Εκπαιδευτικά εργαστήρια για παιδιά και εφήβους στη Στέγη
Η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, συνεχίζει τα εκπαιδευτικά της προγράμματα για παιδιά και εφήβους, για όλο τον Μάρτιο και Απρίλιο.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ
Διαθεματικά / Παιδιά 5-8 ετών και τους γονείς τους
Απευθύνεται σε μεμονωμένους επισκέπτες
Πάμε μια βόλτα στην πόλη;
Γονείς και παιδιά ανακαλύπτουν μαζί την πόλη
1η Γειτονιά – Νέος Κόσμος | Τα Σάββατα 11 & 18 Μαρτίου 2017 | 11:00-13:00
2η Γειτονιά – Κουκάκι | Τα Σάββατα 1 & 8 Απριλίου 2017 | 11:00-13:00
3η Γειτονιά – Ακρόπολη | Τα Σάββατα 22 & 29 Απριλίου 2017 | 11:00-13:00
10 € για κάθε παιδί και 10 € για κάθε ενήλικα (και για τις 2 συναντήσεις ανά γειτονιά)
Μετά τον περίπατο, γονείς και παιδιά αξιοποιούν το υλικό που συγκέντρωσαν κατά τη διάρκεια της διαδρομής (φωτογραφίες, βίντεο, ήχους, σκίτσα κ.ά.), αλλά και νέα στοιχεία, για να δημιουργήσουν από κοινού μια εικαστική (ανα-)σύνθεση της γειτονιάς που επισκέφτηκαν.
Η τελική σύνθεση αποσκοπεί στην αποτύπωση των διαφορετικών οπτικών και εμπειριών, μικρών και μεγάλων, για την πόλη που ζουν. Στόχος του εργαστηρίου είναι η κριτική ανάγνωση της πόλης, καθώς γονείς και παιδιά θα επιχειρήσουν να την «δουν» ο ένας μέσα από τα μάτια του άλλου.
Το εργαστήριο θα πραγματοποιηθεί στις γειτονικές περιοχές της Στέγης: Νέος Κόσμος, Κουκάκι, Ακρόπολη.
Συντελεστές: Αιμιλία Φάκου (εκπαιδευτικός, δρ Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης), Στεφανία Βουβουσίρα (εκπαιδευτικός), Κλαίρη Τζούφλα (εκπαιδευτικός)
Χορός / Παιδιά 6 – 10 ετών
Απευθύνεται σε μεμονωμένους επισκέπτες
Παιχνίδια δρόμου-δωματίου
Εργαστήριο για τα παραδοσιακά παιχνίδια δρόμου
Από 19 Μαρτίου έως 14 Μαΐου 2017 | 11:00 – 13:00
Κόστος συμμετοχής: 63 € (και για τις 7 συναντήσεις)
Παιδικές μνήμες και νοσταλγία ξυπνούν σε αυτό το εργαστήριο της Στέγης, που μας ταξιδεύει μία γενιά πίσω… Τότε που τα παιχνίδια δρόμου αποτελούσαν μέρος της καθημερινής εμπειρίας των παιδιών. Έστω και σε συνθήκες «δωματίου», δηλαδή εσωτερικού χώρου, θα εξερευνήσουμε κάποια από αυτά τα παιχνίδια, από την Ελλάδα και από άλλα μέρη του κόσμου, όπως την Ιαπωνία ή την Αφρική.
Μέσα από τη χαρά της συμμετοχής, θα ασκηθούμε στην αυτοοργάνωση, τη συνεργασία, την ομαδικότητα και θα αναπτύξουμε τις κινητικές μας δεξιότητες. Σκοπός μας, αφού εξοικειωθούμε με την παραδοσιακή μορφή τους, είναι να ενθαρρύνουμε τα παιδιά να φτιάξουν τις δικές τους παραλλαγές.
Πώς θα ήταν αν ζωγραφίζαμε τη δική μας εκδοχή στο κουτσό και διασχίζαμε τη δική μας διαδρομή, με νέους κανόνες; Τι θα άλλαζε αν μας έδινε δύο ζωές ένα «μήλο»;
Η τελευταία συνάντηση θα πραγματοποιηθεί σε ανοιχτό χώρο κοντά στη Στέγη, ώστε τα παιχνίδια αυτά να επιστρέψουν στο φυσικό τους περιβάλλον, με την ελπίδα να ξαναβρούν τη θέση τους στα πάρκα, στις πλατείες, στις αλάνες και στις σχολικές αυλές…
Συντελεστές: Σταυρούλα Σιάμου και Τζένη Αργυρίου (χορογράφοι)
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΕΦΗΒΟΥΣ
Νέες τεχνολογίες / Έφηβοι
Απευθύνεται σε σχολικές ομάδες γυμνασίων και λυκείων
Δημοσιογραφικό Flashback στα 80’s
Γίνε αυτόνομος δημοσιογράφος με ένα smart phone & ένα λαπτοπ μέσα στο σακίδιό σου!
