MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΑΘΗΝΑ
ΤΡΙΤΗ
22
ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
  • ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ
    ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

    Δημήτρης Δημόπουλος: Στις παραστάσεις stand up κάνω μυθοπλασία όχι ριάλιτι

    Στο βιογραφικό του Δημήτρη Δημόπουλου θα δει κανείς να αναγράφονται οι ιδιότητες ηθοποιός, τραγουδιστής, σταντ-απ κωμικός και μεταφραστής. Κατά τη γνώμη του, η ελληνική σταντ-απ κωμική σκηνή εξελίσσεται συνεχώς, ενώ κάθε είδους στερεότυπο που μπορεί να χρησιμοποιεί στις παραστάσεις του, προσπαθεί να το ανατρέψει και να το «φωτίσει».

    Φωτογραφία: Στέλιος Μαυρογιάννης
    Φωτογραφία: Στέλιος Μαυρογιάννης
    Ευδοκία Βαζούκη

    Η «Καφρόκρεμα» επιστρέφει στο Θέατρο Σταθμός. Τι θα δούμε στον δεύτερο κύκλο παραστάσεων;

    Με πολύ λίγα λόγια: τη συνέχεια των παραστάσεων μου στην Αθήνα, όπου πέρσι είχα τη δυνατότητα να παρουσιάσω μόνο τρεις φορές.

    Κάποιος που ήδη έχει παρακολουθήσει τον πρώτο κύκλο παραστάσεων, έχει κάτι νέο να δει;

    Όσοι είναι πολύ παρατηρητικοί, ναι! Αν και ο κορμός των κειμένων είναι ο ίδιος, η παράσταση έχει εξελιχθεί στο μυαλό μου, έχουν γίνει κάποιες βελτιώσεις και έχουν προστεθεί νέα αστεία στα ήδη υπάρχοντα μοτίβα.

    Σπανίως πια μου συμβαίνει κάτι στην πραγματική ζωή και σκέφτομαι «αυτό να το βάλω στο σταντ-απ μου», κάνω μυθοπλασία, όχι ριάλιτι.

    Από που εμπνέεστε για τα κείμενά σας;

    Συνήθως ξεκινώ από κάτι για το οποίο θέλω να μιλήσω, μπορεί να είναι κάτι πολύ αφηρημένο, όπως – για να φέρω ένα παράδειγμα από την Καφρόκρεμα – η γνώμη μου για τον κλάδο της διαφήμισης. Αυτό στη συνέχεια εμπλουτίζεται με ιστορίες και αστεία που ίσως και να μου έχουν συμβεί, σίγουρα όμως επεξεργασμένα ώστε να εξυπηρετήσουν την κωμωδία μου. Σπανίως πια μου συμβαίνει κάτι στην πραγματική ζωή και σκέφτομαι «αυτό να το βάλω στο σταντ-απ μου», κάνω μυθοπλασία, όχι ριάλιτι.

    Τι είναι αυτό που διαχωρίζει, επί της ουσίας, έναν σταντ-απ κωμικό από έναν κωμικό ηθοποιό;

    Επί της ουσίας, ο σταντ-απ κωμικός είναι κειμενογράφος, σκηνοθέτης και παρουσιαστής της δουλειάς του.

    Εσάς τι είναι αυτό που σας τράβηξε στο είδος;

    Εμένα αυτό που με τράβηξε στο είδος ήταν η ανάγκη που ένιωθα να βγω στη σκηνή και αυτό που με κράτησε ήταν η τύχη, όταν το 1996 συμμετείχα στις ακροάσεις που γινόταν για τις Νύχτες Κωμωδίας, χωρίς να έχω δει ποτέ σταντ-απ ως τότε, και έγινα δεκτός. Βρέθηκα έτσι στο πρώτο κόμεντι-κλαμπ της χώρας, καθώς ήταν η χρονιά που οι Νύχτες Κωμωδίας απέκτησαν την πρώτη τους στέγη στα Εξάρχεια, σε ένα χώρο αποκλειστικά φτιαγμένο για σταντ-απ. Αν βρέθηκα σε μια τέτοια ομάδα, το οφείλω στο έμφυτο ταλέντο, αν έχω παραμείνει τόσα χρόνια μετά στη σκηνή το οφείλω σε ένα συνδυασμό δουλειάς, εξέλιξης και κυρίως προσαρμογής στο είδος, όπως αυτό εξελίσσεται ταχύτατα πια.

