MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
03
ΜΑΪΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

Εκπαιδευτικά εργαστήρια για παιδιά και εφήβους στη Στέγη

Η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, συνεχίζει τα εκπαιδευτικά της προγράμματα για παιδιά και εφήβους, για όλο τον Μάρτιο και Απρίλιο.

author-image Μαρία Γεωργιλάκη

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ

Διαθεματικά / Παιδιά 5-8 ετών και τους γονείς τους
Απευθύνεται σε μεμονωμένους επισκέπτες
Πάμε μια βόλτα στην πόλη;
Γονείς και παιδιά ανακαλύπτουν μαζί την πόλη
1η Γειτονιά – Νέος Κόσμος | Τα Σάββατα 11 & 18 Μαρτίου 2017 | 11:00-13:00
2η Γειτονιά – Κουκάκι | Τα Σάββατα 1 & 8 Απριλίου 2017 | 11:00-13:00
3η Γειτονιά – Ακρόπολη | Τα Σάββατα 22 & 29 Απριλίου 2017 | 11:00-13:00
10 € για κάθε παιδί και 10 € για κάθε ενήλικα (και για τις 2 συναντήσεις ανά γειτονιά)

Τα παιδιά παίρνουν τους γονείς από το χέρι και περπατούν μαζί στις γειτονιές γύρω από τη Στέγη. Κλείστε τη δική σας οικογενειακή βόλτα στο Νέο Κόσμο, το Κουκάκι και την Ακρόπολη. Στο εργαστήριο Πάμε μια βόλτα στην πόλη, οι ρόλοι αντιστρέφονται. Τα παιδιά γίνονται ξεναγοί και, μαζί με τους γονείς τους, επιχειρούν να ανακαλύψουν την πόλη από την αρχή.

Παιδιά και γονείς εφοδιάζονται με φωτογραφικές μηχανές, μαγνητόφωνα και μπλοκάκια, χρησιμοποιούν δικά τους μέσα, όπως κινητά τηλέφωνα ή tablets, και βγαίνουν στο δρόμο για να καταγράψουν πρόσωπα, κτίρια, συναισθήματα, σκέψεις και μυρωδιές της πόλης. Ανακαλύπτουν μαζί τι τους αρέσει, τι τους κάνει να αισθάνονται καλά και τι θα ήθελαν να αλλάξουν στις γειτονιές που περιηγούνται.

Μετά τον περίπατο, γονείς και παιδιά αξιοποιούν το υλικό που συγκέντρωσαν κατά τη διάρκεια της διαδρομής (φωτογραφίες, βίντεο, ήχους, σκίτσα κ.ά.), αλλά και νέα στοιχεία, για να δημιουργήσουν από κοινού μια εικαστική (ανα-)σύνθεση της γειτονιάς που επισκέφτηκαν.

Η τελική σύνθεση αποσκοπεί στην αποτύπωση των διαφορετικών οπτικών και εμπειριών, μικρών και μεγάλων, για την πόλη που ζουν. Στόχος του εργαστηρίου είναι η κριτική ανάγνωση της πόλης, καθώς γονείς και παιδιά θα επιχειρήσουν να την «δουν» ο ένας μέσα από τα μάτια του άλλου.

Το εργαστήριο θα πραγματοποιηθεί στις γειτονικές περιοχές της Στέγης: Νέος Κόσμος, Κουκάκι, Ακρόπολη.

Συντελεστές: Αιμιλία Φάκου (εκπαιδευτικός, δρ Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης), Στεφανία Βουβουσίρα (εκπαιδευτικός), Κλαίρη Τζούφλα (εκπαιδευτικός)

Χορός / Παιδιά 6 – 10 ετών
Απευθύνεται σε μεμονωμένους επισκέπτες
Παιχνίδια δρόμου-δωματίου
Εργαστήριο για τα παραδοσιακά παιχνίδια δρόμου
Από 19 Μαρτίου έως 14 Μαΐου 2017 | 11:00 – 13:00
Κόστος συμμετοχής: 63 € (και για τις 7 συναντήσεις)

Παιδικές μνήμες και νοσταλγία ξυπνούν στο εργαστήριο της Στέγης Παιχνίδια δρόμου-δωματίου, που μας ταξιδεύει μία γενιά πίσω… Μήλα, κουτσό, τζαμί, αμπάριζα…. 1, 2, 3, φτου ξελευτερία!