Απευθύνεται σε Γυμνάσια & Λύκεια
Μάρτιος – Μάιος 2017
Κόστος συμμετοχής: Δωρεάν
Στόχος των εισηγητών – δημοσιογράφων είναι να εμπνεύσουν τους συμμετέχοντες, να τους μεταδώσουν βασικές αρχές δημοσιογραφίας και γνώσεις τόσο για το επάγγελμα, όσο και πρακτικές συμβουλές για τα βασικά εργαλεία που θα χρειαστούν ως ρεπόρτερ, αλλά και γνώσεις για τα Νέα Μέσα. Στόχος μας είναι επίσης να φέρει στο τέλος κάθε παιδί ή κάθε ομάδα έξυπνα πολιτιστικά θέματα με αφορμή τις παραστάσεις και τις εκθέσεις της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση.
Οι πέντε βασικές ενότητες του εργαστηρίου που θα πραγματοποιηθούν σε οχτώ εβδομάδες είναι:
1. Εισαγωγή στη δημοσιογραφία και τις προκλήσεις των Νέων Μέσων: βασικές αρχές της δημοσιογραφίας και συνοπτική εισήγηση για το τι σημαίνει είδηση, τις βασικές της παραμέτρους της, όπως και συζήτηση γύρω από τις προκλήσεις της ψηφιακής εποχής.
2. Έρευνα: πώς βρίσκουμε μια καλή ιστορία;
3. Πλάνο: Οργάνωσε το θέμα και τα μέσα που θα το καταγράψεις
4. “Γίνε ninja των πολυμέσων”: κι όμως μπορείς να κάνεις το δικό σου φωτορεπορτάζ, να βιντεογραφήσεις και να γράψεις το θέμα σου.
5. Ξέρεις από social media; Μοίρασε το θέμα σου έξυπνα και σωστά με τον υπόλοιπο κόσμο.
Οι μαθητές θα έρχονται σε επαφή με το εκπαιδευτικό υλικό και διαδικτυακά, μέσω της πλατφόρμας zoomnet και θα καθοδηγηθούν κατάλληλα ώστε να αξιοποιούν τις πληροφορίες της πλατφόρμας στην τάξη με τη συνεργασία του υπεύθυνου εκπαιδευτικού του τμήματος και ασφαλώς της δημοσιογραφικής τους ομάδας, δηλαδή των συμμαθητών τους! Οι εκπαιδευτές θα έχουν στην ουσία τον ρόλο του μέντορα ενώ τα παιδιά θα δουλέψουν ως αληθινοί δημοσιογράφοι υπό την καθοδήγησή τους.
Στο πλαίσιο του προγράμματος τα παιδιά θα επισκεφθούν δωρεάν την έκθεση «GR80s – Η Ελλάδα του ’80 στη Στέγη».
Διάρκεια προγράμματος:
Οκτώ εβδομάδες για κάθε σχολείο που θα συμμετέχει, πέντε συναντήσεις σε κάθε σχολείο διάρκειας δύο ωρών η καθεμία. Σε αυτό το διάστημα θα καλύψουμε πέντε διδακτικές ενότητες, μια ανά δεκαπενθήμερο. Τη μία εβδομάδα θα επισκέπτονται το σχολείο οι εκπαιδευτές, την επόμενη εβδομάδα θα δουλεύουν τα παιδιά πάνω στα πρότζεκτ που τούς ανατέθηκαν.
Το πρόγραμμα θα πραγματοποιηθεί από τον δημοσιογράφο-συγγραφέα Μανώλη Ανδριωτάκη, τον σύμβουλο επικοινωνίας και νέων τεχνολογιών Αλέξανδρο Μελίδη και τη δημοσιογράφο Μελίνα Σιδηροπούλου.
Εικαστικά / Έφηβοι
Απευθύνεται σε ξενώνες φιλοξενίας προσφύγων
Το ταξίδι
Πρόγραμμα εικαστικής δημιουργίας σε ξενώνες φιλοξενίας για ανήλικους ασυνόδευτους πρόσφυγες
Έφηβοι 12-18 ετών
Έως τον Μάιο του 2017
Κόστος συμμετοχής: Δωρεάν
Στο πλαίσιο των εργαστηρίων, θα πραγματοποιηθούν εξωτερικές επισκέψεις σε επιλεγμένα μουσεία και χώρους τέχνης, με στόχο οι έφηβοι συμμετέχοντες να έρθουν σε επαφή με την κλασική και σύγχρονη τέχνη και να κατανοήσουν την πρόσμιξη διαφορετικών πολιτισμών, αποκτώντας μια διανθισμένη εικόνα για τη χώρα που βρίσκονται ή τη χώρα που θα ήθελαν να βρίσκονται και, πιθανώς, για τη χώρα καταγωγής τους.