    Ποια είναι τα στοιχεία αυτά που διαφοροποιούν την ελληνική από την ξένη σταντ-απ κωμική σκηνή αυτή τη στιγμή που μιλάμε; Θεωρείτε πως η Ελλάδα υστερεί ακόμα σε αυτόν τον τομέα;

    Η γλώσσα και μόνο, τίποτα άλλο. Οι δομές των αστείων και για ποια θέματα γελάμε, είναι κοινά σε όλους μας. Η δε σκηνή στην Ελλάδα, εξελίσσεται συνεχώς και νέοι κωμικοί, πολύ πιο συγχρονισμένοι με τις παγκόσμιες τάσεις του σταντ-απ, από όσο ήμασταν οι πρωτεργάτες του το 1996, εμφανίζονται και δοκιμάζονται επί σκηνής.

    Υπάρχουν στιγμές που έχω μετανιώσει, όχι τόσο για το θέμα που επέλεξα, όσο για το πώς το αντιμετώπισα.

    Το ελληνικό κοινό πιστεύετε πώς είναι αρκετά εξοικειωμένο με το είδος αυτό; Έχει αλλάξει το σκηνικό τα τελευταία χρόνια;

    Έχει αλλάξει και αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό και στην εξάπλωση του είδους μέσω των βίντεο, που μπορεί κανείς να παρακολουθήσει, τόσο ξένων, όσο και ελληνόφωνων κωμικών. Και πάλι είχα την τύχη να είμαι ο πρώτος κωμικός που ανέβασε ολόκληρη παράστασή του στο διαδίκτυο, και λέω τύχη επειδή κάτι τέτοιο ήταν αναπόφευκτο, όμως ναι, το «Αντί Διδακτορικού» μπορεί και κατέχει αυτόν τον μικρό αστερίσκο στην ιστορία του σταντ-απ στη χώρα μας.

    Υπάρχουν θέματα που αποφεύγετε να θίγετε στις παραστάσεις σας; Υπάρχουν στιγμές στην πορεία σας μέχρι σήμερα που έχετε μετανιώσει για θέματα που μπήκαν στο στόχαστρό σας;

    Ναι, αποφεύγω τα θέματα που δεν με ενδιαφέρουν να ασχοληθώ μαζί τους. Υπάρχουν στιγμές που έχω μετανιώσει, όχι τόσο για το θέμα που επέλεξα, όσο για το πώς το αντιμετώπισα. Έχω αποσύρει αστεία μου από την ενεργό δράση επειδή δεν συμφωνούσα εγώ πια μαζί τους. Όπως είπα και παραπάνω, θέλω και προσπαθώ να μη χρειαστεί ποτέ να πω «εγώ στην εποχή μου», αλλά κάθε εποχή να είναι «εποχή μου».

