MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
19
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

Oscar: Η δική μας ψήφος!

Η μεγάλη απονομή της χρονιάς καταφτάνει. Οι υποψηφιότητες είναι γνωστές όπως και τα μεγάλα φαβορί και οι σίγουροι (;) νικητές. Εμείς εδώ εκφράζουμε τους δικούς μας ευσεβείς πόθους. Με λίγα λόγια, αν είχαμε δικαίωμα ψήφου, να πού θα το ρίχναμε.Από τον Κώστα Ζαλίγκα

Monopoli Team

Καλύτερη ταινία
ksenodoxeio
Ξενοδοχείο Grand Budapest

  1. Boyhood
  2. Birdman
  3. Ξενοδοχείο Grand Budapest
  4. Η θεωρία των πάντων
  5. Το παιχνίδι της μίμησης
  6. Χωρίς μέτρο
  7. Ελεύθερος σκοπευτής
  8. Selma

Oλα δείχνουν ότι το ντέρμπι παίζεται ανάμεσα στο «Birdman» του Αλεχάντρο Γκονζάλεζ Ινιάριτου και το «Boyhood» του Ρίτσαρντ Λίνκλεϊτερ αλλά εμείς ψηφίζουμε «Ξενοδοχείο Grand Budapest» και Γουες Αντερσον. Ασφαλώς και απολαύσαμε τις δύο πρώτες αλλά το «Ξενοδοχείο» είναι εκείνο που μας παρέσυρε πιο εύκολα μαζί του. Το «Ξενοδοχείο» είναι εκείνο που μας έκανε να νιώσουμε ότι είναι ότι πληρέστερο είδαμε σε σχέση με τις υπόλοιπες επτά υποψήφιες ταινίες. Ο Αντερσον υπέγραψε την πιο προσβάσιμη και εμπορική ταινία της πορείας του χωρίς να παραχωρήσει ούτε γραμμάριο από τη δική του, ξεχωριστή αισθητική και φρεσκάδα.

Καλύτερη σκηνοθεσία
aderson
Ο Γουες Αντερσον υπογράφει αυτόγραφα στους θαυμαστές του

  1. Αλεχάντρο Γκονζάλεζ Ινιάριτου (Birdman)
  2. Ρίτσαρντ Λίνκλεϊτερ (Boyhood)
  3. Γουες Αντερσον (Ξενοδοχείο Grand Budapest)
  4. Mπένετ Μίλερ (Foxcatcher)
  5. Μόρτεν Τίλντουμ (Το παιχνίδι της μίμησης) 

Οι τρεις πρώτοι είναι οι επικρατέστεροι φυσικά και άλλοι δύο τα αουτσάιντερ που αν κάνουν την έκπληξη, αυτή θα είναι τεράστια. Ο Ινιάριτου έχει το προβάδισμα καθώς πέρα από όλα τα άλλα βραβεύτηκε και από την Ενωση των συναδέλφων του. Εμείς ψηφίζουμε Γουες Αντερσον γιατί παρά τη θαυμαστή δουλειά του Ινιάριτου, τον άθλο του Λίνκλεϊτερ και το στιβαρό αποτέλεσμα του Μπένετ Μίλερ στο «Foxcatcher», ο Αντερσον απέδειξε για ακόμη μια φορά ότι διανύει περίοδο μεγάλης φόρμας κατά τη διάρκεια της οποίας κάνει θαύματα. Μετά το εξαιρετικό «Moonrise kingdom», ακολούθησε το αψεγάδιαστο «Ξενοδοχείο». Αντερσον και με τα δύο χέρια στην κάλπη. 

Α’ ανδρικός ρόλος
enti
Ο Εντι Ρεντμέιν όταν κέρδισε τη “Χρυσή Σφάιρα” για το Α’ ανδρικό ρόλο στην ταινία “Η θεωρία των πάντων”

  1. Μάικλ Κίτον (Birdman)
  2. Μπράντλεϊ Κούπερ (Ελεύθερος σκοπευτής)
  3. Μπένεντικτ Κάμπερμπατς (Το παιχνίδι της μίμησης)
  4. Στιβ Καρέλ (Foxcatcher)
  5. Εντι Ρεντμέιν (Η θεωρία των πάντων)

