MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΡΙΤΗ
04
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

Η δύναμη της ερμηνείας! Βουγιουκλάκη vs Γαλάνη…

Χατζιδάκι λέει κι η μια, Χατζιδάκι και η άλλη. Το ίδιο τραγούδι, τους ίδιους στίχους, την ίδια μελωδία. Κι όμως στην μία ερμηνεία ακούγεται σχεδόν παιδικό και στην άλλη υψηλή τέχνη!

author-image Γιώργος Σμυρνής

Ο λόγος για το “Θάλασσα βαθιά” του Μάνου Χατζιδάκι, ένα τραγούδι που έγινε γνωστό από την Αλίκη Βουγιουκλάκη στην Μανταλένα. Από τότε το είπανε πολλοί και πολλές, αλλά εκεί που θα σταθώ εγώ είναι στην ερμηνεία της Δήμητρας Γαλάνη, την οποία έτυχε να ακούσω σε ένα cd που μας μοίρασαν στην συνέντευξη τύπου για την κοινή της εμφάνιση με την Χάρις Αλεξίου στο θεάτρο Παλλάς.

Το cd περιείχε κομμάτια που τραγούδησαν μαζί ή καθεμιά ξεχωριστά οι δυο σπουδαίες φωνές του ελληνικού τραγουδιού, το 1981. Ανάμεσα σε αυτά ήταν και το θάλασσα πλατιά του Χατζιδάκι. Γνώριζα το τραγούδι από την ερμηνεία της Βουγιουκλάκη και ομολογώ ότι δεν μου είχε κάνει ιδιαίτερη εντύπωση.

Ακούγοντας το από την πολύ ανώτερη φωνή της Γαλάνη, η οποία έτσι κι αλλιώς δίνει έμφαση στην καλλιτεχνική αρτιότητα και όχι στην εμπορική απήχηση, πραγματικά μαγεύτηκα. Έτσι κι αλλιώς, μου αρέσει πολύ ο Χατζιδάκις, αλλά το ίδιο τραγούδι, από δύο διαφορετικές φωνές αποκτά τελείως διαφορετικό χαρακτήρα και δύναμη. Πόσο μάλλον όταν οι δύο αυτές διαφορετικές φωνές είναι της Γαλάνη με της Βουγιουκλάκη.

Η μαγική ερμηνεία της Δ. Γαλάνη μας γυρίζει πίσω 30 χρόνια, ενώ το τραγούδι το έγραψε ο Χατζιδάκις πολύ νωρίτερα.

Πάντως, το πρόβλημα του ελληνικού τραγουδιού σήμερα δεν είναι ότι της λείπουν οι φωνές επιπέδου Γαλάνη. Φωνές τέτοιου επιπέδου υπάρχουν. Το πρόβλημα είναι ότι λείπουν οι συνθέτες επιπέδου Χατζιδάκι, Λοΐζου Ξαρχάκου, Σαββόπουλου, Θεοδωράκη και πάει λέγοντας (η λίστα είναι μεγάλη). Πλέον, έχουμε πολλούς κατασκευαστές pop κομματιών, αλλά λίγους πραγματικούς συνθέτες. Έτσι και οι καλές φωνές που έχουμε και σήμερα, δεν έχουν αντίστοιχα καλά κομμάτια να ερμηνεύσουν.

Γιώργος Σμυρνής

[iframe width=”420″ height=”315″ src=”http://www.youtube.com/embed/p80v9hI4DiU” frameborder=”0″ allowfullscreen ]

[iframe width=”420″ height=”315″ src=”http://www.youtube.com/embed/h0Yp7R2VIM0″ frameborder=”0″ allowfullscreen ]

Περισσότερα από Ιστορίες
Σχετικά Θέματα
Επίκαιρα
Λήγει η προθεσμία για τον Προσωπικό Αριθμό – Τα βήματα για την έκδοσή του
Art & Culture
66ο ΦΚΘ: Ο “Άμνετ” είναι ο καλύτερος “Αμλετ” που έχεις δει
Επίκαιρα
Τι προβλέπει η ΚΥΑ για το επίδομα θέρμανσης – Οι ημερομηνίες αιτήσεων και πληρωμών
Art & Culture
66ο ΦΚΘ: Τρία 24ωρα μέσα σε μια κινηματογραφική αίθουσα
Art & Culture
66o ΦΚΘ: Η Ιζαμπέλ Ιπέρ αναζητεί το άγνωστο. Και το βρίσκει
Art & Culture
“Όλα πρέπει να αλλάξουν”: Στην 9η Μπιενάλε Θεσσαλονίκης η τέχνη καλεί σε ριζική αλλαγή
Επίκαιρα
ΑΑΔΕ: Αναρτήθηκαν τα ειδοποιητήρια για τα τέλη κυκλοφορίας του 2026
Cine News
ArtCinema Hydra – second edition: Για τρεις ημέρες η Ύδρα γέμισε τέχνη
Art & Culture
Στην πρόβα: «Κουζίνα» στο θέατρο Κιβωτός – Γεύση εργασιακού μεσαίωνα
Art & Culture
5 + 2 λόγοι να (ξανα)δεις τον «Δον Ζουάν» του Πάνου Βλάχου στο Θέατρο Βεάκη
Art & Culture
66o Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: “Αυλαία και πάμε!” με Jim Jarmusch και Indya Moore
Art & Culture
"Το καταραμένο παιδί" του Honoré de Balzac στο Θέατρο Arroyo (video)