MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΚΥΡΙΑΚΗ
19
ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΣΤΗΝ ΠΡΟΒΑ

Στην πρόβα – “Οι Ερωτευμένοι” του Σαμ Σέπαρντ στο Bios (video)

Μπήκαμε στο Bios, εκεί όπου οι «Ερωτευμένοι» του Σαμ Σέπαρντ ξετυλίγουν μια ιστορία πάθους, ορίων και επιθυμίας στην πιο ωμή της μορφή.

KEIMENO: Ευδοκία Βαζούκη | 14.10.2025 Video: Μαρία Βαλτζάκη / Φωτογραφίες: Κατ Παπαμιχαήλ

Μπήκαμε στα παρασκήνια της θεατρικής παράστασης «Οι Ερωτευμένοι» (Fool for Love) του Σαμ Σέπαρντ, που κάνει πρεμιέρα στις 16 Οκτωβρίου στο Bios. Ένα έργο ωμό αλλά και ιδιαίτερα ποιητικό, όπου ο έρωτας συγκρούεται με τη βία, το πάθος και τα καλά κρυμμένα μυστικά μιας οικογένειας. Στη σκηνή, οι ήρωες παλεύουν σε μια σχέση χωρίς διέξοδο, έναν έρωτα που μοιάζει περισσότερο με παγίδα παρά με λύτρωση.

Οι παρακάτω σκηνές μάς μεταφέρουν στο σκοτεινό και φορτισμένο σύμπαν της παράστασης, λίγο πριν τα φώτα ανάψουν.
@monopoligr Τι συμβαίνει πίσω από τις κουρτίνες μιας θεατρικής σκηνής; Πώς είναι η διαδικασία της πρόβας, εκεί όπου οι ρόλοι αποκτούν μορφή, οι λέξεις δοκιμάζονται και η παράσταση παίρνει σιγά, σιγά ζωή πριν από τα φώτα της πρεμιέρας; #behindthecurtain στο Bios και οι «Ερωτευμένοι» του Σαμ Σέπαρντ❤️💔❤️‍🩹 LINK IN BIO🔗 #monopoligr #θεατρο #αθηνα #παρασταση ♬ original sound – monopoligr

Behind the Curtain

Η Μελία, ο Παναγιώτης, ο Δημήτρης, ο Νίκος – οι ηθοποιοί που ενσαρκώνουν τα βασικά πρόσωπα του έργου βρίσκονται πάνω στη σκηνή. “Γράφουν” ένα μουσικό κομμάτι της παράστασης, η οποία έχει πρωτότυπη μουσική δια χειρός Φάνη Ζαχόπουλου. Μετά από μία σύντομη διακοπή και μερικές οδηγίες από την Έλενα Πέγκα, τη σκηνοθέτιδα, οι ηθοποιοί παίρνουν ξανά τις θέσεις τους για να πιάσουν ξανά την πρώτη σκηνή του έργου από την αρχή.

Η Μελία Κράιλινκ, ο Παναγιώτης Γαβρέλας, ο Δημήτρης Καραβιώτης και ο Νίκος Βατικιώτης στους “Ερωτευμένους” του Σέπαρντ.

Ο χώρος της σκηνής του Bios γεμίζει πολύ σύντομα από όλη την ένταση που κουβαλούν οι χαρακτήρες του Σαμ Σέπαρντ. Η Μέι της Μελία Κράιλινγκ και ο Έντι του Παναγιώτη Γαβρέλα συναντιούνται σ’ ένα παλιό μοτέλ, χαμένο μέσα στην έρημο της Καλιφόρνιας. Ένα ξύλινο κρεβάτι, ένα τραπέζι, ένα μισάνοιχτο παράθυρο που θυμίζει παράθυρο τροχόσπιτου. Ένας τοίχος ξεβαμμένος με ξεθωριασμένες αφίσες και σελίδες από εφημερίδες κολλημένες σε ένα μέρος του. Σκηνικά αντικείμενα – “μάρτυρες” μιας συνάντησης δύο ερωτευμένων σε έναν χώρο “κλειστοφοβικό”, που πολύ σύντομα θα μετατραπεί σε πεδίο μιας ανελέητης αναμέτρησης…

Οι “Ερωτευμένοι” – η Μέι της Μελία Κράιλινγκ και ο Έντι του Παναγιώτη Γαβρέλα – συναντιούνται σ’ ένα παλιό μοτέλ, χαμένο μέσα στην έρημο της Καλιφόρνιας.

