MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
03
ΜΑΪΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

Και δεύτερη προβολή του Μάκβεθ με τον Κένεθ Μπράνα στο Μέγαρο!- Sold out η πρώτη προβολή!

Είναι η μοίρα αυτής της παράστασης, να γίνεται sold out ακόμα και σε αναμετάδοση. Η επιστροφή του Κένεθ Μπράνα σε σαιξπηρικό ρόλο (τον Μάκβεθ, ή Μακμπέθ, που είναι το σωστό) μετά από 10 χρόνια συνοδεύτηκε με εξάντληση των εισιτηρίων στην Αγγλία σε χρόνο 0. Και τώρα, που στο Μέγαρο αυτή η παράσταση θα μεταδοθεί την Τρίτη 22 Οκτωβρίου, πάλι έγινε sold out. Έτσι, το Μέγαρο πρόσθεσε άλλη μια προβολή, την Δευτέρα 21 Οκτωβρίου, ώρα 9μμ, στην Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη. Και μάλιστα οι υπότιτλοι της παράστασης θα είνα ελληνικοί.

author-image Γιώργος Σμυρνής

Σκηνοθεσία: Ρομπ Άσφορντ – Κένεθ Μπράνα
Διάρκεια παράστασης: 2 ώρες χωρίς διάλειμμα

Μετά από δέκα χρόνια, ο Κένεθ Μπράνα, που θεωρείται ο μεγαλύτερος σεξπηρικός ηθοποιός της εποχής μας, επιστρέφει στον Σέξπηρ με τον Σκωτσέζο βασιλιά Μάκβεθ, σε μια ιλιγγιώδη νέα παραγωγή, που κόβει την ανάσα, καθηλώνει κοινό και κριτικούς και μας πείθει ότι ο Σέξπηρ μπορεί να είναι συναρπαστικός.

O Μάκβεθ είναι η δεύτερη της φετινής σειράς μεταδόσεων από το Εθνικό Θέατρο της Αγγλίας, που το Μέγαρο Μουσικής για τέταρτη συνεχή χρονιά προσφέρει στο αθηναϊκό κοινό, σε συνεργασία με την Βρετανική Πρεσβεία και το Βρετανικό Συμβούλιο. Το έργο μεταδίδεται σε μαγνητοσκόπηση από το Διεθνές Φεστιβάλ Μάντσεστερ (παράσταση της 20ης Ιουλίου 2013) .

Ένας στρατηγός που ονειρεύτηκε να γίνει βασιλιάς, που σκοτώνει και μετά σκέφτεται, που βασανίζεται για να ησυχάσει τη συνείδησή του, μια ύπαρξη που τρέφεται από τον ακραίο κίνδυνο και το χάος του πολέμου, ο Κένεθ Μπράνα μας προσφέρει έναν καθαρό, μεσαιωνικό Μάκβεθ, με δράση, μηχανορραφίες, πάθη και λαγνεία μέσα σε ένα τοπίο λάσπης και αίματος, όπου όλοι αγωνιούν τρομαγμένοι, ακόμα και το κοινό.

Το έργο σε σκηνοθεσία του βραβευμένου με Ολίβιε και Τόνι, Ρομπ Άσφορντ και του ίδιου του Μπράνα, παρουσιάστηκε στις 4 Ιουλίου στο Διεθνές Φεστιβάλ του Μάντσεστερ και για 18 παραστάσεις με τα εισιτήρια να έχουν εξαντληθεί μήνες πριν από την πρεμιέρα. Η Βικτωριανή εκκλησία του Αγίου Πέτρου του Μάντσεστερ, απομεινάρι της Βιομηχανικής Επανάστασης του 19ου αιώνα, είναι το ιδανικό σκηνικό για αυτή την παραγωγή που βυθίζεται στην καρδιά του μυστηρίου του έργου και βυθίζει και τους θεατές στη βαριά βροχή και την παχιά λάσπη των μαχών, αλλά και στο άρρωστο, σκοτεινό μυαλό του πρωταγωνιστή της.

«Μια ερμηνεία που μας θυμίζει πόσο μεθυστικά συγκλονιστικός σεξπηρικός ηθοποιός είναι ο Κένεθ Μπράνα», έγραψε στον Γκάρντιαν, ο κριτικός Μάικλ Μπίλιγκτον. «Είναι εντυπωσιακό να ακούς πως ο Μπράνα τραυλίζει στις λέξεις: μόνος και δολοφονία, σαν να τον παγώνει το νόημα των λέξεων…. Ακόμα και το στέμμα δεν μπορεί να ησυχάσει τη συνείδησή του και σε μια καταπληκτική σκηνή ζαρώνει πάνω στο θρόνο και τυλίγεται με τον μανδύα του, σαν να θέλει να κρυφτεί από τον βασανισμένο εαυτό του… Αυτό που θαυμάζω στον Μπράνα είναι ότι δεν φοβάται να παίξει παραδοσιακά και ο μεγαλύτερος έπαινός μου γι αυτόν είναι ότι πολλές φορές ανακαλεί τις καλύτερες αναμνήσεις από τον Ολίβιε». Στις αδιάκοπες δυο ώρες της παράστασης παρακολουθούμε σε κινηματογραφικούς, ακατάπαυστους ρυθμούς, έναν άνδρα μόνο, απελπισμένο, που πούλησε την ψυχή του για να βρεθεί αντιμέτωπος με το κενό μια τυραννικής εξουσίας και τους «σκορπιούς που κατατρώνε το μυαλό του… έναν άνδρα που δεν γνώρισε ποτέ τις χαρές της γαλήνης και της ασφάλειας. Έναν πραγματικό ηθοποιό!», καταλήγει ο Μπίλιγκτον.

