MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΣΑΒΒΑΤΟ
22
ΙΟΥΝΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΚΘΕΣΗΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΕΚΘΕΣΗ X
16 Φωκίωνος Νέγρη: Έκθεση των Απόφοιτων 2021-2023 του Α' Εργαστηρίου Ζωγραφικής της ΑΣΚΤ
Από 29/05/2024 έως 29/06/2024
A Future for the Past: Η μαρμαρογλυπτική συναντά το σύγχρονο design σε μια έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη
Από 04/06/2024 έως 30/06/2024
Athens Photo Festival 2024: Η Αθήνα στο επίκεντρο της διεθνούς φωτογραφικής σκηνής
Από 07/06/2024 έως 28/07/2024
Cindy Sherman at Cycladic: Πρώιμα έργα - ορόσημα της Αμερικανίδας φωτογράφου στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Από 30/05/2024 έως 04/11/2024
Donum Amicorom: Το εικαστικό κληροδότημα του Παύλου Σάμιου σε μια έκθεση στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο
Από 19/06/2024 έως 15/09/2024
Forage: Έκθεση του Οδυσσέα Γλύκα στην αίθουσα τέχνης «έκφραση - γιάννα γραμματοπούλου»
Από 20/06/2024 έως 19/07/2024
Grand Tour: 17 έργα φιλελλήνων από την Κυβερνητική Συλλογή Τέχνης του Ηνωμένου Βασιλείου σε μια έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη
Από 05/07/2023 έως 01/06/2025
I Ain’t Dead, Just Trying to Hear The Sound of The Earth Spinning: Το β' μέρος της έκθεσης του Δαυίδ Σαμπεθάι στο The Castor House
Από 22/05/2024 έως 30/06/2024
Ira Walrdron: Μετασοβιετική εικαστική πρωτοπορία στο Μουσείο Άλεξ Μυλωνά
Από 20/06/2024 έως 01/09/2024
Peter Pan Alarm! Kunstlove De Large!: Έκθεση του Γερμανού καλλιτέχνη Jonathan Meese στην γκαλερί Bernier/Eliades
Από 23/05/2024 έως 10/07/2024
Robert McCabe: Φωτογραφικά στιγμιότυπα της μεταπολεμικής Ελλάδας στο Μουσείο Ακρόπολης
Από 28/05/2024 έως 08/09/2024
Shinrin-yoku: Μια νέα έκθεση σύγχρονης τέχνης του PCAI αλληλεπιδρά με τον Βοτανικό Κήπο Διομήδους
Από 21/06/2024 έως 20/09/2024
Stefanidou Tsoukala Gallery: Το παρόν και το παρελθόν της Αθήνας μέσα από τον φακό του Βρετανού φωτογράφου Nikolai von Bismarck
Από 11/06/2024 έως 12/09/2024
«Κήπος σωματιδίων»: Από το CERN στο Μέγαρο Μουσικής ο εικαστικός Νίκος Παπαδόπουλος
Από 21/03/2024 έως 30/06/2024
«Ξένιος»: Ταξίδι με χρώματα από τον Αλέξη Κυριτσόπουλο
Από 12/06/2024 έως 12/08/2024
Ίρις Τουλιάτου: Έργο στο Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών από τον ΝΕΟΝ
Από 27/05/2024 έως 07/07/2024
Αίθουσα Τέχνης Αθηνών: 19 σπουδαστές της Α.Σ.Κ.Τ. δίνουν τη δική τους ερμηνεία στην έννοια του "εφήμερου"
Από 18/06/2024 έως 29/06/2024
Γυναικεία Ζητήματα: Γυναίκες «μιλούν» για τις γυναίκες σε μια έκθεση στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Από 06/06/2024 έως 22/09/2024
Δημοκρατία: Η τέχνη συνομιλεί με την πολιτική ιστορία της Νότιας Ευρώπης σε μια έκθεση στην Εθνική Πινακοθήκη
Από 11/07/2024 έως 02/02/2025
