Νοέμβρης», συνεχίζεται, με εκδηλώσεις και webinar αφιερωμένα στον χώρο του βιντεοπαιχνιδιού.

Ψηφιακός Νοέμβρης
Monopoli Team

Οι εκδηλώσεις «2ος Ψηφιακός Νοέμβρης» από το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος συνεχίζονται και δίνουν έμφαση στο βιντεοπαιχνίδι, και ιδιαίτερα στο φάσμα της επιχειρηματικότητας και στις δυνατότητες υποστήριξης της βιομηχανίας του, στις δυνατότητες που προσφέρει στην εκπαίδευση, αλλά και στο πως δημιουργείται ένα βιντεοπαιχνίδι.

2ος Ψηφιακός Νοέμβρης: Ακολουθεί το πρόγραμμα των τριών τελευταίων εκδηλώσεων:

24.11, 19.30΄ | Στρογγυλή τράπεζα «Ηθική και κοινωνία στα βιντεοπαιχνίδια»

Άλλοτε επικρινόμενο, άλλοτε δυσφημισμένο και άλλοτε αξιοποιημένο ως εκπαιδευτικό εργαλείο, είναι καιρός να συνειδητοποιήσουμε ότι το βιντεοπαιχνίδι δεν αφήνει κανέναν αδιάφορο. Σε τί χρησιμεύει; Αποτελεί κίνδυνο ή εκπαιδευτική πρόταση; Το ζήτημα του σκοπού των βιντεοπαιχνιδιών εμφανίζεται συχνά στα μέσα μαζικής ενημέρωσης όπως και στο σχολείο, τόσο στη Γαλλία όσο και στην Ελλάδα.

Ο σκοπός αυτής της στρογγυλής τράπεζας, που διεξάγεται στο πλαίσιο του Ψηφιακού Νοεμβρίου, είναι να υπερβεί τις προκαταλήψεις και να εξετάσει όλο το φάσμα των δυνατοτήτων που προσφέρουν τα βιντεοπαιχνίδια.

Οι εκπαιδευτικές δυνατότητες του βιντεοπαιχνιδιού

Εκπαιδευτικές δυνατότητες, πρώτα απ’ όλα, ως εργαλείο εκμάθησης, είτε στη γλώσσα, είτε στην ιστορία ή στα μαθηματικά. Αλλά πέρα από τους σχολικούς ορίζοντες, το βιντεοπαιχνίδι μπορεί να είναι δημιουργός ανακλαστικών διαδικασιών και κοινωνικής κριτικής: είναι το στοίχημα που παίζουν τα «σοβαρά παιχνίδια», είναι επίσης αυτό που δημιουργείται από ορισμένες «διαδραστικές μυθοπλασίες» στις οποίες ανήκει το παιχνίδι «A normal lost phone», που δημιουργήθηκε από τις Accidental Queens.

Μέσω της ιστορίας ενός χαμένου τηλεφώνου, ο παίκτης ταυτίζεται με τον αφηγητή, ξεκινά μέσω του βιντεοπαιχνιδιού να προβληματίζεται με το φύλο, όπου το βιντεοπαιχνίδι χρησιμεύει ως καταλύτης.

Συναισθηματική εμπλοκή του παίκτη

Περισσότερο από απλό προβληματισμό, το ζήτημα της μεταβίβασης συναισθημάτων και των διαδικασιών συμπόνοιας μας επιτρέπει η βύθιση στην εικονική πραγματικότητα: ακολουθώντας το δρομολόγιο μιας Σύριας προσφυγοπούλας, της Nour και συνδέοντας στενά τον παίκτη στη λήψη αποφάσεών του, ο δημιουργός του «Θάψε με αγάπη μου» (The Pixel Hunt, Figs & ARTE France, 2017) εμπλέκει συναισθηματικά τον παίκτη σε μια μεγάλη σύγχρονη ανθρωπιστική και πολιτική κρίση, της οποίας τα ΜΜΕ μερικές φορές μας προσφέρουν μια εικόνα αν όχι ακριβώς άυλη, αλλά τουλάχιστον απόμακρη.

Όσο για το Projet Siren, για το οποίο θα θα μας μιλήσει ο Κώστας Καρπούζης του οποίου διετέλεσε Τεχνικός Διευθυντής, βραβεύτηκε ως «Best Serious Game in Europe» από την «Serious Games Society». Ο κύριος στόχος αυτού του πρότζεκτ ήταν να δημιουργήσει ένα παιχνίδι για την υποστήριξη του ρόλου των εκπαιδευτικών στην κατάρτιση των νέων, σχετικά με τον τρόπο επίλυσης των συγκρούσεων.

Το ήθος και οι σκοποί του βιντεοπαιχνιδιού υπό εξέταση

Τέλος, προκύπτει το ερώτημα για τον ίδιο τον σκοπό του παιχνιδιού: ενώ η λογοτεχνία και ο κινηματογράφος κατάφεραν, τον προηγούμενο αιώνα, να απελευθερωθούν από τους ηθικούς περιορισμούς που τους επιβλήθηκαν από την κριτική, φαίνεται ότι τα βιντεοπαιχνίδια, μεταξύ τέχνης και εργαλείου, υπόκεινται σε προσεκτική εξέταση των ηθών και των σκοπών τους: είναι νόμιμη αυτή η εξέταση; Υπάρχουν κακά βιντεοπαιχνίδια; Ο Mathieu Triclot θα μιλήσει γι’ αυτά τα θέματα γύρω από το βιντεοπαιχνίδι, μια συζήτηση στην οποία το κοινό θα κληθεί να συμμετάσχει.