«Η παράσταση αποδίδει με μοναδικό τρόπο την ουσία του Μάκβεθ, του στρατηγού –λόρδου, που έχει σφυρηλατηθεί στα πεδία των μαχών», γράφει στην Τέλεγκραφ, ο Ντόμινικ Κάβεντις. «Ο Μπράνα μας αποκαλύπτει τον υποτυπώδη πολιτισμό κάτω από το στρατιωτικό σχήμα… και καθώς του είναι αδύνατο να ξεχωρίσει που τελειώνει η εσωτερική του διαταραχή και που αρχίζει ο πραγματικός εφιάλτης, έτσι και για τον θεατή είναι διαβολικά δύσκολο να αντιληφθεί που τελειώνει η δύναμη της ερμηνείας του και που αρχίζει η γενναία δουλειά του υπόλοιπου θιάσου. Ο Μπράνα ζευγαρώνει εξαιρετικά με την προκλητική Λαίδη Μάκβεθ της Άλεξ Κίνγκστον, που η συγκρατημένη υστερία της καταλήγει σε ένα ντελίριο που συναντάει το δικό του».

Ο Κένεθ Μπράνα βρισκόταν στο χώρο της παράστασης τέσσερις ώρες πριν από την έναρξή της και θεωρεί τον Μάκβεθ έναν από τους δυσκολότερους ρόλους που έχει ερμηνεύσει. Αν και είναι κατά πολύ συντομότερος από εκείνους του Άμλετ, του Ριχάρδου ΙΙΙ ή του Ιάγου, είναι πυκνός και έντονος και εξαιρετικά απαιτητικός από τον ηθοποιό, όπως λέει ο ίδιος.

« Ο λόρδος που θα γίνει βασιλιάς», γράφει ο Μπεν Μπράντλεϊ, στους Νιου Γιορκ Τάιμς, «ψάχνει συνέχεια στις σκιές με μάτια πότε μισόκλειστα και πότε ορθάνοιχτα. Λαχανιασμένος και αεικίνητος, αυτός ο Μάκβεθ προσπαθεί να εξιχνιάσει τη νύχτα και μας δίνει ένα απόλυτα διαταραγμένο και απελπισμένο πορτρέτο ενός άνδρα, όχι υψηλής ευφυΐας, σε μια παράσταση που παίρνει σαφείς αποστάσεις από τους τοπικισμούς, αλλά και τις μεταμοντέρνες παρεμβολές…. Σε μια ανατροπή του κλασικού Μάκβεθ, ο Μπράνα κάνει τους μονολόγους του όχι με τρομαγμένο δέος, αλλά με τους απότομους τρόπους ενός στρατηγού που δεν έχει περιθώρια να υπολογίσει τις συνέπειες των πράξεών του…. σαν να προσπαθεί να αποφύγει τη συνείδησή του και όταν κάποιες στιγμές η σκέψη του επιβάλλεται, οι παύσεις στην ομιλία του μοιάζουν με ανοιχτά τραύματα. Η μάσκα του στρατιώτη λιώνει και κάτω από τη μάσκα διακρίνεις την τρέλα με ασυνήθιστη και ανησυχητική διαύγεια».

Μια τέτοια θεατρική τέχνη, συνεχίζει ο Μπράντλεϊ, «μας κάνει να δούμε ό,τι έχει δει: μια αέναη, καταδικασμένη παρέλαση που εξακολουθεί να πορεύεται προς την ίδια μαύρη τρύπα. Αλλά ο χρόνος, όπως θα έλεγε και ο Μάκβεθ, δεν ‘σιγανοπερπατάει’ . Γρήγορος, αχαλίνωτος, ανεμπόδιστος, τρέχει σε αυτόν τον Μάκβεθ-Μπράνα και κόβει την ανάσα όλων ηθοποιών και κοινού».

Από τότε που όρμησε στη σκηνή ως παράφορος Ερρίκος V στα μέσα της δεκαετίας του 80, ο Κένεθ Μπράνα, στα 52 του σήμερα, έχει κάνει σχεδόν τα πάντα: έχει σκηνοθετήσει, έχει γράψει και έχει παίξει σε χολιγουντιανές παραγωγές, έχει φτιάξει έναν δικό του περιφερόμενο θίασο, έχει συναγωνιστεί με τον Ολίβιε στον κινηματογραφικό Σέξπηρ, έχει παίξει στην τηλεόραση τον σκυθρωπό Σκανδιναβό ντεντέκτιβ Βαλάντερ και δεν έχει μετανιώσει για κανέναν από τους ρόλους που έχει ερμηνεύσει. «Προσπαθώ να μην ζω με τύψεις».

Οι τιμές των εισιτηρίων είναι 14 €, 7 € (φοιτητικά)
Πληροφορίες για το κοινό στο τηλέφωνο: 210 72.82.333
και στην ιστοσελίδα του ΜΜΑ: www.megaron.gr

Περισσότερα από Θεατρικά Νέα
VIMA_WEB3b