Παιδικές μνήμες και νοσταλγία ξυπνούν σε αυτό το εργαστήριο της Στέγης, που μας ταξιδεύει μία γενιά πίσω… Τότε που τα παιχνίδια δρόμου αποτελούσαν μέρος της καθημερινής εμπειρίας των παιδιών. Έστω και σε συνθήκες «δωματίου», δηλαδή εσωτερικού χώρου, θα εξερευνήσουμε κάποια από αυτά τα παιχνίδια, από την Ελλάδα και από άλλα μέρη του κόσμου, όπως την Ιαπωνία ή την Αφρική.

Μέσα από τη χαρά της συμμετοχής, θα ασκηθούμε στην αυτοοργάνωση, τη συνεργασία, την ομαδικότητα και θα αναπτύξουμε τις κινητικές μας δεξιότητες. Σκοπός μας, αφού εξοικειωθούμε με την παραδοσιακή μορφή τους, είναι να ενθαρρύνουμε τα παιδιά να φτιάξουν τις δικές τους παραλλαγές.

Πώς θα ήταν αν ζωγραφίζαμε τη δική μας εκδοχή στο κουτσό και διασχίζαμε τη δική μας διαδρομή, με νέους κανόνες; Τι θα άλλαζε αν μας έδινε δύο ζωές ένα «μήλο»;

Η τελευταία συνάντηση θα πραγματοποιηθεί σε ανοιχτό χώρο κοντά στη Στέγη, ώστε τα παιχνίδια αυτά να επιστρέψουν στο φυσικό τους περιβάλλον, με την ελπίδα να ξαναβρούν τη θέση τους στα πάρκα, στις πλατείες, στις αλάνες και στις σχολικές αυλές…

Συντελεστές: Σταυρούλα Σιάμου και Τζένη Αργυρίου (χορογράφοι)

ekpaideutika ergastiria gia paidia sti stegi 2017 3

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΕΦΗΒΟΥΣ

Νέες τεχνολογίες / Έφηβοι
Απευθύνεται σε σχολικές ομάδες γυμνασίων και λυκείων
Δημοσιογραφικό Flashback στα 80’s
Γίνε αυτόνομος δημοσιογράφος με ένα smart phone & ένα λαπτοπ μέσα στο σακίδιό σου!
Απευθύνεται σε Γυμνάσια & Λύκεια
Μάρτιος – Μάιος 2017
Κόστος συμμετοχής: Δωρεάν

Ένα πρακτικό διαδραστικό εργαστήριο για μαθητές που φιλοδοξούν να γίνουν αυτόνομοι δημοσιογράφοι. Πειραματιζόμενοι με τα νέα μέσα και τις τεχνολογίες, οι έφηβοι θα ξεδιπλώσουν τη μυθολογία της δεκαετίας του ’80 στη χώρα μας και θα μάθουν από την αρχή μια παρεξηγημένη δεκαετία που βίωσαν έντονα οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί τους.

To εργαστήριο Backpack journalism είναι ένα πρακτικό, διαδραστικό εργαστήριο για μαθητές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που φιλοδοξούν να γίνουν. Με μόνο ένα σακίδιο στην πλάτη που περιέχει ένα smart phone και έναν φορητό υπολογιστή θα μπορούν να επικοινωνήσουν το θέμα τους σε όλο τον πλανήτη. Οι μαθητές γυμνασίων ή λυκείων που θα συμμετάσχουν στο πρόγραμμα θα μάθουν να εντοπίζουν ενδιαφέροντα θέματα, να κάνουν την έρευνά τους και να φτιάχνουν δικό τους περιεχόμενο -φωτογραφίες, βίντεο και εικόνα, περιεχόμενο που στη συνέχεια θα μπορούν να διαμοιράσουν στα social media και στο διαδίκτυο!

