MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΡΙΤΗ
28
ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

Το Τέταρτο Κουδούνι: Αφήστε τα μίση και πιάστε την «Αντιγόνη»

Περιμένω πώς και πώς την «Αντιγόνη» του Στάθη Λιβαθινού στην Επίδαυρο.

author-image Γιώργος Δ.Κ. Σαρηγιάννης

Η πρώτη εικόνα -διανομή, συνεργάτες κλπ- είναι πολύ καλή, δεν μπορώ, βέβαια, να προβλέψω το αποτέλεσμα που εύχομαι να ’ναι το καλύτερο αλλά αυτή η ιδέα της συμπαραγωγής, της, για πρώτη φορά, ουσιαστικής, πρακτικής συνεργασίας Εθνικού Θεάτρου, Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος και Θεατρικού Οργανισμού Κύπρου -των τριών ελληνόφωνων δημόσιων Θεάτρων- είναι ό,τι καλύτερο έχω δει να συμβαίνει στο χώρο τα τελευταία χρόνια. Ίσως να ’ναι και «μία κάποια λύσις» στις δύσκολες μέρες της Κρίσης.

Πάντως, σίγουρα, είναι ένα -μεγάλο- βήμα μπροστά από κάποιες παλαιότερες εποχές αντιπαλότητας -τουλάχιστον μεταξύ Εθνικού και ΚΘΒΕ. Και θυμάμαι συγκεκριμένα μέρες -όχι του ’36…- του ’76, όταν για το Φεστιβάλ Επιδαύρου είχαν αναγγείλει «Μήδεια» του Ευριπίδη και το Εθνικό -επί παντοκρατορίας Αλέξη Μινωτή, καλλιτεχνικού διευθυντή τότε- σε σκηνοθεσία Αλέξη Σολομού, με Ελένη Χατζηαργύρη και Νίκο Τζόγια, και το ΚΘΒΕ -καλλιτεχνικός διευθυντής του, τότε, ο Μίνως Βολανάκης– σε σκηνοθεσία του ίδιου, με Μελίνα Μερκούρη, Δημήτρη Παπαμιχαήλ.

Με χαμένο απ’ το προηγούμενο καλοκαίρι -του ’75- για το Εθνικό το επί είκοσι συναπτά έτη μονοπώλιο της Επιδαύρου, καθώς… επετράπη η είσοδος του ΚΘΒΕ και του «Θεάτρου Τέχνης» στο Φεστιβάλ, ο Μινωτής έχει σκυλιάσει. Και ισχυρίζεται -η εκδίκηση είναι, ως γνωστόν, ένα πιάτο που τρώγεται κρύο…-, επιμένει, βάζει βέτο ότι δεν είναι δυνατό να παιχτούν δυο «Μήδειες» στο Φεστιβάλ. Και τα καταφέρνει παρά την έντονη πολεμική: αποκλείει το ΚΘΒΕ -που θα ’ταν η μόλις δεύτερη συμμετοχή του- απ’ την Επίδαυρο! Και απ’ το Ηρώδειο! Χωρίς να λείπουν απ’ τη διαμάχη -σύγκρουση θα ’ταν το σωστότερο- κι οι πολιτικές διαστάσεις, με τον Μινωτή παρά τω Καραμανλή και τη πανισχύρω, τότε, «Νέα Δημοκρατία» που ’ναι κυβέρνηση και την Μελίνα παρά τω ορμητικά ανερχομένω, τότε, Ανδρέα Παπανδρέου και τω ΠΑΣΟΚ που ’ναι στην αντιπολίτευση.

Το ΚΘΒΕ θα παρουσιάσει την παράστασή του (που αποδείχτηκε ότι ήταν κι η καλύτερη…) στην έδρα του -την Θεσσαλονίκη-, στους Φιλίππους και, πεισματικά, θα τη φέρει και στην Αθήνα, για να την παίξει στον Λυκαβηττό, εκτός του -τότε- καμένου θεάτρου-, στο χώρο του πάρκινγκ -ήταν το καλύτερο που ’χε να του δώσει η κυβέρνηση της «Νέας Δημοκρατίας»…-, σε σκηνή που έστησε ειδικά για την παράσταση, η οποία και θριαμβεύει.

«Περασμένα, ξεχασμένα» θα μου πείτε και «όλοι έχουν πεθάνει πια, που τα θυμήθηκες;». Ε, μου τα θύμισε η συνεργασία των δυο Θεάτρων συν η επέτειος των 40 χρόνων από εκείνη τη σύγκρουση… γιγάντων. Καιρός ήταν ν’ αφήσουν τα μίση. Και να πιάσουν την «Αντιγόνη» -κι ας μη ριμάρει η λέξη…

Διαβάστε περισσότερα στο Τέταρτο Κουδούνι

Περισσότερα από Art & Culture
Σχετικά Θέματα
Αφιέρωμα
Ο “ποιητής” Διονύσης Σαββόπουλος
Art & Culture
Για τη Βαλέρια Δημητριάδου, το κενό δεν είναι απουσία αλλά πρόσκληση να κοιτάξεις μέσα σου
Art & Culture
Το "Annie" μάς καλεί να ξαναδούμε τον κόσμο με τη ματιά ενός παιδιού
Αφιέρωμα
Διονύσης Σαββόπουλος (1944-2025): Ο “Νιόνιος” μέσα από τα τραγούδια του
Art & Culture
Απίθανες γιαγιάδες κάνουν τόπλες στο Rabbithole
Art & Culture
O Juergen Teller σε προσκαλεί να κοιτάξεις, να νιώσεις, να ονειρευτείς
Art & Culture
«Dracula» στο θέατρο Πόρτα - Το κάλεσμα του Κόμη
Art & Culture
"Καιρός να την Πουλεύουμε" στο Θέατρο Art63 (video)
Αφιέρωμα
Η Λένα Δροσάκη κάνει το σκηνοθετικό της ντεμπούτο με μια κατάδυση στην ουσία της ανθρώπινης επαφής
Art & Culture
Η θρυλική ιστορία του MTV – Ένα τελευταίο αντίο στο πιο επιδραστικό μουσικό κανάλι
Art & Culture
Για τον Τόμας Οστερμάιερ, “Ο Εχθρός του Λαού” μιλά για όσα θέτουν την αλήθεια σε κίνδυνο
Art & Culture
Πόσο βιώσιμο είναι το ελληνικό κινηματογραφικό οικοσύστημα;