MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΕΜΠΤΗ
28
ΜΑΡΤΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

Η Καμεράτα παρουσιάζει τα έργα Requiem και Stabat Mater στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Η Καμεράτα, σε μία από τις πιο δημιουργικές φάσεις της πορείας της, ανανεώνει το καθιερωμένο ραντεβού της με το κοινό πριν τις μέρες του Πάσχα, παρουσιάζοντας δύο εμβληματικά έργα θρησκευτικής μουσικής: το θρυλικό “Requiem” του Mozart και το αγαπημένο “Stabat Mater” του Pergolesi, την Τετάρτη 30 Μαρτίου στις 20.30 το βράδυ.

author-image Μαρία Γεωργιλάκη

Η συνεργασία της Καμεράτα με έναν από τους πρωτοπόρους της σύγχρονης ιστορικής ερμηνευτικής στην Ελλάδα, τον τσεμπαλίστα και διακεκριμένο μαέστρο Μάρκελλο Χρυσικόπουλο, δεν θα μπορούσε παρά να αποτελεί καλλιτεχνικό γεγονός μεγάλης σημασίας. Ειδικά, όταν
μαζί τους συμπράττουν δύο σπουδαίες ερμηνεύτριες: η διάσημη Ελληνίδα σοπράνο Μυρτώ Παπαθανασίου και η μοναδικά εκφραστική Ιταλίδα μέτζο, Romina Basso.

Στο Requiem, το κύκνειο άσμα του Mozart η Μυρτώ Παπαθανασίου και η Romina Basso πλαισιώνονται από δύο καταξιωμένους Έλληνες σολίστ, με μεγάλη πείρα: τον τενόρο Γιάννη Φίλια και τον μπάσο Πέτρο Μαγουλά. Το Requiem, ή «Νεκρώσιμος Ακολουθία», έμεινε ημιτελές, αφού ο θάνατος πρόλαβε τον μεγάλο μουσουργό. Πλήθος θρύλων πλαισιώνουν τη σύνθεση του έργου κατά τις τελευταίες δραματικές μέρες της ζωής του Mozart. Ο ίδιος είχε πει ότι ένιωθε πώς έγραφε τη νεκρώσιμη αυτή ακολουθία για τον εαυτό του. Το περίφημο Stabat Mater του Pergolesi, με το οποίο θα ξεκινήσει η συναυλία, είναι ένας συγκινητικός φόρος τιμής στο θείο πάθος και ένα από τα σημαντικότερα και ωραιότερα έργα της μπαρόκ μουσικής.

murto papathanasiou

Η Καμεράτα θα παρουσιάσει τα δύο έργα με όργανα εποχής, ζωντανεύοντας τους απόκοσμους ήχους του παρελθόντος. Οι ερμηνείες της Καμεράτα σε όργανα εποχής έχουν τραβήξει την προσοχή του διεθνούς κοινού αλλά και του Τύπου, κατατάσσοντας την ορχήστρα ως μια από τις σημαντικότερες ορχήστρες με ειδίκευση στις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας διεθνώς. Το Requiem σε ρε ελάσσονα θα παρουσιαστεί με πνευστά όργανα – αντίγραφα της εποχής του Mozart, που δημιουργούν μια εντελώς διαφορετική ηχητική παλέτα από τα σύγχρονα: 3 τρομπόνια και 2 φαγκότα εποχής, 2 φυσικές τρομπέτες και 2 basset horns – τα τελευταία είναι σπάνια όργανα με πολύ χαρακτηριστικό μυστηριακό ήχο
που τόσο αγάπησε ο συνθέτης προς το τέλος της ζωής του.

Περισσότερα από Φεστιβάλ
VIMA_WEB3b