Η αρχή θα γίνει με την έκθεση Η Ελλάδα του ’80 στη Στέγη στο πλαίσιο του ομώνυμου αφιερώματος στην Τεχνόπολη. Μια δεκαετία με συναρπαστικά γεγονότα, που διαμόρφωσε μια μοναδική, πολύχρωμη ποπ κουλτούρα και γέννησε σταρ που έμειναν στην ιστορία.

Στόχος των εισηγητών – δημοσιογράφων είναι να εμπνεύσουν τους συμμετέχοντες, να τους μεταδώσουν βασικές αρχές δημοσιογραφίας και γνώσεις τόσο για το επάγγελμα, όσο και πρακτικές συμβουλές για τα βασικά εργαλεία που θα χρειαστούν ως ρεπόρτερ, αλλά και γνώσεις για τα Νέα Μέσα. Στόχος μας είναι επίσης να φέρει στο τέλος κάθε παιδί ή κάθε ομάδα έξυπνα πολιτιστικά θέματα με αφορμή τις παραστάσεις και τις εκθέσεις της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση.

Οι πέντε βασικές ενότητες του εργαστηρίου που θα πραγματοποιηθούν σε οχτώ εβδομάδες είναι:
1. Εισαγωγή στη δημοσιογραφία και τις προκλήσεις των Νέων Μέσων: βασικές αρχές της δημοσιογραφίας και συνοπτική εισήγηση για το τι σημαίνει είδηση, τις βασικές της παραμέτρους της, όπως και συζήτηση γύρω από τις προκλήσεις της ψηφιακής εποχής.
2. Έρευνα: πώς βρίσκουμε μια καλή ιστορία;
3. Πλάνο: Οργάνωσε το θέμα και τα μέσα που θα το καταγράψεις
4. “Γίνε ninja των πολυμέσων”: κι όμως μπορείς να κάνεις το δικό σου φωτορεπορτάζ, να βιντεογραφήσεις και να γράψεις το θέμα σου.
5. Ξέρεις από social media; Μοίρασε το θέμα σου έξυπνα και σωστά με τον υπόλοιπο κόσμο.

Οι μαθητές θα έρχονται σε επαφή με το εκπαιδευτικό υλικό και διαδικτυακά, μέσω της πλατφόρμας zoomnet και θα καθοδηγηθούν κατάλληλα ώστε να αξιοποιούν τις πληροφορίες της πλατφόρμας στην τάξη με τη συνεργασία του υπεύθυνου εκπαιδευτικού του τμήματος και ασφαλώς της δημοσιογραφικής τους ομάδας, δηλαδή των συμμαθητών τους! Οι εκπαιδευτές θα έχουν στην ουσία τον ρόλο του μέντορα ενώ τα παιδιά θα δουλέψουν ως αληθινοί δημοσιογράφοι υπό την καθοδήγησή τους.
Στο πλαίσιο του προγράμματος τα παιδιά θα επισκεφθούν δωρεάν την έκθεση «GR80s – Η Ελλάδα του ’80 στη Στέγη».


Διάρκεια προγράμματος:

Οκτώ εβδομάδες για κάθε σχολείο που θα συμμετέχει, πέντε συναντήσεις σε κάθε σχολείο διάρκειας δύο ωρών η καθεμία. Σε αυτό το διάστημα θα καλύψουμε πέντε διδακτικές ενότητες, μια ανά δεκαπενθήμερο. Τη μία εβδομάδα θα επισκέπτονται το σχολείο οι εκπαιδευτές, την επόμενη εβδομάδα θα δουλεύουν τα παιδιά πάνω στα πρότζεκτ που τούς ανατέθηκαν.

Συντελεστές:

Το πρόγραμμα θα πραγματοποιηθεί από τον δημοσιογράφο-συγγραφέα Μανώλη Ανδριωτάκη, τον σύμβουλο επικοινωνίας και νέων τεχνολογιών Αλέξανδρο Μελίδη και τη δημοσιογράφο Μελίνα Σιδηροπούλου.

ekpaideutika ergastiria gia paidia sti stegi 2017 2

Εικαστικά / Έφηβοι
Απευθύνεται σε ξενώνες φιλοξενίας προσφύγων
Το ταξίδι
Πρόγραμμα εικαστικής δημιουργίας σε ξενώνες φιλοξενίας για ανήλικους ασυνόδευτους πρόσφυγες
Έφηβοι 12-18 ετών
Έως τον Μάιο του 2017
Κόστος συμμετοχής: Δωρεάν

