MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΕΤΑΡΤΗ
10
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ:
ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ X
ΗΘΟΠΟΙΟ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΗΘΟΠΟΙΟ X
ΘΕΑΤΡΟ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΘΕΑΤΡΟ X
ΟΛΕΣ ΟΙ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
Κοινωνικό

Focus on Syria: While I Was Waiting των Omar Abusaada και Mohammad Al Attar στη Στέγη

O Σύριος σκηνοθέτης Ομάρ Αμπουσαάντα καταγράφει το σήμα της ανθρώπινης ζωής και, μαζί, την ελπίδα μιας ολόκληρης χώρας για ανάσταση από τον όλεθρο. Μια σπαρακτική πολιτική αλληγορία βγαλμένη από τα ερείπια της Δαμασκού, με τίτλο “While I Was Waiting” στις 26 και 27 Οκτωβρίου στη Στέγη.

author-image Μαρία Γεωργιλάκη

Τόπος: Η Δαμασκός της Συρίας στα πρόθυρα της διάλυσης. Χρόνος: 2015, πέμπτο έτος της αιματηρής εμφύλιας διαμάχης. Ο νεαρός Ταΐμ πέφτει θύμα ανελέητου ξυλοδαρμού σε ένα από τα δεκάδες σημεία στρατιωτικού ελέγχου της πόλης και μεταφέρεται στο νοσοκομείο σε κωματώδη κατάσταση. Είναι το δεύτερο τραγικό συμβάν που συγκλονίζει την οικογένειά του –μετά το θάνατο του πατέρα του– και τη φέρνει αντιμέτωπη με βασανιστικά ερωτήματα και οδυνηρές αποκαλύψεις.

Στο βαθύ του ύπνο, στα όρια συνειδητού και ασυνείδητου, ο Ταΐμ φαντάζει με βωβό παρατηρητή τόσο της οικογενειακής κρίσης όσο και των σαρωτικών αλλαγών που μετασχηματίζουν γοργά την πατρίδα του σε μια no man’s land. Τίποτα δεν θα είναι πια το ίδιο.

focus on syria stegi 2016 2

Πέντε χρόνια μετά τη συμμετοχή τους στο Meeting Points 6, το φεστιβάλ σύγχρονης τέχνης για την Αραβική Άνοιξη, ο Σύριος σκηνοθέτης Ομάρ Αμπουσαάντα και ο σταθερός συνεργάτης του, ο συγγραφέας Mohammad Al Atar, επιστρέφουν στη Στέγη για να ερευνήσουν την υπαρξιακή πάλη που εγείρουν τραυματικές συνθήκες, όπως η απουσία, η αναμονή και η ανάγκη του να ανήκεις. Στο όριο μεταξύ θεάτρου ντοκουμέντου και θεάτρου επινόησης και κάνοντας χρήση οπτικοακουστικών μέσων και αρχειακού υλικού, ο Αμπουσαάντα αναγνωρίζει σε μια ιστορία μυθοπλασίας τη σύγχρονη ιστορία μιας χώρας. Ο Ταΐμ είναι η προσωποποίηση μιας ενδιάμεσης «γκρίζας» ζώνης, που δεν βρίσκεται εν ζωή, μα ούτε έχει αγγίξει το θάνατο, μιας επώδυνης ακροβασίας ανάμεσα στην ελπίδα και την απελπισία.

Γεννημένος στη λαβωμένη Δαμασκό, ο Ομάρ Αμπουσαάντα αντιμετωπίζει το πολιτικό θέατρο ως μια πράξη αντίστασης, παρότι, όπως λέει ο ίδιος, «οι αξίες του απέτυχαν να πραγματωθούν όταν αυτό ήταν ακόμα δυνατό». Συνάμα, το θέατρό του λειτουργεί σαν μια δυνατότητα καταγραφής της Ιστορίας, επαναφέροντας το ερώτημα για την επίδραση της μυθοπλασίας σε μια σπαρασσόμενη πραγματικότητα. Για τις δραματουργικές ανάγκες του While I was waiting, ο σκηνοθέτης ήρθε σε επαφή με οικογένειες ανθρώπων που βρίσκονται σε κώμα και με γιατρούς, προκειμένου να κατανοήσει τους μηχανισμούς του ανθρώπινου σώματος σε καταστολή. Η παράστασή του «επεμβαίνει» σαν μια επιχείρηση διάσωσης σε εμπόλεμη ζώνη.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Συγγραφέας: Mohammad Al Attar
Σκηνοθεσία: Omar Abusaada

Σκηνικά: Bissane Al Charif
Μουσική: Samer Saem Eldahr (Hello Psychaleppo)
Φωτισμοί: Hasan Albalkhi, Abdulhamid Khalifeh

Παίζουν: Amal Omran, Mohammad Alarashi, Nanda Mohammad, Reham Kassar, Mouiad Roumieh, Mohamad Al Refai

Τιμές Εισιτηρίων: Κανονικό: 7 - 10 - 15 - 18€, Μειωμένο, Φίλος ή Μικρή Παρέα (5-9 άτομα): 8 - 12 - 14€, Μεγάλη Παρέα (10+ άτομα): 7 - 11 - 13€, ΑΜΕΑ & Άνεργοι: 5€, Συνοδός ΑΜΕΑ: 10€
Παραστάσεις: 26 και 27 Οκτωβρίου 2016 στις 21.00
Περισσότερα από ΘΕΑΤΡΟ
Σχετικά Θέματα
ΘΕΑΤΡΟ
Ο «Σίσυφος» του Donald Kitt στο Ρεκτιφιέ
ΘΕΑΤΡΟ
Λεωφορείο ο Πόθος, του Τενεσί Ουίλιαμς σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά στο Θέατρο Αριστοτέλειον
ΘΕΑΤΡΟ
Nevermind, του Roger Ennals στο Θέατρο Nous
ΘΕΑΤΡΟ
Η γέννηση ενός φασίστα η Απολογία του Θεόφιλου Τσάφου για 2η φορά στον Μικρό Κεραμεικό
ΘΕΑΤΡΟ
Πρεμιέρα για το RELIC του Ευριπίδη Λασκαρίδη στο Πτι Παλαί
ΘΕΑΤΡΟ
Ψαλμοί στο Χιόνι: Η αντιπολεμική παράσταση του Αντρέα Μαντά στο Φεστιβάλ Κολωνού
ΘΕΑΤΡΟ
Τραγουδώντας μέχρι το τέλος: Η Εύα Κοτανίδη φέρνει την Dalida ξανά στη σκηνή
ΘΕΑΤΡΟ
Σε βλέπω, της Meghan Kennedy στο Μικρό Πάλλας
ΘΕΑΤΡΟ
Η δεξιά, η αριστερά και ο κυρ-Παντελής: Eπιστροφή στο Μικρό Παλλάς για δεύτερη χρονιά
ΘΕΑΤΡΟ
Μένγκελε, του Θανάση Τριαρίδη στο ΠΛΥΦΑ
ΘΕΑΤΡΟ
Οι Καρέκλες του Ε. Ιονέσκο για δεύτερη σεζόν στο θέατρο Αλκμήνη
ΘΕΑΤΡΟ
Πρόσεχε ποιον σκοτώνεις!: Η νέα παράσταση των Ρέππα – Παπαθανασίου ανεβαίνει στο θέατρο Πειραιώς 131