Διαιρεμένες Μνήμες 1940-1950: Το αποτύπωμα μιας ταραγμένης δεκαετίας μέσα από μια ψηφιακή έκθεση
Από 15/11/2021 έως 31/12/2026
ΕΜΣΤ: Ένα μουσείο «κατειλημμένο» από γυναίκες εικαστικούς
Από 13/06/2024 έως 10/11/2024
ΕΜΣΤ: Μεγάλη αναδρομική έκθεση της φεμινίστριας εικαστικού Penny Siopis
Από 17/05/2024 έως 10/11/2024
Η εποχή της μεταμόρφωσης: Έκθεση του Παναγιώτη Κουλουρά στο Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων
Από 30/05/2024 έως 23/06/2024
Κώστας Παπατριανταφυλλόπουλος. Τάχα και Αγιογράφος. Άγιος Βασίλειος Βραχναίικων: Έκθεση στην Εθνική Βιβλιοθήκη
Από 25/04/2024 έως 23/06/2024
Μία φορά και... μία φωτογραφία: Ομαδική φωτογραφική έκθεση στην Γκαλερί Ρεβέκκα Καμχή
Από 05/06/2024 έως 09/08/2024
Με 2 Ματιές: Έκθεση φωτογραφίας των Μιλτιάδη Κατρακούλη και Γιώργου Μουστάκα στο Μουσείο Λαϊκής Τέχνης και Παράδοσης
Από 28/04/2024 έως 23/06/2024
Μορφής Ίδιον: Έκθεση των Πηνελόπης Καστρίτση και Κατερίνας Κουνάβη στην Chili Art Gallery
Από 18/06/2024 έως 06/07/2024
Ο Παρθενώνας και ο Βύρωνας: Ο σπουδαίος φιλέλληνας και η επανένωση των γλυπτών σε μια έκθεση στο Μουσείο Ακρόπολης
Από 26/04/2024 έως 31/08/2024
Ο αισθησιακός μυστικισμός της γλυπτικής: Αναδρομική έκθεση του κορυφαίου Ιταλού γλύπτη Novello Finotti στο Ίδρυμα Θεοχαράκη
Από 04/06/2024 έως 11/11/2024
Ο εικαστικός Anselm Kiefer εκθέτει για πρώτη φορά στην Αθήνα
Από 21/06/2024 έως 24/08/2024
Σμιλεύοντας τον Ερωτα: Έκθεση της Βένιας Δημητρακοπούλου στην γκαλερί Κουρντ
Από 24/05/2024 έως 28/09/2024
Σταλακτίτες Ψυχής: Έκθεση της Ελένης Σαμέλη στο Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών Τσιχριτζή
Από 18/06/2024 έως 22/06/2024
Χάρχεια: Η νέα ατομική έκθεση του Νίκου Λεοντόπουλου στον Εικαστικό Κύκλο ΔΛ
Από 04/06/2024 έως 19/07/2024
ΕΠΙΛΟΓΗ ΓΚΑΛΕΡΙ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΧΩΡΟ X Bernier/Eliades Chili Art Gallery Gagosian Gallery Kourd Online Radisson Blu Park Hotel Rebecca Camhi Gallery Stefanidou Tsoukala Gallery The Castor House Έκφραση - Γιάννα Γραμματοπούλου Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β.& Μ.Θεοχαράκη Αίθουσα Τέχνης Αθηνών Βοτανικός Κήπος Ιουλίας και Αλέξανδρου Ν. Διομήδους Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος Εθνική Πινακοθήκη - Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ) Εικαστικός Κύκλος ΔΛ Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων Μέγαρο Μουσικής Αθηνών Μουσείο Άλεξ Μυλωνά - Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Μουσείο Ακρόπολης Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης - Κεντρικό Κτίριο Μουσείο Λαϊκής Τέχνης και Παράδοσης Δήμου Αθηναίων «Αγγελική Χατζημιχάλη» Μουσείο Μπενάκη - Κτήριο Οδού Πειραιώς Μουσείο Μπενάκη - Κτίριο Πινακοθήκης Χατζηκυριάκου - Γκίκα Μουσείο Μπενάκη - Μουσείο Ελληνικού Πολιτισμού Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων Φωκίωνος Νέγρη 16
Χαρακτική

