MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
13
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
  • ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ
    ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
    ΕΠΙΛΟΓΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
    ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ X
    ΕΠΙΛΟΓΗ ΗΘΟΠΟΙΟΥ
    ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΗΘΟΠΟΙΟ X
    ΕΠΙΛΟΓΗ ΘΕΑΤΡΟΥ
    ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΘΕΑΤΡΟ X
    ΕΠΙΛΟΓΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ
    ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ X Animated όπερα PERFORMANCE Stand up Comedy Όπερα Αρχαίο Δράμα ΔΡΑΜΑ Διαδραστική παράσταση Δραματοποιημένη Νουβέλα Δραματοποιημένη Ποίηση Δραματοποιημένη λογοτεχνία Δραματοποιημένο Διήγημα Ευθυμογράφημα Θέατρο Θέατρο Σκιών Κλασικό Κλασικό έργο Κοινωνική Κοινωνική Σάτιρα Κοινωνικό Κοινωνικό Δράμα Κωμωδία ΜΑΥΡΗ ΚΩΜΩΔΙΑ ΜΙΟΥΖΙΚΑΛ ΜΟΝΟΛΟΓΟΣ ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΜΟΥΣΙΚΟΘΕΑΤΡΙΚΟ Μουσικοθεατρική παράσταση Μυστηρίου ΟΠΕΡΕΤΑ Παιδική παράσταση Παιδικό Θέατρο Παιδικό/Εφηβικό Θέατρο Πολιτικό θρίλερ Πολιτισμός Σουρεαλιστική Κωμωδία Σύγχρονη Κωμωδία Σύγχρονη Οπερέτα Σύγχρονο Χοροθέατρο ατζέντα εκδηλώσεων δραματικό μονόλογος εφηβική παράσταση θεάματα θεατρικός μονόλογος κοινωνικό έργο παιδικές παραστάσεις παιδικό musical παιδικό έργο ποιητικό έργο σκηνική σύνθεση σύγχρονο έργο τραγωδία ψυχολογικό θρίλερ
    Χορός

    O Medea του Trajal Harrell στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση

    Η φεμινιστική εκδοχή της Μήδειας παρουσιάζεται στη Στέγη, από έναν πενταμελή Χορό σε χορογραφία του πρωτοποριακού Τράγιαλ Χάρελ.

    Φωτογραφίες: Nick Knight
    Φωτογραφίες: Nick Knight
    Monopoli Team

    Πώς θα μιλούσε, πώς θα χόρευε και πώς θα έπαιρνε εκδίκηση η Μήδεια το 2019;Ένας από τους πιο σημαντικούς και αντισυμβατικούς χορογράφους διεθνώς, ο Τράγιαλ Χάρελ, παρουσιάζει στη Στέγη την παγκόσμια πρεμιέρα του νέου έργου του. Ένας πενταμελής Χορός, στον ρόλο της Μήδειας, ξαναδιαβάζει τα ηθικά και πολιτικά ζητήματα του έργου για να τα τοποθετήσει στο σήμερα.

    Από το voguing στον μεταμοντέρνο χορό, από το κινητικό ιδίωμα της πασαρέλας μόδας σε ένα μοναδικό χορευτικό στυλ, από τις συνοικίες του Χάρλεμ στα τέλη της δεκαετίας του ’60 έως το κέντρο της Αθήνας το 2019, από τα πιο σημαντικά μουσεία στις μεγαλύτερες θεατρικές σκηνές του κόσμου. Ο Τράγιαλ Χάρελ είναι εδώ με το O Medea σε παγκόσμια πρεμιέρα στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.

    @Nick Knight

    To O Medea

    Ο διακεκριμένος χορογράφος Τράγιαλ Χάρελ επιστρέφει στη Στέγη, από τις 30 Μαΐου έως τις 2 Ιουνίου, με ένα ακόμη έργο, που αποτελεί το πρώτο μέρος της νέας του τριλογίας. Το O Medea, μέσα από επίκαιρα φιλοσοφικά και πολιτικά ερωτήματα, εστιάζει τόσο στην ιστορική διάσταση του προσώπου όσο και στις αναπαραστάσεις του γυναικείου ψυχισμού, ξεπερνώντας τα στεγανά του χρόνου. Τα διλήμματα της ηρωίδας και το τελετουργικό στοιχείο του μύθου μετασχηματίζονται σε προσωπικές αφηγήσεις ενός πενταμελούς Χορού που επικαλείται το πρόσωπο της Μήδειας για να εκθέσει δικά του ζητήματα.

