MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΡΙΤΗ
07
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
  • ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ
    ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
    ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΚΘΕΣΗΣ
    ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΕΚΘΕΣΗ X
    Inner Space: Έκθεση του Νίκου Μάρκου στην γκαλερί Citronne
    Από 26/02/2020 έως 30/04/2020
    Έκθεση ζωγραφικής του Michael Prodanou στο Μουσείο Μπενάκη
    Από 07/03/2020 έως 24/05/2020
    Όλα τα παιχνίδια έχουν δικαίωμα να σπάνε: Έκθεση του Άγγελου Αντωνόπουλου στην ENIA gallery
    Από 08/02/2020 έως 10/07/2020
    Αποκόμματα 1929-1933: Έκθεση του Γεώργιου Γύζη στην Enia Gallery
    Από 21/02/2020 έως 16/05/2020
    Από τις λεωφόρους της Νέας Υόρκης: Έκθεση της Debra Rapoport στο Μουσείο Κοσμήματος Ηλία Λαλαούνη
    Από 12/02/2020 έως 12/04/2020
    Αρμένιοι Φωτογράφοι της Νίκαιας 1922-1960: Έκθεση στη Δημοτική Πινακοθήκη Νίκαιας-Αγ. Ι. Ρέντη
    Από 16/02/2020 έως 12/04/2020
    Διαχρονίες: Ομαδική έκθεση στο Κέντρο Πολιτισμού Ελληνικός Κόσμος
    Από 25/02/2020 έως 31/05/2020
    Δι’ αυτά πολεμήσαμεν...: Έκθεση στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο
    Από 12/02/2020 έως 10/07/2020
    Η Αθήνα από την Ανατολή στη Δύση, 1821-1896: Φωτογραφική έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού
    Από 12/02/2020 έως 26/04/2020
    Η Ανθρώπινη Μορφή στην Ελληνική Ζωγραφική στον 20ό αιώνα: Έκθεση στο Ίδρυμα Β. &Μ. Θεοχαράκη
    Από 22/01/2020 έως 26/04/2020
    Η Σχολή των Αθηνών. Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής Βενετίας 2018: Έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη
    Από 20/02/2020 έως 17/05/2020
    Η ηχώ του χθες ως εικόνα του αύριο: Έκθεση στην a.antonopoulou.art
    Από 06/03/2020 έως 11/04/2020
    Νοσταλγία: Ομαδική έκθεση για τα 20 χρόνια του Μουσείου Φρυσίρα
    Από 08/01/2020 έως 30/04/2020
    Προσωπικοί Παράδεισοι: Έκθεση ζωγραφικής της Μαρίας Φιλοπούλου στη Φωκίωνος Νέγρη 16
    Από 11/03/2020 έως 16/05/2020
    Σαν πρόκες καρφώνονται οι λέξεις: Έκθεση αρχειακού υλικού στο Εβραϊκό Μουσείο Ελλάδος
    Από 22/01/2020 έως 16/10/2020
    Σμίλη και Μνήμη: Έκθεση Φωτογραφίας στο Μουσείο Ακρόπολης
    Από 11/06/2019 έως 30/04/2020
    Στήβεν Αντωνάκος - Φως. Ο Στήβεν Αντωνάκος και η ρωσική πρωτοπορία: Έκθεση στο MOMus - Μουσείο Άλεξ Μυλωνά
    Από 05/03/2020 έως 24/05/2020
    Τερατογονίες: Έκθεση του Χαράλαμπου Κατσατσίδη στην Πινακοθήκη Γ. Βογιατζόγλου
    Από 16/03/2020 έως 16/05/2020
    Το ΄21 Αλλιώς: Έκθεση για την Ελληνική Επανάσταση με Playmobil στο Εθνικό Ιστορικό Μουσείο
    Από 15/10/2019 έως 31/05/2020
    Το νέο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Γουλανδρή, στην καρδιά της Αθήνας
    Από 02/10/2019 έως 31/12/2022
    Ζωγραφική

    Ελληνικό Τοπίο: Έκθεση του Άρη Λιάκου στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης

    Το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης παρουσιάζει, από τις 30 Ιανουαρίου 2020, την έκθεση ζωγραφικής του Άρη Λιάκου, με τίτλο «Ελληνικό Τοπίο» και ελεύθερη είσοδο.

