MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΡΙΤΗ
28
ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ:
ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ X
ΗΘΟΠΟΙΟ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΗΘΟΠΟΙΟ X
ΘΕΑΤΡΟ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΘΕΑΤΡΟ X
ΟΛΕΣ ΟΙ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

Ο κόσμος είναι ένας, του Κωνσταντίνου Βήτα στην Εθνική Λυρική Σκηνή

Η μουσική παράσταση «Ο κόσμος είναι ένας», σε μουσική Κωνσταντίνου Βήτα και ποίηση Γιάννη Ρίτσου, έρχεται, από τις 30 Ιανουαρίου 2020, στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.

| Φωτογραφίες: Α. Σιμόπουλος
Monopoli Team

Ο Κωνσταντίνος Βήτα, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους της ελληνικής ηλεκτρονικής σκηνής, «συνομιλεί» με το ποιητικό έργο του Γιάννη Ρίτσου στην παράσταση «Ο κόσμος είναι ένας». Ένα ηλεκτρονικό ταξίδι στο εσωτερικό σύμπαν του ποιητή, «Ο κόσμος είναι ένας» έρχεται σε πρώτη παρουσίαση στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στο ΚΠΙΣΝ για τέσσερις παραστάσεις στις 30, 31 Ιανουαρίου και 1, 2 Φεβρουαρίου 2020.

«Ο κόσμος είναι ένας»: Η παράσταση

Η παράσταση αποτελεί μια μεγάλη ζωντανή εγκατάσταση με πρωτότυπη μουσική του Κωνσταντίνου Βήτα και βίντεο του Νίκου Πατρελάκη που αποδίδουν με τρόπο μοναδικό το ταξίδι στην ποίηση του Γιάννη Ρίτσου, προσφέροντας μια σπάνια οπτικοακουστική εμπειρία. Τα ποιήματα απαγγέλλουν ο Κωνσταντίνος Βήτα και η Όλια Λαζαρίδου.

Στη ροή της παράστασης παρουσιάζεται ένας κύκλος είκοσι ποιημάτων από όλο το φάσμα του έργου του μεγάλου ποιητή σε μια ατμοσφαιρική δίνη από ambient ηχοτοπία, πιάνο και επεξεργασμένες φωνές που έρχονται μέσα από τις σελίδες των ποιημάτων του. Ο ήχος των ποιημάτων, ενσωματωμένος στο ηχητικό σύστημα του Κωνσταντίνου Βήτα, δημιουργεί νέες αναφορές και καινούριες αναγνώσεις στο έργο του.

Λίγα λόγια για τον Κωνσταντίνο Βήτα

Έχοντας διαγράψει μια μακρά και σπουδαία πορεία στη σύγχρονη ελληνική μουσική με ευρεία αναγνώριση, ο Κωνσταντίνος Βήτα παραμένει ένας ασταμάτητα δημιουργικός, ανατρεπτικός και ανήσυχος καλλιτέχνης. Από τις αρχές της δεκαετίας του ’90 και τη δημιουργία των καινοτόμων Στέρεο Νόβα μέχρι τις μέρες μας, εξακολουθεί να κάνει τραγούδια όλα όσα συμβαίνουν γύρω του, να πειραματίζεται με τον ηλεκτροακουστικό ήχο και να διευρύνει τις ηλεκτρονικές του περιπλανήσεις. Στη διάρκεια της πολύχρονης καριέρας του, συνέθεσε μουσική για θεατρικές και χορευτικές παραστάσεις και κινηματογραφικές ταινίες, διασκεύασε έργα του Μάνου Χατζιδάκι στο Transformations και πειραματίστηκε με το ρεμπέτικο.

Η σχέση του με την ποίηση του Γιάννη Ρίτσου

Ο Κωνσταντίνος Βήτα για πρώτη φορά καταπιάνεται με το ποιητικό έργο του Γιάννη Ρίτσου στη μουσική παράσταση «Ο κόσμος είναι ένας» της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ. Με την ποίησή του ήρθε σε επαφή όταν ήταν ακόμη έφηβος. «Η ποιητική του στάση και μέθοδος, ο τρόπος που κατέγραφε τις ποιητικές του εμπειρίες ήταν αποκάλυψη. Οι εικόνες του ήταν κι αυτές τόσο παράξενες, τόσο εντυπωσιακά ακριβείς, είχε έναν μοναδικό τρόπο να αντιστρέφει το συνηθισμένο για να εκφράσει την αθάνατη αλήθεια. Ποιος ήταν ο ποιητής αυτός, αλήθεια; Μακριά από την αισθητική των συναισθημάτων και εκεί που όλοι περίμεναν τη λογική εξήγηση, τα ποιήματά του μεταμορφώνονταν σε κοφτερά μεγάλα βράχια που πάνω τους έσκαγαν ολόμαυρα κύματα. Ποίηση εξομολογητική, γεμάτη από ανείπωτους ήχους και ακρωτήρια», σημειώνει.