    Η Μήδεια πάντα επιστρέφει. Η εμβληματική ηρωίδα του Ευριπίδη έχει στοιχειώσει με τον δικό της τρόπο όλες τις εκφάνσεις της καλλιτεχνικής δημιουργίας. Από τη μεγάλη οθόνη, τον μοντέρνο χορό, την όπερα, αλλά και τα εικαστικά, δεν υπάρχει άλλη μορφή με τόσο διαχρονική επιρροή. Πέρα όμως από το αδιαμφισβήτητο της «μυθολογικής» της εμβέλειας, η Μήδεια συνοψίζει επίσης το παράδοξο ενός εσωτερικού διχασμού: ο Άλλος μέσα στον ίδιο μας τον Εαυτό.

    Η φεμινιστική εκδοχή του Χάρελ αρχίζει από εκεί όπου τελειώνει η Μήδεια του Ευριπίδη. Ο Χάρελ αναζητά αφηγήσεις που εξετάζουν τη ζωή της γυναίκας πέρα από τις στιγμές που προκαλούν ούτως ή άλλως αίσθηση. Το O Medea θέτει το ερώτημα: πώς μπορούν οι άλλοι να αναγνωρίσουν και να συμμετάσχουν στον άγριο θρήνο που γεννά η ζωή μας; Τι σημαίνει να είσαι γυναίκα ανάμεσα σε άλλες γυναίκες που εκφράζουν το βάρος της ζωής τους μέσα από πράξεις που σε καθορίζουν, όπως η Μήδεια; Και πώς συνεχίζουν να ζουν κουβαλώντας τις ιστορίες τους για το πώς αγάπησαν, αγαπήθηκαν και προδόθηκαν, μέσα από τις εκστατικές τελετουργίες του πένθους;

    Λίγα λόγια για τον χορογράφο

    Ο Τράγιαλ Χάρελ συγκαταλέγεται στους σημαντικότερους χορογράφους της γενιάς του, διεθνώς αναγνωρισμένος για τη σειρά έργων TwentyLooksorParisisBurningatTheJudsonChurch, στην οποία διασταυρώνονται και συγχωνεύονται κινητικά υλικά από το voguing και τον μεταμοντέρνο χορό. Ο Χάρελ, είτε πρόκειται για την πρόσφατη ιστορία της αμερικανικής αβανγκάρντ και της queer ταυτότητας, είτε για τις ηρωίδες του αρχαίου δράματος, αναθεωρεί μέσα από σύγχρονες αφηγήσεις τόσο την επίσημη διάσταση της Ιστορίας όσο και τη λειτουργία του αρχείου ως ιστορικού τεκμηρίου.

    Η δουλειά του έχει παρουσιαστεί σε διεθνή φεστιβάλ και καλλιτεχνικούς θεσμούς, όπως το Φεστιβάλ της Αβινιόν, το Εθνικό Κέντρο Χορού του Παρισιού αλλά και το MoMA της Νέας Υόρκης. Η πρώτη αναδρομική παρουσίαση του έργου του, με τίτλο HoochieKoochie, έγινε στο Barbican Centre του Λονδίνου, το 2017. Ο Χάρελ έχει τιμηθεί, μεταξύ άλλων, με το βραβείο Doris Duke Impact, καθώς και με υποτροφίες από τα ιδρύματα Guggenheim, Foundation for Contemporary Arts, Art Matters Foundation και Saison Foundation.

    Το O Medea είναι μέρος της τριλογίας Porca Miseria, που αποτελεί ανάθεση του Manchester International Festival, του Zurich Schaspielhaus, της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, του Kampnagel (Αμβούργο), του Holland Festival, του Barbican και του Dance Umbrella, του NYU Skirball, του Berliner Festspiele και του The Arts Centrer at NYU Abu Dhabi.