    Monopoli Team

    Ο Άρης Λιάκος παρουσιάζει την έκθεση του, με τίτλο «Ελληνικό Τοπίο», στον εκθεσιακό χώρο του Ιδρύματος Μιχάλη Κακογιάννη από την Πέμπτη 30 Ιανουαρίου έως και την Κυριακή 9 Φεβρουαρίου. Ο Ομότιμος Καθηγητής Ψυχιατρικής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων έχει πραγματοποιήσει περισσότερες από 30 ατομικές εκθέσεις από το 1986 μέχρι και σήμερα. 

    Άρης Λιάκος Άρης Λιάκος: Το έργο του

    Η εικαστική ερμηνεία του φυσικού τοπίου προξενεί πάντα το μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Η προσπάθεια του καλλιτέχνη να περάσει από «το ωραίο στη φύση» στο ωραίο στην τέχνη, η δυνατότητά του να διατυπώσει μια ερμηνεία του φυσικού χώρου είναι ένα κεφαλαιώδες ζήτημα γι’ αυτόν όσο και για την ίδια την αισθητική θεωρία. Το έργο του Άρη Λιάκου αποτελεί ακριβώς αυτή τη συνεχή όσο και αγωνιώδη προσπάθεια να οδηγηθεί σε μια ερμηνεία της φύσης ακολουθώντας ταυτόχρονα τα διδάγματα της παράδοσης.

    Στα χνάρια της εικαστικής παράδοσης

    Η εικαστική λοιπόν παράδοση του δίνει κάποιες σταθερές. Η πρώτη είναι ότι το αυθεντικό έργο τέχνης όσο περισσότερο απομακρύνεται από την φυσικότητα και την απεικόνιση της φύσης τόσο περισσότερο την πλησιάζει. Η απεικόνιση λοιπόν της φύσης μας οδηγεί στην απομάκρυνση από τον νατουραλισμό.

    Το δεύτερο δίδαγμα, ιδιαίτερα ορατό στο έργο του καλλιτέχνη, είναι πως αναζητούμε την ομορφιά της φύσης σε κάτι περισσότερο από κάποια τυχαία ή περιστασιακά της στοιχεία. Ερμηνεία για τον Άρη Λιάκο είναι η αναζήτηση του ουσιώδους που βέβαια βρίσκεται σε συνάρτηση με το χρόνο και την εποχή. Η αναζήτηση ερμηνείας μέσα στα φαινόμενα και η διατύπωση του ουσιώδους είναι και το στοιχείο που απομακρύνει τον καλλιτέχνη από τα ρουσσωικά διδάγματα για την απλή ομορφιά της φύσης, από την ομορφιά της φύσης.

    Παρατήρηση της φύσης

    Επίσης δημιουργεί στο έργο του μια λεπτολογική παρατήρηση της φύσης, που κατά τη γνώμη μου είναι και πιο ουσιαστική. Η δυνατότητα, για παράδειγμα να νοιώσει κανείς τη φύση μέσα από την ησυχία ενός φθινοπωρινού ή το αίσθημα της παγωμάρας που σου αφήνει ένα χειμωνιάτικο τοπίο, «η φανερωμένη φύση θέλει πάντα τη σιωπή».

    Πρόκειται για την αίσθηση ότι η φύση στο έργο του αποτελεί ένα ζωντανό αν και βουβό οργανισμό, είναι μία ενότητα ζωής. Πρόκειται δηλαδή για μια ισχυρή αντίληψη της παράδοσης που έχει τις ρίζες της στον Γκαίτε και ανανεώθηκε φιλοσοφικά από το γερμανικό ιδεαλισμό.

    Άρης Λιάκος Τα χρώματα στο έργο του Άρη Λιάκου

    Οι χρωματικές ενότητες που χρησιμοποιούνται σε κάθε έργο είναι περιορισμένες, γεγονός που βρίσκεται σε συνάρτηση με τη βαθύτερη υφολογική λιτότητα που θέλει να κατακτήσει ο καλλιτέχνης. Η αναζήτηση του ουσιώδους που αναφέραμε παραπάνω επιτάσσει κι αυτή την λιτότητα. Βέβαια αυτές οι χρωματικές ενότητες στηρίζουν πάντα και αποκλειστικά καθαρές ζωγραφικές αξίες. Πάντως οι ενότητες αυτές, αν και λιτές κατακτούν το χρωματικό ύφος και την ένταση που τους αναλογεί σε συνάφεια κι αυτή τη φορά με την παράδοση. Για παράδειγμα η σχέση του κίτρινου, όπως θα προσυπόγραφε ο Γκαίτε στη περίφημη θεωρία του για τα χρώματα, με το φως, την καθαριότητα, τη δύναμη ή τη θερμότητα είναι παρούσα στο έργο του ή αντίθετα η σχέση του μπλε με τη σκιερότητα, την απομάκρυνση ή την απόσταση, την αδυναμία ή την νοσταλγία.