Βασικός θεματικός άξονας του εργαστηρίου είναι το «ταξίδι» και, κατ’ επέκταση, η συλλογική μνήμη, οι φόβοι, η ελπίδα και οι επιθυμίες που γεννά. Το εργαστήριο, που χρησιμοποιεί επίσης έννοιες όπως της γλώσσας, του σπιτιού-εστίας και του σώματος, θα πραγματοποιηθεί στους ξενώνες όπου φιλοξενούνται οι ανήλικοι ασυνόδευτοι πρόσφυγες.

Εκεί, οι έφηβοι συμμετέχοντες, με τη βοήθεια βασικών γραφικών υλών, όπως μολύβια, κάρβουνα, παστέλ, μαρκαδόρους, πλαστικά-ακρυλικά, χαρτί, λινάτσα, μουσαμά, αλλά και γύψο, πηλό και ξύλο, θα δημιουργήσουν δισδιάστατα και τρισδιάστατα έργα, αποτυπώνοντας τι σημαίνει για τον καθένα τους το ταξίδι και η έννοια της μετανάστευσης. Στόχος του προγράμματος είναι να βοηθήσει τους έφηβους συμμετέχοντες να χρησιμοποιήσουν την τέχνη ως γλώσσα επικοινωνίας και να εκφραστούν μέσα από αυτήν. Μέσα στο εργαστήριο θα διαμορφώσουμε σταδιακά ένα οικείο περιβάλλον, ώστε η εκφραστικότητα αυτή να βρει το χώρο να εκδηλωθεί. Το υλικό που θα προκύψει από τα εργαστήρια θα παρουσιαστεί σε μια εικαστική έκθεση.

Στο πλαίσιο των εργαστηρίων, θα πραγματοποιηθούν εξωτερικές επισκέψεις σε επιλεγμένα μουσεία και χώρους τέχνης, με στόχο οι έφηβοι συμμετέχοντες να έρθουν σε επαφή με την κλασική και σύγχρονη τέχνη και να κατανοήσουν την πρόσμιξη διαφορετικών πολιτισμών, αποκτώντας μια διανθισμένη εικόνα για τη χώρα που βρίσκονται ή τη χώρα που θα ήθελαν να βρίσκονται και, πιθανώς, για τη χώρα καταγωγής τους.

Το πρόγραμμα πραγματοποιείται σε συνεργασία με ξενώνες φιλοξενίας για ανήλικους ασυνόδευτους πρόσφυγες.

Συντελεστές: Αναστασία Δούκα, Nadia Al Foudery, Κώστας Ρουσσάκης, Βασίλης Καρούκ, εικαστικοί

ekpaideutika ergastiria gia paidia sti stegi 2017 4

Διαθεματικά / Έφηβοι
Απευθύνεται σε μεμονωμένους επισκέπτες
Zoom στο παρασκήνιο
Εργαστήριο φωτογραφίας-δημοσιογραφίας-γραφιστικής / πολιτιστικό ρεπορτάζ
Έφηβοι 12-16 ετών
– Μουσική – 3ος κύκλος – «Μουσική για τον Νέο Κόσμο»
Από 5 Απριλίου έως 7 Ιουνίου 2017 | 17:30-20:30
Κόστος συμμετοχής: 72 € (και για τις εννέα συναντήσεις)

H αίθουσα των εργαστηρίων της Στέγης μεταμορφώνεται σε… newsroom με άρθρα, φωτογραφίες και σχέδια να απλώνονται πάνω στο τραπέζι. Δημοσιογραφικά κασετοφωνάκια, φωτογραφικές μηχανές, μέχρι και τέμπερες, εξοπλίζουν τους συμμετέχοντες, προκειμένου να δημιουργηθούν εκ του μηδενός τα πιο ευφάνταστα εφημεριδάκια!

