MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΚΥΡΙΑΚΗ
21
ΙΟΥΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
WELLNESS

Εξάψεις και καύσωνας μαζί… Καλά θα πάει αυτό…

Γνωρίζουμε ότι οι εξάψεις αποτελούν βασικό «σύμπτωμα» της εμμηνόπαυσης. Πώς επηρεάζουν τις γυναίκες σε αυτήν την περίοδο της ζωής τους οι υψηλές θερμοκρασίες της εποχής;

author-image Ελένη Δασκαλάκη

Καλοκαίρι είναι, ζέστες θα κάνει. Κανείς δεν το αμφισβητεί αυτό. Πώς βιώνουν όμως τους καλοκαιρινούς καύσωνες οι γυναίκες που διανύουν την περίοδο της εμμηνόπαυσης και μαζί εξάψεις; Για πολλές, η κατάσταση… ζορίζει! Πριν όμως φτάσουμε στο δια ταύτα, ας δούμε πώς εξηγεί τις εξάψεις ο ειδικός. «Πρόκειται για μία ξαφνική αίσθηση έντονης ζέστης, που συχνά συνοδεύεται από ιδρώτα και ταχυκαρδία και κάποιες φορές είναι τόσο έντονη που η γυναίκα υποφέρει. Για πολλές γυναίκες, οι εξάψεις μπορούν να διαταράσσουν τις καθημερινές δραστηριότητες και να επηρεάσουν σημαντικά την ποιότητα ζωής τους» επισημαίνει ο κ. Ευάγγελος Γκικόντες Μαιευτήρας – Χειρουργός Γυναικολόγος M.Sc.Hom.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΕμμηνόπαυση και προεμμηνόπαυση: Είναι αναπόφευκτη η αύξηση του βάρους;12.09.2018

Εξάψεις και καύσωνας: Συνδυασμός για… δυνατά νεύρα

Η αίσθηση θερμότητας είναι γνωστό ότι επιδεινώνεται από τον καύσωνα. Όταν οι εξωτερικές θερμοκρασίες αυξάνονται, το σώμα πρέπει να εργαστεί πιο σκληρά για να διατηρήσει μια σταθερή  θερμοκρασία στον πυρήνα του. Για τις γυναίκες που βιώνουν εξάψεις στην εμμηνόπαυση, η επιπλέον θερμότητα μπορεί να ενεργοποιήσει πιο συχνές και σοβαρές αντιδράσεις. Η συνδυασμένη υπερθέρμανση και εξωτερική θερμοκρασία μπορεί να δημιουργήσει μια «τέλεια καταιγίδα», κάνοντας τις εξάψεις στον καύσωνα να γίνονται αντιληπτές  ως μια ανυπόφορη δοκιμασία, την οποία η γυναίκα πρέπει να υπομείνει.

Εκτός από την επιδείνωση της σωματικής και ψυχικής διάθεσης από τις εξάψεις, η υψηλή θερμοκρασία μπορεί να συνοδεύεται και από άλλες προκλήσεις για τις γυναίκες που βιώνουν την φάση της εμμηνόπαυσης. Οι υψηλές θερμοκρασίες μπορεί να οδηγήσουν σε αφυδάτωση, η οποία μπορεί να επιδεινώσει συμπτώματα της εμμηνόπαυσης όπως κόπωση, πονοκεφάλους και αίσθημα θολούρας και ζάλης. Επιπλέον, η παρατεταμένη έκθεση στη θερμότητα μπορεί να διακόψει τα μοτίβα ύπνου, προσθέτοντας προβλήματα όπως η αϋπνία, οι νυκτερινοί ιδρώτες, και η παλινδρόμηση.

Χρήσιμες συμβουλές για την αντιμετώπιση του καύσωνα στην εμμηνόπαυση

Τα συχνά και δροσερά ντους και η κατανάλωση πολλών υγρών είναι δύο βασικοί τρόποι για τη διαχείριση της επίδρασης του καύσωνα στα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης. «Τα ελαφριά ρούχα από υλικά που «αναπνέουν», όπως είναι το βαμβάκι και η παραμονή σε κλιματιζόμενους χώρους ανακουφίζουν από τη δυσφορία που προκαλείται από την υπερβολική θερμότητα. Είναι επίσης κρίσιμο για τις γυναίκες στην εμμηνόπαυση να παραμένουν ενυδατωμένες πίνοντας άφθονο νερό καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας.

Basic οι συμβουλές, αλλά τι άλλο μπορεί να κάνει κανείς; Να προσθέσουμε εμείς και την υπομονή και τη διατήρηση της καλής μας διάθεσης! Για κάτι περισσότερο, «ο γυναικολόγος που είναι ειδικευμένος στην εμμηνόπαυση μπορεί  να παίξει σημαντικότατο ρόλο στην αντιμετώπιση και, τελικά, τον περιορισμό αυτών των τόσο ενοχλητικών συμπτωμάτων, ιδιαίτερα τις θερμές ημέρες του καλοκαιριού» καταλήγει ο κ. Γκικόντες. Και δεν θα διαφωνήσουμε μαζί του: παρότι και ο καύσωνας και οι εξάψεις είναι φυσιολογικά, εάν ο γιατρός μας μπορεί να μας βοηθήσει με κάποιον τρόπο γιατί να μην μιλήσουμε μαζί του;

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΕίστε ή μπαίνετε στην εμμηνόπαυση; Αυτή είναι η συνήθεια που θα «εξουδετερώσει» τα συμπτώματα12.09.2018

Περισσότερα από The Art of Life