Το πρόγραμμα πραγματοποιείται σε συνεργασία με ξενώνες φιλοξενίας για ανήλικους ασυνόδευτους πρόσφυγες.
Συντελεστές: Αναστασία Δούκα, Nadia Al Foudery, Κώστας Ρουσσάκης, Βασίλης Καρούκ, εικαστικοί
Διαθεματικά / Έφηβοι
Απευθύνεται σε μεμονωμένους επισκέπτες
Zoom στο παρασκήνιο
Εργαστήριο φωτογραφίας-δημοσιογραφίας-γραφιστικής / πολιτιστικό ρεπορτάζ
Έφηβοι 12-16 ετών
– Μουσική – 3ος κύκλος – «Μουσική για τον Νέο Κόσμο»
Από 5 Απριλίου έως 7 Ιουνίου 2017 | 17:30-20:30
Κόστος συμμετοχής: 72 € (και για τις εννέα συναντήσεις)
Το Zoom στο παρασκήνιο είναι ένα όχημα για να γνωρίσουν από κοντά τα παιδιά καλλιτεχνικά επαγγέλματα και να αντιληφθούν τη σημασία του να θέτεις εσύ ο ίδιος ερωτήματα, να σκέφτεσαι δημιουργικά και να συνεργάζεσαι στο πλαίσιο μιας ομάδας.
Από 5 Απριλίου το Ζοοm στο παρασκήνιο ακολουθεί τους ARTéfacts ensemble και το UrbanDig Project, στη συναυλία «Μουσική για το Νέο Κόσμο», που αντλεί έμπνευση και υλικό από τη γειτονιά του Νέου Κόσμου. Εκεί θα ξεχυθούν οι έφηβοι ρεπόρτερ για να αποτυπώσουν, παράλληλα με τις συναυλίες, τη φυσιογνωμία μιας ιστορικής περιοχής της Αθήνας.
Συντελεστές:
Μαριλένα Σταφυλίδου, φωτογράφος
Μελίνα Σιδηροπούλου, δημοσιογράφος
Κωστής Σωτηράκος, γραφίστας
Θέατρο / Έφηβοι
Απευθύνεται σε σχολικές ομάδες
Βήμα-Βήμα στη Σκηνή
Ένα πρόγραμμα τεχνικής εκπαίδευσης θεάτρου για μαθητές
Μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου
Τετάρτη 26 και Πέμπτη 27 Απριλίου & Τετάρτη 3 και Πέμπτη 4 Μαΐου 2017 | 11:00-12:30
Κόστος συμμετοχής: 3 € ανά μαθητή
Πώς λειτουργεί η κονσόλα της σκηνής; O flyman είναι άνθρωπος ή πουλί; Το ήξερες ότι στη Στέγη υπάρχει και flywoman; Το «Βήμα-βήμα στη σκηνή» είναι ένα συναρπαστικό πρόγραμμα τεχνικής εκπαίδευσης που ξεναγεί τους μαθητές στα παρασκήνια μιας παράστασης.
Τα παιδιά εξερευνούν την αθέατη όψη της σκηνής και γνωρίζουν τα επαγγέλματα που σχετίζονται με την προετοιμασία και τις τεχνικές εργασίες μέσα σε ένα θέατρο.
Πίσω από τις κονσόλες και τους αυτοματισμούς υπάρχουν άνθρωποι διαφόρων ειδικοτήτων, τις οποίες οι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν. Ποιες αρμοδιότητες έχει ο μηχανικός σκηνής, ο οποίος πρέπει να συνεργάζεται αρμονικά με τον flyman, τον ηχολήπτη, τον τεχνικό φωτισμού και, βέβαια, τον διευθυντή σκηνής;
Ποιος είναι ακριβώς ο ρόλος του καθενός και πώς όλοι αυτοί συντονίζονται κατά τη διάρκεια μιας παράστασης; Τα παιδιά γνωρίζουν όλους τους ανθρώπους της σκηνής που είναι υπεύθυνοι για το τελικό αποτέλεσμα, αυτό που απολαμβάνουμε εμείς οι θεατές επί σκηνής.
Συντελεστής: Λευτέρης Καραμπίλας (Υπεύθυνος Τεχνικών Υπηρεσιών Θεάτρου της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση)