MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΣΑΒΒΑΤΟ
27
ΙΟΥΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΚΘΕΣΗΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΕΚΘΕΣΗ X
Athens Photo Festival 2024: Η Αθήνα στο επίκεντρο της διεθνούς φωτογραφικής σκηνής
Από 07/06/2024 έως 28/07/2024
Cindy Sherman at Cycladic: Πρώιμα έργα - ορόσημα της Αμερικανίδας φωτογράφου στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Από 30/05/2024 έως 04/11/2024
Donum Amicorom: Το εικαστικό κληροδότημα του Παύλου Σάμιου σε μια έκθεση στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο
Από 19/06/2024 έως 15/09/2024
Grand Tour: 17 έργα φιλελλήνων από την Κυβερνητική Συλλογή Τέχνης του Ηνωμένου Βασιλείου σε μια έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη
Από 05/07/2023 έως 01/06/2025
Ira Walrdron: Μετασοβιετική εικαστική πρωτοπορία στο Μουσείο Άλεξ Μυλωνά
Από 20/06/2024 έως 01/09/2024
POP(?): Μια έκθεση αφιερωμένη στο έργο του κορυφαίου ζωγράφου Γιώργου Ιωάννου στην Γκαλερί Kalfayan
Από 04/07/2024 έως 21/09/2024
Robert McCabe: Φωτογραφικά στιγμιότυπα της μεταπολεμικής Ελλάδας στο Μουσείο Ακρόπολης
Από 28/05/2024 έως 08/09/2024
Shinrin-yoku: Μια νέα έκθεση σύγχρονης τέχνης του PCAI αλληλεπιδρά με τον Βοτανικό Κήπο Διομήδους
Από 21/06/2024 έως 20/09/2024
Stefanidou Tsoukala Gallery: Το παρόν και το παρελθόν της Αθήνας μέσα από τον φακό του Βρετανού φωτογράφου Nikolai von Bismarck
Από 11/06/2024 έως 12/09/2024
space of togetherness: Μια έκθεση για τη συνύπαρξη και την πολυπολιτισμικότητα στο Σχολείον Ειρήνης Παπά
Από 09/09/2024 έως 20/10/2024
«Ξένιος»: Ταξίδι με χρώματα από τον Αλέξη Κυριτσόπουλο
Από 12/06/2024 έως 12/08/2024
Άλεξ Μυλωνά: Μια υπαίθρια έκθεση στο ΚΠΙΣΝ που εκπληρώνει το όραμα της σπουδαίας γλύπτριας
Από 06/04/2024 έως 30/09/2024
Έκθεση στο Κέντρο Τεχνών του Δήμου: 1944 & 1974 - Η Αθήνα γιορτάζει
Από 23/07/2024 έως 28/10/2024
Ίδρυμα Γουλανδρή: Διπλό αφιέρωμα στο εμβληματικό ζευγάρι φωτογράφων Henri Cartier-Bresson και Martine Franck σε Άνδρο και Αθήνα
Από 03/07/2024 έως 27/10/2024
Αμμόχωστος 3,5%: Ο Σωτήρης Δανέζης φωτογραφίζει την "πόλη-φάντασμα" 50 χρόνια μετά την τουρκική εισβολή
Από 10/07/2024 έως 25/08/2024
Γιάννης Παππάς στο «Φουγάρο»: Οι περιπέτειες ενός αγάλματος
Από 30/06/2024 έως 31/10/2024
Γυναικεία Ζητήματα: Γυναίκες «μιλούν» για τις γυναίκες σε μια έκθεση στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Από 06/06/2024 έως 22/09/2024
Δημοκρατία: Η τέχνη συνομιλεί με την πολιτική ιστορία της Νότιας Ευρώπης σε μια έκθεση στην Εθνική Πινακοθήκη
Από 11/07/2024 έως 02/02/2025
Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων: Η Nelly’s μέσα από τη ματιά του συλλέκτη
Από 13/07/2024 έως 10/11/2024
Διαιρεμένες Μνήμες 1940-1950: Το αποτύπωμα μιας ταραγμένης δεκαετίας μέσα από μια ψηφιακή έκθεση