Πλωτό δάσος: Έκθεση του Πανταζή Τσέλιου στο Κέντρο Τεχνών ΜΕΤΣ

Το Κέντρο Τεχνών ΜΕΤΣ παρουσιάζει την ατομική έκθεση χαρακτικής του Πανταζή Τσέλιου, «Πλωτό δάσος», 21 χαρακτικά έργα που δημιουργήθηκαν κυρίως με την τεχνική της υψιτυπίας / ξυλογραφίας.

Monopoli Team

«Πλωτό δάσος»: Σε αυτή την ενότητα δουλείας, ο εικαστικός Πανταζής Τσέλιος, παρουσιάζει στο Κέντρο Τεχνών ΜΕΤΣ είκοσι ένα (21) χαρακτικά έργα, τα οποία δημιουργήθηκαν κυρίως με την τεχνική της υψιτυπίας / ξυλογραφίας.

Πλωτό δάσος: Έκθεση του Πανταζή Τσέλιου στο Κέντρο Τεχνών ΜΕΤΣ

«Πλωτό δάσος»: Λίγα λόγια για την έκθεση

Ο Τσέλιος ως κίνητρο δημιουργίας στρέφεται γύρω από τρεις βασικούς παράγοντες. Πρώτος, ο φυσικός κόσμος. Πιο συγκεκριμένα, τα ορεινά δάση της νοτιοανατολικής Ευρώπης (Βαλκανική χερσόνησος) με την μοναδική ποικιλία ειδών που τα χαρακτηρίζουν. Υστέρα, ο εικαστικός κόσμος της βυζαντινής τέχνης ως προς το πλαστικό και συνθετικό σύστημα του: ο ρυθμός και η σύνθεση της βυζαντινής ζωγραφικής όπου κάνει τα δέντρα να χορεύουν, τα ζώα σχεδόν να ίπτανται και τα βουνά να μοιάζουν με κύματα παλλόμενα. Τελευταίος παράγοντας, η αξία των χρωμάτων και των μοτίβων στη διακοσμητική της λαϊκής τέχνης, καθώς και οι σχετικές αφηγήσεις των απομακρυσμένων ορεινών κοινωνιών.

Τα τρία αυτά σκέλη λειτουργούν σαν εφαλτήριο ώστε να απεικονιστούν μέσω της χαρακτικής – εκτυπωμένες στο χαρτί, οι αναμνήσεις τόπων και αισθήσεων. Έτσι, δημιουργείται ένας εικαστικός ιδιωματισμός ως προς τη μορφή, ο οποίος ερμηνεύεται μέσα από τη βυζαντινή σύνθεση, τις παραστάσεις της λαϊκής τέχνης και την παράδοση της τέχνης του βιβλίου με τις ξυλογραφημένες εικονογραφήσεις της.

Μέσα από αυτήν τη ρυθμική ανάγνωση ο κόσμος του δάσους μοιάζει να πλέει αέναα μεταξύ υδάτων, γης και ουρανού. Περιβεβλημένος από ένα ‘’άχρονο’’ κέλυφος αυτός ο κόσμος ζει,  αναγεννάται και εξελίσσεται αυτόνομα. Με ή χωρίς την απτή παρουσία και επέμβαση του ανθρώπου. Έτσι, σε όλες τις εικόνες του Τσέλιου απουσιάζει η μορφή του ανθρώπου και των έργων που εκείνος αφήνει στο διάβα του, κι αυτό σαν σχόλιο ως προς τη διαφύλαξη της αυθεντικότητας του φυσικού κόσμου.

Οι συνθέσεις του ως απεικονίσεις ενός παράλληλου με τον άνθρωπο κόσμου επιδοξούν να λάβουν τη θέση ιστοριών και θρύλων, ως να είναι αναμνήσεις και αποτυπώσεις μιας μακρινής όσο και πολύ κοντινής πραγματικότητας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΚατερίνα Ζαχαροπούλου: «Όταν ο κόραξ λευκανθεί…»12.09.2018

Παράλληλη έκδοση

Στα πλαίσια της έκθεσης παρουσιάζεται επίσης το βιβλίο του με τίτλο «Θηριολόγιο»,  που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Cinnabar. Με βάση τα «θηριολόγια» του μεσαίωνα στις σελίδες των οποίων οι εικονογράφοι ιστορούσαν ζώα εξωτικά και περίεργα καθώς και τέρατα φανταστικά, ο Τσέλιος επιχειρεί να φτιάξει ένα αντίστοιχο έντυπο σώμα αναφορικό στα μοναδικά και πολλές φορές άγνωστα πλάσματα των δασών μας. Έτσι δημιουργήθηκε ένα ιδιότυπο σύγχρονο θηριολόγιο με διάθεση γεφύρωσης της απόστασης του αστικού ανθρώπου από το φυσικό του περιβάλλον.

Σε αυτό περιέχονται 9 ‘’σκηνές’’ (ξυλογραφίες σε πλ. ξύλο) όπου εικονίζονται χαρακτηριστικά ζώα των δασών της οροσειράς της Πίνδου. Κάθε μία από αυτές της εικόνες δημιουργεί μια αφηγηματική σύνθεση, όπου η εκάστοτε ιστορία νοηματοδοτείται από τον τίτλο του έργου. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα μικρό λεύκωμα / παραμύθι, με περιορισμένο γραπτό λόγο. Στόχος του είναι να βάλει τον αναγνώστη στην συγκρότηση μιας εκτενούς ιστορίας, κάθε φορά μοναδικής για τον καθένα μας.

Ο Ομότιμος Καθηγητής ΑΣΚΤ, Γιάννης Γουρζής, για τον Πανταζή Τσέλιο, σημειώνει:

«Από τα φοιτητικά του χρόνια, ο Πανταζής Τσέλιος φανέρωσε την αγάπη του προς την Χαρακτική τέχνη και αισθητική, ειδικά σε εκείνο τον τομέα που αφορά στην κλασική Χαρακτική. Τον θυμάμαι να σκύβει με περίσσια προσοχή και θρησκευτική ευλάβεια στο έργο και στη μελέτη του, προκειμένου να αποδώσει τις σκέψεις του. Με σχολαστικότητα, πίστη, αγάπη και προσήλωση, όχι μόνον σπούδασε τις αξίες της Χαρακτικής αλλά και παρουσιάζει στην ατομική του έκθεση, έργα τα οποία τα χαρακτηρίζει η αξία των προτερημάτων που διαθέτει. Με ιδιαίτερη κλίση στην ξυλογραφία και τις αισθητικές της αξίες, ο Πανταζής προσπαθεί να μας μυήσει στην Χαρακτική. Με τρόπο βιρτουόζου- θα μπορούσαμε να πούμε- αποδίδει τις σκέψεις του με χαρακτήρες και ηθικές αξίες οι οποίες τείνουν να τελειώνουν με τη σημερινή κοινωνική υπόσταση που προβάλλονται.

Έγχρωμες ξυλογραφίες παρουσιάζουν το θέμα και το περιεχόμενο των αξιών που υποστηρίζει και πάνω στις οποίες αυτές αρχές εργάζεται. Συνθέσεις κλασικές μιας καθημερινότητας της φύσης, σκηνές βγαλμένες μέσα από ένα βουκολικό περιβάλλον, εκτίθενται στην εργασία του. Σχεδιάζει με ακρίβεια, χαράσσει με ακρίβεια, τυπώνει με ακρίβεια και όλο αυτό, φανερώνει την αγάπη του για αυτό με το οποίο αθλείται στην τέχνη.

Σεμνός και ακούραστος καταθέτει κομμάτι της ψυχής του προκειμένου να μας δείξει με τον τρόπο του εκείνα τα οποία χάνονται… Ο Πανταζής είναι πολέμιος της εξαφάνισης των αξιών και το δείχνει με την αγάπη με την οποία επιμελείται το έργο του. Πιστός στο Όραμά του φιλοτεχνεί σκηνές που ενώ είναι φυσιοκρατικές, ο θεατής θα μπορούσε να τις δει και με αλληγορικό τρόπο, σαν ένα κόσμο που τείνει να χαθεί αλλά ταυτόχρονα υπάρχει».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΩδείο Αθηνών: Ο Ιωάννης Δεσποτόπουλος και το Bauhaus12.09.2018

Σημαντικές πληροφορίες για την είσοδο στον χώρο

Λόγω των μέτρων υγειονομικού χαρακτήρα, επιτρέπεται συγκεκριμένος αριθμός ατόμων μέσα στο χώρο της έκθεσης. Η είσοδος στο χώρο είναι ελεύθερη.

Για την είσοδο του κοινού στον εκθεσιακό χώρο του Κέντρου Τεχνών ΜΕΤΣ απαιτείται η επίδειξη έγκυρου πιστοποιητικού εμβολιασμού. Η είσοδος γίνεται με τη χρήση μάσκας και με την τήρηση των αποστάσεων τόσο κατά την προσέλευση όσο και κατά την διάρκεια της παραμονής στην έκθεση και σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ. Άρνηση επίδειξης σχετικού πιστοποιητικού εμβολιασμού ή έλλειψη αυτού καθιστά την είσοδο μη επιτρεπτή στον επισκέπτη.

*Την Παρασκευή, 25 Μαρτίου όπου ο εκθεσιακός χώρος θα παραμείνει κλειστός.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Καλλιτέχνης: Πανταζής Τσέλιος
Χώρος: Κέντρο Τεχνών ΜΕΤΣ, Ευγενίου Βουλγάρεως 6, Αθήνα.
Διάρκεια Έκθεσης: 24 Μαρτίου - 12 Απριλίου 2022
Είσοδος: Ελεύθερη είσοδος
Πληροφορίες Χώρου: Κέντρο Τεχνών ΜΕΤΣ, Ευγενίου Βουλγάρεως 6, Αθήνα. Τηλ: 211 113 4262. www.metsartscentre.gallery | Εγκαίνια: Πέμπτη 24 Μαρτίου, 18.00 - 21.00
Περισσότερα από ΕΚΘΕΣΕΙΣ