MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΔΕΥΤΕΡΑ
22
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

O Γιώργος Γάλλος και ο Ευθύμης Θέου ανταλλάσσουν “ματωμένες” επιστολές

Από τις 8 Οκτωβρίου η Στέγη στάζει “Αίματα”… Το νέο έργο του Ευθύμη Φιλίππου παρουσιάζεται στη μικρή σκηνή της Στέγης Γραμμάτων & Τεχνών από την ομάδα Vasistas σε σκηνοθεσία της Αργυρώς Χιώτη. Ο Γιώργος Γάλλος και ο Ευθύμης Θέου, δύο από τους πρωταγωνιστές της παράστασης, αναλαμβάνουν να μας ξεναγήσουν στο σουρεαλιστικό σύμπαν του έργου. Από τη Μάρη Τιγκαράκη

author-image Μάρη Τιγκαράκη

Τα “Αίματα” είναι:
Ευθύμης Θέου: Το έργο αφορά δύο άντρες που αντάλλαξαν 21 γράμματα στο διάστημα από τις 23 Ιανουαρίου 1990 έως και την 1 Δεκεμβρίου 1993. Μιλάει για τις πληγές που έχουμε ανάγκη στη ζωή, για να μας θυμίζει ο πόνος ότι ήμαστε ζωντανοί, ότι υπάρχουμε. 

Γιώργος Γάλλος: Το θέμα του έργου είναι οι “πληγές” μας ορατές και μη, το πώς τις διαχειριζόμαστε και τι αντίκτυπο έχουν αυτές τόσο σε μας όσο και στους άλλους γύρω μας. Είναι ένα έργο που “τρυπώνει” στον προσωπικό χώρο κάποιων ανθρώπων, ακολουθεί τη σκέψη τους, την ανάγκη τους για επικοινωνία μεταξύ τους αλλά και με τον κόσμο γύρω τους.
theou

Οι δύο ήρωες:
Ευθύμης Θέου: Ο Δημήτρης Καλαφάτης, ο ήρωας που ερμηνεύω, έχει μία πληγή στο λαιμό που αιμορραγεί ασταμάτητα και η οποία κατακλύζει τη ζωή του και τη ζωή των γύρων του. Για τρία χρόνια θα σκουπίζει αυτά τα αίματα ή θα προσπαθεί να τα κρύψει. Στο τέλος η πληγή θα κλείσει και όλα θα είναι πολύ καλύτερα.

Γιώργος Γάλλος: Ο δικός μου ήρωας έχει τα ακριβώς αντίθετα χαρακτηριστικά. Ενώ ο φίλος με τον οποίο αλληλογραφεί έχει γνώση των “πληγών” του, συμφιλιώνεται με την ιδέα ότι υπάρχουν και τελικά, με τον τρόπο που τις διαχειρίζεται, καταφέρνει να τις επουλώσει, ο ίδιος προσπαθεί όλη του τη ζωή να φτάσει στην αυτοσυνείδηση και την αυτοεκτίμηση αλλά η προσπάθειά του μένει ανολοκλήρωτη.

aimata3

Το κείμενο:
Γιώργος Γάλλος: Το κείμενο είναι χειμαρρώδες και συνειρμικό, ακραία προσωπικό και σε μεγάλο βαθμό κινηματογραφικό με την έννοια ότι διαρκώς πλάθει εικόνες που καλούμαστε να “δούμε” νοητά. Το ιδιαίτερο στοιχείο του είναι ότι ενώ μιλά για καταστάσεις καθημερινές κι ως ένα βαθμό ασήμαντες, περιέχουν τόσο σουρεαλισμό που τελικά μετατρέπονται σε ιδιαίτερες και σκληρές. Ιδιαιτερότητα του μπορεί να θεωρηθεί και η συγκεκριμένη φόρμα της επιστολογραφίας που ακολουθείται πιστά ως το τέλος, με ημερομηνίες, προσφωνήσεις και υστερόγραφα.

aimata4

Πανκ Ορατόριο:

Ευθύμης Θέου: Η μουσική βρίσκεται παντού στο έργο. Μέσα από αυτή θέλουμε να βρούμε έναν άλλο τρόπο να αφηγηθούμε ιστορίες, ν’ απελευθερώσουμε τις λέξεις κάπως από το νόημα και να δημιουργήσουμε ένα θέαμα που πρώτα δρα στις αισθήσεις και μετά στο μυαλό. Ουσιαστικά στήνουμε μια παράξενη συναυλία. Ένα ορατόριο κατά κάποιο τρόπο, στο οποίο παρουσιάζονται από πεζά μονολογικά κομμάτια έως και χορωδιακά τραγούδια. Και όλα αυτά με την διάθεση της πανκ να αναποδογυρίσει τα πράγματα με τη δύναμη της μουσικής.

aimata6

Τα μηνύματα πίσω από τις λέξεις:
Γιώργος Γάλλος: Δεν έχει διδακτισμό ο λόγος του Ευθύμη Φιλίππου, μιλά μόνο για ανθρώπους, για τις σκέψεις τους, για τις σχέσεις τους, και αφήνει το θεατή να ακουμπήσει όπου αυτός θέλει. Αποτυπώνει δηλαδή μια πραγματικότητα, παράδοξη βέβαια, αλλά ανοιχτή ως προς την ανάγνωσή της τόσο σε επίπεδο λειτουργίας, όσο και σε επίπεδο κοινωνικό ή πολιτικό.