Και οι έφηβοι ρεπόρτερ το απολαμβάνουν κάθε στιγμή. Γιατί γνωρίζουν από κοντά τους συντελεστές μιας παράστασης –σκηνοθέτες, ηθοποιούς, μουσικούς, χορευτές, χορογράφους, εικαστικούς– και παρακολουθούν βήμα-βήμα πώς χτίζεται μια παράσταση. Αλλά και γιατί οι ίδιοι γίνονται δημιουργοί: κάνουν συνεντεύξεις, γράφουν άρθρα, εκφράζονται μέσω της δημιουργικής γραφής, φωτογραφίζουν καρέ-καρέ την παράσταση και τους πρωταγωνιστές της, ζωγραφίζουν και σχεδιάζουν, φτιάχνουν ακόμη και δικές τους γραμματοσειρές στο τρελό ατελιέ που στήνεται κάθε φορά, ώστε να συναρμολογηθεί ένα τεύχος κομμένο και ραμμένο από τους ίδιους.

Το Zoom στο παρασκήνιο είναι ένα όχημα για να γνωρίσουν από κοντά τα παιδιά καλλιτεχνικά επαγγέλματα και να αντιληφθούν τη σημασία του να θέτεις εσύ ο ίδιος ερωτήματα, να σκέφτεσαι δημιουργικά και να συνεργάζεσαι στο πλαίσιο μιας ομάδας.

Από 5 Απριλίου το Ζοοm στο παρασκήνιο ακολουθεί τους ARTéfacts ensemble και το UrbanDig Project, στη συναυλία «Μουσική για το Νέο Κόσμο», που αντλεί έμπνευση και υλικό από τη γειτονιά του Νέου Κόσμου. Εκεί θα ξεχυθούν οι έφηβοι ρεπόρτερ για να αποτυπώσουν, παράλληλα με τις συναυλίες, τη φυσιογνωμία μιας ιστορικής περιοχής της Αθήνας.

Συντελεστές:
Μαριλένα Σταφυλίδου, φωτογράφος
Μελίνα Σιδηροπούλου, δημοσιογράφος
Κωστής Σωτηράκος, γραφίστας

Θέατρο / Έφηβοι
Απευθύνεται σε σχολικές ομάδες
Βήμα-Βήμα στη Σκηνή
Ένα πρόγραμμα τεχνικής εκπαίδευσης θεάτρου για μαθητές
Μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου
Τετάρτη 26 και Πέμπτη 27 Απριλίου & Τετάρτη 3 και Πέμπτη 4 Μαΐου 2017 | 11:00-12:30
Κόστος συμμετοχής: 3 € ανά μαθητή

Πώς λειτουργεί η κονσόλα της σκηνής; O flyman είναι άνθρωπος ή πουλί; Το ήξερες ότι στη Στέγη υπάρχει και flywoman; Το «Βήμα-βήμα στη σκηνή» είναι ένα συναρπαστικό πρόγραμμα τεχνικής εκπαίδευσης που ξεναγεί τους μαθητές στα παρασκήνια μιας παράστασης.

Τα παιδιά εξερευνούν την αθέατη όψη της σκηνής και γνωρίζουν τα επαγγέλματα που σχετίζονται με την προετοιμασία και τις τεχνικές εργασίες μέσα σε ένα θέατρο.

Πίσω από τις κονσόλες και τους αυτοματισμούς υπάρχουν άνθρωποι διαφόρων ειδικοτήτων, τις οποίες οι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν. Ποιες αρμοδιότητες έχει ο μηχανικός σκηνής, ο οποίος πρέπει να συνεργάζεται αρμονικά με τον flyman, τον ηχολήπτη, τον τεχνικό φωτισμού και, βέβαια, τον διευθυντή σκηνής;

Ποιος είναι ακριβώς ο ρόλος του καθενός και πώς όλοι αυτοί συντονίζονται κατά τη διάρκεια μιας παράστασης; Τα παιδιά γνωρίζουν όλους τους ανθρώπους της σκηνής που είναι υπεύθυνοι για το τελικό αποτέλεσμα, αυτό που απολαμβάνουμε εμείς οι θεατές επί σκηνής.

Συντελεστής: Λευτέρης Καραμπίλας (Υπεύθυνος Τεχνικών Υπηρεσιών Θεάτρου της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση)

Περισσότερα από Δραστηριότητες
VIMA_WEB3b