MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΕΜΠΤΗ
25
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

Test Drive στο Honda Jazz Hybrid: Το «πράσινο αναγεννιέται»

Η Honda μπορεί να υπερηφανεύεται πλέον ότι έχει μια πλήρη γκάμα υβριδικών αυτοκίνητων, με το Jazz Hybrid να αποτελεί το πρώτο όχημα στην μικρή κατηγορία που λειτουργεί με υβριδική τεχνολογία.

Monopoli Team

Με την βενζίνη να φθάνει σε δυσθεώρητα ύψη, τα τέλη κυκλοφορίας να αναγκάζουν πολλούς να αποσύρουν άρον άρον τα αυτοκίνητα τους και την κίνηση στις μεγαλουπόλεις να αποτελεί τεράστιο πρόβλημα, ένα αυτοκίνητο σαν το Jazz Hybrid είναι η λύση. Το μικρό μοντέλο της ιαπωνικής εταιρείας δεν κάνει κανένα συμβιβασμό ως προς την πρακτικότητα, έχει αρκετά καλούς χώρους για την κατηγορία του, κινείται ευέλικτα μέσα στην πόλη και μπορεί να ταξιδέψει για πολλά χιλιόμετρα χωρίς να ψάχνετε για βενζινάδικο. Αισθητικά διαφέρει από το συμβατικό Jazz στους προφυλακτήρες, την κεντρική εισαγωγή αέρα και τα φώτα, με τις γωνίες του αμαξώματος να δίνουν πιο σπορτίφ τόνο. Στο εσωτερικό, ο σχεδιασμός του κεντρικού ταμπλό είναι ίδιος με των υπολοίπων Honda, με τον μπλε φωτισμό των οργάνων και τις λεπτομέρειες αλουμινίου να προσδίδουν μια μοντέρνα και σύγχρονη εικόνα. Το μόνο για το οποίο θα μπορούσαμε να παραπονεθούμε είναι τα σκληρά πλαστικά, αν και η γενική ποιότητα βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα. Ο θάλαμος επιβατών, παρά την τοποθέτηση των συσσωρευτών ηλεκτρική ενέργειας κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών, είναι αρκετά ευρύχωρος και χρηστικός, με τρεις επιβάτες στο πίσω κάθισμα να χωράνε με ελάχιστες παραχωρήσεις. Το πορτμπαγκάζ θυμίζει αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας, αφού ξεκινά από τα 300 λίτρα και φθάνει στα 1.320 χάρη στην αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Περνώντας στην ουσία, το υβριδικό σύστημα IMA, γνωστό από τα Insight και CR-Z, είναι αυτό που κάνει τη διαφορά. Ο βενζινοκινητήρας 1,4 λίτρου συνδυάζεται ιδανικά με τον ηλεκτροκινητήρα, αποδίδοντας συνολικά 98 ίππους και 170 Nm ροπής. Ο τρόπος λειτουργίας του υβριδικού συνόλου είναι πανεύκολος, αφού το μόνο που έχει να κάνει ο οδηγός είναι να πατήσει το κουμπί ECON αριστερά από το τιμόνι, αν θέλει να κινηθεί πολύ οικονομικά. Με το πάτημα αυτού του διακόπτη περιορίζεται η απόδοση του κινητήρα, μεταβάλλεται η χαρτογράφηση του αυτόματου κιβωτίου και προσαρμόζεται το σύστημα κλιματισμού, ώστε να επιτύχει την μέγιστη οικονομία καυσίμου.

Το κιβώτιο CVT 7 σχέσεων εφοδιάζεται και με paddles πίσω από το τιμόνι για μηχανικές αλλαγές. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ των προγραμμάτων «D» και «S», για ομαλή και πιο σπορ οδήγηση, αντίστοιχα. Η μέση κατανάλωση καυσίμου όπως διαπιστώσαμε μετά τη δοκιμή, κυμαίνεται στα 5,8 λτ./100 χλμ, ωστόσο μέσα στην πόλη είναι πιο οικονομικό αφού εκεί ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί περισσότερο. Οι εκπομπές ρύπων CO2 ανέρχονται σε 104 γρ./χλμ. (83,2€ τέλη κυκλοφορίας). Για οικονομική οδήγηση ο οδηγός μπορεί να συμβουλεύεται και την λειτουργία Eco Assist στο ταμπλό, μέσω του φωτισμού ταχύμετρου και της ρεαλιστικής πληροφόρησης για την χρήση του φρένου και του γκαζιού.

Παρά το επιπλέον 70 κιλά λόγω των μπαταριών και των εξαρτημάτων, το Jazz Hybrid συμπεριφέρεται υποδειγματικά στο δρόμο και είναι ιδιαίτερα ευέλικτο μέσα στην πόλη. Επιταχύνεται γρήγορα, η νέα ανάρτηση χάρη στη μαλακή ρύθμιση της προσφέρει πολύ καλή άνεση και το σύστημα start/stop λειτουργεί εκπληκτικά γρήγορα και αθόρυβα. Στις στροφές, το αμάξωμα εμφανίζει ελαφρά κλίση χωρίς όμως να επηρεάζουν την κατευθυντικότητα του αυτοκινήτου. Το σύστημα ευστάθειας VSA προλαμβάνει οποιεσδήποτε επικίνδυνες καταστάσεις, δίνοντας μια αίσθηση ασφάλειας στον οδηγό. Στον αυτοκινητόδρομο κινείται με αξιοπρεπείς ρυθμούς, ωστόσο εμφανίζει ευπάθεια στους πλευρικούς ανέμους.

Το Honda Jazz Hybrid διατίθεται σε τρεις εκδόσεις, με την βασική να περιλαμβάνει ένα αρκετά πλούσιο κατάλογο, από το σύστημα VSA και το Hill Assist, 8 αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα, αυτόματο κλιματισμό, ράδιο-cd και Magic Seats. Η τιμή των 17.890 ευρώ κρίνεται τσιμπημένη για την κατηγορία, παρά το γεγονός ότι με το πέρασμα του χρόνου κάνεις απόσβεση μέσω του καυσίμου και των χαμηλών τελών.

Επιδόσεις-Τιμή

0-100 χλμ./ώρα: 12,6΄΄

Τελική ταχύτητα: 177 χλμ./ώρα

Κατανάλωση (δοκιμής): 5,8 λτ/100 χλμ

Εκπομπές CO2: 104 γρ./χλμ.

Τιμή: από 17.890 ευρώ

Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής:  18.900 ευρώ

Εγγυήσεις

Μηχανικά μέρη: 5 χρόνια

Χρώμα: 3 χρόνια

Σκουριά: 12 χρόνια

Οδική βοήθεια:

HIGHLIGHTS

Μας άρεσε: Οικονομία καυσίμου, ελάχιστα τέλη, πρακτικότητα, ευελιξία την πόλη, χώροι, εξοπλισμός

Δεν μας άρεσε: Σκληρά πλαστικά, ευπάθεια στους πλευρικούς ανέμους

Κείμενο: Λουκάς Παπαλάμπρος

Φωτό: Honda

Περισσότερα από Προορισμοί
VIMA_WEB3b