Από 15/11/2021 έως 31/12/2026
ΕΜΣΤ: Ένα μουσείο «κατειλημμένο» από γυναίκες εικαστικούς
Από 13/06/2024 έως 10/11/2024
ΕΜΣΤ: Μεγάλη αναδρομική έκθεση της φεμινίστριας εικαστικού Penny Siopis
Από 17/05/2024 έως 10/11/2024
Η Ελλάδα της Nelly’s στα Χανιά
Από 13/07/2024 έως 10/11/2024
Μία φορά και... μία φωτογραφία: Ομαδική φωτογραφική έκθεση στην Γκαλερί Ρεβέκκα Καμχή
Από 05/06/2024 έως 09/08/2024
Ο Παρθενώνας και ο Βύρωνας: Ο σπουδαίος φιλέλληνας και η επανένωση των γλυπτών σε μια έκθεση στο Μουσείο Ακρόπολης
Από 26/04/2024 έως 31/08/2024
Ο αισθησιακός μυστικισμός της γλυπτικής: Αναδρομική έκθεση του κορυφαίου Ιταλού γλύπτη Novello Finotti στο Ίδρυμα Θεοχαράκη
Από 04/06/2024 έως 11/11/2024
Ο εικαστικός Anselm Kiefer εκθέτει για πρώτη φορά στην Αθήνα
Από 21/06/2024 έως 24/08/2024
Ολυμπιακό Μουσείο Αθήνας: Ανοίγει τη Συλλογή «Αθήνα 2004» και εγκαινιάζει μια επετειακή έκθεση στο Golden Hall
Από 22/07/2024 έως 04/08/2024
Προς τον Κήπο των Εσπερίδων: Επετειακοί οι φετινοί εικαστικοί 30οι Πλοές στην Άνδρο
Από 27/07/2024 έως 29/09/2024
Σμιλεύοντας τον Ερωτα: Έκθεση της Βένιας Δημητρακοπούλου στην γκαλερί Κουρντ
Από 24/05/2024 έως 28/09/2024
Τέχνες της θάλασσας: Η κυκλαδίτικη ναυτική παράδοση σε μια έκθεση στο Ινστιτούτο Γκαίτε
Από 04/07/2024 έως 21/09/2024
Το δέντρο που ήθελε να γίνει ουράνιο τόξο: Έκθεση της Κατερίνας Σταθάτου στο Μουσείο της Πόλεως των Αθηνών
Από 26/06/2024 έως 15/09/2024
Φορώντας μύθους… και φουστάνια αδειανά: Έκθεση της Κυριακής Χριστακοπούλου στο Μουσείο Λαϊκής Τέχνης και Παράδοσης
Από 06/07/2024 έως 29/09/2024
ΕΠΙΛΟΓΗ ΓΚΑΛΕΡΙ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΧΩΡΟ X Fougaro Art Center Gagosian Gallery Kourd Kalfayan Galleries Online Radisson Blu Park Hotel Rebecca Camhi Gallery Stefanidou Tsoukala Gallery Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β.& Μ.Θεοχαράκη Ίδρυμα Π. & Μ. Κυδωνιέως Βοτανικός Κήπος Ιουλίας και Αλέξανδρου Ν. Διομήδους Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων Εθνική Πινακοθήκη - Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ) Ινστιτούτο Γκαίτε Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων Μουσείο Άλεξ Μυλωνά - Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Μουσείο Ακρόπολης Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης - Κεντρικό Κτίριο Μουσείο Λαϊκής Τέχνης και Παράδοσης Δήμου Αθηναίων «Αγγελική Χατζημιχάλη» Μουσείο Μπενάκη - Κτήριο Οδού Πειραιώς Μουσείο Μπενάκη - Κτίριο Πινακοθήκης Χατζηκυριάκου - Γκίκα Μουσείο Μπενάκη - Μουσείο Ελληνικού Πολιτισμού Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Άνδρου Μουσείον της Πόλεως των Αθηνών – Ίδρυμα Βούρου-Ευταξία Ολυμπιακό Μουσείο Αθήνας Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων Πολιτιστικό Κέντρο Μελίνα Μερκούρη Σχολείον της Αθήνας - Ειρήνη Παπά