    Ο Άρης Λιάκος, έχοντας πίσω και τη μεγάλη ενασχόλησή του με τη ψυχολογία πιστεύει ότι τα χρώματα αποτελούν συνειδησιακά περιεχόμενα αισθησιακών ποιοτήτων. Τα χρώματα αποτελούν μια βιωμένη κατάσταση του υποκειμένου που ζωγραφίζει ή απλώς παρατηρεί. Η αισθητηριακή διάσταση ενυπάρχει με την ηθική.

    Η φύση ως ζωντανός οργανισμός

    Οι χρωματικές αυτές οντότητες διατυπώνονται μέσα από ένα μεταιμπρεσιονιστικό ύφος γεγονός που βρίσκεται σε πλήρη αλληλουχία με την αντίληψη που έχει ο καλλιτέχνης για τη φύση ως ενότητα ζωής και ζωντανό οργανισμό. Εξάλλου αυτό το δαιμονιακό στοιχείο που αποκτά στο έργο του ένα ανοιξιάτικο τοπίο θα μπορούσε να εκφραστεί μόνο μέσα από ένα τέτοιο ύφος.

    Ο Άρης Λιάκος δεν είναι μόνο ακουαρελίστας αφού ένα μεγάλο μέρος της δουλειάς του είναι ελαιογραφίες. Όμως τα ουσιώδη στοιχεία της ακουαρέλας, η διαφάνεια ή το φως αλλά και η ταχύτητα του τελικού αποτελέσματος παραμένουν και στα λάδια του. Εξάλλου είναι πολύ γνωστή η βαθύτερη σχέση της ακουαρέλας με το ιμπρεσιονιστικό ύφος.

    Η λογική των επιπέδων και της προοπτικής είναι παλιά στοιχεία της παράδοσης. Το πρώτο επίπεδο, που βρίσκεται πιο κοντά στο μάτι, έχει χρώματα θερμά το δεύτερο που απομακρύνεται απ΄ αυτό έχει χρώματα πιο ήπια. Στα έργα του η λογική αυτή αποκτά μια παράξενη επαναληπτικότητα. Στο πρώτο επίπεδο έντονα και ζωηρά χρώματα ερμηνεύουν το θέμα, το αναλύουν μέσα από τις πιο λεπτές ποικιλίες μιας τονικότητας. Είναι σαν την ανάπτυξη, πολύ αναλυτική, ενός μουσικού κομματιού.

    Μαρία Ζουμπούλη

    *Εγκαίνια Έκθεσης: Πέμπτη 30 Ιανουαρίου στις 20:00

    ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
    Καλλιτέχνης: Άρης Λιάκος
    Χώρος: Εκθεσιακός Χώρος - Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, Πειραιώς 206, (ύψος Χαμοστέρνας), Ταύρος.
    Διάρκεια Έκθεσης: Από 30 Ιανουαρίου 2020 έως 9 Φεβρουαρίου 2020.
    Είσοδος: Ελεύθερη Είσοδος.
    Πληροφορίες Χώρου: Εκθεσιακός Χώρος - Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, Πειραιώς 206, (ύψος Χαμοστέρνας), Ταύρος. Τηλ.: +30 210 341 8550. E-mail: [email protected] | https://mcf.gr
    Περισσότερα από ΕΚΘΕΣΕΙΣ
    Μουσείο Τηλεπικοινωνιών: Ψηφιακές «βόλτες» & δραστηριότητες, για όσο #μένουμε_σπίτι
    Για να λαμβάνετε κάθε εβδομάδα στο email σας
    προτάσεις και προσκλήσεις από το Monopoli.gr
    ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
    Αλλαγή μεγέθους γραμμάτων
    Επιλογή contrast