    @Nick Knight

    Η Μήδεια του Trajal Harrell

    Στο έργο Judson Church is Ringing in Harlem (Made-to-Measure), που παρουσιάστηκε στη Στέγη το 2016, στο πλαίσιο του φεστιβάλ MadeinUSA, ο Χάρελ επιχειρούσε την αναθεώρηση των «επίσημων» ιστορικών αφηγήσεων, οι οποίες ως επί το πλείστον αποσιωπούν ζητήματα φύλου και εθνοτικής ταυτότητας. Στην ίδια κατεύθυνση, αυτήν της δημιουργικής ανάγνωσης της ιστορίας, ο χορογράφος οραματίζεται την υποθετική συνάντηση τριών διαφορετικών ηρωίδων: της εμβληματικής Μήδειας, της Μάγκι από τη Λυσσασμένη γάτα και της Katherine Dunham, πρωτοπόρου του μοντέρνου χορού.

    «Δύο φορές βάρβαρη η Μήδεια ― από καταγωγή κι από έρωτα» γράφει ο Γιώργος Χειμωνάς στην εισαγωγή της μετάφρασης του έργου. Πολύ συχνά παρακάμπτεται αυτή η διάσταση της πολιτισμικής διαφοράς, η σύγκρουση δύο πολιτισμών που προδιαγράφει και την εξέλιξη της ιστορίας. Δεν είναι μόνο η ερωτική προδοσία, αλλά και ο τρόπος που συλλαμβάνεται το υποκείμενο μέσα στον πολιτισμό, τεκμηριώνοντας έτσι εκ των προτέρων κάποιες αποφάσεις του.

    Ο Χάρελ δεν μένει στο κατά Χειμωνά «παραμορφωμένο ερωτικό πρόσωπο» της Μήδειας, ούτε στη «βαρβαρότητα της ερωτικής της απογύμνωσης», της εκδίκησης προς τον Ιάσονα που πηγάζει από τον απέραντο, σπαρακτικό θυμό της. Η Μήδεια γίνεται η αφορμή για να ακουστούν και ιστορίες από το παρόν που ενδεχομένως φέρουν την ίδια απόγνωση, θέτοντας στο επίκεντρο τον εσωτερικό διχασμό του προσώπου που τις αφηγείται. Στην ουσία, πρόκειται για τις «Μήδειες» –αν μπορούσε κανείς να υποστηρίξει κάτι τέτοιο– αφού ο ρόλος της ηρωίδας μοιράζεται σε διαφορετικούς ερμηνευτές.

    ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

    Σκηνικά: Erik Flatmo και Trajal Harrell
    Κοστούμια: Trajal Harrell
    Μουσική: Trajal Harrell
    Φωτισμοί: Stéfane Perraud

    Παίζουν: Trajal Harrell ως Μήδεια, συνοδευόμενος από την ομάδα των χορευτών Titalayo Adebayo, Frances Chiaverini, Maria Silva, Vania Doutel Vaz

    Τιμές Εισιτηρίων: Κανονικό: 7 €, 10 €, 15 €, 20 €, Μειωμένο, Φίλος, Παρέα 5-9 άτομα: 8 €, 12 €, 16 €, Παρέα 10+ άτομα: 7 €, 11 €, 14 €, Κάτοικος Γειτονιάς: 7 €, Ανεργίας, ΑμεΑ: 5 €, Συνοδός ΑμεΑ: 5 €, 7€, 10 €
    Διάρκεια Παραστάσεων: Από 30 Μαΐου έως 2 Ιουνίου 2019
    Πληροφορίες: Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, Λεωφ. Ανδρέα Συγγρού 107, Τηλέφωνο: 21 0900 5800
    Παραστάσεις: Πέμπτη 30 Μαΐου έως Κυριακή 2 Ιουνίου 2019
    Link Εισιτηρίων: tickets.sgt.gr
    Πληροφορίες Χώρου: Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, Λεωφ. Ανδρέα Συγγρού 107, Τηλέφωνο: 21 0900 5800
    Περισσότερα από ΘΕΑΤΡΟ