Τέσσερις εικαστικοί εξερευνούν τη «Mεθοριακότητα» στη γκαλερί Citronne

Πολυμορφία εκφραστικών μέσων χαρακτηρίζει τα έργα με τα οποία οι καλλιτέχνες Γιώργος Γιατρομανωλάκης, Μαρίνα Παπαδάκη, Ναταλία Παπαδοπούλου και Μάρω Φασουλή διερευνούν την έννοια της μετάβασης από τη μια συνθήκη στην άλλη, τόσο σε ατομικό όσο και σε συλλογικό επίπεδο.

Natalia Papadopoulou, Aloga Aloga, 2023
Natalia Papadopoulou, Aloga Aloga, 2023
Monopoli Team

Τη μετάβαση από ένα στάδιο σε άλλο, από τη μια συνθήκη στην άλλη, τόσο σε ατομικό όσο και σε συλλογικό επίπεδο, μετάβαση η οποία ανατρέπει, εκουσίως ή ακουσίως, παραδοσιακούς τρόπους ύπαρξης, ταυτότητας και βίου, διερευνούν μέσα από τα έργα που παρουσιάζουν στην έκθεση με τίτλο «Mεθοριακότητα / Liminality», η οποία φιλοξενείται από την Πέμπτη 18 Ιανουαρίου στην γκαλερί Citronne της Αθήνας, τέσσερις νέοι εικαστικοί, οι Γιώργος Γιατρομανωλάκης, Μαρίνα Παπαδάκη, Ναταλία Παπαδοπούλου και Μάρω Φασουλή.

Έννοια που προέρχεται από την κοινωνική ανθρωπολογία, η «μεθοριακότητα» αναφέρεται στις τελετουργίες μετάβασης μέσω των οποίων το υποκείμενο εγκαταλείπει μια κατάσταση και ενσωματώνεται σε μια άλλη, μέσω κοινωνικά προσδιορισμένων τελετουργιών, π.χ. ο έφηβος εγκαταλείπει το στάδιο του παιδιού, αποχωρίζεται όσα προϋπέθετε η παιδικότητά του και, μέσω μιας τελετουργίας μετάβασης εισέρχεται στην κατάσταση του νεαρού άντρα.

Marina Papadaki, Arnica, 2022

Στον ενδιάμεσο χώρο της μετάβασης

Αυτόν τον ενδιάμεσο χώρο της μετάβασης πραγματεύονται οι τέσσερις καλλιτέχνες στην έκθεση που επιμελείται η Βίκυ Τσίρου, επανατοποθετώντας την έννοια αυτή στο πλαίσιο σύγχρονων βιωμάτων. Η επιμελήτρια της έκθεσης επιδιώκει να διευρύνει την σημασία του όρου, εξετάζοντας σύγχρονες εκφράσεις του. Όπως σημειώνει στο κείμενό της, ο όρος εδώ αφορά «όχι μόνο την έννοια της τελετουργίας αλλά και τις αλλαγές στη σφαίρα του κοινωνικού και του πολιτικού. Σήμερα, στην εποχή της “ρευστής νεωτερικότητας”, παρατηρούμε πως το status quo, ένα ολόκληρο σύστημα αξιών, βρίσκεται σε μια συνθήκη συνεχούς αστάθειας, που χαρακτηρίζεται από αλλεπάλληλες μεταβάσεις ή, με άλλα λόγια, από μία μόνιμη συνθήκη μεθοριακότητας».

Τα έργα της έκθεσης ανιχνεύουν τη «Μεθοριακότητα» μέσα από τέσσερα αδιόρατα περάσματα: την αρχιτεκτονική δομή, τον ρου της ιστορίας, την ενσωμάτωση της παράδοσης, καθώς και την εσωτερική βιωματική διαδικασία. Το έργο κάθε καλλιτέχνη και καλλιτέχνιδας δεν ταυτίζεται αυστηρά με μία από τις θεματικές, τείνει όμως να το τοποθετηθεί σε έναν από τους τέσσερις αυτούς άξονες.

Maro Fasouli, Untitled, 2020

Πολυμορφία εκφραστικών μέσων

Πολυμορφία από εκφραστικά μέσα, ποιότητες, υφές και αισθήσεις χαρακτηρίζει τα έργα, που ακολουθούν την αρχιτεκτονική δομή του χώρου και τoποθετούνται σε διαφορετικά δωμάτια, με τρόπο που να απηχεί την παρομοίωση της κοινωνίας με μια κατοικία και τα διαφορετικά δωμάτιά της. Οι διελεύσεις στη ζωή των ατόμων και των κοινωνικών ομάδων μοιάζουν με μια μετακίνηση ανάμεσα στους εσωτερικούς χώρους της κατοικίας.