    Πώς είναι να είσαι σταντ-απ κωμικός σε μια χώρα που πιστεύει ακόμα σε στερεότυπα; Αποτελεί περιοριστικό παράγοντα για εσάς την στιγμή που γράφετε το κείμενο για μια παράσταση;

    Μη θεωρείτε πως έξω από την Ελλάδα υπάρχει ένα μαγικό μέρος όπου τα στερεότυπα έχουν εξαφανιστεί. Τα στερεότυπα είναι, θεωρώ, ένας γρήγορος τρόπος κωδικοποίησης του κοινωνικού περιβάλλοντός μας και ως τέτοια τα χρησιμοποιούμε παγκοσμίως. Αλίμονο, όμως, σε όποιον παραμένει σε αυτά και δεν εμβαθύνει, χάνει ο ίδιος από τον πλούτο γύρω του. Δεν πιστεύω πως τα στερεότυπα αποτελούν περιοριστικό παράγοντα για τα κείμενά μου, καθώς προσπαθώ, όποτε αναπόφευκτα τα χρησιμοποιώ, να τα ανατρέπω ή τουλάχιστον να τα φωτίζω από κάθε πλευρά τους.

    Το όνομά σας έχει συνδεθεί κυρίως με το σταντ-απ comedy, ωστόσο έχετε ασχοληθεί και με άλλα είδη θεάτρου, καθώς και με μεταφράσεις. Σας αρέσει να δοκιμάζετε τον εαυτό σας σε διαφορετικά πράγματα;

    Με τι συνδέεται το όνομά μου εξαρτάται από το πού θα με πετύχετε κάθε φορά! Όταν, για παράδειγμα, δούλευα ως βοηθός σκηνοθέτη σε μια παραγωγή στην Εθνική Λυρική Σκηνή, ένας μαέστρος με ρώτησε «γιατί δεν γίνεσαι κωμικός, θα ήσουν πολύ καλός» και εγώ του απάντησα περιπαιχτικά «ρε, ξέρεις ποιος είμαι εγώ;». Ήταν πολύ αστείο, γιατί την επόμενη μέρα ήρθε και μου είπε πως με βρήκε ονλάιν και έβλεπε τα βιντεάκια μου! Όπως και να έχει, οι περισσότεροι κωμικοί δραστηριοποιούμαστε σε πολλά πεδία, για λόγους καλλιτεχνικούς, αλλά και βιοποριστικούς. Απλώς φαντάζουν πιο συμβατά με την ιδιότητα του κωμικού τα βίντεο, τη συγγραφή σεναρίων ή την τηλεπαρουσίαση, παρά τη συγγραφή λιμπρέτων, τη μετάφραση μιούζικαλ ή τη γενικότερη ενασχόληση με το μουσικό θέατρο, όπου δραστηριοποιούμαι επίσης.

    Θυμάμαι, μάλιστα, συνεργάτη μου, από τον χώρο της κωμωδίας, που κάποτε μού είπε πως πρέπει να επιλέξω ανάμεσα στα δύο, αν θέλω να συνεχίσω στην κωμωδία. Περίπου πέντε χρόνια μετά την άστοχη αυτή του δήλωση, συνεχίζω να δραστηριοποιούμαι και στους δύο κλάδους, συνδυάζοντας τους μάλιστα, όπως πέρσι με το Stand-Up Symphony, μια παράσταση σταντ-απ και συμφωνικής μουσικής, που παρουσίασα σε συνεργασία με την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης. Και ελπίζω η τύχη να συνεχίσει να με βοηθά και να γνωρίζω νέους συνεργάτες και να πραγματοποιώ νέες συνεργασίες που θα εκπλήσσουν τόσο εμάς που τις δημιουργούμε, όσο και το κοινό που τις παρακολουθεί.

    ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
    • Ο Δημήτρης Δημόπουλος επιστρέφει με την stand-up παράσταση με τίτλο «Καφρόκρεμα» στο Θέατρο Σταθμός. (16/10 – 18/12, κάθε Τετάρτη στις 21:15)
    • Tαυτόχρονα, θα συμπράξει με την Εθνική Λυρική Σκηνή με τη μετάφραση του μιούζικαλ «Ωραία μου Κυρία» και της οπερέτας «Νυχτερίδα» καθώς και με τα Μουσικά Σύνολα του Δήμου Αθηναίων με τη μετάφραση της οπερέτας «Ορφέας στον Άδη».
    Περισσότερα από Πρόσωπα