Τα βίντεο του Νίκου Πατρελάκη

Ειδικά κινηματογραφημένα για την παράσταση, τα βίντεο φέρουν την υπογραφή του μουσικού και σκηνοθέτη Νίκου Πατρελάκη. Τα γυρίσματα διήρκεσαν περίπου ένα μήνα και πραγματοποιήθηκαν σε διάφορες τοποθεσίες της Πελοποννήσου. Από το τραχύ αλλά και μελαγχολικό περιβάλλον της Μονεμβασιάς μέχρι την απέραντη θέα στο Αιγαίο από τον Κάβο Μαλιά. «Αφεθήκαμε στο τυχαίο, σε μια πολύτιμη περιήγηση για μας, και δικό μας βίωμα πια. Περιπλανηθήκαμε με τις κάμερες σε μικρούς ορεινούς δρόμους και έρημες απόμερες παραλίες, κοιτάξαμε ανατολές και δύσεις, παρακολουθήσαμε με υπομονή τα σύννεφα να ταξιδεύουν στον ορίζοντα», σημειώνει ο Νίκος Πατρελάκης. «Βράχοι, θάλασσα και ουρανός, από την πρώτη ηλικία μέχρι το τέλος, ως συνεχής πηγή έμπνευσης. Σκοτεινές πραγματικότητες και γεγονότα, σε χέρσα περιβάλλοντα εξορίας, και μια αδιάκοπη προσπάθεια “να αντιπαραταχθεί στην αγριότητα, στη σκληρότητα, στη βία και στην καταπίεση η πίστη ότι υπάρχει ο έρωτας, υπάρχει η ομορφιά, υπάρχει η ζωή”».

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Συγγραφέας: Γιάννης Ρίτσος
Σκηνοθεσία: Νίκος Πατρελάκης

Μουσική: Κωνσταντίνος Βήτα

Παίζουν: Κωνσταντίνος Βήτα, Όλια Λαζαρίδου | Συνθετητές: Χρήστος Αλεξάκης, Αντώνης Χατζηκωνσταντής

Τιμές Εισιτηρίων: Τιμές εισιτηρίων: 15€, 20€ | Φοιτητικό, παιδικό: 10€
Διάρκεια Παραστάσεων: Από 30 Ιανουαρίου έως 2 Φεβρουαρίου 2020
Πληροφορίες: Προπώληση: Ταμεία Εθνικής Λυρικής Σκηνής Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (Ωράριο: Καθημερινά 09.00-21.00) Τηλ.: 213 088 5700 | Ομαδικές πωλήσεις: 213 088 5742 www.nationalopera.gr | Καταστήματα PUBLIC http://tickets.public.gr | Εκδοτήρια Ticket Services Πανεπιστημίου 39, εντός Στοάς Πεσμαζόγλου www.ticketservices.gr
Παραστάσεις: 30/1 & 1/2 στις 20:30 & στις 22:00 | 31/1, 2/2 στις 20:30
Πληροφορίες Χώρου: Εναλλακτική Σκηνή, Εθνικής Λυρικής Σκηνής, Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, Λεωφ. Συγγρού 364, Καλλιθέα. Τηλ. Ταμείων: 213 0885700 (Καθημερινά 09.00-21.00). Email: [email protected] | https://www.nationalopera.gr/
Περισσότερα από ΘΕΑΤΡΟ
Σχετικά Θέματα
ΘΕΑΤΡΟ
Misery, του Στίβεν Κινγκ στο Θέατρο Άνεσις
ΘΕΑΤΡΟ
Vaginahood: Μια παράσταση για τους τόπους της γυναικείας εμπειρίας στο Doors Live Art
ΘΕΑΤΡΟ
Endgame – 4 ημέρες και 7 λεπτά: Μια παράσταση βασισμένη σε κείμενα της Γλυκερίας Μπασδέκη στον Μικρό Κεραμεικό
ΘΕΑΤΡΟ
Ο Τύραννος και η κόρη: Μια ιλαροτραγωδία του Χριστόφορου Χριστοφή για τον Στάλιν στο Μέγαρο
ΘΕΑΤΡΟ
Μνήμες Γυναικών: Ο μονόλογος με τη Χριστίνα Τασκασαπίδου στη Σκηνή Μπέκετ
ΘΕΑΤΡΟ
Match, από την ομάδα B.p.m. theater group στο Θέατρο Χώρος
ΘΕΑΤΡΟ
Η πιο δυνατή: Το μονόπρακτο του Στρίντμπεργκτ στο Μπάγκειον
ΘΕΑΤΡΟ
Εκείνος που έκλεψε τη μέρα και πλήρωσε τη νύχτα στο Θέατρο Κατερίνα Βασιλάκου
ΘΕΑΤΡΟ
Wolves/Αυτό το Παιδί στο ΠΛΥΦΑ
ΘΕΑΤΡΟ
Πες της, του Χρήστου Οικονόμου σε σκηνοθεσία Αλέξη Βιδαλάκη στο Θέατρο 104
ΘΕΑΤΡΟ
Μάθε με να φεύγω, του Άκη Δήμου στο Θέατρο του Νέου Κόσμου
ΘΕΑΤΡΟ
Ο μαγεμένος βοσκός, του Σπυρίδωνος Περεσιάδη στο bijoux de kant HOOD art space