Τα ζωγραφικά έργα της Μαρίνας Παπαδάκη απεικονίζουν με πλακάτα χρώματα υβριδικές ανθρωπόμορφες και ζωόμορφες παρουσίες σε χώρους που συμπλέκουν το φαντασιακό με το πραγματικό, το μέσα με το έξω. Η καλλιτέχνιδα δημιουργεί γεωμετρικές δομές που μοιάζουν με αινιγματικά συστήματα οργάνωσης της πραγματικότητας. Οι τίτλοι κάποιων έργων της αναφέρονται σε πραγματικά ιστορικά και κοινωνικά συμβάντα, που η εικαστικός μεταγράφει μέσα από μοτίβα και ψευδαισθησιακούς χώρους. Η έννοια της μετάβασης εννοείται κυρίως ως οι τομές που συμβαίνουν μέσα από τους κοινωνικούς ανασχηματισμούς.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΝεοϊμπρεσιονισμός στη Μεσόγειο: Μια έκθεση στο Μουσείο Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή12.09.2018

Στα επιτοίχια έργα και τα τοτεμικά γλυπτά της Μάρως Φασουλή, οι υφές και διάφορα υλικά, όπως καλάμια και νήματα, επαναδιαπραγματεύονται τη λαϊκή παράδοση και την τέχνη της υφαντικής. Οι συνθέσεις της παρουσιάζουν την υφαντική ως αποδεσμευμένη από μια δεδομένη οργάνωση αυστηρών κανόνων που ενέχει η συγκεκριμένη λαϊκή τέχνη. Το πέρασμα από τη σύμβαση και την αναπαραγωγή τυποποιημένων μοντέλων στην πιθανότητα του «λάθους», την ελευθερία και τον αυθορμητισμό, ανοίγει τον δρόμο για νέους τρόπους μάθησης και προβάλλει τη δημιουργική φαντασία. Δίνει υπόσταση στη γυναικεία ταυτότητα και εργασία, καθώς και στη σχέση τους με την ενσώματη εμπειρία και τη φύση.

Yorgos Yatromanolakis, The Splitting of the Chrysalis & the Slow Unfolding of the Wings

Η επιτόπια βιντεοεγκατάσταση «Άλογα, Άλογα» (2024) της Ναταλίας Παπαδοπούλου μεταβάλλει το μακρόστενο πέρασμα του διαδρόμου της γκαλερί σε μία εμβυθιστική οπτικοακουστική σήραγγα με ηχοτοπία, λόγο και έντονες οπτικά εικόνες, που θυμίζουν ίχνη ή εντυπώσεις. Η λογική αλληλουχία, ο εμπειρικός χώρος και χρόνος καταργούνται, καθώς οι εικόνες μπλέκονται μεταξύ τους ή ακολουθούν μια μη γραμμική, συνειρμική αφήγηση, με εναλλασσόμενο ρυθμό. Τόσο η εγκατάσταση όσο και τα δύο ακόμα έργα της που παρουσιάζονται στην έκθεση φανερώνουν τον ποιητικό εαυτό, τις εσώτερες, ασυνείδητες ή υποσυνείδητες σκέψεις και κρυφές πτυχές του ψυχισμού που ξυπνούν στη συνθήκη της μεθοριακότητας.

Οι φωτογραφίες του Γιώργου Γιατρομανωλάκη από την ενότητα «The Splitting of the Chrysalis & the Slow Unfolding of the Wings» («Η μεταμόρφωση της χρυσαλίδας και το αργό άνοιγμα των φτερών») (2018), εκκινούν από ένα προσωπικό, βιωματικό πέρασμα από μια προγενέστερη σε μια νέα σχέση με τις μνήμες και το παρελθόν. Η διαδικασία ξεκινά με το στάδιο του αποχωρισμού, μπαίνει στο στάδιο της μεθοριακότητας και καταλήγει στην ενσωμάτωση. Το έργο παραλληλίζει την εμπειρία αυτή με τους βιολογικούς κύκλους στην φύση και συγκεκριμένα με το πέταγμα της χρυσαλλίδας.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Διάρκεια Έκθεσης: 18 Ιανουαρίου - 2 Μαρτίου 2024
Είσοδος: Ελεύθερη
Πληροφορίες Χώρου: Citronne Gallery, Πατριάρχου Ιωακείμ 19 (4ος όρ.), Αθήνα, Τηλ. 210.72.35.226
Περισσότερα από ΕΚΘΕΣΕΙΣ