MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΕΜΠΤΗ
18
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ:
ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ X
ΗΘΟΠΟΙΟ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΗΘΟΠΟΙΟ X
ΘΕΑΤΡΟ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΘΕΑΤΡΟ X
ΟΛΕΣ ΟΙ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
Σύνθεση Κειμένων

Γυναικών Πάθη στο Απολλώνιο Ωδείο

Από 3 έως 4 Μαΐου, στο Απολλώνιο Ωδείο στην Κυψέλη και με ελεύθερη είσοδο, παρουσιάζεται το θεατρικό project “Γυναικών Πάθη”, εμπνευσμένο από έργα του Παπαδιαμάντη.

author-image Μαίρη Ρετσίνα

Οι γυναίκες καταλαμβάνουν έναν τεράστιο όγκο μέσα στο έργο του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη. Έχει την εμπειρία και την ευαισθησία που δημιουργεί την ανάγκη να γράψει γι’ αυτές, να μιλήσει μέσα από αυτές, να εκφράσει ίσως ακόμα και θέσεις που η ανδρική φύση και θέση δεν θα το επέτρεπε…; Ίσως.

Τα έργα που επιλέχτηκαν είναι από τα πιο χαρακτηριστικά αυτής της κατηγορίας, που πλησιάζουν το κεντρικό θέμα της κοινωνικής ζωής μιας γυναίκας, τη μητρότητα, θέμα με το οποίο θα φθάσει στο ζενίθ της δημιουργίας του μέσα από τη «Φόνισσα». Οι γυναίκες, κορίτσια, παντρεμένες και γεροντοκόρες έχουν μια δύναμη, δαιμονική για κάποιους και πηγή δεινών για άλλους, που είναι η δύναμη της τεκνοποιίας. Γύρω από αυτή την θεματολογία κινούνται τα κείμενα: Η φωνή του δράκου, Οι μάγισσες, Το νησί της Ουρανίτσας. Για όλα τα γυναικεία πρόσωπα, ένας «ευήκοον ους» χρησίμευσε ως διαμεσολαβητής και μετέφερε στον κόσμο τα πάθη τους. Πάθη ενεργητικά και παθητικά, πάθη νόμιμα και παράνομα, πάθη που προβληματίζουν και συγκλονίζουν τους ανθρώπους μέχρι σήμερα, γιατί το αντίκρισμα, το κόστος των «γυναικείων» παθών παραμένει μεγάλο, ακόμα και αν είναι διαφορετικές κάποιες κοινωνικές αξίες.

Στο Απολλώνιο Ωδείο οι συντελεστές της παράστασης εντάσσουν τον λόγο στον χώρο, με στοιχεία υποκριτικής (Σάντυ Σπυρίδη-Τερψιχόρη Γκιόκα), κινησιολογίας (Νικολέττα Γκριμέκη) , εικαστικών (Σαλώμη Μακαρονίδου), μουσικής (Βασιλική Αντωνάκη-νέι) και βίντεο (Αλεξάνδρα Ξύδα). Το κοινό εισβάλλει -ή μένει απ’ έξω-  στις γυναικείες ιστορίες. Σε καθεμιά αντιστοιχεί ένα νέο περιβάλλον (χώρος) όπου καλείται να ενταχθεί ο θεατής, όπως στη εποχή του συγγραφέα , όπου όλα γίνονταν γνωστά στους κοινούς χώρους, στις αυλές, στο ‘νερό’, στην εκκλησία… Η παράσταση είναι συγχρόνως ένα στάδιο επεξεργασίας του λόγου σε ξένους από το συμβατικό θέατρο χώρους και εντάσσεται στο Συμπόσιο – Φεστιβάλ Μαθητικής και Καλλιτεχνικής έκφρασης και δημιουργίας, με τίτλο: “Ως ναυάγια αι λέξεις” – Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης Δημιουργική ανάγνωση και μεταγραφή του αφηγηματικού λόγου (2-4 Μαΐου 2012).

Διεύθυνση: Αριστοτέλους 69 – Φερών 16, Βικτώρια, Αθήνα

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Συγγραφέας: Κείμενα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη
Σκηνοθεσία: Μαρία Φραγκή


Παίζουν: Τερψιχόρη Γκιόκα, Σάντυ Σπυρίδη, Νικολέττα Γκριμέκη

Περισσότερα από ΘΕΑΤΡΟ
Σχετικά Θέματα
ΘΕΑΤΡΟ
Αναζητώντας την Ελένη, της Νατάσας Νταϊλιάνη στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
ΘΕΑΤΡΟ
Ξεκίνα από την Αρχή και συνέχισε μέχρι Να φτάσεις στο Τέλος, από την ομάδα κι όμΩς κινείται στο Θέατρο Ροές
ΘΕΑΤΡΟ
Το Ξενοδοχείο Η Νύχτα που Πέφτει, του Νάνου Βαλαωρίτη στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Θεατρικά Νέα
50 χρόνια Θεσσαλικό Θέατρο: Ο «Μισάνθρωπος» της Ιόλης Ανδρεάδη σε Λάρισα και Αθήνα
ΘΕΑΤΡΟ
Οι γείτονες από πάνω, του Cesc Gay στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
ΘΕΑΤΡΟ
Δάκρυ στο Φίδι, από την ομάδα Hippo Theatre Group στο Bios
ΘΕΑΤΡΟ
Κουνελόκολλα: Μια performance της Χρυσής Βιδαλάκη στο θέατρο στη Σάλα
ΘΕΑΤΡΟ
Taverna Miresia – Mario, Bella, Anastasia, του Mario Banushi στην Πειραιώς 260
ΘΕΑΤΡΟ
Τρέμω, του Ζοέλ Πομμερά στο Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών
ΘΕΑΤΡΟ
Οι Βλαβερές Συνέπειες του Γάμου, από τον Γιάννη Μπέζο στο Θέατρο Άνεσις
ΘΕΑΤΡΟ
Ο Καρυοθραύστης ζωντανεύει τη μαγεία των Χριστουγέννων στο Ολύμπια
ΘΕΑΤΡΟ
Οι Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ, του Θωμά Μοσχόπουλου στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών