ΠΕΜΠΤΗ
ΝΕΑ

Γαλαξίες χωρίς σκοτεινή ύλη: Το νέο ζήτημα που προβληματίζει τους αστρονόμους

Νέες ενδείξεις ότι περιέργως υπάρχουν γαλαξίες χωρίς καθόλου σκοτεινή ύλη «πονοκεφαλιάζουν» τους αστρονόμους καθώς αυτή η ανακάλυψη φέρνει τα πάνω κάτω σε όσα γνωρίζαμε μέχρι στιγμής για τους γαλαξίες στο σύμπαν.

Πηγή: Pixabay

Μια διεθνής ομάδα αστρονόμων δε βρήκε καθόλου ίχνη σκοτεινής ύλης στον γαλαξία AGC 114905. Αυτό ενισχύει την πεποίθηση ότι περιέργως φαίνεται να υπάρχουν στο σύμπαν γαλαξίες που δεν περιέχουν αυτή τη μυστηριώδη μορφή αόρατης ύλης.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Πάβελ Μανσέρα Πίνια του Πανεπιστημίου του Γκρόνιγκεν και του Αστεροσκοπείου ASTRON της Ολλανδίας, οι οποίοι θα κάνουν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Monthly Notices of the Royal Astronomical Society» της βρετανικής Βασιλικής Αστρονομικής Εταιρείας (προς το παρόν έκαναν προδημοσίευση στο arXiv), αφιέρωσαν 40 ώρες λεπτομερών παρατηρήσεων με ένα άκρως εξελιγμένο τηλεσκόπιο στον συγκεκριμένο γαλαξία, ο οποίος βρίσκεται σε απόσταση 250 εκατομμυρίων ετών φωτός από τη Γη και έχει περίπου το μέγεθος του δικού μας γαλαξία (αλλά περιέχει χίλιες φορές λιγότερα άστρα). Όμως δεν κατάφεραν να ανιχνεύσουν το παραμικρό ίχνος σκοτεινής ύλης.

Διαβάστε περισσότερα στο Reader.gr