Ο Μάικλ Κίτον είναι μπροστά, ο Εντι Ρεντμέιν έχει πάρει φόρα, ο Μπένεντικτ Κάμπερμπατς ξέμεινε κάπως από δυνάμεις αλλά βρίσκεται σταθερά ανάμεσα στα φαβορί. Ο Στιβ Καρέλ έκανε εξαιρετική δουλειά, μεταμορφώθηκε και φυσιογνωμικά αλλά και ερμηνευτικά και υπέγραψε ρόλο σταθμό στην καριέρα του. Η δική μας ψήφος πάει στο νεαρό βρετανό, τον Εντι Ρεντμέιν που έκανε πραγματικό άθλο υποδυόμενος τον Στίβεν Χόκινγκ και πολλοί τον συγκρίνουν με εκείνον του Ντάνιελ Ντέι Λιούις στο «Αριστερό μου πόδι». Από την άλλη βέβαια, αν δεν το πάρει τώρα ο Μάικλ Κίτον πιθανότατα δεν θα το πάρει ποτέ.

Α’ Γυναικείος ρόλος
rozmount2
Ρόζαμουντ Πάικ

  1. Μαριόν Κοτιγιάρ (Δύο ημέρες, μία νύχτα)
  2. Φελίσιτι Τζόουνς (Η θεωρία των πάντων)
  3. Τζούλιαν Μουρ (Still Alice)
  4. Ρόζαμουντ Πάικ (Το κορίτσι που εξαφανίστηκε)
  5. Ρις Γουίδερσπουν (Wild) 

Εδώ έχουμε μια κατηγορία που εδώ και καιρό έχει «κλείσει» και δεν δέχεται άλλα στοιχήματα. Η Τζούλιαν Μουρ έχει σχεδόν αγκαλιάσει το χρυσό αγαλματάκι και δύσκολα θα το χάσει. Είναι μια αντίστοιχη με την περσινή περίπτωση όπου η Κέιτ Μπλάνσετ ήταν από νωρίς και σταθερά το ακλόνητο φαβορί. Εμείς δίνουμε ψήφο στην ψυχρή εκτελέστρια Ρόζαμουντ Πάικ που από την πρώτη στιγμή που έκανε την εμφάνισή της στο «Κορίτσι που εξαφανίστηκε», μας συνεπήρε τόσο σαν παρουσία όσο και σαν ερμηνεία. Κι ας έκανε ότι πιο σατανικό έβαλε ο νους της στη συνέχεια. 

B’ Ανδρικός ρόλος
norton
Εντουαρντ Νόρτον

  1. Ρόμπερτ Ντιβάλ (Ο δικαστής)
  2. Ιθαν Χοκ (Boyhood)
  3. Εντουαρντ Νόρτον (Birdman)
  4. Tζ. Κ. Σίμονς (Χωρίς μέτρο)
  5. Μαρκ Ράφαλο (Foxcatcher)

Kλεισμένο κι εδώ μοιάζει το Οσκαρ καθώς ο Τζ. Κ. Σίμονς έχει γίνει πια συνώνυμος του βραβείου. Μπήκε ολοκληρωτικά στο ρόλο του ανελέητου δασκάλου μουσικής του νεαρού ντράμερ και αποτύπωσε με ακρίβεια κάθε στοιχείο του χαρακτήρα του. Αν ήταν στο χέρι μας όμως το Οσκαρ θα πήγαινε στον Εντουαρντ Νόρτον ο οποίος μετά από καιρό επέστρεψε στις μεγάλες ερμηνείες. Στο «Birdman» δίνει ρεσιτάλ στο ρόλο του επηρμένου σταρ του Μπρόντγουεϊ και το πρώτο μέρος το παίρνει σχεδόν πάνω του. Ο Μάικλ Κίτον έχει όλα τα βλέμματα αλλά αυτό που έκανε ο Νόρτον δεν είναι καθόλου αμελητέο.