Η Έλενα Πέγκα εξηγεί πως το σκηνικό δεν είναι ακόμη ολοκληρωμένο αλλά πως θέλουν να δίνεται η αίσθηση ενός απομονωμένου χώρου, που όμως ο έξω κόσμος κάπως εισβάλλει εντός του. Η ύπαρξη των εφημερίδων στον τοίχο δίνει αυτή την αίσθηση. Και γενικότερα ο χώρος του Bios, που η σκηνή βρίσκεται στην ίδια ευθεία με τις θέσεις των θεατών (υπάρχουν θέσεις και στο πλάι), δίνει απόλυτα την αίσθηση πως η ιστορία διαδραματίζεται μπροστά σου · τίποτα δεν σε χωρίζει από όσα συμβαίνουν ακριβώς μπροστά σου…

Πάθος, ζήλια, πόθος και οργή εναλλάσσονται με καταιγιστικό ρυθμό, καθώς οι δυο πρωταγωνιστές παλεύουν να μείνουν μακριά ο ένας από τον άλλον.

Ένα δωμάτιο μοτέλ – πεδίο μάχης, με απρόβλεπτη έκβαση

Σε αυτούς τους τοίχους του μοτέλ, ο Έντι και η Μέι παίρνουν μέρος σε μια “χορογραφία”, που φέρνει τα σώματά τους κοντά ακόμη και τη στιγμή που επικρατεί η σιωπή. Πάθος, ζήλια, πόθος και οργή εναλλάσσονται με καταιγιστικό ρυθμό, καθώς οι δυο τους παλεύουν να μείνουν μακριά ο ένας από τον άλλον, την ίδια στιγμή που ξέρουν πως δεν μπορούν να ζήσουν χωριστά. Η αγάπη γίνεται εμμονή, το πάθος μετατρέπεται σε βία, κι εκείνοι δύο σώματα που παρασύρονται από το ίδιο ρεύμα. Ο έρωτάς τους δεν έχει σωτηρία· γεννήθηκε για να τους ενώσει και να τους καταστρέψει. Από τα παιδικά τους χρόνια βαδίζουν σ’ έναν φαύλο κύκλο επιθυμίας και οδύνης, σε μια ιστορία έρωτα δίχως έλεος, ελπίδα και διέξοδο. Κάθε λέξη, κάθε ανάσα, κάθε βλέμμα πυροδοτεί εκ νέου ένα πεδίο μάχης, με απρόβλεπτη έκβαση.

Ο Ηλικιωμένος “παρών” και γεμάτος μυστήριο, φέρει και το καταλυτικό μυστικό που βαραίνει σαν κατάρα, συνδέοντας το παρόν με το παρελθόν.

Ο Ηλικιωμένος του Δημήτρη Καραβιώτη πάντα “παρών” στην ξύλινη κουνιστή καρέκλα του, γεμάτος μυστήριο. Είναι αυτός που κουβαλά και το καταλυτικό μυστικό που βαραίνει σαν κατάρα, έναν αόρατο δεσμό ανάμεσα στο παρόν και το παρελθόν – και αποκαλύπτεται σιγά, σιγά σκληρός, αλλά ταυτόχρονα ευάλωτος. Η παρουσία του φωτίζει ό,τι μένει θαμμένο και αποκαλύπτει το τραύμα που κρατά τους ήρωες εγκλωβισμένους και καθορίζει τη μοίρα τους.

Η φωνή της Έλενας Πέγκα καθοδηγεί, αλλά ταυτόχρονα αφήνει χώρο για το απρόβλεπτο.

Στη σκηνή μπαίνει ο Μάρτιν του Νίκου Βατικιώτη. Ο Μάρτιν έχει ραντεβού με την Μέι, όμως πολύ σύντομα βρίσκεται εντελώς απρόσμενα στο επίκεντρο μιας εκρηκτικής αντιπαράθεσης μεταξύ της Μέι και του Έντι. Ο ίδιος αντιπροσωπεύει μία “ασφαλή” εκδοχή του έρωτα, μια εναλλακτική που φωνάζει περισσότερο “λογική” απέναντι στο χάος.

Οι “Ερωτευμένοι”, είναι ένα γουέστερν της σύγχρονης εποχής, ένα ροντέο δωματίου, που σε βάζει στην καρδιά μιας αμερικανικής οικογένειας της χαμένης επαρχιακής Δύσης.

Μόνο τρεις σκηνές, κι όμως αρκετές για να ανοίξουν ένα σύμπαν ωμής επιθυμίας και παραλόγου που σε παρασύρει. Ο έρωτας εδώ γίνεται σάρκα και σπαραγμός, αλλά και καθρέφτης της ανθρώπινης ανεπάρκειας και τρέλας. Είναι ταυτόχρονα φωτιά και παγίδα.

Το έργο φωτίζει τα πιο σκοτεινά τοπία της ανθρώπινης ψυχής, ακροβατώντας μεταξύ ρεαλισμού και φαντασίας.