Ευθύμης Θέου: Όπως και στις προηγούμενες παραστάσεις δουλέψαμε πολύ με την αντίθεση ανάμεσα στο ιδιωτικό και το δημόσιο, στην ατομική και τη συλλογική ταυτότητα. Αλλά εδώ νομίζω ότι αυτό που κυριαρχεί είναι άλλης φύσης. Έχει να κάνει με τον τρόπο που βιώνουμε τα πράγματα. Πρόκειται για μία βουτιά στις άπειρες λεπτομέρειες που συνθέτουν τον απτό κόσμο γύρω μας, ο οποίος εν τέλει αποκαλύπτεται ως φυλακή.

aimata5
Μια ατάκα που ξεχωρίζει:
Γιώργος Γάλλος: Ένας από τους γυναικείους ρόλους του έργου περιγράφει σε ένα γράμμα της μια στιγμή από την καθημερινότητα του πατέρα της: “Τρώγοντας ένα ένα τα φουντούκια του, τα οποία έπιανε με τα χοντρά δαχτυλάκια του από το σακουλάκι, προχώραγε ευθεία και παράλληλα στην παραλιακή οδό.”

Ευθύμης Θέου: Ένα από τα τραγούδια της παράστασης λέει: «είναι περίεργο πολύ, δεν ξέρω πώς συμβαίνει/ να το κλοτσάς, να το χτυπάς κι αυτό να μην πεθαίνει»

aimata7

H ταυτότητα της παράστασης
Σκηνοθεσία: Αργυρώ Χιώτη
Ηθοποιοί: Ευδοξία Ανδρουλιδάκη, Αντώνης Αντωνόπουλος, Ελένη Βεργέτη, Γιώργος Γάλλος, Ευθύμης Θέου, Εύη Σαουλίδου, Τζωρτζίνα Χρυσκιώτη
Σκηνικός χώρος: Εύα Μανιδάκη
Κοστούμια: Παύλος Θανόπουλος
Φωτισμοί: Τάσος Παλαιορούτας
Μουσική: Jan van de Engel
Καλλιτεχνική συνεργάτης: Ariane Labed
Σύμβουλος Δραματουργίας: Χριστιάνα Γαλανοπούλου
Βοηθοί Σκηνοθέτη: Δάφνη Κούτρα, Ματίνα Περγιουδάκη
Παραγωγή: Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών

Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών – Μικρή Σκηνή
Λεωφόρος Συγγρού 107-109, 210 900 5 800 (Δε-Κυρ: 9:00-21:00)
Παραστάσεις: 8-19 Οκτωβρίου 2014 21:00 (εκτός Δευτέρας & Τρίτης)
Τιμές εισιτηρίων: 18 €, Μειωμ. 10 €,  Άνεργοι 5 €

Περισσότερα από Πρόσωπα
Σχετικά Θέματα
Longreads
Backstage Stories με τη Ελίζα Σκολίδη (video)
Πρόσωπα
Κατερίνα Παπουτσάκη: Άργησα πολύ να πιστέψω σε μένα
Μουσικά Νέα
Βόλφγκανγκ Άμπλινγκερ-Σπερχάκε: Ένας ιδανικός Ηρώδης για τη «Σαλώμη» της ΚΟΑ
Πρόσωπα
Σε πρώτο πρόσωπο: Μπάμπης Αλεφάντης, ηθοποιός
Πρόσωπα
Σωτήρης Τσαφούλιας: Προτιμώ να ρισκάρω την εικόνα μου, παρά την αλήθεια μου
Art & Culture
Στο μυαλό του Τσάρλι Κάουφμαν, η Τέχνη μοιάζει με την προσπάθεια να μην καταστρέψεις το όνειρο
Art & Culture
Για τον Τζώνυ Θεοδωρίδη, η τρίτη ηλικία έχει άγχη που δεν έχουμε δει ποτέ σοβαρά
Πρόσωπα
Ελίζα Σκολίδη: Δεν έβαλα μπροστά το «καλή» ηθοποιός, αλλά το «αληθινή»
Μουσικά Νέα
Rod Stewart: Τα περιπετειώδη ‘80s και η “επίσημη” ερωμένη του
Πρόσωπα
Γιώρκο Ονησιφόρου, ποιοι είναι αυτοί οι «Ζωντανοί» που ανεβάζεις στο H.ug;
Longreads
Backstage Stories με τη Μαίρη Μηνά (video)
Πρόσωπα
Ράνια Οικονομίδου: Το θέατρο είναι το μόνο που ξέρω να κάνω