Β’ Γυναικείος ρόλος
stooun
Η Εμα Στόουν ποζάρει στην πρεμιέρα του “Birdman”

  1. Πατρίτσια Αρκέτ (Boyhood)
  2. Λόρα Ντερν (Wild)
  3. Κίρα Νάιτλι (Το παιχνίδι της μίμησης)
  4. Εμα Στόουν (Birdman)
  5. Μέριλ Στριπ (Τα μυστικά του δάσους)

Είναι η τρίτη κατηγορία που το Όσκαρ φαντάζει σίγουρο. Η Πατρίτσια Αρκέτ έχει μάλλον ετοιμάσει το λόγο της για τη βραδιά της απονομής και ξέρει που θα τοποθετήσει το χρυσό αγαλματάκι στο σπίτι της. Θα θέλαμε όμως ο φάκελος να γράφει το όνομα της Εμα Στόουν, της κόρης του Μάικλ Κίτον στο «Birdman» γιατί κάθε φορά που ο φακός του Ινιάριτου ζουμάρει σε εκείνη, η ταινία ανασαίνει. Οι δικοί της δαίμονες δεν έχουν λιγότερη βαρύτητα από εκείνους που κατατρέχουν τον πατέρα της, αλλά εκείνη το διαχειρίζεται καλύτερα και το δείχνει. Είναι και η τελευταία σκηνή δική της οπότε…

Πρωτότυπο σενάριο
grand
Αφίσα της ταινίας “Ξενοδοχείο Grand Budapest”

  1. Birdman
  2. Boyhood
  3. Foxcatcher
  4. Ξενοδοχείο Grand Budapest
  5. Νightcrawler

Οι τρεις επικρατέστερες ταινίες για τα περισσότερα Οσκαρ συγκρούονται και εδώ και όπως είναι φυσικό η μάχη είναι αμφίρροπη. Εκείνο όμως που φαίνεται να ξεχωρίζει είναι το «Ξενοδοχείο Grand Budapest» και ο Γουες Αντερσον που μαζί με τον Χιούγκο Γκίνες υπέγραψαν το πιο απολαυστικό σενάριο της πεντάδας. Η ψήφος μας, ασφαλώς, ανήκει στον μοναδικό αμερικανό δημιουργό.


Διασκευασμένο σενάριο

mimisi
Σκηνή από την ταινία “Το παιχνίδι της μίμησης”

  1. Ελεύθερος σκοπευτής
  2. Το παιχνίδι της μίμησης
  3. Η θεωρία των πάντων
  4. Χωρίς μέτρο
  5. Εμφυτο ελάττωμα

Το «Παιχνίδι της μίμησης» και η «Θεωρία των πάντων» έχουν το προβάδισμα αλλά πρόκειται κατά κοινή ομολογία για μια απρόβλεπτη κατηγορία που οποιοσδήποτε θα μπορούσε να πάρει το βραβείο. Και το «Χωρίς μέτρο» παίζει στη διεκδίκηση καθώς παρόλο που αφορά σε πολύ εξειδικευμένο θέμα, καταφέρνει να μην ξενίζει και να μην απωθεί ούτε στιγμή. 

Καλύτερη ξενόγλωσση ταινία
ida
Σκηνή από την ταινία “Ida”

  1. Ida (Πολωνία)
  2. Λεβιάθαν (Ρωσία)
  3. Ιστορίες για αγρίους (Αργεντινή)
  4. Tangerines (Εσθονία)
  5. Timbuktu (Μαυριτανία)

Η «Ida» του Πάβελ Παβλικόφσκι και το «Λεβιάθαν» του Αντρέι Ζβιάνγκιτσεφ, δύο εξαιρετικές ταινίες, αποτελούν το ζευγάρι που αναμένεται να μονομαχήσει για το βραβείο με την «Ida» να έχει ένα μικρό προβάδισμα αφού έχει, σχεδόν, σαρώσει μέχρι τώρα. Αουτσάιντερ που μπορεί να κάνει την έκπληξη θεωρείται το «Ιστορίες για αγρίους» του Νταμιάν Σιφρόν, ταινία που δεν έφτασε καθόλου τυχαία στην πεντάδα καθώς διαθέτει αρετές τόσο στο σενάριο, όσο και στις ερμηνείες. Δύσκολη επιλογή και για εμάς καθώς και οι τρεις ταινίες μας κέρδισαν από την πρώτη στιγμή. Η ψήφος μας πάει στο «Ida» χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν θα θέλαμε κάποια από τις άλλες δύο να θριαμβεύει.

Περισσότερα από Editors
VIMA_WEB3b