Ο Κωνσταντίνος Καρύδης διευθύνει την Ορχήστρα Δωματίου της Ευρώπης στο Ηρώδειο
Ο μαέστρος Κωνσταντίνος Καρύδης θα βρεθεί στις στο πόντιουμ του Ηρωδείου, διευθύνοντας την Chamber Orchestra of Europe για μια μοναδική βραδιά.

Μετά τα Φεστιβάλ του Εδιμβούργου, του Σάλτσμπουργκ και τα Προμς του Λονδίνου, το Κόβεντ Γκάρντεν και την Κρατική Όπερα της Βιέννης, ο έλληνας μαέστρος Κωνσταντίνος Καρύδης θα βρεθεί στις 10 Ιουλίου στο πόντιουμ του Ηρωδείου, διευθύνοντας την Chamber Orchestra of Europe, την περίφημη ορχήστρα δωματίου που στα πρώτα της βήματα καθοδήγησε ο Κλάουντιο Αμπάντο, την οποία το φιλόμουσο αθηναϊκό κοινό είχε απολαύσει και πέρυσι, υπό τη διεύθυνση του Σάιμον Ρατλ.
Ο Κωνσταντίνος Καρύδης έχει σήμερα κατακτήσει ξεχωριστή θέση στο στερέωμα των Ευρωπαίων αρχιμουσικών. Χάρη στη σπάνια μουσική ιδιοφυΐα του, ο Έλληνας μαέστρος, που έχει διευθύνει τις Φιλαρμονικές Ορχήστρες της Βιέννης, του Βερολίνου, του Μονάχου και της Ραδιοφωνίας της Στουτγάρδης, που έχει εμφανιστεί στα φεστιβάλ του Εδιμβούργου και του Ζάλτσμπουργκ καθώς και στα BBC Proms στο Ρόγιαλ Άλμπερτ Χολ του Λονδίνου, στο Κόβεντ Γκάρντεν και στην Κρατική Όπερα της Βιέννης, σαγηνεύει παντού τα ακροατήρια αλλά και τους μουσικούς που καθοδηγεί από το πόντιουμ. Οι ερμηνείες του έχουν πάντοτε τη σφραγίδα της ιδιαίτερης μουσικής προσωπικότητάς του: αναπάντεχες χωρίς να γίνονται προσποιητές, μοντέρνες χωρίς εκζήτηση, βαθιά μουσικές, υπηρετούν έναν ρηξικέλευθο σχεδιασμό προγράμματος που διακτινίζεται χωρίς φόβο από το αγγλικό μπαρόκ στον γαλλικό ρομαντισμό και από κει στη σύγχρονη ελληνική μουσική, ξενίζοντας κάποτε στην αρχή αλλά τελικά κερδίζοντας θριαμβευτικά το στοίχημα.
Φέτος ο Καρύδης ανεβαίνει στο πόντιουμ του Ηρωδείου με την Chamber Orchestra of Europe (την οποία απολαύσαμε και πέρυσι υπό την μπαγκέτα του Σάιμον Ρατλ), με μια παγκόσμια πρώτη εκτέλεση ενός έργου του μέντορά του Περικλή Κούκου. Δημιουργός με διεθνή ακτινοβολία αλλά και Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών από το 2000 έως το 2003, ο Κούκος έχει καταφέρει, όσο ελάχιστοι συνάδελφοί του, να διαμορφώσει ένα άμεσα αναγνωρίσιμο, απόλυτα συνεπές και εντελώς προσωπικό μουσικό ύφος. Ο πολυβραβευμένος συνθέτης του Κονρουά, του Όνειρου καλοκαιρινής νύχτας και του Μανουέλ Σαλίνας, δεινός ενορχηστρωτής, με δεκάδες εκτελέσεις έργων του από σπουδαίες ευρωπαϊκές ορχήστρες και αρχιμουσικούς, παρουσιάζει ένα καινούριο έργο για μεγάλη ορχήστρα, αφιερωμένο μάλιστα στον μαέστρο της βραδιάς: έχουμε σίγουρα εδώ ένα μουσικό γεγονός πρώτης γραμμής. Το πρώτο μέρος της συναυλίας συμπληρώνει μια σπάνια μουσική συνεργασία του μαέστρου με τον Φραντσέσκο Πιεμοντέζι, από τους πιο περιζήτητους πιανίστες του καιρού μας. Ο Ελβετός δεξιοτέχνης, ένας πραγματικός διανοούμενος του πιάνου («ο νέος Άλφρεντ Μπρέντελ», όπως τον χαρακτηρίζει εύστοχα ένας κριτικός), θα ερμηνεύσει το 2ο Κοντσέρτο του Φραντς Λιστ, χρωματίζοντας με την προσωπική του παλέτα όλα τα διαδοχικά επεισόδια της κυκλικής φόρμας, από τον νωχελικό λυρισμό της αρχής ως το θριαμβευτικό, εμβατηριακό φινάλε.
Το δεύτερο μέρος ξεκινά με δύο μόνο ερμηνευτές στη σκηνή και μια ολιγόλεπτη, απέριττη σελίδα του Άγγλου συνθέτη Χένρι Πέρσελ, γραμμένη αρχικά ως μέρος της σκηνικής μουσικής για μια αγγλική μετάφραση του σοφόκλειου Οιδίποδα: «η Μουσική ας ξεγελάσει για λίγο όλες σου τις έγνοιες», τραγουδάει ο βαρύτονος, σε μια έμμεση αναφορά στο εναρκτήριο έργο της συναυλίας και τον μύθο των Λαβδακιδών. Παράλληλα, μας προετοιμάζει για μια ακόμα τραγωδία που θα εκτυλιχτεί μπροστά στα μάτια – ή, καλύτερα, στα αυτιά μας: ο Μπερλιόζ, στο απόγειο του ρομαντισμού του 19ου αιώνα, γράφει τη Φανταστική συμφωνία μετουσιώνοντας σε νότες έναν βασανιστικό έρωτα με τις χαρές και τα πάθη του, ένα όνειρο που μετατρέπεται σιγά σιγά σε εφιάλτη μέσα από την πορεία προς το μαρτύριο και τον γκροτέσκο χορό των μαγισσών στο τελευταίο μέρος. Στα χέρια και την μπαγκέτα του Καρύδη, δεν προβλέπεται βέβαια να γίνουμε παθητικοί μάρτυρες μιας ακόμα εκτέλεσης αυτής της δημοφιλούς, χιλιοπαιγμένης σελίδας του ορχηστρικού ρεπερτορίου. Υπό την καθοδήγηση του Έλληνα μαέστρου, όσοι βρεθούμε στο ρωμαϊκό ωδείο θα έχουμε χωρίς αμφιβολία το προνόμιο να μας ανοιχτεί μια μικρή, κρυφή πόρτα που οδηγεί ολόισια στην καρδιά της μουσικής ιδιοφυΐας του δαιμόνιου Γάλλου συνθέτη.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ


- Αθήνα