Ομιλητές:

*Συντονιστής: Christophe Caporilli, ιστορικός και δημοσιογράφος βιντεοπαιχνιδιών για το Daily Mars

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΨηφιακός Νοέμβρης: Αφιέρωμα στη γαλλική ψηφιακή τέχνη12.09.2018

26.11, 17.30 | Στρογγυλή τράπεζα «Το Επιχειρείν στο χώρο του βιντεοπαιχνιδιού»

Ενώ στο παρελθόν απασχολούσε αποκλειστικά μια μειοψηφία παθιασμένων ανθρώπων, το βιντεοπαιχνίδι έγινε πια ευρέως δημοφιλές και μια από τις πλέον δυναμικές και σημαντικές πολιτιστικές βιομηχανίες, όσον αφορά τον κύκλο εργασιών. Το βιντεοπαιχνίδι αποτελεί επίσης αντικείμενο ειδικών προγραμμάτων δημόσιας ή ιδιωτικής πολιτικής.

Οι μηχανισμοί χρηματοδότησης του βιντεοπαιχνιδιού

Αλλά ποιοι είναι αυτοί οι διαφορετικοί μηχανισμοί χρηματοδότησης, που βρίσκονται στη διάθεση των δημιουργών βιντεοπαιχνιδιών; Καθότι η χρηματοδοτική υποστήριξη που απευθύνεται στην βιομηχανία του βιντεοπαιχνιδιού στοχεύει την ανανέωση αυτού του τομέα.

Συμπαραστέκεται στην ανάπτυξη νέων προϊόντων και διασφαλίζει την προώθησή τους όταν βγαίνουν στην αγορά. Αυτές οι ενισχύσεις μπορούν να λάβουν μέρος σε όλες τις φάσεις της ανάπτυξης καινούργιων βιντεοπαιχνιδιών. Η οικονομική βοήθεια στον τομέα των βιντεοπαιχνιδιών μπορεί να λάβει την μορφή εγγύησης, επιδότησης ή πίστωσης φόρου.

Αυτή η στρογγυλή τράπεζα θα δώσει στο κοινό την ευκαιρία να παρακολουθήσει ζωντανά τις παρεμβάσεις και να θέσει τις ερωτήσεις του σε διάφορους ειδικούς του θέματος, Έλληνες και Γάλλους, από τον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα.

Ομιλητές:
  • Βασιλική Διαγουμά, Υπεύθυνη Επικοινωνίας και Διεθνών Σχέσεων, ΕΚΟΜΕ (Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας)
  • Βασίλειος Καραβασίλης, διευθυντής του στούντιο eNVysoftworks – Πάτρα, Πρόεδρος του Συλλόγου Δημιουργών Ψηφιακών Παιχνιδιών Ελλάδας.
  • Lionel PREVOT, τμήμα βιντεοπαιχνιδιού, CNC (Εθνικό Κέντρο Κινηματογράφου)
  • Μόνικα Τσιλιμπέρδη, Υπεύθυνη Διεύθυνσης Ανάπτυξης Σύγχρονης Δημιουργίας

*Συντονιστής: Νίκος Βογιατζής, συνιδρυτής και μέλος της διοικητικής ομάδας του Corallia.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑOnline εκδηλώσεις, σεμινάρια, διαλέξεις: 16 προτάσεις για την εβδομάδα 23-29 Νοεμβρίου12.09.2018

26.11, 19h30 | Ψηφιακή συζήτηση «Δημιουργία ενός βιντεοπαιχνιδιού, δημιουργία νέων κόσμων»

To βιντεοπαιχνίδι έχει γίνει πια ένας σημαντικός πολιτιστικός φορέας της κοινωνίας μας. Οι μορφές και οι κώδικές του επεκτάθηκαν σε άλλα μέσα και επηρεάζουν τις αναπαραστάσεις μας του κόσμου.

Περιηγούμαστε στα παρασκήνια της δημιουργίας των βιντεοπαιχνιδιών

Από το στάδιο της σύλληψης της μηχανικής του παιχνιδιού μέχρι αυτής της συγγραφής του σεναρίου, περνώντας από την γραφική απεικόνιση και τον προγραμματισμό, αυτό το webinar θα δώσει στο κοινό την ευκαιρία να ανακαλύψει και να καταλάβει τις ιδιαιτερότητες των βιντεοπαιχνιδιών, να εισβάλει στα παρασκήνια της δημιουργίας ενός βιντεοπαιχνιδιού, καθώς και τον τρόπο που τα βιντεοπαιχνίδια μεταμορφώνουν την πραγματικότητα.

Οι καλεσμένοι δημιουργοί θα αποκαλύψουν, μέσα από τις εμπειρίες τους, την άλλη πλευρά του ντεκόρ και τους μηχανισμούς αυτών των προσομοιωμένων συμπάντων, αλλά και τα τρία μεγάλα ζητήματα της εκπόνηση ενός παιχνιδιού : εκμάθηση, επικοινωνία, δημιουργία.

Συμμετέχοντες :
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ2ος Ψηφιακός Νοέμβριος: Πλούσιο πρόγραμμα online εκδηλώσεων από το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος12.09.2018

*Συντονιστής: Jean Jouberton, υπεύθυνος πολιτιστικών πρότζεκτ

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

*Όλες οι εκδηλώσεις θα γίνουν διαδικτυακά και θα υπάρχει ταυτόχρονη μετάφραση.

Περισσότερα από Εκδηλώσεις
VIMA_WEB3b