MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΚΥΡΙΑΚΗ
17
ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ:
ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ X
ΗΘΟΠΟΙΟ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΗΘΟΠΟΙΟ X
ΘΕΑΤΡΟ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΘΕΑΤΡΟ X
ΟΛΕΣ ΟΙ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
Σύνθεση Κειμένων

Γυναικών Πάθη στο Απολλώνιο Ωδείο

Από 3 έως 4 Μαΐου, στο Απολλώνιο Ωδείο στην Κυψέλη και με ελεύθερη είσοδο, παρουσιάζεται το θεατρικό project “Γυναικών Πάθη”, εμπνευσμένο από έργα του Παπαδιαμάντη.

author-image Μαίρη Ρετσίνα

Οι γυναίκες καταλαμβάνουν έναν τεράστιο όγκο μέσα στο έργο του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη. Έχει την εμπειρία και την ευαισθησία που δημιουργεί την ανάγκη να γράψει γι’ αυτές, να μιλήσει μέσα από αυτές, να εκφράσει ίσως ακόμα και θέσεις που η ανδρική φύση και θέση δεν θα το επέτρεπε…; Ίσως.

Τα έργα που επιλέχτηκαν είναι από τα πιο χαρακτηριστικά αυτής της κατηγορίας, που πλησιάζουν το κεντρικό θέμα της κοινωνικής ζωής μιας γυναίκας, τη μητρότητα, θέμα με το οποίο θα φθάσει στο ζενίθ της δημιουργίας του μέσα από τη «Φόνισσα». Οι γυναίκες, κορίτσια, παντρεμένες και γεροντοκόρες έχουν μια δύναμη, δαιμονική για κάποιους και πηγή δεινών για άλλους, που είναι η δύναμη της τεκνοποιίας. Γύρω από αυτή την θεματολογία κινούνται τα κείμενα: Η φωνή του δράκου, Οι μάγισσες, Το νησί της Ουρανίτσας. Για όλα τα γυναικεία πρόσωπα, ένας «ευήκοον ους» χρησίμευσε ως διαμεσολαβητής και μετέφερε στον κόσμο τα πάθη τους. Πάθη ενεργητικά και παθητικά, πάθη νόμιμα και παράνομα, πάθη που προβληματίζουν και συγκλονίζουν τους ανθρώπους μέχρι σήμερα, γιατί το αντίκρισμα, το κόστος των «γυναικείων» παθών παραμένει μεγάλο, ακόμα και αν είναι διαφορετικές κάποιες κοινωνικές αξίες.

Στο Απολλώνιο Ωδείο οι συντελεστές της παράστασης εντάσσουν τον λόγο στον χώρο, με στοιχεία υποκριτικής (Σάντυ Σπυρίδη-Τερψιχόρη Γκιόκα), κινησιολογίας (Νικολέττα Γκριμέκη) , εικαστικών (Σαλώμη Μακαρονίδου), μουσικής (Βασιλική Αντωνάκη-νέι) και βίντεο (Αλεξάνδρα Ξύδα). Το κοινό εισβάλλει -ή μένει απ’ έξω-  στις γυναικείες ιστορίες. Σε καθεμιά αντιστοιχεί ένα νέο περιβάλλον (χώρος) όπου καλείται να ενταχθεί ο θεατής, όπως στη εποχή του συγγραφέα , όπου όλα γίνονταν γνωστά στους κοινούς χώρους, στις αυλές, στο ‘νερό’, στην εκκλησία… Η παράσταση είναι συγχρόνως ένα στάδιο επεξεργασίας του λόγου σε ξένους από το συμβατικό θέατρο χώρους και εντάσσεται στο Συμπόσιο – Φεστιβάλ Μαθητικής και Καλλιτεχνικής έκφρασης και δημιουργίας, με τίτλο: “Ως ναυάγια αι λέξεις” – Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης Δημιουργική ανάγνωση και μεταγραφή του αφηγηματικού λόγου (2-4 Μαΐου 2012).

Διεύθυνση: Αριστοτέλους 69 – Φερών 16, Βικτώρια, Αθήνα

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Συγγραφέας: Κείμενα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη
Σκηνοθεσία: Μαρία Φραγκή


Παίζουν: Τερψιχόρη Γκιόκα, Σάντυ Σπυρίδη, Νικολέττα Γκριμέκη

Περισσότερα από ΘΕΑΤΡΟ
Σχετικά Θέματα
Θεατρικά Νέα
Όσα παίρνει ο άνεμος: Η παράσταση της Ιόλης Ανδρεάδη επιστρέφει στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
ΘΕΑΤΡΟ
Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα, του Κωνσταντίνου Ντέλλα για 3η σεζόν στο Θέατρο Σταθμός
ΘΕΑΤΡΟ
Το Κιβώτιο, του Άρη Αλεξάνδρου για 10η χρονιά στο Studio Μαυρομιχάλη
ΘΕΑΤΡΟ
Caipirinha, του Μιχάλη Σπέγγου στο Θέατρο Δρόμος
ΘΕΑΤΡΟ
Θέλω να σου κρατάω το χέρι, του Τάσου Ιορδανίδη για 5η χρονιά στο Θέατρο Άλφα
ΘΕΑΤΡΟ
Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος: Επιστρέφει ο μονόλογος με τον Αργύρη Ξάφη
ΘΕΑΤΡΟ
Τελευταία Επιθυμία, των Αντώνη Αντωνόπουλου και Κέλλυς Παπαδοπούλου στο H.ug Art Space
ΘΕΑΤΡΟ
Άγριοι, του Γιώργου Παλούμπη για 2η σεζόν στο Θέατρο Τζένη Καρέζη
ΘΕΑΤΡΟ
Ξεκίνα από την Αρχή και συνέχισε μέχρι Να φτάσεις στο Τέλος, από την ομάδα κι όμΩς κινείται στο Θέατρο Ροές
Θεατρικά Νέα
Η Τελευταία Έξοδος – Ρίτα Χέιγουορθ: Η ταινία-σταθμός ανεβαίνει τον Οκτώβριο στο Θέατρο Άνεσις
Θεατρικά Νέα
Η Παναγία των Παρισίων: Η Κωνσταντίνα Νικολαΐδη ανεβάζει στον «Ελληνικό Κόσμο» το αριστούργημα του Ουγκώ
ΘΕΑΤΡΟ
Οι «Βρικόλακες», του Χένρικ Ίψεν επιστρέφουν στο θέατρο Radar