MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΕΤΑΡΤΗ
24
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΝΕΑ

Η Φόνισσα: Ξεκίνησαν τα γυρίσματα για την πολυαναμενόμενη κινηματογραφική μεταφορά της νουβέλας του Παπαδιαμάντη

Πρώτη εβδομάδα γυρισμάτων για την κινηματογραφική μεταφορά της «Φόνισσας» του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, σε σκηνοθεσία Εύας Νάθενα, με πρωταγωνίστριες τις Καρυοφυλλιά Καραμπέτη και Μαρία Πρωτόπαππα.

Η Φόνισσα: Έναρξη γυρισμάτων για την πολυαναμενόμενη κινηματογραφική μεταφορά της νουβέλας του Παπαδιαμάντη
Monopoli Team

Ξεκίνησαν τα γυρίσματα για την πολυαναμενόμενη ταινία «Η Φόνισσα», μεταφορά της ομότιτλης αριστουργηματικής νουβέλας του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη στη μεγάλη οθόνη, από την Tanweer Productions, σε συμπαραγωγή με τη View Master Films και την COSMOTE TV. Η Εύα Νάθενα βρίσκεται στο σκηνοθετικό τιμόνι και η Κατερίνα Μπέη  υπογράφει το διασκευασμένο σενάριο. Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους θα απολαύσουμε τις διακεκριμένες ηθοποιούς Καρυοφυλλιά Καραμπέτη και Μαρία Πρωτόπαππα.

Το καστ της ταινίας συμπληρώνουν οι: Έλενα Τοπαλίδου, Πηνελόπη Τσιλίκα, Γεωργιάννα Νταλάρα, Χρήστος Στέργιογλου, Στάθης Σταμουλακάτος, Δημήτρης Ήμελλος, Χριστίνα Μαξούρη, Όλγα Δαμάνη, Αγορίτσα Οικονόμου, Μιχάλης Οικονόμου, Βερόνικα Δαβάκη, Νίκη Παπανδρέου, Μάνια Παπαδημητρίου, Μαρία Σκουλά, Γιάννης Τσορτέκης και Γαλήνη Χατζηπασχάλη.

Τα γυρίσματα αναμένεται να λάβουν χώρα στην Αθήνα, τη Λακωνική Μάνη, την Κρήτη και την Σκιάθο, τόπο καταγωγής του σπουδαίου Έλληνα συγγραφέα.

Η Φόνισσα: Έναρξη γυρισμάτων για την πολυαναμενόμενη κινηματογραφική μεταφορά της νουβέλας του Παπαδιαμάντη

Υπόθεση

Η πλοκή τοποθετείται σε ένα δυστοπικό νησί της Ελλάδας γύρω στο 1900. Η Χαδούλα , χήρα- Ιωάννου Φράγκου είναι μια γυναίκα που έχει μάθει να επιβιώνει στην ανδροκρατούμενη, πατριαρχική κοινωνία υπηρετώντας αυτό που της πέρασε η μητέρα της – μια σκυτάλη δύσκολη, που διαιωνίζει την υποτίμηση και την κατώτερη μοίρα της γυναίκας.

Η Χαδούλα επαναστατεί μέσα της και αυτό δε θα αργήσει να συμβεί και προς τα έξω. Θύματα του ξεσπάσματός της γίνονται τα μικρά κορίτσια του νησιού, τα οποία απαλλάσσει από το κοινωνικό και οικονομικό φορτίο που η ύπαρξη τους επιφέρει, αφαιρώντας τους τη ζωή.

Οι πράξεις της κάποια στιγμή αυτονομούνται και τη φέρνουν αντιμέτωπη με το νόμο. Εγκαταλείπει το σπίτι της και πάει στο καταφύγιο της που είναι η φύση. Όμως στη πραγματικότητα όσο και αν η ηθική της της υπαγορεύει πως καλά έπραξε όσα έπραξε , το χρόνιο τραύμα της την ακολουθεί παντού. Το τέλος έρχεται σαν λύτρωση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΤο πρώτο επεισόδιο του “Έτερος Εγώ: Νέμεσις” στο 63ο ΦΚΘ – Η COSMOTE TV μεγάλος χορηγός του φεστιβάλ12.09.2018