Μια διαχρονική μαρτυρία για τον πόνο και τα ανεξίτηλα σημάδια της αγάπης

Οι “Ερωτευμένοι” είναι ένα βαθιά επαναστατικό, σύγχρονο γουέστερν που σε βάζει στην καρδιά μιας αμερικανικής οικογένειας της επαρχιακής Δύσης. “Σκάβει” στα μύχια της ανθρώπινης ψυχής και επιχειρεί να φωτίσει τα σκοτάδια της, ακροβατώντας μεταξύ ρεαλισμού και φαντασίας, ψευδαίσθησης κάποιας ελεύθερης βούλησης και μοίρας. Με μια σκληρή αλλά ταυτόχρονα ποιητική αφήγηση, αποκαλύπτει την κόλαση του έρωτα αλλά και τη βαριά κληρονομιά του παρελθόντος. Μια ιστορία που, αν και γραμμένη το 1983, παραμένει μέχρι σήμερα μια από τις πιο ισχυρές μαρτυρίες του Σέπαρντ για τον πόνο και τα ανεξίτηλα σημάδια της αγάπης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΟι ερωτευμένοι, του Σαμ Σέπαρντ στο BIOS12.09.2018

Μια ιστορία που, αν και διαδραματίζεται στην επαρχιακή αμερικάνικη δύση, χιλιάδες μίλια μακριά από τη σημερινή αθηναϊκή πραγματικότητα, αποτελεί μια διαχρονική μαρτυρία για τον πόνο και τα ανεξίτηλα σημάδια της αγάπης.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Οι Ερωτευμένοι, του Σαμ Σέπαρντ

Σκηνοθεσία: Έλενα Πέγκα. ΜετάφρασηΑντώνης Γαλέος. Σκηνικό: Ζωή Φαμέλη. Φωτισμοί: Στέλλα Καλτσού. Κοστούμια: Αλέγια Παπαγεωργίου. ΜουσικήΦάνης Ζαχόπουλος. Βοηθός σκηνοθέτη: Δάφνη Καμέννου
Πρωταγωνιστούν: Μελία Κράιλινκ, Παναγιώτης Γαβρέλας, Δημήτρης Καραβιώτης, Νίκος Βατικιώτης

Πρεμιέρα: Πέμπτη 16 Οκτωβρίου 2025
BIOS (Πειραιώς 84)
Μέρες & Ώρες παραστάσεων: Πέμπτη, Παρασκευή & Σάββατο στις 21:00, Κυριακή στις 20:00
Κανονικό: 20 ευρώ, Φοιτητικό, ανέργων, άνω των 65, ΑΜΕΑ: 18 ευρώ

Προπώληση: https://www.more.com/gr-el/tickets/theater/oi-eroteumenoi-tou-sam-separnt

Το έργο είναι κατάλληλο για κοινό άνω των 16 χρόνων.
Παίζεται χωρίς διάλειμμα.

Περισσότερα από Art & Culture
Σχετικά Θέματα
Art & Culture
"Καιρός να την Πουλεύουμε" στο Θέατρο Art63 (video)
Αφιέρωμα
Η Λένα Δροσάκη κάνει το σκηνοθετικό της ντεμπούτο με μια κατάδυση στην ουσία της ανθρώπινης επαφής
Art & Culture
Η θρυλική ιστορία του MTV – Ένα τελευταίο αντίο στο πιο επιδραστικό μουσικό κανάλι
Art & Culture
Για τον Τόμας Οστερμάιερ, “Ο Εχθρός του Λαού” μιλά για όσα θέτουν την αλήθεια σε κίνδυνο
Art & Culture
Πόσο βιώσιμο είναι το ελληνικό κινηματογραφικό οικοσύστημα;
Art & Culture
«Mέχρι να σβήσουν τ’ άστρα» στο θέατρο Χώρα - Τσέχωφ στην αγγλική επαρχία
Art & Culture
Αντώνης Μπενάκης: Ένα συλλεκτικό λεύκωμα, οι ιστορίες του και οι περιπέτειές του
Art & Culture
Ο Δημοσθένης Παπαδόπουλος διδάσκεται από “Τα παιδιά ενός κατώτερου θεού”
Cine News
Πέντε ταινίες της Diane Keaton που αγαπήσαμε – και πού θα τις δείτε
Art & Culture
Η επαναφορά του Daniel Day Lewis στην οθόνη και στην Αθήνα
Art & Culture
Ζυλιέν Γκοσλέν: Δουλειά μου είναι ν’ αναλαμβάνω μεγαλύτερα ρίσκα
Art & Culture
«Στην εξοχή» στο θέατρο Αποθήκη - Ένα θρίλερ στο δάσος