Σκηνοθετικό σημείωμα από την Εύα Νάθενα

«Ο Α. Παπαδιαμάντης δεν έγραψε για να αποδείξει κάτι, αλλά για να υπηρετήσει το κοινό ελληνικό αίσθημα, τον παράξενο τρόπο των Ελλήνων, αυτόν τον τρόπο που σήμερα πολεμάμε με όλες μας τις δυνάμεις, μπλεγμένοι στην άρνηση της ζωής και την αισθητικοποίηση του θανάτου. Ο άνθρωπος αυτός, δέχτηκε να σηκώσει ένα βάρος…». Χρήστος  Βακαλόπουλος- Από το Χάος στο Χαρτί

Το παραπάνω απόσπασμα αποτυπώνει την πρόθεση της ταινίας. 

Η ταινία αυτή δεν θα επιχειρήσει μια ποινική ή εγκληματολογική προσέγγιση. Θα εισχωρήσει στον τρόπο που ο Παπαδιαμάντης διείσδυσε στην ψυχή της ηρωίδας του- τρόπος, ως εκείνη τη στιγμή, πρωτοφανής λογοτεχνικά. Αυτός είναι 1ος βασικός άξονας της ταινίας. 

Ο 2ος είναι το ιστορικό αποτύπωμα της εποχής γύρω στο 1900 – σαν κοινωνική σφυγμομέτρηση. Η ιστορία, δηλαδή αυτό που πραγματικά συνέβαινε εκείνη την εποχή, είναι αυτό που δημιούργησε μια ηρωίδα σαν τη Φόνισσα. 

Για τους δύο αυτούς άξονες, τα υλικά που δανειζόμαστε -προκειμένου να βάλουμε σε μεγεθυντικό φακό αυτό το αφήγημα- είναι τρία βασικά εργαλεία: η Ιστορία, η Κοινωνιολογία και η Ψυχιατρική -και τα τρία με σημερινά δεδομένα. 

Το 1ο , η Ιστορία, έχει κάνει την αποτίμηση της όσον αφορά το 2ο , δηλαδή τις κοινωνικές δομές και τη θέση της γυναίκας τότε. Και τα δύο αυτά με ψυχαναλυτικά δεδομένα φωτίζουν την βαθύτερη ρίζα της δημιουργίας αυτής της ηρωίδας, που δεν είναι απλώς επινόηση του συγγραφέα της, αλλά μια αληθινή ηρωίδα λαϊκής τραγωδίας- και ως τέτοια θα την αναπαραστήσει η ταινία. 

Το μητρικό στοιχείο στην ταινία (αυτό που λέμε σκυτάλη της ζωής), η καταδυναστευτική συνεξάρτηση στη σχέση μάνας-κόρης συνλειτουργεί ως αίτιο των φόνων και όσων διαδραματίζονται. 

Η θεσμοθετημένη προίκα για τις κόρες καταργήθηκε στην Ελλάδα το 1983. Ένα -ως σήμερα κρυμμένο μυστικό- κάλυπτε τις βρεφοκτονίες των κοριτσιών. 

Η ταινία επιχειρεί να το φέρει στο φως». 

Εύα Νάθενα

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΕίμαι Άνθρωπος Όχι Σκουπίδι: Η αφίσα-ταινία για τους ανήλικους πρόσφυγες σύντομα στον «αέρα» με νέο επεισόδιο12.09.2018

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Σκηνοθεσία – Production Design – Koστούμια: Εύα Νάθενα
Σενάριο: Κατερίνα Μπέη
Script Supervisor: Εύα Νάθενα
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Παναγιώτης Βασιλάκης
Casting: Σωτηρία Μαρίνη
Μακιγιάζ: Εύη Ζαφειροπούλου
Hair Stylist: Χρόνης Τζήμος
Ήχος: Μαρίνος Αθανασόπουλος
Παραγωγοί: Διονύσης Σαμιώτης, Κώστας Λαμπρόπουλος
Παραγωγή: Tanweer Productions σε συμπαραγωγή με τη View Master Films
Συμπαραγωγός: COSMOTE TV
Διανομή: Tanweer Alliances

Περισσότερα από Cine News
VIMA_WEB3b